TZ
13. 9. 2021 21:33 − 72318× − 174

Úspěch zakázán – Aktualizace 13.9.

Vážení fanoušci rally, vše o co se nyní s Vámi chceme podělit, nepíšeme abychom si pobrečeli nebo se dětinsky snažili o něčí soucit.
Aktualizace 13.9., 20:10

Sháněli jsme další materiál a podařil se nám sehnat onboard Romana Odložilíka, který jel se startovním číslem dva jednu minutu za námi. Na videu je vidět druhý průjezd oním úsekem obou posádek st. č.1 a st.č2. Časový rozdíl mezi průjezdy obou aut byla jen jedna minuta. Balík je očividně nepoškozený a na naprosto stejném místě na záběru startovního č.2 jako při průjezdu posádky č.1. Rozhodčí faktu je stále ve stejné vzdálenosti od retardéru na louce a dokonce jeden ze dvojice leží na zádech. Nejspíš po velmi rychlé a namáhavé akci, kdy retardér o váze 200kg dávali zpět na místo základny:) Sami si udělejte názor, jestli je na videu vidět posunutý retardér a o kolik jsme získali více času údajným nesprávným projetím retardéru.

Jde nám pouze a jedině o to, aby se algoritmus řešení podobných situací změnil. Je možné, že příště nepoškodí zkostnatělý český systém někoho kdo jede pouze pro pro lásku k rally, ale třeba talent kterému jde o titul ve třídě a nebo jeho budoucnost.


Rádi bychom se s Vámi podělili o pocity, které jsme si přivezli z letošní vyškovské rally.

Plánovaný start Martina Semeráda se na poslední chvíli musel odvolat, kvůli Mácovo pracovním povinnostem. Petr, který se rozhodl na poslední chvíli bráchu nahradit, do té doby v Protu ještě neseděl a na velký test nebyl prostor. Ve čtvrtek před soutěží v pozdních odpoledních hodinách měl možnost na cca 15km testu seznámit se s vozem a rychle specifikovat změny, které by rád před startem soutěže měl k dispozici.

Od startu až do cíle plnila posádka Petr Semerád – Danny Persein přesně týmovou režii, což nebylo jistě příliš snadné. Pro náš tým bylo nejdůležitější získat od senzitivního pilota co nejvíce informací a především bylo důležité závod dokončit až na cílovou rampu. Pokud to bude možné, chtěli jsme ukázat rámcově možnosti vozu. Před i po každé RZ jsme měli přesné informace a za tuto aktivní komunikaci jsme byli velmi šťastni!


(foto: Vandraq studio)

Protože odlišnosti, od prakticky dokonalé R5, jsou veliké, musel Petr díky absenci testu své návyky ignorovat a přizpůsobit se agresivnějšímu autu. Přes to vše podával neuvěřitelně vyrovnané výkony a držel stabilně ztrátu cca 1,5 s na km za fantasticky jedoucím Romanem Odložilíkem.

Nálada před poslední RZ byla skvělá a ani tehdy posádka neztratila klid a dokončila ji se ztrátou 1s na kilometr.

Rozčarování přišlo až před cílovou rampou, kdy se kluci dozvěděli, že jsou penalizování 30s za rozražení retardéru na RZ5, které je posunulo z tvrdě vybojovaného čtvrtého místa absolutně na pozici osmou. Protože si Petr nebyl jakéhokoli kontaktu s retardérem na této RZ vědom, rozhodl se věc řešit oficiálním dotazem na ředitelství soutěže.

Posádka se tedy společně se zástupcem týmu dostavila na ředitelství, aby byl jejich dotaz řádně projednán před zasedáním sportovních komisařů a vydáním oficiálních výsledků.

Tehdy však přišla ta skutečná “facka“. Před vstupem na ředitelství byla vedena s posádkou nekompetentní absurdní diskuse se zástupkyní ředitele, která odmítala jakékoliv řešení.

