Rosťa Kutěj - eWRC.cz
17. 7. 2012 13:13 − 5371× − 98

Proč?

Co vede některé jedince k obohacování se na lidském neštěstí?

Všichni kdo se nějakým způsobem podílíme na motoristickém sportu a je jedno, jestli to je rallye nebo plochá dráha, známe rizika našeho sportu. Je jedno, jestli ten sport fotíme, píšeme o něm, měříme na soutěžích časy a nebo sedíme v kabinách závodních strojů. Jeden každý z nás ví, že se večer nemusíme vrátit domů. A nebo, že se nevrátí některý z našich kamarádů.

Poslední soutěž nám vzala kamaráda. Vzala nám tátu od dětí. Vzala nám především nesmírně lidsky krásného člověka. O Bohouškovi toho bylo napsáno tolik, že já už asi nemůžu napsat nic nového.

Odborná média o události informovala s citem a popravdě řečeno, nic jiného sem nečekal. Televize a to zejména naše dvě komerční stanice už tak citlivé nejsou. Jejich reportážím vládla snůška polopravd, z internetu postahovaná videa a fotky. Jistě s patřičným souhlasem držitelů autorských práv. To, že se u reportáže o rallye promítají videa z nelegálního závodu do vrchu, už našim komerčním novinářům nevadí. Proč taky.

Korunu všemu nasadil deník Blesk. Od této zpravodajské žumpy nelze čekat nic dobrého. Ale to, že tento deník zveřejní fotky a video z místa nehody, to je opravdu moc. Nevěřím tomu, že na místě byl nějaký redaktor výše zmíněného bulváru. Spíše jim video pořízené mobilním telefonem prodal některý "fanoušek" Na zpravodajské lince deníku Blesk 724 014 586, jsem se dozvěděl, že veřejnost má právo na informace. Toto ponechávám bez komentáře, nemám vhodná publikovatelná slova.

Nechápu myšlenkové pochody jedince, který s hroší kůží, vytáhne mobilní telefon a klidně si natáčí zoufalý boj o život člověka. Nechápu ani žaludek tohoto jedince. Kolik od Blesku dostal? Užije si tyto peníze? Asi ano.

Prosím Vás, všechny slušné fanoušky, pokud se stanete svědky takové a nebo podobné události, nenatáčejte. A když natáčíte, dejte video týmu, dejte ho orgánům šetřícím nehodu, ale neprodávejte ho do periodik typu Blesk.

Motoristický sport tady není od obohacení se. Už vůbec ne od obohacování se tímto způsobem.

Rodině, týmu a kamarádům Bohouška Ceplechy bych rád vyjádřil hlubokou a upřímnou soustrast.

Komentářů celkem: 98
17. 7. 2012 13:391
0 0
ten clovek nema zadnou uctu a ani city...Hyena smajlíksmajlík
17. 7. 2012 13:472
0 0
mám tak trošku problém nazývat ho člověkem
17. 7. 2012 13:573
0 0
Rosťo, moc pěkně. Kdo souhlasí, tak zde... http://www.dovrchu.cz/cz/lidska-tragedie-nesmi-dlouzit-k-obohacovani
17. 7. 2012 14:044
0 0
Na druhou stranu se mně nelíbí, že se vypisují odměny za jeho udání. V čem je to jiné, zda za peníze poskytnu video bulváru nebo zda za peníze chci jeho udání. Není to nic moc lepší, i když ty úmysly mohou být v principu jiné.

