4. 11. 2005 00:00 − 3201× − 57

Za zranění na Bohemii jsou obviněni pořadatelé

Policie obvinila dva osmatřicetileté pořadatele kvůli nehodě při červencové Rallye Bohemia. Při ní byli vážně zranění čtyři lidé.

Policie obvinila dva osmatřicetileté pořadatele kvůli nehodě při červencové Rallye Bohemia. Při ní byli vážně zranění čtyři lidé. "Oběma mužům hrozí za ublížení na zdraví půl roku až pět let vězení," uvedla mluvčí liberecké policie Vlasta Suchánková.

Podle policie pořadatelé nevyznačili nebezpečné místo ochrannou páskou a nezabránili divákům, aby se tam postavili. Ředitel rallye Zdeněk Běla však po neštěstí jakoukoli vinu pořadatelů odmítl a přenesl ji na diváky. "Nevím, kde policisté přišli na to, že jsme se při rozmístění pásek kolem trati dopustili chyby. Dali jsme je tam podle bezpečnostního plánu," prohlásil v červenci Běla. Podle něj diváci pronikli do prostoru označeného jako úniková zóna, kde by se závodníci po případné havárii ocitli se svými vozy.

Nehoda se odehrála v Liberci-Krásné Studánce poblíž restaurace U Lípy. Norský závodník Anders Kjear v sedmé rychlostní zkoušce nezvládl ostrou zatáčku a vletěl s autem do diváků. Dvě dívky ve věku 12 a 16 let vůz zranil vážně a dva muže ve věku 28 a 29 let lehce. Dvanáctiletá dívka při utrpěla četné zlomeniny, měla vážně poraněná játra a hlavu.

