9. 4. 2014 09:59 − 17656× − 57

Vyjádření Autoklubu ČR k akci Revival Praha

Vzhledem k hysterické a mnohdy zcela nemístné kampani ohledně akce Rally Revival, považuje Autoklub ČR za potřebné se vyjádřit.

Vzhledem k hysterické a mnohdy zcela nemístné kampani ohledně akce Rally Revival, považuje Autoklub ČR za potřebné se k této záležitosti vyjádřit.

Autoklub ČR je na základě rozhodnutí příslušných mezinárodních organizací jako jediný oprávněn řídit oblast motoristického sportu v České republice v rozsahu jimi stanoveném, a činí tak v souladu s platnými právními předpisy. Stejný postoj pak doporučuje i svým subjektům a spolupracujícím organizacím. Přitom nic nezakazuje, ani nemá k zákazům žádnou pravomoc, a už vůbec ne legendám evropského autosportu.

Že Autoklub ČR nechce mít s Rally Revival a s podobnými akcemi nic společného a nepodporuje je, pochopí každý, kdo je obeznámen s problematikou rally a schvalováním sportovních vozidel do provozu. Postoj Autoklubu ČR vychází z toho, že velká část účastníků zmíněných akcí porušuje zákony a další právní předpisy, že by se tedy správně se svými vozy neměli v provozu na pozemních komunikacích vůbec objevit.

Ve startovním poli těchto akcí jsou i auta upravená pro závodění. Mají namontovány vnitřní rámy, závodní sedačky apod., ale jsou to vozy s běžnými registračními značkami. To znamená, že úpravy nejsou schváleny a vozidla neprošla technickou kontrolou. Jinak by musela být na speciálních registračních značkách buďto veteránských (V), pokud jde o historické závodní vozy, nebo rallyových (R) u soudobých strojů.

Ještě větším prohřeškem proti předpisům je pak účast vozů na trvale manipulačních registračních značkách, které jsou přidělovány z úplně jiných důvodů než umožnit jejich pohyb v běžném silničním provozu při sportovní akci – viz § 21 vyhlášky č. 243/2001 Sb. Jde tedy opět o vozy, které by se podobných akcí neměly v žádném případě účastnit.

Pokud pořadatel umožní takovýmto vozům účast na motoristických akcích a vědomě přehlíží porušování předpisů, sám tím poškozuje motorsport. A první by se proti tomuto jednání měly postavit právě legendy motorsportu, které si musí být uvedených skutečností vědomy a měly by být vzorem jak pro mladé závodníky, tak i pro širokou motoristickou veřejnost.

Komentářů celkem: 57
9. 4. 2014 12:4721
0 0
.................... Postoj Autoklubu ČR vychází z toho, že velká část účastníků zmíněných akcí porušuje zákony a další právní předpisy, že by se tedy správně se svými vozy neměli v provozu na pozemních komunikacích vůbec objevit.

Prostě tento článek napsal asi bývalý přílušník PS VB. Co k tomu dodat, oves nebo ječmen ..... ?

9. 4. 2014 12:5622
0 0
Úplně nejsmutnější na tom je, že ty zákony, o kterých Autoklub(anonymně) píše v tomto článku, sám do zákoníku PROLOBOVAL. Přesně pro to, aby pak v podobných článcích jako je tento mohl argumentovat tak, jak to právě dělá!!! No, co bychom chtěli, vždyť Ti pánové ve vedení Autoklubu jsou těmito metodami doslova odkojeni předlistopadovou érou (-: ... víc se rozepisovat nechci, vydalo by to na knihu (-:
9. 4. 2014 13:1823
0 0
řešení je v podstatě jednoduché:zavřít jim kohoutky státních peněz a za čas by ta smečka mafiánů musela jít hledat jiné působiště k tunelování.V našem "demokratickém,právním státě" ale těžko proveditelné
9. 4. 2014 13:3424
0 0
Souhlasím s jac.smajlík Jedině defenestrace a pak bude klid. Tihle předlistopadoví hošíci jsou teda pakáž.
Jak už někdo napsal, jedni o koze a druzí o voze.. Rozhodně se připojím k trestním oznámení ,až ho bude jac podávat.smajlík
9. 4. 2014 14:1225
0 0
Nedá mi to, nechtěl jsem, ale k tomuto neadresnému a anonymnímu pamfletu se vyjádřím.
Anonymní je proto, že není nikým podepsán, není podepsán žádným mluvčím, žádným funkcionářem, a u mě je to prostě sprostý anonym.