Já bych ho neudával, normálně bych mu dal do držky i zadarmo...
17. 7. 2012 14:075
0 0
Shacki, taky mě to napadlo já třeba kdybych ho udal tak ty peníze pošlu rodině Bohuslava na učet. Jsem vnitřně čistý ...
17. 7. 2012 14:076
0 0
Shacki ... právě tohle jsem psal Markovi, ale sz. Máš naprostou pravdu.
17. 7. 2012 14:087
0 0
s tou odměnou jsem na štíru.. ale potkat ho tak je jasnej
17. 7. 2012 14:188
0 0
takový cynismus se jen tak nevidí... Bohouš byl kamarád a tohle si rozhodně nezaslouží. Všichni si ho budeme pamatovat usměvavého, bylo to naše sluníčko...
17. 7. 2012 14:409
0 0
Nečtu tyhle sr*čky, ale včera jsem omylem zabrousil na isport (pod bleskem) a nestačil jsem se divit.. Bylo tam asi pět článků ohledně nehody a jeden článek byl podaný takovm způsobem, že z toho Martin vyšel jako vrah, co neumí jezdit jen bourá a z předchozích havárií se nepoučil ( Lužické Hory a Hustopeče byly konkrétně zmíněny) To mi zvedlo tep zhruba na 200 a trošku jsem se tam v diskuzi rozvášnil, hodně mě potěšilo, že se mě tam zastala Pavla Tydláčková a napsala tomu blbcovi taky kloudný a se mnou se schodující názor.. Nevím zda si to vzal k srdci, ale ten článek tam dnes už není.. Autorem těchto článků je jistý pan IVP. Po kratším pátrání jsem dohledal, že se jedná o pana Ivo Pospíšila z deníku sport.. Takže jestli téhle hyeně, která o tomto sportu nemá evidentně nejmenší potuchy chcete aspoň napsat svůj názor tak prosím: ivo.pospisil@deniksport.cz
Jestli porušuji pravidla tím, že tu někoho jmenuji, tak je mi to v tomto případě srdečně jedno, protože z těhlech chytrejch hyen mi je opravdu moc na blití..
17. 7. 2012 14:5110
0 0
Tohle je opravdu absolutní nechutnost. Neuvěřitelné...smajlík
jac
17. 7. 2012 14:5311
0 0
Shacki, peníze nejsou v tomto případě podstatné. Jde o princip. Tak, jako se dotyčný neštítil obohatit na lidském neštěstí na místo toho, aby sám byl nápomocen v záchraně lidského života (myslí na to české zákony), nebojí se redakce SMN uvolnit finanční obnos k tomu, aby se i dotyčný necítil "svobodně", tak jako spousta přátel, známých a rodina po tom, co se zveřejnilo. A věř, že nejde o veřejné linčování, či zveřejňování jména dotyčného, jde o to, zjistit fakticky danou osobu k dalšímu postupu. Legálnímu a zákonnému. A i když žijeme v civilizovaném světe, někdy metoda zub za zub a oko za oko musí přijít ke slovu. Tolik co vím, a osobně se s tím ztotožňuji
17. 7. 2012 14:5412
0 0
Je to šílené za co se u nás v republice davájí odměny. Deník Sport má specializaci na fotbal a hokej. Soutěže jsou pro ně okrajová záležitost (viz. komentář v dnešním vydání). Hnus!!!!
17. 7. 2012 15:1213
0 0
jac: jak jsem říkal, princip chápu, provedení se mně nelíbí. Ostatně je na nás všech, abychom působili na všechny fanoušky, aby se podobné věci neopakovaly. Poslední dobou jsem si říkal, že se to lepší a obecně to tak asi i je. Bohužel teď se našel zase někdo, kdo neměl morální zábrany. A budeme ho lynčovat? Třeba už teď se za to stydí, co udělal, třeba ne, třeba si myslí, že udělal to nejlepší na světě. Pak si zaslouží lehce přes držku, ale přece nebudeme zase klesat na dno.
17. 7. 2012 15:1814
0 0
Taky si pokládám otázku proč to lidé dělají :-( A nějak na to nemůžu přijít. Kůly pár stovkám jsou lidé ochotní udělat vše. Když jsem viděl dnešní Blesk tak mi z toho je na blití. Ten ubožák co tam poskytl tu fotku tak ten by měl vyset za koule v průvanu. Je vidět, že na tohle jsou opravdu hloupý národ a stydím se za to. Když se stane nějaká katastrofa jako tato, tak jí vidíte večer ve zprávách a komentáře lidi u videa"prodáme to nově či do Blesku" Ostuda, ostuda, ostuda!!!
17. 7. 2012 15:4215
0 0
delate akorat reklamu tomu clanku, sice negativni, ale to je uplne vedlejsi.. bulvarni zpravodaje tady jsou uz par let a chovaji se porad stejne, jen vzdy zasahnou jinou skupinu lidi.. takovych boju (i soudnich) proti nim bylo, ze je asi nejlepsi je nekupovat~nesledovat~neklikat~negenerovat jim zisk.. bohuzel i tak se u nas skvele uzivi.. a ze nejaky trouba proda kontroverzni zabery (ja je tedy nevidel)? souhlas, je to hyenismus, ale verim, ze nejakemu Jardovi z vesnice je nenavist stovek lidi, ktere nezna, uplne ukradena.. natoz financni odmena, aby pak Jardu nenaprasil Lojza a spolu se pak o odmenu podelili.. penize lze vyuzit lepe ve prospech rodiny Bohouse.. jinak 100% souhlas..
17. 7. 2012 15:4916 Upraveno 15:51
0 0
Shacki, tebe to opravdu překvapilo? Na čtenosti několika úvodních článků si vydavatel ověřil, že tento obrazový materiál mu zase zvedne čtenost. Představa, že bulvární plátky budou morální je absurdní. Nikdy se to nestane. Ať už si vzpomeneme na Dianu, nebo třeba Karla Svobodu, vždy to bylo stejné - ta "pasivní nabídka" na dodávku krvavého materiálu ze strany bulváru tam stále je. Zákon nabídky a poptávky funguje všude a bylo by absurdní divit se tomu, že se tak děje i v obchodě s neštěstím.
Co se oné sebereflexe týče, myslím si, že jestli to toho člověka mrzí, děje se tak ne proto, že by s ním pohnul jakýsi morální apel, ale proto, že má teď strach. Ono dostat se do role "lovené zvěře" asi není úplně příjemný pocit. Ne že bych mu přál něco zlého, třeba je jen "mladý a blbý", ale ten strach si opravu zaslouží. Každý by měl domýšlet důsledky svých činů.
Poslední částí problému je pak poptávka po takovém materiálu. Poptávka po informacích je hnána zvědavostí. Čim divočejší titulek, tím větší zájem - viz. ona zprofanovaná kamelotská "mrtvola v tunelu". Kdyby nebyla poptávka po takovém materiálu, nikdo ho nebude zveřejňovat. Poptávka po něm tedy evidentně je. Nabízí se tedy otázka: Kdo je adresátem takové informace? Je určena nám? Úzké skupině závodníků a jejich přátel, fanouškům? Jistě že ne. Je určena konzumentům senzací, kteří si bulvár kupují právě kvůli zprávám, jako je tato...
Myslím si, že si všechny tyto novinářské "výlevy" bereme zbytečně příliš k srdci. Čím více se o tom mluví, tím více děláme Blesku reklamu. Dostal jsem onen link již od čtyř lidí, z toho dvou soutěžáků - samozřejmě doprovázen znechuceným komentářem. Ale viděli to, a přidali svůj klik. A o to Blesku jde, ne? Ano, je to nemorální. Ano, novinářská etika pláče. Nikdo nemyslí na pozůstalé a jejich blízké. Ale změníme poptávku po těchto věcech? Změníme smýšlení 1.244.000 lidí (zdroj: Mediaprojekt), kteří denně toto periodikum čtou? Těžko, Shacki. Těžko.
17. 7. 2012 15:5617
0 0
Ano, nedělám si iluzi o principu bulváru i o tom, že naprostá většina lidí na to "ze zvědavosti" podívá. S bulvárem nic neuděláme, jde o to, že někdo z fanoušků rally to bulváru poskytl. Tady na to je třeba se zaměřit.

