Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
27. 8. 2017 15:14 − 19660× − 29

Kopecký vítězí, Kresta finišoval na třetí příčku

Stejně jako vloni a předloni vyhrál Barum rally Zlín Kopecký, kterého doprovodili na pódium Alex Lukyanuk a Roman Kresta.

Neděle byla na Barumce ve znamení dvojího průjezdu tří rychlostních zkoušek a na druhou etapu si organizátoři nechali docela výživné menu. Začalo se na zkráceném Majáku, jenž přišel o část z Malenovic směr Prohled a dál, naopak v nové podobě se objevila legendární Pindula, která startovala na Kudlově a přes Jaroslavice se posádky dostaly na Pindulu, kde se napojily na tradiční lesní úsek a druhou změnou byl výjezd z Obůrek, kde se místo do Želechovic vydali soutěžící do Zeleného údolí. Třetí a dnes nejdelší byly Košíky, které nabídly náročný asfalt v lesích Chřibů. Po včerejšku byl ve vedení Kopecký před Lukyanukem a Pechem.

Na Majáku začal opět nejrychleji Kopecký, jenž najel necelé čtyři sekundy na Lukyanuka, měnilo se jméno na pátém místě, když se Kostka dostal před Krestu. A tato dvojice se na následující vložce posunula rovnou společně, když se oba jezdci dostali před Griebela, jehož tak odsunuli na šesté místo. Aby toho nebylo málo, tak zmíněné duo K+K po první Pinduli posunovalo vzhůru znova, protože profitovali (spolu se zbytkem pole) z Pechova odstoupení, když Plzeňan měl méně kol, než defektů a musel svou Fiestu R5 odstavit. V polovině neděli tím pádem vedl Kopecký před Lukyanukem a oba dva dělila necelá půlminuta, třetí jel Kostka před Krestou a pátý byl Gribel.

I ve druhé rundě začal nejlépe Kopecký a kromě opakovaného průjezdu Majákem byl nejlepší i na Pindule. Na druhých Košíkách si proto již mohl dovolit zpomalit a přenechat nejlepší časy jiným, protože to nemělo žádný vliv na jeho vítězství. To bylo již šesté (s rokem 2004 dokonce sedmé) a kostelecký pilot tak má v historických tabulkách vítězů jednoznačný primát, když další vítězové dokázali ve Zlíně vyhrát maximálně třikrát. O tom, že Kopecký je jednoznačným rekordmanem Barumky svědčí i to, že má největší počet pódií, vyhraných RZ i nejdelší dobu ve vedení soutěže.

Na druhém místě dovezl svou Fiestu R5 Lukyanuk, který se letos dokázal vypořádat se všemi nástrahami soutěže a vybojovat pódium, po kterém sahal už vloni. Až do Košíků to vypadalo, že Kostka bude slavit další stupně vítězů na své domácí soutěži, ale proti byl jeho švagr Kresta, který v poslední vložce zatáhnul a vítězstvím si řekl o další medaili z Barumky. Ta je o to cennější, že se luhačovský jezdec vrátil po jezdecké pauze a po rozjezdové Bohemii doma ukázal, že stále patří mezi špičku. Kostka jistě příliš smutnět nemusel, v lichém roce konečně dojel do cíle a pořád z toho bylo umístění na předních příčkách soutěže. Stejně jako Kresta se v poslední vložce dokázal posunout vzhůru i Kajetanowicz, který překoval Griebela.

Německý jezdec však vyhrál klasifikaci JERC U28 (letos již potřetí), takže rozhodně nemusel být zklamaný, jelikož se předčasně stal vítězem JERC U28 a po Zlíně získal odměnu za vítězství v tomto šampionátu, jímž je jeden start s vozem WRC na evropském podniku MS.. Sedmou příčku si ze Zlína odvezl do Košic Koči, který porazil o dvacet sekund svého hlavního soka o slovenský titul Valouška a vrátil tak otrokovickému jezdci pořážky z MSR. Ke škodě Kočiho na soutěži, kde se slovenské body nerozdávaly… Po ztrátě Gryzina se po druhých Košíkách na 9. místo posunul Magalhaes a desítku uzavřel Bouffier.

