Pierre Budar o tom, co stálo za koncem Krise Meeka

Citroen racing včera vyhodil Krise Meeka a šéf týmu Pierre Budar se dnes rozmluvil o tom, co tým k tomuto rozhodnutí vedlo.

Jako blesk z čistého nebe přišla včera večer tisková zpráva Citroen racingu o tom, že s okamžitou platností ukončuje spolupráci s Krisem Meekem z důvodu velkého množství havárií. Posledním startem byla Portugalská rally, kde Brit velmi nehezky zničil C3 WRC a tímto koncem v soutěži došla vedení týmu trpělivost a jezdec byl vyhozen. Perličkou celé situace je časový souběh událostí, protože Kris Meeke krátce před oznámením Citroenu ještě sdílel na svém facebooku status s ohlédnutím se za Portugalskem a s očekáváními Rally Sardegna, avšak zpráva Citroenu mu změnila plány. Jak dnes přináší informace server autosport.com, pro Pierra Budara bylo Portugalsko poslední kapkou a vyhozením Meeka by rád otočil vývoj sezóny k lepšímu pro versailleský tým.

"Jelikož jde o nebezpečný sport, musíte být schopní se s nebezpečím popasovat. Když se ohlédneme za Portugalskem, tak auto bylo dle Krisových slov pro jezdce perfektní. Rozpis byl zřejmě taky perfektní, jednalo se o ten samý rozpis, který používal v předchozích letech na té samé zkoušce. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, co tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez nějakých modifikací," nastiňuje portugalský průběh Pierre Budar a pokračuje, "navíc na něho nebyl žádný tlak, byl mezi prvními auty na trati a na obě strany měl velký časový odstup. Když vezmeme všechno tohle do úvahy, měli byste být v situaci, kdy máte vše pod kontrolou. Výsledek však znáte, znamená to, že jsme to už pod kontrolou neměli. Když ztratíte kontrolu, tak se můžete jen dohadovat, co to přinese dál."

No a co to přineslo už všichni víme. Jak Pierre Budar dále říká, havárie hrály v Meekově kariéře podstatnou roli. "Myslím si, že znáte ještě lépe jak já všechny Krisovy výsledky od roku 2014. Když se podíváme jen na loňský a letošní rok, tak najdeme několik příkladů těžkých havárií, kdy Kris havaroval v situaci, kdy na něj nebyl vyvíjen žádný tlak, kdy nebyl žádný důvod pro to, aby šel do takového rizika, kde to končilo mimo cestu," vysvětluje šéf Citroen racingu a odmítá, že by za častými nehodami Krise Meeka byl jízdní projev C3 WRC, "auto asi nemůže být tak špatné, když s ním byl Kris schopný vyhrát. Povedlo se mu to v Katalánsku na smíšeném povrchu a také vyhrál v Mexiku, kde měl však hodně štěstí. Letos v Mexiku jel na druhém místě bez nějakého tlaku a nelze najít důvod, proč udělal chybu. Nelze vinit jen auto. Jezdec musí být schopný jet i s autem, pokud není perfektní. Jako jezdec musíte mít v hlavě, jak auto bezpečně dovézt do cíle, kdy není žádný důvod, abyste šli do rizika."

Na rozhodnutí ukončit okamžitě spolupráci s posádkou Kris Meeke – Paul Nagle se kromě Budara podíleli i šéf celého koncernu PSA Carlos Tavares a šéfka Citroenu Linda Jackson. Pierre Budar taktéž odmítá, že by Citroen racing nezvládl situaci s oznámením vyhazovu, protože Meekovi krátce před zveřejněním volal. "Bylo to provedeno tak, jak se má. Před tím, než se tiskovka pustila do světa, tak jsem si s Krisem telefonoval. Chápu, že pro něj může být obtížné toto rozhodnutí přijmout a pochopím, že je naštvaný. Musím ale říct, že jako lidí si Krise s Paulem vážím. Jsou oba moc fajn. Vím, že nyní se v tisku objevují různé názory, ale chci říct, že i pro mě jde z lidského hlediska o smutnou situaci. Obou dvou si totiž moc vážím," uzavírá Pierre Budar.

