9. 2. 2021 10:11 − 33973× − 121

MČR v rally 2022: Možnost startu dalších WRC!

Prezident Autoklubu České republiky Jan Šťovíček včera pozval do klubového domu přední české rally jezdce.

Aby s nimi projednal změnu řádů Mistrovství České republiky v rally od roku 2022, a to těsně před zveřejněním detailů samotnou Komisí rally. Od příštího roku dochází k rozdělení šampionátu do dvou divizí a zároveň se uvolňují pravidla ohledně specifikace vozů WRC. Budou povoleny všechny vozy WRC s ukončenou homologací a s maximální výbavou dle varianty 300/XX WRC bez ohledu na registraci, což vychází pro WRC vozy až do roku 2016. Tím může dále vzrůst pestrost startovního pole a atraktivita pro fanoušky.

Nová pravidla prezentovali Jiří Valenta, předseda Komise rally a Tomáš Kunc, generální sekretář automobilového a motocyklového sportu. „Od počátku jsme i s ohledem na situaci s koronavirem, která nás zasáhla a do budoucna všechno ovlivní, chtěli vymyslet systém, aby žádné vozy neskončily, a naopak jsme pro fanoušky podél rychlostních zkoušek přinesli něco navíc. Chceme zachovat atraktivitu šampionátu, na druhou stranu udržet vysokou úroveň českého mistrovství v rámci dodržování pravidel Mezinárodní automobilové federace FIA,“ předeslal Jiří Valenta.

Šampionát bude obdobně jako v jiných disciplínách motorsportu rozdělen na divize. „První bude určena pro vozy s platnou homologací FIA, druhá pro vozy s ukončenou a národní homologací (třídy S, např. WRC, Porsche GT atd.). Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize. „V každé vypsané třídě bude vyhlášen Mistr ČR za splnění stanovených podmínek dle Národních sportovních řádů. Hodnocení jednotlivých podniků bude pro všechny jezdce společné. Startovat budou vozy dohromady ve smíšeném pořadí, což zajistí diváckou atraktivnost startovního pole,“ vysvětlil Tomáš Kunc.

„Děkuji členům Komise rally za jejich práci. Zavedení divizí a možnost startu dalších WRC otvírá možnost zvýšení atraktivity šampionátu a diváckého zájmu. Rally patří mezi nejpřitažlivější disciplíny motoristického sportu a jsem přesvědčen, že nová pravidla jsou přínosem pro jezdce i fanoušky,“ uvedl Jan Šťovíček.

K návrhu se pozitivně vyjádřili také všichni přítomní pozvaní jezdci, Václav Pech, Jan Kopecký, Jan Černý, Filip Mareš s Radovanem Buchou a Vojtěch Štajf. „Návrh nových pravidel vnímám jako správný krok, vítám, že jsme se k němu mohli vyjádřit,“ uvedl Václav Pech.

