14. 7. 2020 09:48 − 20913× − 101

Pech s Uhlem vyhráli Rallye Bohemia

EuroOil team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC, zvítězili po dramatickém souboji na Rallye Bohemia.

Do úvodního závodu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích vstoupili se staronovým vozem překvapivým vítězstvím již na první rychlostní zkoušce.

V průběhu těžké sobotní etapy vybojoval vedení na osychající trati Fin Jari Huttunen, těsně pronásledovaný Janem Kopeckým a Pechem. Ztráta obou pronásledovatelů na konci dne byla pouhých 0,6 a 2,1 sekundy a slibovala do další etapy velké drama.

Hned na první nedělní rychlostce se po chybě Huttunen propadl na třetí pozici. Do čela se dostal Pech s náskokem desetinky vteřiny na Kopeckého, který ale zase v následující vložce byl o 4 desetiny rychlejší. Při tomto jejich souboji všichni s velkým napětím čekali na průjezd nejdelší 22 km dlouhé zkoušky „Radostín“. Ten zvládl lépe Pech a usadil se v čele s náskokem 6,2 sek. Po servisní přestávce na letišti v Hoškovicích, zbývaly čtyři měřené zkoušky. Obě posádky ve svých průběžných komentářích popisovaly tempo na hranici svých možností. To dokazují i neuvěřitelně vyrovnané časy v závěrečných zkouškách, ve kterých si vítězství Pech s Kopeckým rozdělili na polovinu, kdy jednotlivé ztráty mezi nimi nebyly větší než 0,8 sek.

„O takovém závodu a vítězství jsme jenom snili. Za celý EuroOil team jsem velice šťastný. Auto nám padlo rychle do ruky, jako bychom z něho před 15 lety ani nevysedli,“ říká s úsměvem V. Pech. „Teď nás čeká příprava na Valašskou Rallye, kde bude určitě opět těžké udržet krok s konkurencí,“ dodává.