Komentářů celkem: 41
29. 5. 2018 22:5621 Upraveno 23:00
0 0
Původně napsal shifty
Původně napsal Regular John
Sorry jako, ale Meeke je bourač a svádět to na auto můžou snad jen jeho fanatičtí fanoušci. Ten člověk je schopný to rozstřelit s čímkoliv kdekoliv, klidně i na exhibici v San Marinu. Kdyby byla C3 tak mizerné auto, tak by s ním těžko mohl jezdit Meeke a Loeb na špici a pak v tiskovkách hlásat, jak se jim s tím jelo skvěle. A že s tím nikdo jiný nic nezajede? Není to třeba tím, že Breen a Ostberg prostě nejsou TOP piloti? smajlík Vyhazov byl podle mě logickým vyústěním, jen se divím, že to nepřišlo mnohem dřív a trochu profesionálnějc.
Meeke je bourač, ale s tím autem jako jediný zajel nějaké výsledky. Loeb dojel 14. a 5., to rozhodně není na špici. To, že vyhraješ 2 rzty neznamená, že je to auto dobré a spolehlivé. To auto prostě podle mě nefungovalo na limitu a bylo zrádné. Proto s ním i Loeb vyletěl ven.
Loeb - v Mexiku udělal defekt, který zbytečně měnil na trati (což pak zpětně uznal) a propadl se z PRVNÍHO místa. Na Korsice udělal jezdeckou chybu, při které odstoupil z DRUHÉHO místa - při superrally pak zajel nejhůře šestý čas a několik RZ vyhrál. To jako podle tebe není špička? Přestaňte prosím šířit bludy o tom, jak je C3 špatné auto. Nemluvě o tom, že i s DS3 WRC, což bylo TOP auto, byl Meeke na každém druhém závodě ve škarpě.
29. 5. 2018 23:4422 Upraveno 23:46
0 1
Regulare pokud nedovedeš pochopit nebo vidět tu spojitost hledání limitu a bourání(u některých jezdců víc a u některých míň), tak je tady asi zbytečná debata. Budu se ještě jednou opakovat - Meeke jako jediný dokázal s tím autem vyhrát, všichni ostatní si ani neškrtli. Loeb jel parádně, ale do cíle to nahoře ani jednou nedovezl. Nikdo jiný taky ne. Ogier to testoval a nechtěl k nim jít - asi dobře věděl co dělá. DS3 bylo top auto v roce 2011,12 od té doby Citroen nestíhá a v konstruktérech je bez šance. Hodit to celý na Meeka je prostě ubohost. Na druhou stranu je asi dobře, že ho hodili přes palubu, protože už vážně hrozil průser, bohužel smajlík
30. 5. 2018 08:4423
1 0
Spekulace...
Co když je současná C3 špičkové auto?!
A jen jezdci stojí za hovno a nic nezajedou.
Meeke to jinak neumí, než za hranou, spolehlivost žádná.
Breen, Paddon, Ostberg prostě pomalí, nejsou špička.
Loeb - co když za zenitem, pomalý, dlouho mimo MS WRC, proto chyby - ani špičkové auto už nepomůže?

smajlík Samo že to může být jinak a je to plečka.
Ale co když ne?
Ogi tam nešel třeba ne že je to špatné auto, ale že třeba Fiesta je podobně dobrá.
A chtěl si ještě víc zvýšit prestiž, dokázat, že je nejlepší i v jiném autě?!
30. 5. 2018 09:1424
0 0
Abych to doplnil...
Koho považujeme za špičku?
Neuville, Ogier, Tanak (Hyundai, Ford, Toyota). To je všechno.
Citroen prostě nemá TOP pilota.

