4. 11. 2005 00:00 − 3190× − 57

Za zranění na Bohemii jsou obviněni pořadatelé

Policie obvinila dva osmatřicetileté pořadatele kvůli nehodě při červencové Rallye Bohemia. Při ní byli vážně zranění čtyři lidé.

Policie obvinila dva osmatřicetileté pořadatele kvůli nehodě při červencové Rallye Bohemia. Při ní byli vážně zranění čtyři lidé. "Oběma mužům hrozí za ublížení na zdraví půl roku až pět let vězení," uvedla mluvčí liberecké policie Vlasta Suchánková.

Podle policie pořadatelé nevyznačili nebezpečné místo ochrannou páskou a nezabránili divákům, aby se tam postavili. Ředitel rallye Zdeněk Běla však po neštěstí jakoukoli vinu pořadatelů odmítl a přenesl ji na diváky. "Nevím, kde policisté přišli na to, že jsme se při rozmístění pásek kolem trati dopustili chyby. Dali jsme je tam podle bezpečnostního plánu," prohlásil v červenci Běla. Podle něj diváci pronikli do prostoru označeného jako úniková zóna, kde by se závodníci po případné havárii ocitli se svými vozy.

Nehoda se odehrála v Liberci-Krásné Studánce poblíž restaurace U Lípy. Norský závodník Anders Kjear v sedmé rychlostní zkoušce nezvládl ostrou zatáčku a vletěl s autem do diváků. Dvě dívky ve věku 12 a 16 let vůz zranil vážně a dva muže ve věku 28 a 29 let lehce. Dvanáctiletá dívka při utrpěla četné zlomeniny, měla vážně poraněná játra a hlavu.

Komentářů celkem: 57
Anonym IP:82.117.140.1
4. 11. 2005 15:5621
0 0
Pořadatel je na svém místě od toho, aby dohlédl na to, že nikdo z diváků nebude vstupovat do zakázaného prostoru. V případě, že někdo do tohoto prostoru vstoupí, měl by ho vykázat. Pokud ho ten dotyčný neposlechne, má okamžitě volat vedoucího RZ, který informuje ředitele soutěže, dojde k zastavení RZ případně k jejímu zrušení (viz RZ7 Rallye Catalunya). Na tohle není třeba, aby pořadatel někoho pokutoval, legitimoval, nebo jinak sankcionoval. Je to jen a jen o zodpovědném přístupu pořadatele k práci, kterou dělá. A pokud se mezi diváky najdě někdo, kdo pořadatele podpoří v jeho práci, je to plus jak pro diváky, tak pro pořadatele.
4. 11. 2005 15:5822
0 0
ufozt: JanO patří k pořadatelům Vyškova a Tišnovského sprintu, takže určitě ví, co to je být pořadatel smajlík
Anonym IP:195.47.23.125
4. 11. 2005 16:0623
0 0
Souhlasím 100% s tím co psal Anonym IP:82.117.140.1. Tohle jsem zrovna psal na iDNES:

