5. 9. 2012 11:07 − 3536× − 50

Rally komise rozhodla, pachuť všeho přetrvává…

Včera zasedla Rally komise FASu a rozhodla tak, jak rozhodnout v tomto okamžiku musela. Všichni ale víme, že něco uvnitř hnije dál.

Včera zasedla Rally komise FASu a rozhodla tak, jak rozhodnout v tomto okamžiku musela. Všichni ale víme, že něco uvnitř hnije dál.

Tisková zpráva o výsledku nebyla vydána (jako vždy), a tak budu vycházet jen z toho, co přinesla zprostředkovaně ČTK. Jak jsem čekal, tratě se zpomalí a diváci budou vyhnáni dál. Jde o populistické řešení pod tlakem, ale přiznejme si, že ze dne na den nejde nic převratného vymyslet a široká (především neodborná) veřejnost žádá okamžité kroky. Ty byly tedy předloženy, chápu to. V delším časovém úseku bych ale čekal konkrétnější opatření a doporučení oficiálně prezentované veřejnosti.

Dám konkrétní příklady. Po nehodě Martina Semeráda na Bohemii jsem čekal, zda se z ní vyvodí nějaký závěr. O ničem takovém nevím. Přitom jednou z možných příčin nehody je, že se zkouška jela na stejném úseku jako shakedown. Jezdec, který stejný úsek jede popáté nebo pošesté, má pocit, že někde má stále rezervy a snaží se stále víc zrychlit. Netvrdím tím, že to je přímá příčina nehody, ale že právě tohle mohlo mít velký vliv na celou událost. Proto bych čekal, že z oficiálních míst přijde oficiální zákaz pořádat shake na stejném úseku jako se jede rychlostní zkouška.

Konkrétní poučení z nehody na Barumce? Rychlé nakopávací (případně skákací či nepřehledné) horizonty je třeba buď zpomalit nebo v dostatečné vzdálenosti za nimi zakázat prostor pro diváky. Nejde jen o tuhle konkrétní havárii, právě tyhle horizonty jsou na asfaltu nejčastější příčinou těžkých havárií. A především – nikdy nejde přesně odhadnout, kam se auto za horizontem stočí a jak daleko poletí. Je to nevyzpytatelné, zrádné. Takže za hranou zrádných horizontů klidně 200 metrů zákaz. Včetně fotografů.

Jenže ze spousty vyjádření je naopak cítit tendence svalit to na někoho jiného, a to na samotné jezdce. Konkrétně na mladé, rychlé a ambiciózní jezdce, kteří jsou popisování jako neustálí bourači bez mozku jezdící za hranou. Takže jim vymyslíme nějaké "odstupňované licence", čímž určitě zabráníme dalším nehodám. Otázka první zní, jak to udělat technicky. Těžko realizovatelné, těžko nastavitelné, těžko obhajitelné. Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že by Martin Semerád nebo Václav Kopáček tyhle licence před sezónou nedostali. Martin Semerád mimo jiné s 18 závody v MS, Václav Kopáček dva roky ve sprintech zakončených titulem mistra republiky. Co víc by pro získání licence pro silné čtyřkolky mělo být třeba? A když se s tím pak dvakrát vybourá, tak mu licenci sebereme? Rád si počkám na to, co někdo vymyslí, pokud je to tedy myšleno vážně. Obecně si také myslím, že každý jezdec by se měl k silným autům prokousat přes ta slabší, ale to přece také není důvod letošních tragédií…

Za zcela zásadní chybu považuji to, jak se k celé věci (ne)postavila Asociace jezdců. Václav Kopáček je jejím členem a čekal bych, že se po nešťastných vyjádřeních některých jezdců k celé situaci jasně a oficiálně vyjádří a postaví se za svého člena. Je přece naprosto jasné, že každý jezdec na rally má právo na chybu. Úplně každý. Úkolem pořadatele je vytvořit mu takové podmínky, aby v případě chyby byly minimalizovány její následky. Asociace jezdců je zvána na Rally komisi, a tak by mě zajímalo, s jakým stanoviskem tam byl její zástupce. Kdy jindy by měla Asociace jezdců za své členy bojovat, když ne právě teď? Má pak vůbec smysl?