Komentářů celkem: 121
9. 2. 2021 11:4121
0 0
Nevím přijde mi to jako nijaké řešení toto. Jediný pozitivum na tom vidím že můžou jet i novější wrc. Jde o to jak se budou honit v soutěžích ale nevím jestli se pojede stejně jak kdyby jeli jeden šampionát smajlík uvidime
9. 2. 2021 11:4322 Upraveno 11:44
3 0
mrkenny: "Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize" - Takže absolutní Mistr ČR může být jen jeden. A asi by nemělo smysl mít absolutní pořadí ČR, kdyby se pak nevyhlašoval mistr, že?
9. 2. 2021 11:4623 Upraveno 11:47
5 0
Původně napsal mrkenny
Původně napsal singer
Pokud tomu rozumím, tak absolutní mistr ČR bude jen ten, který pojede s R5 (nejspíš). Takže se vlastně moc nezměnilo. Vašek nebude absolutní mistr (nebo někdo jiný), pokud pojede s WRC.
Nebo se pletu?
Ne, nebude žádný absolutní Mistr ČR, bude prostě Mistr divize 1 a Mistr divize 2
mýlíš se, tohle je citát z tiskovky nahoře: "Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize" smajlík
to je hovadina, co? smajlík
voni nás maj normálně za blbce, nebo co smajlík
9. 2. 2021 11:5824
0 0
Dobře, přijmeme-li toto rozhodnutí jako fakt, tak ještě bych k tomu přidal jeden týmovej šampionát a to borci Divize1 proti borcům Divize2. Zkrátka obodovat třeba prvních 14 aut v abs.pořadí každého závodu a nakonci sezóny se konečně ukáže kdo/co je rychlejší. Ať se kluci hecnou. Venca může zlanařit Emila Trinera... smajlík Jen sehnat alespoň 7 wrc nebo podobných žihadel.
9. 2. 2021 12:0525
0 0
Tak podle zúčastněných závodníků tam byl jediný kdo závodí s WRC a to Václav Pech.
A ten oznámil, že s vozem WRC bude jezdit i kdyby se jeho výsledky nezapočítávaly do absolutního hodnoceni...
9. 2. 2021 12:0826
7 0
Takže to vypadá, že absolutního mistra republiky budeme muset vyhlásit my fanoušci.Když se k tomu kompetentní lidé neumí postavit.
9. 2. 2021 12:1427
1 0
Původně napsal janwrx
Tak podle zúčastněných závodníků tam byl jediný kdo závodí s WRC a to Václav Pech.
A ten oznámil, že s vozem WRC bude jezdit i kdyby se jeho výsledky nezapočítávaly do absolutního hodnoceni...
Ano.To pak může jezdit i jako předjezdec.To bude mít stejnou váhu.
9. 2. 2021 12:2528
0 0
Tak jestli to chápu, tak v Divizi2 pojede do absolutního v Divizi Venca s WRC proti Honzovi s S1600?
9. 2. 2021 12:3429
1 0
Původně napsal Matigli
Takže to vypadá, že absolutního mistra republiky budeme muset vyhlásit my fanoušci.Když se k tomu kompetentní lidé neumí postavit.
Bezva nápad...vyhlásíme si mistra na ewrc ať si......smajlík
9. 2. 2021 12:3930
1 0
Vidím to tak, že "eRpětkařům" se budou lépe psát tiskovky a více se budou plácat po ramenou a pokud vyhraje více závodů někdo z Div2, bude mistrem akorát v očích zasvěcených
9. 2. 2021 12:5631
0 1
Je zábavné, jak si všichni jsou jistí, že Pech zaručeně znovu vyhraje smajlík
9. 2. 2021 13:0432
0 1
No pokud pojede v Divizi 2smajlík sám, tak vyhraje.
9. 2. 2021 13:1433
2 1
Asi nepopulární dotaz, ale čemu by vlastně vadilo, když už se zavedly divize, kdyby se to vyhlašovalo jak třeba ve Finsku, že by byl prostě mistr divize1, mistr divize2 a ne jeden über mistr (pominu teď odlišnou tradici vyhlasošávání mistráku tady a ve Finsku)? Pokud se nepletu, okruhy fungujou taky stejně.... Navíc v duchu hesla, čím víc divizí, tím víc adidas a tím víc mistrů smajlík
Sob
9. 2. 2021 13:1934 Upraveno 13:20
0 0
Původně napsal Matigli
No pokud pojede v Divizi 2smajlík sám, tak vyhraje.
To je dobrá připomínka. Zrovna jsem přemýšlel nad tím, kdo že by jel s tím dalším WRC. Vojtěch? Odložilík? Trněný? Jak je to vlastně s použitelností sbírky p. Jírovce? Fakt by mě zajímalo, kdo a jestli vůbec pojede s dalším WRCem kromě Vaška Pecha..