Když nahlédneme mezi juniory, tak ve "velkých" vyhrál již zmíněný Gribel, který byl nakonec jediným, kdo dokázal promluvit do absolutní TOP 10. Když v poslední sekci ztratil nejprve Černý a pak Gryazin, zůstal česko-ruský souboj v té samé pozici, kde začal, protože po poslední vložce zaznamenaly stopky v součtu lepší čas pro Černého, jenž tím pádem bral druhé místo a třetí dokončil Gryazin. Čtvrtý pak byl Suárez, pátý Moffet a klasifikaci uzavřel López. Mezi "malými juniory", tedy JERC U27 se z vítězství radoval Zawada, který se stal letos prvním mimo továrním vítězem tohoto šampionátu, ale jelikož sedlal Adama R2, drží značka Opel 100% bilanci. Druhou příčku vybojoval Mareš, který si hned na prvním Majáku poradil s Wagenerem a právě oba rakouští bratři dokončili za semčickým pilotem. Defekt dvě zkoušky před cílem pak určil, že třetí místo bral Simon a čtvrtý dojel při debutu na Barumce Julian. Pátý byl pak Brož.

Na závěr opět malá prosba od autora textu, tedy Kuřete. Diplomkou to nekončí, datový fetišismus je sviňa, stejně jako vloni pokračuji ve výzkumu motorsportu a zahajuji sběr údajů pro časovou řadu ohledně návštěvnických zvyků fanoušků BCRZ. Loni to dopadlo takhle a budu rád, když se povede opět sesbírat slušný počet odpovědí i k letošnímu ročníku, protože z něčeho se kvalifikační práce psát musí :) Dotazník je tak na 5-10 minut a budu rád za odpovědi. A kdyby to někoho echt bavilo, tak ještě jeden kraťoulinký dotazník ohledně problematiky marketingu a reklamy ve spojení s motorsportem – https://goo.gl/forms/bSjiVqxQi7HfVnz13. Danke very much ;)

Komentářů celkem: 29
28. 8. 2017 11:3221
0 0
Roman zajel skvěle!smajlík Jen bych se chtěl zeptat jak to bude teda s tím Marešem když neodstartoval do 20ti sekund bez toho aniž by mu pomohli diváci?? Podle mě je to proti pravidlům a Wagner tak přišel o titul i o vítězství v peugeot cupu...
28. 8. 2017 11:3622
0 0
Mě přišlo že Valoušek měl tu Fabii daleko horší než ostatní...
28. 8. 2017 12:2223
0 0
Původně napsal Danzel36
Roman zajel skvěle!smajlík Jen bych se chtěl zeptat jak to bude teda s tím Marešem když neodstartoval do 20ti sekund bez toho aniž by mu pomohli diváci?? Podle mě je to proti pravidlům a Wagner tak přišel o titul i o vítězství v peugeot cupu...
A co přesně se stalo?

Vozidlo musí opustit prostor startu (abych nekecal, ale mělo by to být 25 metrů od fotobuňky) do 20 sekund, jinak následuje vyloučení. V prostoru startu nesmí posádka vystoupit z vozu, ani couvat. Pokud se mu bez vystoupení z auta a cizí pomoci podařilo do 20 sekund dostat auto za ceduli, která označuje konec prostoru startu, tak je to v pořádku.
28. 8. 2017 12:2824
0 0
Nepodařilo se mu do 20ti sekund opustit start a spolujezdec v prostoru startu vylezl z auta a auto tlačil. Avizoval to i za ním startující Wagner.
28. 8. 2017 13:3425
0 0
Mně se Barumka letos taky hodně líbila. Špička jela velice pěkně. A hodně se mi libil Janota s Porsakem. Ma to uz v ruce, no a ten nadherny zvuk... Paradasmajlík
28. 8. 2017 16:3426
0 0
Tak hodně se diskutovalo za páskou,mezi diváky jestli Kostka Romana před sebe bratrsky nepustil... no nebýt defektů Pecha tak by se tak ani nestalo.Barumka v pohodě pořadatelé taky,ale když sem se chtěl na něco zeptat tak nikdo nic nevěděl,myslím konkrétně odjezd Rallybusu ze Semetína,vkolik je poslední svoz,jaké intervaly atp.tímto jsme přišli o druhý průjezd veteránů.
28. 8. 2017 19:3827
0 0
Původně napsal Koník
Původně napsal Danzel36
Roman zajel skvěle!smajlík Jen bych se chtěl zeptat jak to bude teda s tím Marešem když neodstartoval do 20ti sekund bez toho aniž by mu pomohli diváci?? Podle mě je to proti pravidlům a Wagner tak přišel o titul i o vítězství v peugeot cupu...
A co přesně se stalo?