Ve chvíli kdy byli Petr s Dannym po hodině konečně přijati ředitelem, došlo k další bezpředmětné diskusi, kterou Petr Semerád opustil a předal jednání do rukou zástupce týmu ProtocarsCZ a svého spolujezdce. Po tom, co ředitel soutěže vyslechl za přítomnosti sportovních komisařů pádné argumenty a přijal video i písemné dokumenty, které dokázaly rozpor v tvrzení rozhodčího faktu, se teprve stalo něco, co všem doslova vyrazilo dech.

Ředitel soutěže nejen že odmítl tato jasná fakta o rozporu itineráře/tvrzení rozhodčího s národními řády akceptovat, ale především důkazy zabavil, odmítl je týmu vydat a prohlásil je za interní informace soutěže.

"Soutěž byla krásná, auto fungovalo perfektně. Závod jsem si naplno užil až do cesty na rampu. Vyškov je moje srdcová soutěž skutečně, první vyhraná soutěž v životě, první vyhraná soutěž v R5 i R2, dělali jsme všichni salta pozadu abychom se dostali na start, ale to co jsem v neděli odpoledne zažil na ředitelství, byla absolutní fraška a je mi z toho smutno. Třicet sekund penalizace je za kompletní rozražení, nebo vynechání retardéru. V tomto případě se jeden balík údajně podle rozhodčího faktu dostal mimo svou základnu, nicméně podle nákresu, který rozhodčí faktu udělal, ne zcela kompletně. Nákres byl během jednání zabaven a nikdo z nás ho neviděl a ani nebylo povoleno ho vyfotit jako důkaz. Nicméně mně samotnému to přijde naprosto jasné už jenom podle onboardu. Balík, který má údajně 200 kg podle informací z ředitelství, se nepohne sám od sebe a musel bych to cítit, že se něco takového stalo, na onboardu by to bylo též. Nehodlám si v téhle situaci opravdu brát servítky a dopředu se omlouvám, za to, co teď napíšu. Z mého pohledu naprosto nekompetentní práce sportovních komisařů a ředitele závodu během jednání o odebrání penalizace. Když nechtěli, aby Proto skončilo vepředu, neměli se vůbec snažit o náš start. Já si totiž jejich jednání, ani s dnem odstupu po celé akci a po shlédnutí všech důkazů, nedokáži ani jinak vysvětlit."

"Chci moc poděkovat týmu, Milanu Kopkovi a všem partnerům, kteří nám tento start umožnili. Snad to nebylo naposledy co jsme se mohli takto spojit.." – Petr Semerád

Celá situace ve videu:

Ptáme se tedy sami sebe, co nás má motivovat v investování energie a nesmírného množství prostředků pro provozování sportu, který všichni tolik milujeme.

Komentářů celkem: 174
13. 9. 2021 22:5681
7 0
Myslim, ze video pridane k aktualizovanemu clanku hovori jasne....
13. 9. 2021 23:4182
0 0
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
Semiš ne Semiš fakt je,že na něj je pokoukáníčko na ta jeho léta super.
13. 9. 2021 23:4283
0 7
Tady je to už jako politika.
Nelze ničemu, nikomu věřit.
Talent má, ale pokory málo.

O rallye Příbram také nikdo nenapsal pravdu.
Jenom keci a lži.

Po desítkách let jako pořadatel vím o pravdivé realitě opravdu hodně.
Kdyby byl zájem a zveřejněna zde pravda o té to rally, rád článek napíši.

Pravda a realita mizí a ....... mizí
14. 9. 2021 00:4584
1 0
Mnago, podle čeho soudíš že má málo pokory ?
Mám zájem, asi nejen já, aby jsi nám tu pravdu o Rallye Příbram napsal.
Jsi desítky let ve funkci pořadatele, tak Tvoje připomínky budou pro ostatní pořadatele určitě přínosem ......
14. 9. 2021 07:4985
5 1
Původně napsal Mnaga
Tady je to už jako politika.
Nelze ničemu, nikomu věřit.
Talent má, ale pokory málo.

O rallye Příbram také nikdo nenapsal pravdu.
Jenom keci a lži.