Komentářů celkem: 101
15. 7. 2020 13:4761
0 0
Beru zpet, vymena kastle zrejme je zcela standardni, byt se asi moc nepouziva. Defacto teda muze v MCR jet jakykoliv auto typu, kterej tu v danou dobu byl.
15. 7. 2020 14:1562
1 0
Stále stejné - jak něco přeruší monopol je všechno špatně !!!! Stejné jak u sousedu R.Zeltner přerušil momopol také a následovala pomsta ! Vyndat sek. skříne, pridat 200kg a ještě další a další. To chcete taky mu dát náhubek aby vše pokračovalo dál ??? Vašku jen tak dál !!!!!!! smajlíksmajlíksmajlík
15. 7. 2020 14:1663
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Jen: Ano, formalne to asi cisty bylo a tebou zminovany instituce to posvetily, zadny ojebavky. Nicmene uplne standardni procedura to asi neni a kdyby do toho nekdo rejpal, tak tezko rict, jak by to pres byrokracii proslo. Ale asi to nikomu nevadilo, coz byla pointa myho prispevku. A samozrejme to nevadi ani mne, je to pro dobro veci. Stejne jako CMPR...
Maxifavos: Jenze 600 Nm @ 4000 RPM znamena 340 HP, takze v 5500 RPM by to minimalne tech 380 HP melo mit. Takze tady neco hapruje smajlík
Krouťak je ovšem co jsem našel tak 550 Nm nikoliv 600,ale to je jedno. Jinak nevím jak se vyznat v tom odkaze na ty výpočty,ale první Fabia r5 má tyhle údaje : 420 Nm při 4750 ot/min tak schválně kdo se v tom odkaze vyzná kolik to vychází ?
15. 7. 2020 14:4464
0 0
Podle tvých hodnot to háže 280,18 koně.
Jen
15. 7. 2020 22:1065
4 0
Pánové proč si nejprve nezjistíte nějaká fakta než začnete zásobovat "veřejný prostor" nesmysly? Výměna karoserie je možná ve všech případech, kdy je schopen výrobce tuto dodat jako náhradní díl nebo jde o originální karoserii od výrobce, který výměnu posvětí! Je to legální postup, který je aplikován při každé výměně káry u všech závodních vozů bez ohledu na požár nebo havárii. Původ ostatních dílů nemusí být spojený s konkrétním vozem a musí být použity díly dle homologace bez ohledu na to jestli jsou dodány nové, nebo je má vlastník připravené jako náhradní nebo pochází z jiného vozu. Výkon motorů WRC se pohybuje v rozmezí 300 - 320 koní dle specifikace a použitého paliva. Aktuální WRC co jezdí ve světě mají od 380 koní výše.. Výkony dnešních R5 (konkrétně mluvím o Fábii) se běžně pohybují v rozmezí 300 - 310 koní. Pokud se na to budete chtít podívat objektivně, tak musíte vždy řešit poměr výkonu a váhy vozu i s posádkou! Pravdou je, že WRC má díky dvou litrovému motoru cca o 100 - 150 NM více než R5. Při dobré trakci je to výhoda, ale pokud to klouže, tak nikoliv... R5 má zase výhodu v širším podvozku (o 2 cm) a díky tomu je stabilnější v rychlých zatáčkách, kde jak všichni víme se dělá "čas".
Pro Monte Christa: Zjisti si fakta, odpověz alespoň na některé mé otázky (z předešlých příspěvků) a přestaň si tvrdohlavě trvat na svém! Každý jezdec si I DNES může půjčit WRC a ukázat jak s tím poletí! Každý si může vyzkoušet spolehlivost podobně složité techniky! Jak skončili starty mnoha jezdců s WRC od r. 2015? Kolik jezdců s touto technikou uspělo v MČR? Všichni měli stejnou startovní čáru!!!!
15. 7. 2020 22:2766
0 0
Původně napsal Jen
Pánové proč si nejprve nezjistíte nějaká fakta než začnete zásobovat "veřejný prostor" nesmysly? Výměna karoserie je možná ve všech případech, kdy je schopen výrobce tuto dodat jako náhradní díl nebo jde o originální karoserii od výrobce, který výměnu posvětí! Je to legální postup, který je aplikován při každé výměně káry u všech závodních vozů bez ohledu na požár nebo havárii. Původ ostatních dílů nemusí být spojený s konkrétním vozem a musí být použity díly dle homologace bez ohledu na to jestli jsou dodány nové, nebo je má vlastník připravené jako náhradní nebo pochází z jiného vozu. Výkon motorů WRC se pohybuje v rozmezí 300 - 320 koní dle specifikace a použitého paliva. Aktuální WRC co jezdí ve světě mají od 380 koní výše.. Výkony dnešních R5 (konkrétně mluvím o Fábii) se běžně pohybují v rozmezí 300 - 310 koní. Pokud se na to budete chtít podívat objektivně, tak musíte vždy řešit poměr výkonu a váhy vozu i s posádkou! Pravdou je, že WRC má díky dvou litrovému motoru cca o 100 - 150 NM více než R5. Při dobré trakci je to výhoda, ale pokud to klouže, tak nikoliv... R5 má zase výhodu v širším podvozku (o 2 cm) a díky tomu je stabilnější v rychlých zatáčkách, kde jak všichni víme se dělá "čas".