9. 2. 2021 13:1935
3 0
Totální nekoncepční hovadina a chaos. Vyhánění čerta ďáblem.
xp
9. 2. 2021 13:2036
0 0
Což o to, v divizi 2 pojede aut spousta, protože tam pojedou všechna auta tříd 11-17 a i třeba třídy 7 atp., zkrátka všechno co se nevejde do těch nových tříd FIA., tj. taky většina malých starších aut, které u nás jezdí. Důležité věty jsou bohužel tyhle dvě: 1. Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize. 2. V každé vypsané třídě bude vyhlášen Mistr ČR za splnění stanovených podmínek dle Národních sportovních řádů..... Znamená to, že v hodnocení divize 2 nebude vyhlášen mistr a tím pádem zůstává v platnosti to, proti čemu se tady brojilo v peticích apod. - budou v absolutním pořadí hodnoceny jen samostatné soutěže a jen úzké pole každé třídy zvlášť. Důležité by tedy bylo vybojovat to, aby byli vyhlášeni také aspoň "mistr čr v divizi 1" a "mistr čr v divizi 2", případně obdobně i "mistři republiky v 2WD v divizích". Pak by to bylo všechno o poznání atraktivnější.
9. 2. 2021 13:2337
1 0
A pro účely Divize 2 tedy padá pravidlo o WRC registrovaných do 2006, a v rámci limitu homologace se daji registrovat a použít i další auta?
9. 2. 2021 13:2538
2 0
Původně napsal Novej
Původně napsal mrkenny
Původně napsal singer
Pokud tomu rozumím, tak absolutní mistr ČR bude jen ten, který pojede s R5 (nejspíš). Takže se vlastně moc nezměnilo. Vašek nebude absolutní mistr (nebo někdo jiný), pokud pojede s WRC.
Nebo se pletu?
Ne, nebude žádný absolutní Mistr ČR, bude prostě Mistr divize 1 a Mistr divize 2
mýlíš se, tohle je citát z tiskovky nahoře: "Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize" smajlík
to je hovadina, co? smajlík
voni nás maj normálně za blbce, nebo co smajlík
Achjo, měl bych si asi pořídit brýle smajlík Je to pěkná blbost, ale věřím, autoklub na to má ještě rok, věřím že do té doby to kluci šikovní vypilují, aby to aspoň trochu smysl dávalo smajlík
9. 2. 2021 13:2839
1 0
Původně napsal xp
Což o to, v divizi 2 pojede aut spousta, protože tam pojedou všechna auta tříd 11-17 a i třeba třídy 7 atp., zkrátka všechno co se nevejde do těch nových tříd FIA., tj. taky většina malých starších aut, které u nás jezdí. Důležité věty jsou bohužel tyhle dvě: 1. Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize. 2. V každé vypsané třídě bude vyhlášen Mistr ČR za splnění stanovených podmínek dle Národních sportovních řádů..... Znamená to, že v hodnocení divize 2 nebude vyhlášen mistr a tím pádem zůstává v platnosti to, proti čemu se tady brojilo v peticích apod. - budou v absolutním pořadí hodnoceny jen samostatné soutěže a jen úzké pole každé třídy zvlášť. Důležité by tedy bylo vybojovat to, aby byli vyhlášeni také aspoň "mistr čr v divizi 1" a "mistr čr v divizi 2", případně obdobně i "mistři republiky v 2WD v divizích". Pak by to bylo všechno o poznání atraktivnější.
jako taky v tom nevidím žádnej win, a přijde mi to ještě větší slátanina. Pstě podle toho co se tady píše, se ty auta budou porovnávat jen v rámci závodu. Takže ten co vyhraje všechny rally, ale bude v divizi dva nebude mistrem čr....
9. 2. 2021 13:5340
2 0
Karhanek: BINGO! takže z toho plyne co? tlaky na oddělení klasifikace v jednotlivých soutěžích, vzpomínáte na Barumky, na kterých některý auta jako by ani nejely? v konečnejch výsledkách nebyly a na startu byly kdovíkde na konci... jojo, tady kucí Emeryku fakt neobjevili, přece hoši na novejch autech nebudou trpět, aby je pojížděly starý vrány smajlík věci jdou dělat dobře, nebo špatně, třetích cest není smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!