Komentářů celkem: 57
4. 11. 2005 12:501
0 0
Tohle je dost nebezpečný precedens, trochu mám obavy, aby někdo ještě vůbec chtěl dělat pořadatele...
4. 11. 2005 13:072
0 0
Tak po přečtení tohohle článku mi spadla čelist! Nejsou takhle náhodou diváci u RZ "na vlastní nebezpečí???" To je opravdu nejsnadnější hodit vinu na pořadatele!!! Jsem rozhořčena.
4. 11. 2005 13:113
0 0
Policajti jsou taky jenom lidi... Buďte k nim shovívaví smajlík)
4. 11. 2005 13:214
0 0
To JanO: Ty jsi asi nikdy nedělal pořadatele, tak nevíš, co je to za pocit, když tě můžou policajti obvinit za blbost jiných. Jeden pořadatel (ani dva) nemají šanci hnout s davem.
4. 11. 2005 13:215
0 0
Velmi nebezpečné je už jen obvinění - novináři to rozmáznou jako definitivní rozsudek ... Kdo nyní bude chtít pořádat s takovým rizikem?
Rallíček
4. 11. 2005 13:246
0 0
To pořadatelé na Historic Šumava Rally, kterým vjel násilím do RZ traktor a srazil se se závodníky asi dostanou doživotí. Jestli to ti policajti myslí vážně, tak adios rally v Čechách, protože normálně myslící člověk se už nikdy nedá přemluvit k pořadatelské činnosti .
Anonym IP:193.179.65.235
4. 11. 2005 13:257
0 0
To je fakt blbost, no ale hlavně se to i někomu na svazu bude hodit do krámu. Aspoň se bude moci dobře omluvit změna hlavního pořadatele. Dragon
4. 11. 2005 13:448
0 0
Doufam, ze soudce bude mit vic rozumu nez ten kdo vymyslel tohle obvineni.
Anonym IP:212.47.27.210
4. 11. 2005 13:489
0 0
Já jsem na tom místě byl při prvním průjezdu hned ráno a pořadatelé svoji práci neplnili. Místo bylo jasně označeno jako "zakázaný prostor" a oni tam nechali lidi stát, protože to byli jejich známí. Z toho bylo v šoku dost "normálních" diváků, protože se jelo na mokru a to místo bylo vyloženě sebevražedné. Volali na ně, žádali je, ať je vykážou, nic... Pořadatelé nad vším jen mávali rukou... Pokud to tam obdobně vypadalo i při druhém průjezdu, ničemu se nedivím.
4. 11. 2005 13:5110
0 0
Nevím proč, ale ani mě to moc nepřekvapilo. Jaký jiný výsledek jste čekali. Vždyť žijeme v absurdistánu. Pořád bude někdo platit za blbost druhých.
Anonym IP:212.47.27.210
4. 11. 2005 14:0611
0 0
S "Absurdistánem" souhlasím. Ale s postupem policie také. Pořadatel má díky funkci, kterou přijal, velkou odpovědnost. Pokud se mu situace vymkne z rukou, může požádat o okamžité zastavení, nebo zrušení rychlostní zkoušky. Ale pokud sám takto porušuje základní pravidla bezpečnosti... Mohlo by to přinést i pozitivní výsledek. Že si pořadatelé dají pozor. Viděl jsem u nás i pořadatele ožralé jak zákon káže. A ne jednou...
4. 11. 2005 14:0812
0 0
Jsem zděšenej z některých reakcí shora. Položím otázku všem. Proč jsou na trati pořadatelé, když podle Vás stačí natáhnout mlíko a my všichni diváci jsme tak uvědomělí, že to budeme respektovat. Až se k tomuto dopracujeme, tak pořadatele nebudeme opravdu potřebovat. Do té doby za nás pořadatel bude odpovědný a my diváci mu budeme jeho práci kazit nebo mu pomáhat. Není to otázka špatné nebo dobré policie ale špatných nebo dobrých diváků, kteří tomu jednomu pořadateli pomůžou nebo jen řeknou to je vůl prč je nevyhodil.
4. 11. 2005 14:0813
0 0
Právě proto že ti "druzí" můžou být blbí tam má být a snad i jepořadatel, aby všechno proběhlo tak jak má.
4. 11. 2005 14:2414
0 0
to Anonym IP:193.179.65.235:K té změně,to že pan Běla příjde o Bohemku se vědělo už před samotnou rally.Jen se o tom nemluvilo nahlas.
Anonym IP:212.47.27.210
4. 11. 2005 14:2515
0 0
Pořadatelé u nás (i díky svému jednání) nemají autoritu. Stejně jako autoritu nemají policisté ze stejného důvodu. Je zajímavé sledovat diváky a pořadatele na Monte Carlu, v Itálii, v Německu, ve Švédsku i jinde. Pořadatelé se chovají na úrovni a hlavně, všude mají při ruce policisty, kteří na jejich požádání zakročí. To ví i diváci a jsou v pohodě. Navíc nemají zájem na tom, aby byly rušeny erzety. Pokud jsem se v posledních letech setkal ve světě s neukázněnými diváky, byl v tom alkohol a byli to většinou Češi a Poláci. Bohužel... U nás je na erzetě policista z donucení a chová se zásadně podle sebe, nikoliv podle pokynů pořadatelů... Vážím si fanoušků, kteří jezdí po soutěžích, fandí, debatují. Jsou fajn a baví je to. Nechápu "fanoušky" naložené od rána do večera v lihu, kteří se jedou na rallye jen ožrat a v pravidelných, či nepravidelných intervalech zařvat "Róóóman Kresta" (viz. fanklub Rackové na letošním Monte...). Takoví kazí soutěže, vadí ostatním divákům a přidělávají práci pořadatelům.
Ja ne
4. 11. 2005 14:3216
0 0
No to ale nebu jen v autoritě pořadatelů a policistů. Snad, když vidím nejaké místo na vrcholu zatáčky tak pokud tam není metrový břeh tak tam ani nelezu. Jenže jednou tam vlezou dvě nějaké blbé holky a místo, aby je někdo upozornil tak radši hrrr za nima, ať líp vidím.
4. 11. 2005 14:5017
0 0
Souhlasim s nazory uvedenymi vyse a tedy, ze se jedna o nebezpecny precedens. Ano, poradatel by mel byt spolehlivy, vyskoleny clovek, ktery svou praci ovlada, ale kde konci jeho pravomoce, musi zacinat zodpovednost druheho. Jestlize poradatel nema ZADNOU PRAVOMOC a nastroj k tomu, lidi vykazat jinam, nemuze je pokutovat, legitimovat, ci jim udelit nejake sankce, pak po nem nemuzeme chtit, aby za tyto lidi nesl zodpovednost. Budme ferovi vuci obema stranam. Jestlize si nekdo stoupne do vyznacene zony, pak tak cini ciste jen na vlastni nebezpeci. Neco jineho by bylo, kdyby divak stal na miste k tomu urcenem.
4. 11. 2005 15:2618
0 0
Problém je v tom, že v Čechách nemáme tolik peněz na to, aby u každého pořadatele stál policajt, kterej by vytah ty buřiče za flígr. Jsme rádi, když policisti stojí na příjezdu ke startu RZ a odjezdu od Stopky a někdy ani tam neplní svoje úkoly tak, jak by měli.
Anonym IP:62.209.210.7
4. 11. 2005 15:4619
0 0
to ufozt: A když už je plní tak jsou zas ignorování i např.: samotným jezdcem (Vojtěch), kteřý tak divákům byť nepřímo dal krásný příklad jak si vymoci své.
4. 11. 2005 15:5220
0 0
To ufozt: Možná jsem někdy pořadatele dělal, možná vím i jak odpovědné je pořadatele tohoto sportu dělat.
Ale tím co jsem napsal, jsem chtěl s nadsázkou vyjádřit spíš to, že v tomto případě paní mluvčí vypustila do éteru bez přemýšlení pro ni každodenně omílanou frázi. Kolik roků komu hrozí slyšíme z úst těchto "odborníků" na právo permanentně... Je to taková "nemoc z povolání". Holce asi zapomněli říct, že nejprve je třeba si ujasnit jaké měli oni páni pořadatelé vlastně povinnosti a čím jsou tyto povinnosti stanoveny, potom teprve můžeme zjišťovat, jestli je náhodou neporušili, atd. atd.
Takže jak říkám, "policajti jsou taky jenom lidi... Buďte k nim shovívaví smajlík)"
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!