Za velmi nešťastný pak v této souvislosti považuji rozhovor Vojtěcha Štajfa pro média (odkaz). Jako člen výkonného výboru AJR zastupující jezdce by se měl (alespoň podle mého názoru) k celé situaci vyjádřit úplně jinak. V rozhovoru je několik velmi nešťastných vyjádření, které nepomohou (skoro) nikomu. Vojta Štajf má za sebou nehod docela dost včetně těch velkých (co jsem koukal, tak v letech 2009-11 ze 30 závodů 7x havaroval), takže obviňovat někoho z toho, že bourá moc, mně nepřijde fér. A jak říkám, už vůbec by to neměl říkat z pozice člena výkonného výboru AJR. Takové věci je třeba si vyříkat si uvnitř AJR, ne s nimi zásobovat senzacechtivá média.

Překvapila mě také informace, že AJR nebyla pozvána na schvalování tratí Barum Rally. Ne že by to mělo nějaký vliv na samotnou tragédii, to rozhodně ne, ale jde o princip. Chápu, že se Barum jede primárně jako IRC, ale…

Na závěr ocituji jednu větu, jak ji přinesla ČTK ze zasedání Rally komise. "Další úkoly, které si vytyčila komise, jsou dlouhodobé. Zlepšit se má komunikace mezi pořadateli, federací automobilového sportu, asociací jezdců a diváky." Kdo může za to, že komunikace není dobrá? Respektive že není vůbec žádná? Proč to nefunguje? Kdo ji zlepší? Sama se přece nezlepší. To něco v tom našem rally stále hnije dál. Otázka je, zda to vůbec někdy vyhnije…

Komentářů celkem: 50
5. 9. 2012 11:391
0 0
Jen se do mě pusťte! Nakonec se ukáže, že za všecko můžu já smajlík
Od začátku všude říkám, že jezdec má na chybu nárok. Pořadatel a divák jsou odpovědni za výběr místa, kam si stoupnou. Na druhou stranu, veřejnost vnímá, že jezdec rally zabil tátu od 3 dětí, který se byl na rally podívat. Něco je tedy blbě a s tím, že jezdec má na havárie nárok nevystačíme. Otázka Vaška Kopáčka je jiná. Určitě je dobrým řidičem, auto ovládá jako málokdo. Ale asi to nestačí a je potřeba u toho řízení asi přemýšlet. To jsem si já dovolil říct, a myslím, že po tom, co letos v sezóně předvedl, jsem mohl být ostřejší, jako mnoho ostatních, kteří to ale neřeknou veřejně. A tím teď myslím mnoho jezdců, a dalších lidí, kteří jsou v rally považováni za odborníky. Otázku mých havárií prosím vynech. Nemyslím, že by jich bylo málo ani moc. Mohlo jich být méně, ale vždycky jsem si z toho vzal nějaké ponaučení a rozhodně nezrušil 3 auta v sezóně. Howgh!
5. 9. 2012 11:522 Upraveno 11:56
0 0
Ty závěry plně odpovídají hysterii, z níž vzešly, a kvapu, v jakém byly přijaty. Mě nepřekvapují, i když je považuji za nesprávné. Především nesprávně přijaté, protože když nemají být přizváni k diskusi jezdci a pořadatelé na toto téma, tak potom nechápu, o čem má být ta zlepšená komunikace.smajlík

Jen pro pořádek bych drobně upřesnil, že rally komise - nyní svaz rally - není obdařen pravomocí cokoli rozhodovat.
5. 9. 2012 12:033
0 0
Nikdo neříká, že za to můžeš. Jen si myslím, že jako člen výkonného výboru AJR bys měl víc zvážit, co řekneš, protože to lze brát i jako stanovisko AJR. Tvé havárie vůbec nechci hodnotit a nikdy jsem to nedělal, ale stejně tak ty hodnotíš jiné a tvrdíš, že se z toho nepoučili.