Po desítkách let jako pořadatel vím o pravdivé realitě opravdu hodně.
Kdyby byl zájem a zveřejněna zde pravda o té to rally, rád článek napíši.

Pravda a realita mizí a ....... mizí
Zaručených pravd nejen o rally jsem už slyšel ve svém životě tolik, že by si dal o tom natočit nekonečný seriál. Jeden proběhnuvší děj má ve většině případů 3-5 různých výkladů, jak se doopravdy stal. Pokud chceš svoji pravdu o Rally Příbram ventilovat veřejně, směle do toho, ale podlož svá tvrzení jasnými důkazy. Jinak to bude jen další bulvár.
Jinak se tady bavíme o neprojetém retardéru. Z videa je (aspoň dle mě) jasně vidět, že balík je v obou případech na stejném místě, pásky k němu natažené také. Oba vesťáci stojí též na zcela stejném místě vedle cedule, při druhém průjezdu jeden z nich dokonce leží. Že by to byli takoví atleti, aby v minutě vše zaznačili do papíru, doběhli k těžkému balíku, ten dostali do naprosto stejné pozice, v jaké byl před tvrdým atakem Prota, doběhli na úplně stejné místo stání a ještě stačili vypadat, že se nic z toho nestalo.... Ono je to teď už asi stejně jedno, ale jednou možná přijde chvíle, kdy podobná pentle rozhodne závod nebo případný titul. A to bude sakra bolet. Všichni asi uznáme, že 30 vteřin je v rallysprintu vagón času (ne, že by v dvoudenní rally nebyl), zvlášť v době, kdy se často jede o desetiny. Pokud jsou za podobné prohřešky udělovány tak výrazné penalizace, mělo by se do budoucna zapracovat na tom, aby byly jasně prokazatelné. Tím neříkám, že rozhodčí faktu jsou lháři, jen, že je to v současné chvíli vždy slovo proti slovu.
14. 9. 2021 09:2586 Upraveno 09:41
2 0
Mně člověk v oranžové vestě připomíná ženu. Černé dlouhé vlasy, černé legíny. Ta osoba musí mít ale ukrutnou sílu.
Ve Vyškově je s retardéry vždycky problém. Každá širší křižovatka je nesmyslně vytažená balíkem až kdoví kam, takže je z ní vlastně udělaný retardér. Není to tak dlouho, co byly balíky i na vnějších stranách křižovatek. Mockrát si posádky ve Vyškově stěžovaly, že jsou retardéry tak úzké, že se nedají projet. Tady Petr trať jednoznačně dodržel, i když třeba trochu ten balík tečoval.
Když se mrknete na předchozí ročníky (kdy záleží na různém pohledu každého rozhodčího), kolik bylo rozdáno penalizací, tak mi to nepřijde jako fair play. Ovšem to se udělovaly pětisekundové penalizace, které tolik neovlivnily výsledky.
2019: https://www.ewrc-results.com/penalty/55773-rally-vyskov-2019/
2018: https://www.ewrc-results.com/penalty/45678-rally-vyskov-2018/
2017: https://www.ewrc-results.com/penalty/38636-rally-vyskov-2017/
14. 9. 2021 09:3887
2 0
Původně napsal pačes
Z celé této tiskové zprávy a dehonestace pořadatelů je mi smutno. Petře pokud to bylo účelem, tak se ti to povedlo. Pochopitelně se ti to vrátí.
Sleduji a sleduji vývoj věci a stále více mi začíná být smutno z Tvých komentářů. Pokud je pravda na straně posádky (a ze zde zveřejněného to tak vypadá), nedivím se, že to kluky naštvalo a být v jejich kůži, chápal bych výzvy ke zchladnutí hlav jako provokaci. Co mě na tomto dopaluje, je ta neuvěřitelná arogance moci - zabavím důkazy, nebudu se o tom s nikým bavit a penalizaci nezruším, protože ze své pozice prostě můžu. Co na tom, že jako funkcionář bych tam bez těch kluků, co seženou peníze a jedou, vůbec nebyl.
14. 9. 2021 10:0788
1 0
Původně napsal MPI
pačes: Tak nevím, zda by nebylo vhodnější si ten dovětek nechat. Nezávisle na tom, kde je pravda, tak veřejně ,,vyhrožovat" soutěžícímu mi přijde celkem silný kafe...
jo ten dovětek je hrůza. hodně smutné.....smajlík
14. 9. 2021 10:3989
0 0
Celkem zajímavé čtení tady .... No .... předem mého příspěvku chci říct, že jsem ve Vyškově nebyl a neznám ani pořadatele a ani nikoho z posádky. A také nevím jak celý proces protestu probíhal, ale mám dojem, že ten protest jako takový, je špatně definován.