Autoklub České republiky není jediným, kdo je oprávněn pořádat motoristické podniky. Motoristický podnik je oprávněn pořádat každý, kdo k tomu bude míti příslušné oprávnění. V podmínkách našeho státu postačí míti ŽL. Pak můžu na louce, poli, nebo i na veřejné komunikaci, na kterou budu mít výjimku a zajistím si režim zvláštního užití pořádat cokoli. Třeba demonstrační jízdu motorových sekaček.

Není ani pravou, že by AČR byl oprávněn kontrolovat, zda je nějaké vozidlo s nějakou úpravou, oprávněno k provozu na pozemních komunikacích. Nikdo a nic k tomu AČR neopravňuje!!!

AČR rovněž nemohl vědět, jaká vozidla a jak upravená se zmíněného podniku budou účastnit. A vozidla s trvale manipulačními značkami jsou běžně k vidění i na akcích, která pořádá AČR.

Motorsport vědomě a trvale poškozuje především AČR svým jednáním a konáním. Napadá mě, jak je možné, že taková Lancia ECV má registrační značku s pověstným R??? Jak to, že na podnicích pod záštitou AČR jelo vozidlo s rámem na běžných značkách? Viz Rallye Vltava nebo akce s názvem Po stopách valašské zimy?

Pokud si byl AČR jistý tím, že na zmíněném setkání vozidel (o tom, zda to byl sportovní podnik se dá spekulovat) bude porušován zákon, proč tedy AČR z jakési imaginární moci, kterou mu dávají jakési smlouvy nezasáhl???
Zmíněné mezinárodní smlouvy nejsou a nemohou být závazné, jsou to dohody mezi občanskými sdruženími. Nic více, nic méně…

9. 4. 2014 14:4926
0 0
No bohužel mají pravdu, že vlastně s auty na "amaterskych" zavodech do běžnýho provozu nesmíme,ani s těmi otestovanými...a doufám,že si neprolobujou ještě nějakou vyjímku,že by se s nima nemohlo jezdit ani na uzavřených tratích,ta pakáž je všeho schopná, jo, monopol není dobrej nikde,zvlášť,když mu vládnou takoví...
9. 4. 2014 15:0627
0 0
Pokud je to závod, jede se na uzavřenej trati a není to běžný provoz ne? Šikovný pořadatel by vyřešil i přejezd... ano, auto na běžných značkách by nemělo mít rám... Ale to není věc AČR. Stejně tak by erko nemělo jezdit na jiných než jejich závodech, ale to v tomto vyjádření sám AČR vyvrací ne???
9. 4. 2014 15:2828
0 0
Rosťo Lancia Delta ECV má právěže značky V, a ty já prý nemohu dostat...
9. 4. 2014 16:3629
0 0
No tak jste si chlapci pokřičeli, ponadávali a dál? Už si ani nevzpomenu kolik takovýho řvaní tady za třeba posledních 10 let bylo a nakonec to kompletně stejně zdechlo a jelo se dál. Ako hovoria bratia slováci - Psy brešú a karavána ide ďalej. A myslím že ani tentokrát se nestane vůbec nic.
9. 4. 2014 16:4230
0 0
To jsi nam toho řekl Sabotage. Co si z tveho prispeku máme vzit? Ze s chovanim prezidia Autoklubu souhlasis?
9. 4. 2014 16:4831 Upraveno 16:56
0 0
Původně napsal R.Kutej
Nedá mi to, nechtěl jsem, ale k tomuto neadresnému a anonymnímu pamfletu se vyjádřím.
Anonymní je proto, že není nikým podepsán, není podepsán žádným mluvčím, žádným funkcionářem, a u mě je to prostě sprostý anonym.

Autoklub České republiky není jediným,...


Zřejmě to anonimní není. Myslím si, že by to sem redakce nedala a jejich zmiňka o porušení zákona je zajímavá, nevím co je povinností občana či instituce, když zjistí porušení zákona. Každopádně je to zajímavý článek obhajující své postavení a činnost. Nevím jak se k tomu slušně vyjádřit.....
9. 4. 2014 16:5632 Upraveno 16:57
0 0
Původně napsal SABOTAGE
No tak jste si chlapci pokřičeli, ponadávali a dál? Už si ani nevzpomenu kolik takovýho řvaní tady za třeba posledních 10 let bylo a nakonec to kompletně stejně zdechlo a jelo se dál. Ako hovoria bratia slováci - Psy brešú a karavána ide ďalej. A myslím že ani...