Pak jsou s velkou výkonostní mezerou další, ale popravdě řečeno, na tyhle nemají, jen sbírají drobky.
A jsou s velkým odstupem za těmi třemi.
Sordo, Mikkelsen, Meeke, a další
30. 5. 2018 09:4825
1 0
Jen pár poznámek:
- je otázka, zda by C3 nebyla lepší auta, kdyby Citroen nemusel dávat polovinu rozpočtu do oprav a stav nových aut pro jezdce, co pořád bourá. Ono sice je Citroen zazobanej, ale takhle velký a častý rány musej lízt těžce do rozpočtu každému týmu
- v jedné věci uhodil Budar hlavičku na hřebíček, ale fanoušci zde to moc nereflektují: lze akceptovat, pokud se jezdec tahá o desetinky o vítězství a zahodí to. Jenže Meeke pravidelně bourá naprosto zbytečně i ve chvílích, kdy není jediný důvod se honit
- Loebovy časy (a on už opravdu není mladík) naznačují, že to auto křáp nebude.. Uvidíme, co s ním bude nyní jezdit Breen (nějak mi logicky vychází, že by nyní měl jezdit pravidelnější...vždyť on od druhého místa ve Švédsku nejel, co?)
30. 5. 2018 10:4726
0 0
Na chování C3 si stěžovali všichni co s tím jeli na šotolině. Na asfaltu je to dobré, ale zase ta tragická nespolehlivost. Viz. Meeke a Korsika, nebo Nemecko loni, že?
Letos Meeke boural jednou za 6 rally - teď v Portugalsku. Ve švédsku sjel do závěje, což není jeho chyba asi jako Loebovo chyba na korsice a pak ho napálil Tanak. Loni Meeke boural 3x z toho 1x na přejezdu na monte a pak Argentina a Sardinie. To je pro vás nějakej ultra bourač? Solberg, Duval, Colin a další bourali rozhodně víc. Chce to koukat víc do reálných dat, na resultech tady je to vše k dispozici a ne si vytvářet bludy a dojmy, hm? smajlík
30. 5. 2018 10:5127
0 0
Původně napsal Martin_wrc
Samotné angažování Meeka jako jedničky týmu bylo zásadní chybou! jezdit hop nebo trop umí každý... 5 vítězství na několik desítek havárií, to je obludná bilance! Jezdit chytře a sbírat spoustu bodů na každé soutěži, zvolnit když nemám na vítězství, to umí jen mistři jako například Ogier...
Ostberg je ale nezachrání, v Citroenu už byl a žádná sláva to nebyla...
Citroen zaváhal, že francouzsky škudlil a neangažoval Ogiera nebo Mikkelsena. Teď není žádný špičkový WRC jezdec volný...
Desítek havárií? Za poslední 4 sezóny měl Meeke 4 havárie včetně té na přejezdu na monte. Nešiřte tu bludy a nesmysly!!!!! smajlík
30. 5. 2018 10:5228
0 1
Radši si pánové dostudujte, ať tu ze sebe neděláte hlupáky - https://www.ewrc-results.com/profile/70-kris-meeke/1
30. 5. 2018 11:0129
0 0
Shifty, hlupáka tady ze sebe děláš akorát ty a navíc lžeš. Když už se oháníš statistikami, tak začni počítat i ty závody, kde to rozbil, ale dokončil je díky rally2/superrally... Dojdeš k úplně jiným číslům než nesmyslu typu "4 havárie za 4 sezóny"
30. 5. 2018 11:0630
0 0
Původně napsal shifty
Na chování C3 si stěžovali všichni co s tím jeli na šotolině. Na asfaltu je to dobré, ale zase ta tragická nespolehlivost. Viz. Meeke a Korsika, nebo Nemecko loni, že?
Letos Meeke boural jednou za 6 rally - teď v Portugalsku. Ve švédsku sjel do závěje, což není jeho chyba asi jako Loebovo chyba na korsice a pak ho napálil Tanak. Loni Meeke boural 3x z toho 1x na přejezdu na monte a pak Argentina a Sardinie. To je pro vás nějakej ultra bourač? Solberg, Duval, Colin a další bourali rozhodně víc. Chce to koukat víc do reálných dat, na resultech tady je to vše k dispozici a ne si vytvářet bludy a dojmy, hm? smajlík
Cituji z příspěvku neznámého přispěvatele: "...Na druhou stranu je asi dobře, že ho hodili přes palubu, protože už vážně hrozil průser, bohužel."

Hele, my jsme ho nevyhodili, vyhodil ho zaměstnavatel.
Zdůvodnění - bourač. Tož tak.
30. 5. 2018 11:2031
0 0
Letos Korsika - RZ10 Novella 2 off road / mimo trať
Ze 2 místa spadl na 10.
Do Super Rally. Tomu já říkám havárie.
30. 5. 2018 11:3232
0 0
Austrálie 2017 taky.
Portugalsko 2017 taky.
Sweden 2017.
Tour de Corse 2016.
Není tam napsáno havárie, ale skutečnost je taková.
30. 5. 2018 11:5033
0 0
Ano, je to chyba, ale není to nijak velká havarie. A i kdyby to všechno byli havárie, tak jich je dohromady 10 za 4 roky, ne desítky. Ok tak 4 odstoupení za 4 sezóny. Z toho 3 v jedné a to jedna na přejezdu. Kromě Ogiera, nebo dojížděčů typu Sorda, to u ostatních není o moc lepší. Rozhodně to není dramatický rozdíl a rozhodně se i z ohledem na výsledky C3 WRC dá hovořit, že to má co dočinění s kvalitou a spolehlivostí vozu. Latvala je taky bourač, strašnej obrovskej? A ve VW byl bourač?
30. 5. 2018 12:1834
0 0
Původně napsal shifty
Ano, je to chyba, ale není to nijak velká havarie. A i kdyby to všechno byli havárie, tak jich je dohromady 10 za 4 roky, ne desítky. Ok tak 4 odstoupení za 4 sezóny. Z toho 3 v jedné a to jedna na přejezdu. Kromě Ogiera, nebo dojížděčů typu Sorda, to u ostatních není o moc lepší. Rozhodně to není dramatický rozdíl a rozhodně se i z ohledem na výsledky C3 WRC dá hovořit, že to má co dočinění s kvalitou a spolehlivostí vozu. Latvala je taky bourač, strašnej obrovskej? A ve VW byl bourač?
Pořád máš ty počty špatně.
30. 5. 2018 12:2535
0 0
No nevím. Když dával Latvala ránu za ránou, tak ho od VW nevyhodili a tady nikdo nepsal, jakej je to bourač. A to jel v top autě, nejlepším ve své době. Když Meeka vyhodí citroen, kterej 5 let nestíhá, protože rozmělňuje peníze do dalších aktivit, ať už je to dakar, RX, wttc, tak je to celý chyba jenom a jenom Meeka, protože je to děsnej bourač. Děsnej bourač byl Duval. U toho Meeka mi to přijde, že jen dáte na to co si přečtete jako vyjádření týmu. Stejně tak vážně pak beru vyjádření jezdců po závodě. Tam si dneska málokdo dovolí naznačit, že je s autem něco špatně. Ale Loeb to při testech řekl jasně.
30. 5. 2018 13:2136
0 0
2017
3x havárie
3x rána, superrally nebo alespoň ztráta pozic, mimo body...
Celkem 6x

