16. 10. 2007 09:41 − 3389× − 45

Suzuki je s premiérou spokojeno

Představitelé týmu Suzuki jsou s premiérou vozu SX4 WRC spokojeni.

Představitelé týmu Suzuki jsou s premiérou vozu SX4 WRC spokojeni. Spekulovat o tom, zda tento test byl bojem, asi nemá smysl, ačkoli v některých momentech to boj s technikou a vývojem vozu určitě byl.

Posádka Bernardi – Fortin na tomto speciálu měla za úkol především dokončit tuto soutěž a nasbírat co nejvíce zkušeností, poznatků a dat pro další vývoj tohoto speciálu. Sice musela dvakrát využít systému superrally, nicméně soutěž dokončila a misi tak splnila. Až poslední den si mohl Nicolas Bernardi užít naplno závodění s tímto novým vozem mezi WRC.

„Mohu potvrdit, že jsme přinesli spoustu nových poznatků k dalšímu vývoji vozu, což určitě přinese zlepšení na příštích soutěžích. Sice jsme se potýkali s mnoho problémy, ale to nás neodradí.“

Suzuki má tak spoustu práce s laděním vozu a jeho přípravou, což potvrzuje i týmový šéf a držitel rychlostního rekordu z Pikes Peak Nobuhiro Tajima. „Cílem bylo dokončit soutěž, a to se povedlo. Technické problémy nás sice mrzely, ale je to nový vůz, a tak se musíme naučit s ním pracovat. Zkušenosti, jež jsme nabyli, jsou nedocenitelné. Máme spoustu nových myšlenek, které musíme zapracovat a na tuto práci se těšíme.“

Dalším startem tohoto speciálu bude šotolinová RAC rally ve Velké Británii na sklonku listopadu a prosince. Vůz bude pilotovat Sebastian Lindholm se spolujezdcem Tomi Tuominenem, který se v minulých měsících dohodl i na spolupráci Toni Gardemeisterem.