V protestu se píše o nesouhlasu s udělením penalizace z důvodu špatně umístěného retardéru a nesouladu s itinerářem, ale nikde tam nevidím napsáno, že posádka nesouhlasí s udělením penalizace proto, že do balíku nenarazila!! Takto definované si to můžu vyložit i jako "my jsme do toho šťouchli, ale protože to bylo jinak nakreslené tak nesouhlasíme"

V tomto případě si myslím, že pak platí pro rozhodnutí odstavec 53.6.3: "V případě, že v době seznamovacích jízd nastane odchylka mezi nákresem v itineráři a vyznačením retardéru na trati RZ, platí vyznačení na trati RZ."

Pokud posádka do balíku nenarazila (to musí vědět ona), tak si myslím, že protest měl znít nějak takto " Nesouhlasíme s udělením penalizace, protože naše posádka do balíku nestrčila. Dle řádů se uděluje penalizace 30 sec za posunutí balíku celou plochou mimo vyznačenou základnu, nebo posunutím minimálně dvou balíku částečně mimo vyznačenou základnu.

V tomto případě (vzhledem k velikosti balíku) by balík musel být posunutý o více jak 90 až 120cm (můj odhad velikosti), aby se jeho celá plocha dostala mimo vyznačenou základnu. Z přiložených videí je zřetelné, že naše posádka do balíku nenarazila, ale objela ho a tudíž nemohla balík posunou. I kdyby došlo k nepatrnému kontaktu s balíkem při objíždění (zrcátko, boční část karoserie apod.), tak dotek nemohl být tak silný, aby balík posunul o celou plochu základny. Z doloženého videa posádky Odložilík ..., která jela za námi 1 minutu je zřejmé, že balík stojí na stejném místě jako při našem průjezdu a není nijak poškozen dotekem ani nárazem.
14. 9. 2021 10:4490
0 0
Ještě by mě zajímala jedna věc - ve Vyškově bylo rozdáno celkem 11 penalizací za retardéry, z hlavy vím jen o Ondrovi Šimkovi a Honzovi Pilařovi, kteří je prokazatelně rozstřelili. Co ti ostatní? Co vím, tak nikdo další neprotestoval, ale to neznamená, že o ničem neví, jen to prostě neřeší...
14. 9. 2021 11:5291
0 0
To vaca.p
Co jsem postřehl že zdejší diskuze tak zde okopírovaný nástřel protestu se ani nedostal před kompetentní osoby, tedy sportovní komisaře, protože se to nejdřív řešilo na ředitelství a podle názoru těch co protest podávali nebyla ochota to nijak řešit stranou pořadatelskou.

Z toho co čtu tak zachovali blbě obě strany. Jedna špatně formulovaným a špatně komunikovaným protestem, druhá také špatnou komunikací a v náznaku jsem postřehl nestandardně zveřejněné oficiální výsledky. Což mohlo posádku dostat pod časový tlak do kdy podat protest.
Pro mě dost chyb na jednu okamžik z jedné rally.

Podle videa se zdá že na udělení pentle to nebylo. Kladu si otázku kdo dělá rozhodčího faktu, jak je proškolen a jaké má zkušenosti. To myslím obecně ne tuto konkrétní osobu.