2016
Celkem 1 - 2x
Ale málo soutěží, jinak by toho bylo více.

2015
Celkem 5x
Monte
Mexiko
Italia Sardegna
Finland
Deutschland

3 roky (neúplné) - 12 ran
30. 5. 2018 14:2237
0 0
Ok, to je hodně, uznávám. Tu super rally mě nenapadlo počítat. Moje chyba. Přesto bych neřekl, že je to vždy a pouze jeho chyba. Viz. Latvala.
30. 5. 2018 15:0438
0 0
Původně napsal shifty
Ok, to je hodně, uznávám. Tu super rally mě nenapadlo počítat. Moje chyba. Přesto bych neřekl, že je to vždy a pouze jeho chyba. Viz. Latvala.
Však o nic nejde.
Meeke se má starat, aby neboural. To i ostatní.
Pokud je C3 špatná v něčem (pokud vůbec to tak je), tak se pilot musí přizpůsobit a porážet alespoň kolegy na stejném autě. To je základ úspěchu.
A ne furt na hranici crashe.
Prostě Meeke nemá tu spolehlivou, precizní rychlost a sebekontrolu.
Latvalu bych neprobíral raději vůbec, to je taky druhý případ pro psychologa.
30. 5. 2018 17:2539
0 0
Upřímně: nejvíc mne Meek zklamal na Rally Legend, kde ho dávali regionální amatéři s mnohem staršíma autama. A i tam to nakonec, po dost slabých časech (a se stejným autem tuším jel předloni Auriol úplně jinou ligu) poslal do pangejtu. Jasně, nebyl zvyklej na to auto, nechtěl to rozbít, atd atd. Přesto celkově slabý výsledek (místy mi jeho stopa přišla podivná a časy pak ukázaly, že to asi nebylo jen zdání).

Na druhý straně bylo vidět, že i Loeb se s tím autem snažil jet v Mexiku nebo na Korzice místy maximum a výsledný časy nebyly nic moc. Vizuálně bylo vidět, že už tam rezervy prakticky nejsou, ale rychlost tomu prostě chyběla. Ogi na Korzice dával lepší časy s autem, které se motoricky zdálo slabší, ale podvozkově vypadalo jistější, než potácející se C3.
30. 5. 2018 18:5440
0 0
Původně napsal magic
Upřímně: nejvíc mne Meek zklamal na Rally Legend, kde ho dávali regionální amatéři s mnohem staršíma autama. A i tam to nakonec, po dost slabých časech (a se stejným autem tuším jel předloni Auriol úplně jinou ligu) poslal do pangejtu. Jasně, nebyl zvyklej na to auto, nechtěl to rozbít, atd atd. Přesto celkově slabý výsledek (místy mi jeho stopa přišla podivná a časy pak ukázaly, že to asi nebylo jen zdání).

Na druhý straně bylo vidět, že i Loeb se s tím autem snažil jet v Mexiku nebo na Korzice místy maximum a výsledný časy nebyly nic moc. Vizuálně bylo vidět, že už tam rezervy prakticky nejsou, ale rychlost tomu prostě chyběla. Ogi na Korzice dával lepší časy s autem, které se motoricky zdálo slabší, ale podvozkově vypadalo jistější, než potácející se C3.
Meeke na Legendách vyhrál všechny rychlostky kromě jedné než to rozbil a v neděli už jen dělal show.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!