I z toho, co píšeš teď, to píšeš jednoznačně - je to výhradně Kopáčkovo chyba a zabil tátu od třech dětí. Já to vidím jinak - Kopáček s autem na uzavřené trati havaroval (jako mnoho dalších) a to, že přistál mezi diváky, není jeho chyba, to se na mně nezlob. Ten kluk stejně jako Martin Semerád s tím budou muset žít celý život a rozhodně bych to nepřál ani tobě, ani nikomu jinému. A stát se to může komukoliv z vás, co jezdíte.
5. 9. 2012 12:044
0 0
Ano. Vojta to napsal pěkně.Vašek umí,ale už od chvíle kdy se objevily zprávy,že sedá do SŮBA tak jsem tvrdil,že je zaděláno na průser.Ono to auto rozjet umí každý,ale udržet to na trati je umění. Pokud u toho nezapojíš hlavu a z ran se nepoučíš tak je to potom těžké. Jinak,ale věřím,že to Vašek ustojí a bude v poho.
jac
5. 9. 2012 12:115 Upraveno 12:13
0 0
Vojto, nezlob se, ale připadá mi, že jsi malinko využil této situace vůči Vénovi. Pokud říkáš lidem "A", řekni jim i "B". Protože na jedné straně vzýváte k jednotě mezi jezdci a na druhé si chčijete na hlavu, kde to jde. Chápu, že Ti Véna ukrojil z peněz, ale pokud mi tímto chceš tvrdit (nepíšu úmyslně nám), že z Tebe nedští malinko zášť vůči Vénovi a teď i trochu skrytá radost, tak se Ti musím opravdu smát.
Zaráží mne, že ve všech diskuzích nikdo třeba neotevřel otázku mladého Tanaka, kterému se podaří občas rozbít auto i 2x za závod a je to vše v pohodě. A že Tebe najednou zajímá vnímání veřejnosti? Jenom proto, že se stal malér, který se neměl stát? A co je blbě? Víme to všichni, jsou to ti zmrdi nahoře, blbě je Pátl, který v roce 2005 ukradl projekt někoho jiného pod slibem něčeho a šupajdil si koupit práva a kupuje si každý rok dvě nová auta (neviděl jsem ho se chlubit, že by třeba dal peníze někomu z mladých) místo toho, aby se vraceli peníze zpět do tohoto sportu. Problém je to, že když se cokoliv stane, dědci zalezou do ulity a mlčí, místo toho, aby se jasně vymezili a vyjádřili k danému problému (pak slyšíš soudruha Nováka po tragédii v Třebíči vykládat, že to byli začátečníci), problém je to, že když má pořadatel problém, zase mu nikdo nepomůže (snad mimo Barumky a Šumavy), problém je to, že za naše peníze se platí soudy s jezdci, kteří se svezou na nějakém kopci, byť je to skvělá věc pro testování (asi lepší, než lítat na "černo" zavřenou silnicí na Pačejovsku a kácet stromy)a sbírání zkušeností, a těch faktických problémů Ti tady uvedu ještě kupu.
Ty jsi možná nezrušil 3 auta v sezóně, ale nikdy jsi od začátku nejel takovou palbu jako Véna. Howgh!
Shacki, ve všem s Tebou souhlasím, nenapsal bych to lépe, možná spíš ještě víc a tvrději. Jen jsem zvědav, kdy Ti bude volat tiskový mluvčí, či ten bejvalej "skvělej" světovej mitfára a budou Ti hubovat, že takhle nesmíš psátsmajlík, to mi dej schválně vědět.
Jsem se zas kousnul, kašlu na to, řekl jsem, že mne rally už nebaví a nedám si pokoj do prdkysmajlík
5. 9. 2012 12:206
0 0
Víte všichni co je nejhorší,že když nějaký ožrala se třemi promilemi smete ze světa dva školáky tak to berete všichni tak jako že "Hmmm,to se stává,škoda dvou mladých lidí"a nikoho to dál nezajímá, ale když jezdec na uzavřené trati havaruje a stane se někomu kdo to sleduje na vlastní nebezpečí nějaké zranění tak je to v tu chvilku štvanec a je to jeho chyba????
Další věcí je to že kdyby se to stalo někomu se start.č.1-15 tak za to mohly pořadatele nebo diváci a jezdec by byl v pohodě protože je to neomylný profík.

Tak to prostě je.
Shacki vs.Vojta : Máte částečnou pravdu oba,na každém šprochu pravdy trochu.
5. 9. 2012 12:207
0 0
Shacki, sdílím Tvé názory, tento článek podepisuji.
5. 9. 2012 12:278
0 0
Původně napsal DOLLY

Shacki vs.Vojta : Máte částečnou pravdu oba,na každém šprochu pravdy trochu.


