Od příštího roku vozy Rally1 bez hybridu
Nejvíce se čekalo na budoucnost vozů Rally1, které jsou v současnosti velmi drahé. Dnes bylo potvrzeno, že vozy Rally1 budou královskou kategorií i v letech 2025 a 2026. Kategorii ale čekají úpravy vedoucí ke zlevnění. Auta přijdou o hybridy, na druhou stranu budou lehčí a a změny se dočká i restriktor a aerodynamické prvky.
Vozy Rally2 budou pokračovat v národních a mezinárodních šampionátech v současné podobě. Pro soutěže mistrovství světa budou moci jet s "WRC kitem", což by měl být větší restriktor, větší výfuk, řazení pod volantem a větší zadní křídlo. Cílem je snížit výkonový rozdíl mezi vozy Rally1 a Rally2.
Od roku 2026 budou představeny nové předpisy pro vozy Rally1 vedle těch aktuálních. Ty by měly umožnit postavit na společném bezpečnostním rámu jakékoliv auto založené na běžném autě. Výkonově by vozy měly být omezeny na 330 koní, omezovat se bude kroutící moment. Motor a transmise by měly vycházet ze současných Rally2. Auta musí stát do 400 000 € a výrobci je budou muset být schopni prodat přímo z uzavřeného parkoviště po skončení soutěže MS.
Co se týče organizace soutěží, pořadatelé budou mít větší volnost ve formátu. Základní podmínkou je, že soutěž bude končit v neděli s powerstage. V kalendáři by měly být jak kratší "sprintové" soutěže, tak delší vytrvalostní soutěže.
V zájmu snížení nákladů továrních týmů má dojít na omezení počtu lidí v týmu se třemi vozy.
V servisu budou muset tovární týmy využívat stavby (stany) z místních zdrojů. Mělo by to snížit náklady a omezit zbytečnou přepravu. Hyundai se tak rozloučí se svou budovou. Zároveň by to mělo zjednodušit přesuny do jiných servisů v rámci soutěže.
V rámci soutěže budou více využívány vzdálené servisy. kde budou k dispozici omezené díly na výměnu a malý podpůrný vůz mechaniků.