Jsem nesmírně potěšený že se přestala svádět chyba na jezdce i na diváky (diváci jsou často s prominutím dobytek, ale proto tu máme pořadatele aby je upozornili co může následovat). V tomto případě šlo skutečně o chybu pořadatelů a to z toho důvodu že nezastavili/nezrušili rychlostní zkoušku když viděli že diváci stojí kde je to velmi nebezpečné. Kdyby zrušili RZ, nemuselo se tohle stát a navíc bych nechtěl být v kůži těch škůdců díky kterým by se RZ zastavila, lidi kteří přišli o zábavu dokáží "hezky" vyjádřit své pocity.
4. 11. 2005 16:1124
0 0
Souhlasím s tím, že pokud jsou diváci neukáznění, měla by se RZ zrušit. Bohužel se ale domnívám, že by se pak u nás moc erzet neodjelo.
Anonym IP:85.71.11.163
4. 11. 2005 17:0225
0 0
Na RZ Skolsko-Vinec seděli pořadatelé na svojí židličce ve velmi nebezpečném místě, však je taky posádka Boček-Boček (Oktavia TDi - myslím) svojí menší krizovkou hodně rychle zvedla :-D
4. 11. 2005 17:4726
0 0
To Shacki: To máš pravdu. Tahle debata zde již někde probíhala a je to hlavně o lidech. Jak na postu pořadatele tak na divácích to jest na NÁS VŠECH jestli chceme rz vidět a pořadateli pomůžeme proti těm co rz vidět nechtějí a kazí reputaci té lepší většině.
Anonym IP:195.250.136.179
4. 11. 2005 18:3127
0 0
Byl z těch K*** policajtů vůbec někdo na rally je mi líto těch pořadatelů jít sedět za to že je někdo pič*.
Anonym IP:81.27.192.19
4. 11. 2005 18:3328
0 0
Poradatele vynechte.Kazdej ma mit dost rozumu na to aby vedel kam si stoupne.A k autorite poradatelu ve svete asi to to na poslednim san remu nam rekli at pockame az projedou komisari a pakat si delame co chcem ,na srdinii totez a ve finsku letos vyrvavala nejaka hysterka ze to zastavi ze nejsme v divacke zone,pritom sme byli na uplne bezpecnym miste,mi jsme neodesli a ona to nezastavila.JE TO OTOM KOLIK MA KDO ROZUMU A KAM SI STOUPNE.Poradatele to delaji skoro zadarmo a zadny pravomoce nemaji.Je mejich nekdy lito protoze na ne kaslu.Jak rikam kdyz je nekdo debil stoupne si tam kam muze na devadesat procent vletet auto tak se neda nic delat.Ale rally je nebezpecny protoze na padesat procent muze auto vletet uplne usude a zadny mliko nebo poradatel nepomuze.fizli nemam rad
Anonym IP:84.242.95.131
4. 11. 2005 19:1829
0 0
Jestli chce někdo zajištěnou bezpečnost diváků, ať táhne na okruhy a neleze na rallye - puntik
4. 11. 2005 19:2630
0 0
Tady si skoro nikdo neuvědomuje, že ti chudáci někým ukecaní pořadatelé, kteří možná ani netušili do čeho lezou, mohou jít sedět natvrdo do basy. Sami někteří přiznáváte, že pořadatele nerespektujete. A protože příklady táhnou, tak i vy máte zásluhu na tom, že je třeba odsoudí a budou určitou dobu bez svých nejbližších.
Anonym IP:83.148.25.38
4. 11. 2005 19:5431
0 0
Organizátor soutěže by měl mít rozum a vědět, koho jako pořadatele angažovat a na které místo kolik pořadatelů je potřeba. Poznámka k jednomu příspěvku (Vicky): bezpečnostní plány se dělají na každou rychlostní zkoušku. Organizátor se sportovním komisařem a s komisařem pro bezpečnost přesně zakreslí "zakázané zóny pro diváky". V těchto zónách divák nemá co dělat a za to je pořadatel prímo odpovědný! V těchto místech se mohou pohybovat se souhlasem organizátora pouze akreditovaní fotografové a filmaři označení zvláštní vestou. To, že je na všech vstupenkách a programech napsáno "divák přihlíží závodu na vlastní nebezpečí" je taková kouzelná formule... V praxi asi znamená tolik, že jako divák víte, že motorizmus může být nebezpečný... Pokud jste v divácké zóně řádně vyznačené organizátorem, v mnoha směrech je za Vás organizátor zodpovědný. A pořadatel je na trati rychlostní zkoušky proto, aby zajistil její bezpečný průběh, pro jezdce i pro diváky.
Rallye je krásný sport a velmi adrenalinový. Ale není žádný důvod k tomu, plivat na okruhy, nebo okruhový sport nějak zesměšňovat. I okruhy mohou být zajímavé a nabídnout skvělou podívanou! Kdo chce zažít nepopsatelnou atmosféru, ať si zajede na MotoGP do Barcelony, nebo do Mugella, nebo ať navštíví legendárních 24 hodin v Le Mans. Pak může něco říkat a srovnávat...
Anonym IP:194.108.118.135
4. 11. 2005 20:1232
0 0