Pozor, já vůbec netvrdím, že Václav Kopáček neudělal chybu. Udělal, třeba i divně zareagovalo auto, to je ale jedno. On má na tu chybu ale právo, stejně jako kdokoliv jiný, kdo jede. Jede hranu? A kdo ze špičky ne? Kdo ze špičky nehavaruje? Kdo z nich nikdy neměl velkou nehodu? Víc nehod? I za sebou? Dnes jsou všichni chytří a dělají z něj magora, protože ono je to nejjednodušší. Fakt bych to nepřál nikomu z vás.
5. 9. 2012 12:299
0 0
Tak milý jaci. I když do toho nikomu nic není, to B je, že Véna mi neukrojil vůbec z ničeho - ani z peněz ani z jiné podpory. Ani korunu mi neukrojil. To, že si to takhle vysvětluješ je omyl a nepochopení. Naopak, já byl ten, kdo se týmu Roto snažil pomoct. Po Valašské rally jsme nabídli panu Svobodovi hlavní elektrický svazek, který se normálně musí objednávat z Japonska a trvá to 2 měsíce a my ho měli na dílně rezervní. Po Bohemce jsem nabízel zadní část karoserie z vozu, co rozbil na Valašce Petr Kačírek. Když se vůz chystal, dával jsem panu Svobodovi nějaké informace a rady. Zároveň se pak Vendy zeptej, kdo s ním mluvil o jeho budoucích plánech a případném angažmá dřív, než pan Svoboda! Byl jsem to už vloni já! Nakonec jsem to z různých důvodů vyhodnotil tak, že si najdu jiného mladého talenta a to byl Jakeš. Takže pokud neznáte tyto věci ze zákulisí, nehodnoťte.
5. 9. 2012 12:3110
0 0
Původně napsal Vojtěch Štajf

...
Od začátku všude říkám, že jezdec má na chybu nárok. Pořadatel a divák jsou odpovědni za výběr místa, kam si stoupnou. Na druhou stranu, veřejnost vnímá, že jezdec rally zabil tátu od 3 dětí, který se byl na rally podívat. Něco je tedy blbě a s tím, že jezdec má na havárie nárok nevystačíme...


Asi by tedy bylo dobre, pokusit se verejnosti pri kazde prilezitosti vysvetlovat, jak to s tou odpovednosti je. Ani Kopacek, ani Semerad nejsou mladi a nezkuseni jezdci, proc to teda vsichni vytahujete? Proc Svaz rally bude zprisnovat vydej licenci? Divaci na Barumce stali v divacke zone, poradatel ji zkratka vytycil blbe, i kdyz asi s dobrym umyslem. Panu Regnerovi se ale jiste hodi, aby se pricina nestesti rozmelnila do vice faktoru...
Kazdy muze dat tolik ran, na kolik ma penize. Muze jezdit tak dlouho, dokud bude nekdo ochotnej s nim do toho sednout. Nebo uz to tak neni? My velky kluci uz tolik ran nedavame a ty mlady nas se_ou, protoze se kvuli nim rusi erzety?

Jeste bych rad dodal, ze z meho pohledu je postaveni Vendy Kopacka a Martina Semerada diametralne odlisne. Kopacek rozbil auto, to je jeho odpovednost, ale za smrt toho divaka zkratka nemuze.
5. 9. 2012 12:3411
0 0
A pro Shackiho. Prosím přečti si ještě jednou můj první příspěvek: "Od začátku všude říkám, že jezdec má na chybu nárok. Pořadatel a divák jsou odpovědni za výběr místa, kam si stoupnou." Jak můžeš z tohoto dovodit, že - cituji tebe "I z toho, co píšeš teď, to píšeš jednoznačně - je to výhradně Kopáčkovo chyba a zabil tátu od třech dětí." To ti nějak nedává smysl. Já přece taky říkám, že nemůže za to, že tam ty lidi stáli. Jen říkám, jak to média a veřejnost vnímají. A samozřejmě děkuji Bohu, že při mých haváriích nikdo neumřel, ať už divák nebo spolujezdec, to je bez diskuze.
5. 9. 2012 12:3612
0 0
Shacki:Nikde jsem neřekl že jsi něco řekl o Vendovi.Sám jsem zastáncem toho že z něj ted všichni zbytečně dělají štvance.Venda za to nemůže,byla rána jako každá jiná.

Myslel jsem tu situaci mezi pořadateli-komisí a asociací.