Pro Monte Christa: Zjisti si fakta, odpověz alespoň na některé mé otázky (z předešlých příspěvků) a přestaň si tvrdohlavě trvat na svém! Každý jezdec si I DNES může půjčit WRC a ukázat jak s tím poletí! Každý si může vyzkoušet spolehlivost podobně složité techniky! Jak skončili starty mnoha jezdců s WRC od r. 2015? Kolik jezdců s touto technikou uspělo v MČR? Všichni měli stejnou startovní čáru!!!!
smajlíksmajlíksmajlík Konečné nekdo rizumnej smajlíksmajlík
Jen
15. 7. 2020 22:4267
0 0
"skončily"
16. 7. 2020 00:0068
0 1
Jene, stydim se, ale proste me nekolik petrolheadu vcetne sberatelu aut ujistilo, ze VIN se neda legalne zmenit. A ono to jde, jen bych podotknul, ze to plati (i) pro civil.
Nemuzu dohledat predpis, kterej povoluje ucast WRC v MCR, ale pokud vim, to auto muselo bejt prihlaseny / otestovany do urcityho data a Dohnal to jako jedinej v tom sibenicnim terminu stihnul. Nevim, jestli muzou jezdit ex Tomastikovy Imprezy, kdyz uz mezitim sly do zahranici, navic pochybuju o ochote Prodrivu dostat je do konkurenceschopnyho stavu, vime jak to bylo s dlouhou prevodovkou na Mini. Pak uz zbejvaj jen Fabie a starsi. Pokud je to jinak, sem s tim.
Osobne bych byl rad, kdyby treba i Prokop mohl vytahnout Fionu, to omezeni je debilni.
16. 7. 2020 09:1569
2 0
Já jako fanoušek chrochtám blahem, vidět V. Pecha ve WRC, protože je to zážitek. Jen více takových aut.
p.s. opět se potvrdilo, že objem ničím nenahradíš.smajlík
16. 7. 2020 10:4870 Upraveno 10:48
1 1
Kenny_pce: Hledání mi zabralo přesně 15 vteřin, takže to tak složité asi není a hlavně v tom není žádná věda.
Vozidla WRC podle čl. 255 Přílohy J MSŘ FIA 2006 s datem homologace pro skupinu WRC (varianta WR) do roku 2006 včetně s využitím všech variant příslušného homologačního listu, která byla otestována v ČR a s českou registrační značkou vydanou do konce roku 2014.
Co si pamatuji, tak tímto předpisem šlo o doježdění staších již registrovaných aut. Povolování jiných nových (jak píšete Prokop) mi nedává smysl, protože takto mohou mladí jezdci (Semerád, Cais, ...) startovat na stejné technice ve stejné třídě a rovnou mají srovnání pro nejlepším.
Fox
16. 7. 2020 11:0471
1 0
kondec: Oceňujiu tu snahu o to, aby mladí jezdci měli porovnání se srovnatelnou technikou. Nicméně vaše obavy, že by naší scénu zaplnily samá WRCa nějak nesdílím, naprosto drtivá většina jezdců by tak jako tak jela se soudobou technikou. A na rovinu - Prokop by ani s WRC nebyl v našem mistráku pro špičku žádná hrozba...
16. 7. 2020 11:5572
0 1
Jo, dojezdit stary WRCa 10 let po jejich zakazu, to dava smysl. Takhle tu je jedno auto s nejakou potencialni vyhodou a nikdo jinej tu vyhodu nemuze ani zkusit vyuzit taky.
Fox
16. 7. 2020 12:0673
0 0
Mohl bys tu "potencionální výhodu" nějak specifikovat ?
Ruku na srdce, pokud by Ášín dojel na 5. místě, nebylo by o čem diskutovat, že ?
16. 7. 2020 12:2774
0 1
Ano, to by nebylo. Jeste naposledy se budu opakovat: Aktivni diffy, vetsi kroutak a o trochu i vykon. R5 ma zas jiny vyhody. A Asin je mozna jedinej, kdo to je schopnej vyuzit, loni ty 5. mista jezdil a ted po letech Kopeckej prohraje jinak nez vlastni chybou. Nevnimam to jako neco nefer, nefer (resp. hovadina) je jen to, ze nikdo jinej nesmi poridit stejnou techniku.
Fox
16. 7. 2020 12:3775 Upraveno 12:38
0 0