Komentářů celkem: 45
16. 10. 2007 18:2121
0 0
dědek...naprostý souhlassmajlík
16. 10. 2007 19:2422
0 0
Panove, opet mlaceni prazdne slamy....
Konstrukterem Suzuki je Michel Nandan, jinak znamy jako otec veleuspesne 3 nasobneho viteze MS Peugeot 206, dale Peugeotu 307 WRc a primo neprimo i Xsary WRC. Nema ani sikme oci, ani samurajsky mec.....
O Suzuki myslim nemusite mit strach....
16. 10. 2007 20:4523
0 0
Nandan taky dělal na Lanceru WRC, ale to nebylo nikdy špičkové auto. Jsem ale přesvědčen, že pokud to auto rok nepojede dobře, tak Monster výmění většinu týmu a postaví to auto znova. Jsem po prvním závodě pesimista, historie říká jasně, auto je dobré hned a nebo nikdy. Pomůže jen radikální změna.
16. 10. 2007 20:4924
0 0
Ba, ba, molar má recht, 307 WRC bylo auto k neporaření. Hlavně Marcus si ho hodně chválil, když mu stačily jen tři kvalty smajlík
16. 10. 2007 21:1225
0 0
KKK: K neporazeni byla spis 206. 307 uz za Xsarou zaostavala, predevsim spolehlivosti... prevodovky Sadev..
16. 10. 2007 21:1226
0 0
No tak Suzuki sice v JWRC je několik let špička,ale spíš se ptám,koho že tam měli za soupeře?Jedinej kdo se dá považovat za rovnoceného soupeře je Citroen a ve své době Renault,kteří ale nebyly a Citroen stále neni o nic horší.Já Suzuki budu držet pěsti a budu doufat,že Rally udělají zajímavější,ale když vidim to auto,které mě přijde s poloviny jak na Dakar,tak tomu moc nevěřim.
16. 10. 2007 21:3527
0 0
to Subarák:Nesrovnával bych Německy projekty typu-Golf,Polo,Ibiza,Cordoba,Octavia,Fabia s francouzskejma projektama Citroen a Peugeot,to se prostě srovnávat nedá-to je jako by si srovnával Arsenal se Spartou.Není to ani tak mozkama,jako spíš prostředkama,které jsou ambiciózní francouzi do jejich motorsportu schopni uvolnit.Němcum je nějáká Rally někde,ty zajímaj okruhy.A takovejch Škoda Motorsporů,by se do jednoho motorsportu Citroenu vlezlo deset.Stačí se podívat,jak jen pro titul jezdce,jsou schopni frantíci podpořit Duvala,což jen ukazuje,čeho jsou francouzi schopni.
16. 10. 2007 23:0928
0 0
Co se tyce Nemcu tak zapominate na Corrolu WRC - ta se vyvyjela komplet v Koline nad Rynem jestli mne pamet neklame. Z tech zabozroutu bych nedelal nejake inzenyrske polobohy. Frantici proste momentalne do WRC sypou nejvice penez. V CR by take slo postavit spickove WRC akorat ti spickovi lide nejsou ve Skodovce.
17. 10. 2007 10:0729
0 0
Prachy, za prachy si talent nekoupíš. Rozpočet Toyoty je stejně velký jako u Ferarri a stejně jim to nejede. Když dva dělají totéž tak výsledek se může lišit až propastně.
17. 10. 2007 10:4130
0 0
to Subarák:Souhlasim s tebou,že jen o rozpočtu to není a Toyota je dobrej příklad,ale pokud máš ten rozpočet 10x menší,tak může bejt talent konstruktérů,inženýrů k ničemu,pač na něm nemaj kde pracovat a kde ho dokazovat(projekty-Fabia,Octavia,Golf,Polo,Ibiza,Cordoba-Toro Rosso,Super Aguri,Spyker).Takže velkej rozpočet kvalitu nezaručuje,to souhlasim,ještě víc však platí,že s nízkým rozpočtem,jen těžko něco dokážeš.Takže v případě francouzů to podle mě není ani tak o mozku a talentu,jako o těch penězích.
17. 10. 2007 11:0331
0 0
richie jj toyoty jsou z kolina. i formule. TTE
17. 10. 2007 11:2132
0 0
To Honza: To ovšem znamená, že velkokoncern šel do toho s tím, že věděl, že ty auta budou stát za nic. Já jejich rozpočty neznám, ale třeba bod Peugeotu stojí mnohem míň než bod Škodovky a taky čas v mediích. To měli udělat jedno pořádné auto a ne ty prachy rozházet do samých nepodarů. Historie a veřejnost se ptá po vítězích a ne zúčasněných. Stejně čas ukáže, jestli se dostane na špici nebo to bude jen boj za špičkou.
17. 10. 2007 16:2933
0 0