5. 9. 2012 12:3713
0 0
Můj skromný názor: Rally je adrenalinový sport. Jezdci i spolujezdci sedají do aut s vědomím, jaké riziko podstupují. Občas draze za svůj milovaný koníček zaplatí. Již dlouho je též všude vysvětlováno divákům, že i oni se přijeli podívat na rizikový sport a jsou zde na vlastní nebezpečí. Měli by si toho být vědomi a používat rozum. Když vidím, jak často a jak hrubým způsobem ignorují někteří návštěvníci pořadatele, je mi z toho na nic. Je to samozřejmě neštěstí a všem nám je líto, že náš sport si vyžádal opět daň nejvyšší. Nicméně mým názorem je, že všichni kdo se kolem tohoto sportu motají, musí s jeho riziky počítat. Až pořadatelé odsunou diváky dál, budou nadávat, že nevidí. Když je pustí blízko, spustí se lavina, že je to nebezpečné. Je, ale nikdo je nenutí stát tak blízko. Sami si mohou určit hranici mezi rizikem a svým bezpečím. Jezdci mají zpomalit? Na závodech? Ne, oni se rozhodli pro tento sport asi i kvůli rychlosti a užívají si na uzavřených tratích, aby neohrožovali standartní účastníky silničního provozu. Vědí, co může nastat. Bojím se, že tento problém se nikdy nevyřeší tak, aby mohli být spokojeni všichni.
5. 9. 2012 12:4614
0 0
Souhlas Shacki. Na celé věci mi vadí právě to jak je pořád předhazováno, že jsou to mladí jezdci a jak nezvládají silná auta a je jedno jestli to media prezentují jako názor jedince a nebo celého svazu. Vždycky si to veřejnost přebere tak, že i mezi jezdci není jednota a kálí jeden na druhého. A to zrovna teď v této době není potřeba. Už se mě na to ptala spousta lidí a dokonce i ti kteří za normálního stavu ani neví o čem rally je a co to vlastně je. Každý tiskový mluvčí v televizi a kdekoliv jinde mlží a nedá jasnou odpověď z které by bylo hned zřejmé co se stalo a proč, a to i v situaci kdy to jasné je. Napřed vyšetřování a potom něco vypustím, ale až po nějaké době kdy jsou třeba nějaká opatření nachystána. Po takových prezentacích je obraz rally u veřejnosti takový jaký je a to, že existuje jen 10 prvních kteří i při krizovce perfektně zvládnou auto a vyhrávají. Další skupina jsou vrazi a sebevrazi a poslední jsme mi co vláčíme ty poorané a rozbité pole na které se už nedá dívat. Možná jsem zapomněl na tu skupinu, která si zaplatí auto, příjde, sedne a odjede závod. Ti nejsou vlastně ničím nebezpeční. Prostě to byla souhra náhod která se sešla ve všem špatném a není nutno podsouvat a řešit licence a nezkušenost. Pokud si někdo podle Vojty neveme ponaučení z předchozích havárek tak tomu nepomůže nějaké stupňové udělování licencí, ale jedině snad nějaké vyšetření, ale to by znamenalo, že by mohlo být startovní pole do budoucna ochuzeno třeba i o 50% pravidelných účastníků. Nenapadá mě nic jiného co by tím bylo myšleno nebo spíš mezi řádky zašifrováno.
5. 9. 2012 13:2215
0 0
Každopádně si myslím, že už kolem toho bylo řečeno a prodiskutováno dost, a nic z toho nebylo ku prospěchu věci. Ať už vůči klukům a ani vůči obrazu rally u veřejnosti. Do dneška je to ze strany nás všech většinou jen spousta spekulací a dohadů. Teď je na řadě nějaké řešení což se lehce řekne, ale hůře provádí a aplikuje. Hlavně ať už ty černé čtverečky zmizí.
jac
5. 9. 2012 13:3316
0 0
2 Vojta: Bohužel jsem to slyšel (a z několika zdrojů) jinak, tak jako spoustu jiných věcí, které uvádíš. Ale to není podstatné, pokud tvrdíš, že to je jinak, může to být pravda a v tom případě se Ti omlouvám, nicméně nezmění to můj názor, který mám. Mám za to, že podobně smýšlejících je více, jen se Ti to, či to, nemají odvahu napsat či povědět(důvody neznám a nepátrám po nich, mne když neodpovíš na pozdrav, či si to vezmeš jinak než názorovou výměnu, nějak netíží).
Tudíž si za tím, co jsem napsal stojím a jak psal Shacki, mám za to, že Tvé vyjádření jako zástupce AJR (a de facto novináře) je nešťastné, pro mne, jako člena (nejsem jím) by to byl zdvižený prst, že jeden z mnou volených zástupců hovoří o jednom z nás jako o nezkušeném jezdci atd. na místo toho, aby jasně světu sdělil, že stát se to může a divák si musí být vědom toho, že nikde není v bezpečí. Tak jak psal Roman, to, že jdu řádně po chodníku neznamená, že na něj nemůže vjet auto a srazit mne.
A o tom byl můj první příspěvek, že není mezi vámi jednota a soudružnost, ale hájíte si každý to svoje....
5. 9. 2012 14:0817
0 0