Jinak k televizím - na ČT to byla podané v pohodě a i Nova se v tomhle relativně umravnila, bylo to horší, patrně je vidět, že i Nova je přeci jen pod zákulisním tlakem, který nechci rozebírat. Největší žumpou je teď podle všeho Prima.

A nevěřím těm kecům Blesku, že to zveřejňují jako varování ostatním. Samozřejmě jde o bulvár, čtenost, reklamu atd.
17. 7. 2012 16:2318
0 0
Shacki, ano, souhlasím, Prima. Hlavně kvůli Krimi zprávám. Jenže sledovanost minulých Krimi zpráv, které jsou takovou "instantní katastrofou plnou krve a slz", byla 31,74% diváků, kteří měli zapnutý televizor. Prima plánuje, že jim dá více prostoru. Tedy více krve a více slz. A proč na všechno to (uměle zveličované) neštěstí chtějí lidé koukat? Marně na to hledám odpověď.
Poptávka po těchto fotografiích, násobená penězi, generuje nabídku. Nedivím se, že autor prodal. Stačí najít osobu, která upřednostní okamžitý zisk nad morálními pravidly. A vydavatel rád zaplatí, protože, jak vidíš výše, neštěstí dokáže spoustu peněz vydělat. Pokud by nebylo konzumentů těchto zvěrstev, nebylo by z toho utržených peněz a tedy ani podobných videí.
A teď proti tomu bojuj... Opravdu není jak.
jac
17. 7. 2012 17:5119
0 0
Shacki, chápu, na FB SMN se dočteš, že nejde o lynč, či o zveřejnění, ale o zjištění jména kvůliva nějakému zákonnému postupu. Nemám důvod nevěřit a k tomu jak jsem napsal i dříve, je to jistou formou "psychologický" trest dotyčnému (mám za to, že stádo minimálně 100 rozzuřených fanoušků by asi nepřežil). A je to i pro ty ostatní (jak píšeš)znamení, že je tu někdo, kdo se nebojí vytáhnout money jen proto, že u někoho pár mincí znamená víc než bolest a soucit, víc než soudržnost (mám za to, že by mezi soutěžáky a jejich fanoušky měla být) a úcta (tu jsem měl napsat asi jako první). A nepřihlásí se, klidně přidám i na detektiva.
Osobně jsem se s tím, co se stalo, nevyrovnal, vyhýbal jsem se článkům, televizím a všemu, co by mi Boba znova připomínalo a tohle už bylo prostě moc! Ale je to můj názor a spousta z vás může mít jiný. Jedno je jisté, Blesk nikde nežádal,prosíme pošlete, ale někdo " z nás" musel ten telefon zvednout. A i když nejsem žádný svatoušek, jsou věci, přes které nejede vlak.
17. 7. 2012 18:0020
0 0
Tady se stala(teda ve foru) jedna zásadní chyba. Tím ,že byla diskuze promazávána a kritizováni Ti, kteří reagovali jinak, než si představovali ti, co promazávali, tak právě tímto hnali na stránky Blesku lidi.Ta diskuze byla slušná a kultivovaná,ale Ti co ji mazali a posléze uzamkli dosáhli přesného opaku.
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!