No tak to je donebe volající.Páni policisté,místo aby se prošetřilo to proč diváci neuposlechli zákazu zdržování se v nebezpečném prostoru,tak radši obviní pořadatele...
Anonym IP:84.244.94.215
4. 11. 2005 22:3133
0 0
Řešením by bylo natáhnout v nebezpečných místech plastovou síťovinu místo mlíka,tu síť by nikdo nepodlezl.A udělat ji trochu vyšší,aby se nedala překročit.Na ni by se napsalo zákaz vstupu a po ptákách.Bylo by po problému.
Normy
5. 11. 2005 09:1734
0 0
Je to jednoznačně chyba pořadatele proč je u trati pořadatel k čemu vlastně,právě proto aby se staral o bezpečnost nebo snad ne?Erzeta se dala zrušit,chápu někteří diváci jsou neurvalí ale dle mého názoru pořadatele podcenili situaci.
Anonym IP:85.70.80.167
5. 11. 2005 11:0435
0 0
Jezdím na rally asi pět let a pár idiotů jsem už na RZ viděl.A to jak diváků tak pořadatelů,ale i policistŮ. jE TO VŠE V LIDECH JAKO TAKOVÝCH.VE FINÁLE ZA TO BUDEME PYKAT STEJNĚ MI VŠICHNI, CO MÁME TENTO KRÁSNÝ SPORT RÁDI... Coulin
Anonym IP:194.108.88.220
5. 11. 2005 11:3836
0 0
Tak nevím jestli někteří z vás už stáli podél tratí,každopádně se mi jeví nepopchopitelné,říci že naši fanoušci jsou ve světě neukáznění opilci.Další pitomostí je říci,že u nás je málo peněz na to aby soutěže měli tu správou úroveň a že jinak všude na soutěžích MS je vše ok.Kecáte!!!!!
5. 11. 2005 13:0237
0 0
No koukam, ze nekteri prispevatele asi nikdy na rally nebyli a sledujou ji tak mozna ve sportovnich novinach na Nove. Problem totiz neni jeden, ale nekolik:
a) Vyznaceni nebezpecnych zon - nemuzu stat za svodidlama 20m venku za vyjezdem z vracaku, skoro na vevnitr na vjezdu do dalsiho (cil Skalsko-Vinec), na spici zakazana zona neni, odkud mam rally sledovat?
b) Uroven poradatelu: proc na me ten ozrala v oranzovy veste (snad popelar?) jeci, ze "vezme vysilacku, zrusi nam soutez a budem vsichni v prdeli," kdyz chci tesne po prujezdu auta prebehnout 20m po trati?
c) Debilita nekterych divaku (a "novinaru): Tomu se neubranime, nekdo si klidne stoupne pred barak v miste, kde se na prachu dobrzduje z cca 200 km/h do vinglu, ty lidi by potrebovali par ran obuchem a slzak do xichtu. Dokonce jsem videl asi 13-ti lety decko ve veste PRESS :-O
Anonym IP:83.148.27.10
5. 11. 2005 14:5338
0 0
Neřekl jsem, že VŠICHNI naši fanoušci jsou opilci. Ale když jsem loni a letos zažil někde handrkování s pořadateli, byli u toho VĚTŠINOU Češi a Poláci. A většinou s flaškou v ruce. Slovo "většinou" neznamená "vždycky". To jen tak na vysvětlenou.
Že se u nás akredituje jako fotograf, nebo novinář kde kdo, je starý problém. Celou řadu let starý problém. A díky němu vznikají i situace takové, že je takto "vybaven" organizátorem člověk, který o rallye vůbec nic neví, neví co auto může udělat, jak se kde bude chovat. Tento problém jsem se snažil osobně řešit s FASem, ale nepadlo to na úrodnou půdu, slušně řečeno. Prostě se s tím nechce nikdo zatěžovat. Taková je realita.
Kolem rallye se pohybuji přes dvacet let a vím, že žádné místo nebude nikdy stoprocentně bezpečné. Nikdy! Ale jako fotograf za ty roky vím, kam si stoupnout a kam ne. Bohužel, velmi mnoho diváků, i takových, co jezdí po soutěžích dlouho, tyhle věci nechápou. Rádi "odborně" diskutují, jsou hodně slyšet, většínou všechno ví nejlíp, ale realitu nevnímají. Je jich opravdu hodně... Z našich známých fotografů, které celé roky na soutěžích potkávám, není nikdo sebevrah, ani hazardér. Myslím tím opravdové zkušené profesionály. Bohužel se k akreditacím a fotovestám dostanou i blázni...
Výběr pořadatelů je občas tragický. Zmínil jsem se v jednom z předešlých příspěvků o pořadatelích v podnapilém stavu. Nepřál bych Vám to zažít na vlastní kůži...
Anonym IP:194.108.118.135
5. 11. 2005 17:0139
0 0
podívejte se na film 50 let rallye,a pak něco říkejte o neukázněných fanoušcích nebo nedbalých pořadatelů.Tento sport provází láska ale bohužel pravě ona má na svědomí tolik neukázněnosti
Anonym IP:85.160.164.123
5. 11. 2005 18:0640
0 0
Řek bych že za to mužou diváci neuposlechli pořadatele byl sem tam stal sem v tý zatáčce na hoře u toho stromu
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!