Tu techniku si mohl pořídit kdokoliv, kdo byl tenkrát, kdy to šlo, ochoten zariskovat.
Tady jde prostě o to, že soukromník (v podstatě amatér), který vydělává pro to, aby mohl závodit a jede s tím pocitem v zádech, že když to rozbije tak se asi dlouho, (pokud vůbec) nesveze prostě pojel jedinou profesionální posádku, která je za to, že jede placena. Navíc s vědomím, že když to rozstřelí, bude mu přistaven okamžitě jiný vůz.
A přesto, jak bylo při rozhovorech vidět, Ášín měl pusu od ucha k uchu a řekl bych, že široko daleko byste nenašli šťastnějšího chlapa. Protože tohle je právě ten vůz, který mu přesně padne do ruky. A kontrastovalo s tím utrápeným výrazem Honzy Kopeckého, který zjevně trpěl.
O rozdílu v technice bych vůbec nemluvil, obzvlášť ne u továrního vozu. Asi se ještě najde nějaký pamětník, co si vzpomene na termín "škodovácký plnoobjem" v éře A -1300....
16. 7. 2020 13:0876
2 0
Já za sebe napíši tento názor - dnes už letitý souboj soukromník Pech jun. vs. tovární jezdec Honza Kopecký je něco, co dle mého k rally u nás patří. Celkově k celé té tradici rallysportu u nás. Fanoušci a vlastně celá komunita vždy měla respekt a s obdivem sledovala tovární tým, který zde nasazoval své nejlepší jezdce a nejaktuálnější techniku, ale stejně tak všichni toužili po tom, aby v daných letech a závodech jim na pomyslná záda co nejzuřivěji dýchali jednotlivci, kteří byť neoplývali zázemím a možnostmi, tak vše dohnali nasazením, srdíčkem, chytrostí a jinými "fígly" (v dobrém slova smyslu). Možná to vidím moc optimisticky a naivně, ale myslím, že ani pro jednoho z dvojice Pech-Kopecký není prohra důvodem hledat výmluvy a osočovat se z nekalých "her", ale naopak výzva toho druhého v dalším závodě sportovně "pojet".
16. 7. 2020 14:0877
0 0
Jen: Čím to teda, že má WRC podobný výkon a krouťák jako “sériový” motor v Evu, které má navíc ještě jen 33mm díru? Nebo myslíš jen konkrétně tento Focus a před 12 lety to u fabrických aut bylo jinak?
16. 7. 2020 14:3778
2 0
Kenny_pce: Co jsem viděl videa a nějaký kousek onboardu, jel Ašín na hranici rizika, obrovskou kládu a na několika místech to vyšlo jenom o fous. Rozdíl v cíli byl 6,4 vteřiny na 157 ostrých km. Proč v tom pořád hledáte něco víc, nádherné závody, super boj o místa na bedně. Můžeme se jenom těšit na další závody a spekulovat, které tratě budou vyhovovat víc kombinaci Kopecký - R5 a které Pech - WRC.
16. 7. 2020 15:2079
0 1
Ale "samozrejme", mistrak je letos nabitej jak nikdy a prave ty rozdilny koncepce jsou pekne ostry koreni. Jen je skoda (nespravedlnost, monopol, blbost, ...), ze konkurenceschopny WRCo uz NESMI jet nikdo jinej.
16. 7. 2020 17:3980
1 0
Kenny_pce: A kdo myslíš, že by to WRCo jel? A kde bys to konkurenceschopný WRCo starý 15 let chtěl vzít? Kde na světě takhle starý WRCo, který konkuruje nejnovějším R5 rychlostí i spolehlivostí, je? Když jel před pár lety Odložilík na Šumavě s Imprezou, tak v rozhovorech říkal, že by tam s R5 byl rychlejší. Ty WRCa tady byly a jsou a stejně s nima už nikdo nejezdí.
To jak toho Forda vypliplaly týmy Dohnala a Pecha je bych řekl docela světový unikát, stálo to určitě ohromné úsilí, které by do toho u nás pravděpodobně nikdo další nebyl ochoten vložit. Zvlášť když by s tím nakonec většina jezdců stejně asi nebyla rychlejší než s R5.
Takže i kdyby v řádech nebyl ten dodatek o registraci do roku 2014, pochybuju, že by teď jezdilo víc WRCéček. Řešit nějaký monopol je podle mě nesmysl.
Btw Pech od éry WRC jezdí většinu kariery s auty jiné třídy než konkurence. Někdy možná s horším, někdy možná s lepším. Spravedlnost je relativní pojem a mě osobně se zdá, že tenhle souboj soukromého Focuse WRC v rukách Pecha s profesiálním závodníkem Kopeckým a jeho tovární Fabií R5 je rovný boj (rovnější než v předchozích letech). A těším se na další závody.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!