BUĎ NAŠÍM VŮDCEM, VELKÝ SABOTAGE, A UKAŽ NÁM CESTU KE SVOBODĚ !!!smajlík
9. 4. 2014 16:5933
0 0
Původně napsal guma
To jsi nam toho řekl Sabotage. Co si z tveho prispeku máme vzit? Ze s chovanim prezidia Autoklubu souhlasis?
řekl pravdu,bohužel tenhle národ je plný vlezprdelků a přizdisráčů..bohužel
9. 4. 2014 17:2934
0 0
Sabotage konstatoval skutečnost. Jednoznačně a jasně. Pokud si někdo myslí, že se něco stane, tak nestane. Bohužel. Pro vychechtance ve vedení AČR (jak správně titulovat - tj. nikoliv My Autoklub AČR, jak se sami titulují) jsou zdejší respondenti (včetně členů AČR) pouze banda hysterických křiklounů. Proto si dovolí někdo anonymně vydat prohlášení jménem toho (mezi jmény je řada členů AČR), kdo vyzývá PaedDra k odstoupení. Zajímavý paradox.
9. 4. 2014 17:5735
0 0
Ať už jde Timur a jeho parta do prdele,v našem krásným sportu toho posrali víc než dost.
Bohužel každá svině se drží koryta.
9. 4. 2014 20:0636
0 0
Ale ona ta cesta je, alespoň částečně se od vyžírků oprostit. Jít závodit ven(jako to udělal letos Kuba Voldřich) a nebo jezdit ty podniky co je z nich na FAS darmošlapům mdlo!! Stejně celej mistrák pomalu kráčí do kopru a titul pomalu nebude mít žádnou hodnotu, když startuje míň a míň posádek. Je akorát otázka, kolik jezdců na to najde odvahu!!smajlík
9. 4. 2014 20:3037
0 0
A ty myslíš, že to lidem v Autoklubu bude vadit, když posádky budou jezdit venku? Dostanou stejné dotace... Doplatí na to jen pořadatel.
9. 4. 2014 20:4138
0 0
Narážím na to, že právě sabotage je držitelem licence AČR a hlavně od lidí z Autoklubu by měla vzejít nějaká akce. Všichni čekají na Pateru? Ale co je Paterovi do Ječmínka? Nic. Pokud ho nechá dejchat, tak je mu Ječmen i s Novákem víte kde...Patera se ozval, až když mu Ječmínek začal sahat na Revival. Právě, že pokud tady členové autoklubu budou jen remcat, tak se toho moc nestane. I se skálou se dá hnout a věřte tomu, že jeden kus skály je teď hodně nalomený. Je potřeba se do toho jen opřít. Kecy, jak nic nejde a nikdo s ničím nic nezmůže jsou dobrý tak do hospody k pivu. Každý se zamyslete nad tím, co byste se stávající situací mohli udělat a konejte, alespoň to málo, co jde. Samolepka na autě? Dobrý. Článek? Dobrý. Jinak vyjádřený nesouhlas? Sdílení na facebooku? Všechno se počítá. Jak to ale necháte usnout bude konec. A jde hlavně o členy Autoklubu.
9. 4. 2014 21:1639
0 0
A co s tím jeden řadový člen autokluu může dělat?
9. 4. 2014 21:2040
0 0
Pánové, dlouho jsem k ničemu svůj názor neapsal ,byť to tady pročítám celkem často.
O tom že se v rally točí šlené peníze (jako celek) není žádných pochyb.
O tom že AČR nemá zájem se za své živitele (závodníky) postavit (stačí jim žít z dotací) je naprosto jasná věc.
Výměna za jiné členy nebude jistě jednoduchá a už vůbec ne rychlá.

Podle mne je jediné řešení.

Udělat konkurenční seriál a vedení s těma správnejma lidma a postupovat stejně jeko u motorek Abrhám st. v Brně.

Asi to bude na dýl,ale objektivně viděno kam se vše posunulo ? Díky těm kdo tam jsou a jejicj záchvěvům v médiích po Lopeníku - pouze dál od tratí - to je vše čeho se dosáhlo.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!