Subarak: Kdyz auto neni spickovy neznamena ze taky neni vyhodny. Vsechno co automobilky delaji si musis prevest na penize, absolutne nic nedelaji zbytecne. I auta ktery nejezdi na spici se daji hojne prodavat a i jako reklama funguji dobre. Navic jejich vyvoj tolik nestoji. Samozrejme ze nedelaji horsi auta proto aby se ztrapnovali ale aby na nich vydelali, to je cely. Pokud to ovsem berou vazne jako frantici a chteji opravdu jezdit na spici. Pak je ale potreba do toho nalit patricny obnos atd. Proste cim vic penez se neleje, tim vetsi muzou byt vysledky.. Dneska si nedovedu predstavit ze by prisel nejaky Frank Williams, postavil si doma auto za "par šupu" a ono by kupodivu bylo konkurenceschopny...
17. 10. 2007 19:2634
0 0
Nesouhlasím s tím,že by jen francouzi měli patent na špičkovou techniku v rally,němci již v minulosti dokázali,že dokážou postavit top techniku pro rally ve vrcholné třídě,viz audi ve třídě B.Například já jsem přesvědčen,že pokud by projekt fábia WRC spadl pod křídla týmu CRT páně Kopeckých,tak s tím rozpočtem,co měl k dispozici "deutche lumpe proletariát",tak s tím by CRT nadělal zázraky.Myslím že ten,kdo se o rally zajímá a není slepý,tak vidí,jak soukromý tým bez možnosti homologace dokázal zrychlit auto minimálně o 0.5 sek/km.Tak,co by mělo bránit japoncům,aby s nesrovnatelně větším rozpočtem a zázemím,postavili konkurence schopný vůz,tak to teda nevím?Mimochodem pan Nandan odešel od Mitsu právě proto,že se jeho názory(jakým směrem by se měl rally projekt ubírat)lišily od názorů jeho nadřízených,tak se rozhodl odejít,no a kde jsou mišáci nyní?Je to kombinace obého,peněz + schopností ani jeden činitel sám o sobě nic nezaručuje.Já japoncům věřím,ikdyž se přiznám,že toyota je pro mne záhadou.Takových peněz,to že tam mají mozky o tom snad nebudem pochybovat,tak proč to tam nejde??Já myslím,že problém toyoty bude asi ve způsobu řízení a využívání lidských zdrojů.
17. 10. 2007 20:5835
0 0
Dovolil bych si jeste jednou upozornit ze se nejednalo o ostry start nybrz o testovani. Auto neni zdaleka hotove, jednotlive komponenty jsou OK, cele ale neni sladen. Za volantem byli pouze testovaci jezdci. Proto myslim je vetsina vyse uvedenych uvah bezpredmetna....
17. 10. 2007 22:2736
0 0
Subarak: Sakra to mam ale smulu, že jsem se narodil v ČR - nikdy ze mne nebude špičkový inženýr. Jó narodit se ve Francii to by byla jiná.... to je naprosto absurdní. S Toyotou se to má tak, že ve WRC byla špička. A F1? Holt nedaří se. F1 je na vyšší úrovni než WRC a určitě mi z letošní sezóny nevyplývá, že Briti a Italové jsou nejlepší inženýři zatímco Frantici a Němci jsou až za nimi. Myslím si že Suzuki nejelo vůbec špatně a myslim že hodně potrápí tžeba subaru.
18. 10. 2007 20:0337
0 0
Dotáhnout se na Subaru ve formě z posledních let půjde, ale dotáhnout se na Citroen a Ford to už bude mnohem těžší. Ten poslední stupínek na vrchol je ten nejtěžší. To Richie, ano máš pravdu máš smůlu, Jágr kdyby se narodil v Paříži tak by taky nebyl nejlepší hokejista. Peugeot v roce 98 taky testoval na Korsice, Panizzi říkal, že to auto se nedá řídit, 206 však měla nejlepší časy.
18. 10. 2007 21:0138
0 0
Subarák: To je pěkný nesmysl, že narodit se Jágr ve Francii, není tam, kde je. On totiž tak extra velký talent se ukáže ať je kdekoliv. Pokud jde o ty inženýry, je to stejné. Jak by jinak bylo možné, že Dan Peták šroubuje nejlepší motorky na světě, Pavel Turek byl vysoko v týmu Mclaren F1 či v týmu Sita Ponse díky firmě Reetsma a ne nějaký schopný němec? A tak by se dalo pokračovat. Schopný lidi si týmy a firmy najdou, ať jsou odkudkoliv.smajlík
18. 10. 2007 21:0639
0 0
Gille, on už Daníček není u Kawasaki?
18. 10. 2007 23:0040
0 0
K+K+K: je a příští rok uvidíš, kde jsou až tam bude konečně jezdit kluk, co na to má. Ruku na srdce, dokázat, co v tý motorce je nemůže ani Randy ani Anthony (pokud zrovna nezaprší) a už vůbec ne Alex Hoffmann. Olivier Jacque už je dávno za zenitem a naštěstí sám uznal, že na to nemá po zranění. Nakano byl jezdec, kterýho si měli nechat. Takže s Hopperem čekej výsledky.smajlík Kdo bude druhým jezdcem zatím není úplně jistý. Přál jsem si Guintoliho, ale to asi těžko.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!