Už mě trošku ta vyjádření "zkušených" o tom, že by vlastně měli jezdit skoro jenom oni, začínají tak nějak štvát. Notabene těch, kdo s tím řezali o 106...Kopáček byl sice někdy střelenej, ale spíš jsem měl radost, že někdo mladej dostane ša
nci v době, kdy bez dvoukoláku peněz můžeš jezdit leda na kolobrndě kolem baráku. Tak ať kruci řekne FAS i B) - jako mladej se musíš chvíli plácat v něčem pomalém, když to zvládneš tak můžeš výš, ALE - tomu nejlepšímu ten růst v další sezóně ZAPLATÍME! S touhle šancí pojedou mladí kluci klidně ve šlapacím autíčku....
5. 9. 2012 14:1718 Upraveno 14:20
0 0
to Schacki: Pěkně napsáno smajlík to jac: některé věci dle mne jsi sem tahal zbytečně Kubo ale jinak s tou nejednotností máš absolutně pravdu i když se týká jen určitých lidí ! Už jsme to tady oba psali jinde, všichni co mají tento sport jako obživu nepůjdou proti FASu a pořadatelům dělají, jako by ten "zbytek" pole neexistoval. Přitom bez toho "zbytku" by jich tam jelo 20 ?! Před pár týdny zaznělo ze svazu rally že žádný aktivní jezdec nebude zástupcem jezdců v komisi (někdo to zde v nějakém článku uvedl) a najednou to půjde ?!
Osobně si myslím, že to co se děje je souhrn několika faktorů (rychlost,auta, tratě) vč. arogance a nedostatečná úcta k tomuto sportu Fasem počínaje, přes některé pořadatele i jezdce a diváky konče. A pokud to zlepšení nepůjde ze všech stran, nic se nezmění. Bohužel ta nejednotnost je nám jako národu dost vlastní
smajlíksmajlík
Ještě doplněk, Zodpovědní omýlají- mladé jezdce. Pochopil bych to, kdyby na jejich výchovu dávali prostředky. Místo toho aby si je nezřízeně cpali do vlastních kapes!!!
5. 9. 2012 14:1819
0 0
Jenom poznámka k tady hojně zmiňovanému termínu "mladí jezdci".
Nejednou už jsem si někde přečetl nebo slyšel názor, že Juho Hanninen je ve svých 31letech starý na tovární sedačku.

Tzn. může nastat situace, kdy na startu stojí 20ti letý jezdec se zkušenostmi ze světa, namátkou mě napadá Kruuda = mladý jezdec. a na druhé straně podnikatel co dokončil 5 sprintů je mu 45 a jede prvně s N4 = starý jezdec.

Takže nejaký systém licencí vázaný na datum narození je prostě nesmysl.

Stejný víkend se zabil jezdec při závodě na čtyřkolce, nedávno jsem zaznamenal, že se nevrátila nějaká horolezkyně z vrcholu, rozhodčí při oštěpu, koneckonců když už Vojta zmínil sjezd horských kol, tak i tam byl případ úmrtí jezdce spojovaný s nezkušeností. Umírají dokonce i fotbalisti na hřišti. Teď bude tuším výročí Jaroslavle - lítá se dál.

Rally má ale jednu velkou nevýhodu: na rozdíl od většiny výše zmiňovaných sportů se rally koná ve společném životním prostoru lidí, které vůbec nezajímá a navíc v mnoha případech omezuje. Proto jak má rally spoustu příznivců, má na druhé straně spoustu nepřátel, kteří potom v době průseru volají po zrušení rally a je to voda na jejich mlejn. Těmto lidem pak servírují průšvihy media.



5. 9. 2012 14:2320
0 0
to finn: pro zajímavost, ročně se utopí jen u nás při koupání a vodáctví v průměru 200 lidí (letos jich je už 140) !!! Zakážeme koupání ???
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!