Vozidlo musí opustit prostor startu (abych nekecal, ale mělo by to být 25 metrů od fotobuňky) do 20 sekund, jinak následuje vyloučení. V prostoru startu nesmí posádka vystoupit z vozu, ani couvat. Pokud se mu bez vystoupení z auta a cizí pomoci podařilo do 20 sekund dostat auto za ceduli, která označuje konec prostoru startu, tak je to v pořádku.
Domnívám se, že máte pravdu jen z poloviny, v oblasti startu, tedy od ČK až po konec zóny, platí režim UP a tam může vůz tlačit posádka a nebo činovníci stanoviště. Pak by tedy spolujezdec a další mohli auto odtlačit ve zmíněném limitu 20 vteřin. Možná upřesní někdo další, nemůžu najít pravidlo o nevystupování na startu.
28. 8. 2017 20:2628
1 0
Zde vysvětleno od Pluta:Nový příspěvekod PLuto » pon 28.08.2017 13:46

Haryk píše:
39 - Wagner Simon / Winter Gerald): Yes, that is another issue, Mareš had clutch issues and someone from the spectators helped him, which is I think not allowed.


42. PRAVIDLA UZAVŘENÉHO PARKOVIŠTĚ
42.1 POUŽITÍ
Vozidla podléhají režimu uzavřeného parkoviště:
42.1.1
od okamžiku vjezdu do parkoviště přeskupení až do výjezdu z něj
42.1.2
od okamžiku vjezdu do oblasti kontroly až do odjezdu z ní
42.1.3
od příjezdu do cíle soutěžní části rally až do souhlasu sportovních komisařů s otevřením UP

42.3 TLAČENÍ VOZU V UZAVŘENÉM PARKOVIŠTI
Jen činovníci stanoviště a/nebo členové posádky mohou tlačit soutěžní vůz uvnitř uzavřeného parkoviště.

Vůz byl tlačen posádkou a pořadateli z ČK na start RZ 15.

---

37.4.3
Každý vůz, který není schopen odjet ze startovní čáry do 20 sekund po signálu ke startu, bude považován jako odstoupený a musí být ihned odstaven na bezpečné místo.

Vůz odjel (byl odtlačen posádkou) ze startovní čáry do 20 sekund a zastavil až za zónou startu.

---

20.1.2
Pokud jsou vozy v oblasti dle pravidel uzavřeného parkoviště, mohou být přesouvány (tlačeny) pouze posádkou a činovníky, ve všech ostatních případech může tlačit (ručně) vůz kdokoliv.
Použití jiné než vlastní síly nebo tlačení (ručně) či použití jiného způsobu pohybu vozu je zakázáno, pokud není těmito předpisy povoleno jinak.

Vozidlo za zónou startu bylo roztlačeno diváky.
PLuto
http://www.AutoSport.CZ" target="_blank">http://www.AutoSport.CZ
http://www.AutoSport.CZ" target="_blank">http://www.AutoSport.CZ

Příspěvky: 16928
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín
28. 8. 2017 20:3929
0 0
Původně napsal kondec
Původně napsal Koník
Původně napsal Danzel36
Roman zajel skvěle!smajlík Jen bych se chtěl zeptat jak to bude teda s tím Marešem když neodstartoval do 20ti sekund bez toho aniž by mu pomohli diváci?? Podle mě je to proti pravidlům a Wagner tak přišel o titul i o vítězství v peugeot cupu...
A co přesně se stalo?

Vozidlo musí opustit prostor startu (abych nekecal, ale mělo by to být 25 metrů od fotobuňky) do 20 sekund, jinak následuje vyloučení. V prostoru startu nesmí posádka vystoupit z vozu, ani couvat. Pokud se mu bez vystoupení z auta a cizí pomoci podařilo do 20 sekund dostat auto za ceduli, která označuje konec prostoru startu, tak je to v pořádku.
Domnívám se, že máte pravdu jen z poloviny, v oblasti startu, tedy od ČK až po konec zóny, platí režim UP a tam může vůz tlačit posádka a nebo činovníci stanoviště. Pak by tedy spolujezdec a další mohli auto odtlačit ve zmíněném limitu 20 vteřin. Možná upřesní někdo další, nemůžu najít pravidlo o nevystupování na startu.
Souhlasim s Vami i s prispevkem od hujera. Pravidlo o nemoznosti vystoupeni z auta jsem nikde v pravidlech nedohledal. Jsem ale presvedceny, ze nam tak bylo loni prezentovano na skoleni jezdcu. Kazdopadne se omlouvam za zavadejici informaci.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!