Všude se snažíme jít z dobou, nové třídy a rušení WRC zavádíme hned. Je opravdu problém v dnešní době mít malá záznamová zařízení, aby byly důkazy pro případné protesty?
14. 9. 2021 12:1792
1 0
Původně napsal plejtvak
Ještě by mě zajímala jedna věc - ve Vyškově bylo rozdáno celkem 11 penalizací za retardéry, z hlavy vím jen o Ondrovi Šimkovi a Honzovi Pilařovi, kteří je prokazatelně rozstřelili. Co ti ostatní? Co vím, tak nikdo další neprotestoval, ale to neznamená, že o ničem neví, jen to prostě neřeší...
Já vím dokonce o situaci, kdy posádka věděla, že rozstřelila retardér č.2 na RZ5, neprojela ho dle vyznačení v itineráři, ale žádnou penalizaci nedostala. Takže se na Vyškově děly i opačné extrémy smajlík
Viděl jsem auto, onboard i mluvil s posádkou, která pentli považovala za 100% jistou. Měli holt štěstí, kucí ušatí smajlík
14. 9. 2021 13:3593
0 0
Původně napsal plejtvak
Ještě by mě zajímala jedna věc - ve Vyškově bylo rozdáno celkem 11 penalizací za retardéry, z hlavy vím jen o Ondrovi Šimkovi a Honzovi Pilařovi, kteří je prokazatelně rozstřelili. Co ti ostatní? Co vím, tak nikdo další neprotestoval, ale to neznamená, že o ničem neví, jen to prostě neřeší...
A došlo u nich vlivem té penalizace k propadu pořadím o 4 místa?
14. 9. 2021 14:0194
0 0
@Tom u mě přesně o čtyři místa. Ze čtvrtého se ztrátou 1,9s na osmé se ztrátou 22+30s smajlíksmajlíksmajlík
14. 9. 2021 14:1195
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal plejtvak
Ještě by mě zajímala jedna věc - ve Vyškově bylo rozdáno celkem 11 penalizací za retardéry, z hlavy vím jen o Ondrovi Šimkovi a Honzovi Pilařovi, kteří je prokazatelně rozstřelili. Co ti ostatní? Co vím, tak nikdo další neprotestoval, ale to neznamená, že o ničem neví, jen to prostě neřeší...
A došlo u nich vlivem té penalizace k propadu pořadím o 4 místa?
Nejde jen o celkové pořadí, ale i o výsledky ve třídách.
14. 9. 2021 15:4796
1 0
Původně napsal WRCko
Původně napsal plejtvak
Ještě by mě zajímala jedna věc - ve Vyškově bylo rozdáno celkem 11 penalizací za retardéry, z hlavy vím jen o Ondrovi Šimkovi a Honzovi Pilařovi, kteří je prokazatelně rozstřelili. Co ti ostatní? Co vím, tak nikdo další neprotestoval, ale to neznamená, že o ničem neví, jen to prostě neřeší...
Já vím dokonce o situaci, kdy posádka věděla, že rozstřelila retardér č.2 na RZ5, neprojela ho dle vyznačení v itineráři, ale žádnou penalizaci nedostala. Takže se na Vyškově děly i opačné extrémy smajlík
Viděl jsem auto, onboard i mluvil s posádkou, která pentli považovala za 100% jistou. Měli holt štěstí, kucí ušatí smajlík
Asi měl zrovna rozhodčí komerční přestávku smajlíksmajlík
14. 9. 2021 16:1697
0 0
@alesk Škoda, že v našem případě nedělal, že nevidí, když mu pršela sláma na hlavu smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
14. 9. 2021 20:5798
1 0
Jen pro zajímavost, je známo , kdo byl členem sportovních komisařů , která rozhodla ?
14. 9. 2021 21:4299
2 0
Taky se možná někomu nelíbilo onboard video kde rozhodčí faktu leží v trávě u retardéru. V této "soustředěné" pozici se dobře zapisuje průjezd posádek do přiloženého archu. Takovou pozici si na rally nedovolím ani jako divák, akceschopnost reakce na nenadálou možnou krizi je nulová.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!