Proboha, za co?

aneb zamyšlení nad slepou spravedlností…

Jinak vcelku poklidný závěr nedávné tišnovské rally narušila nepříjemnost, vzniklá v důsledku kontroly technických komisařů, provedené v průběhu rally. Není nijak neobvyklé, když při takové kontrole komisaři tu a tam zjistí nějaký nedostatek, někdy více, někdy méně závažný. Výsledek své práce technici předají sportovním komisařům, kteří posoudí závažnost a rozhodnou.

I v Tišnově rozhodli. Rozhodli na žlutém papíře, jak se sluší a patří, takže každý, kdo prošel kolem oficiální vývěsky, věděl, že řadě posádek se účast na soutěži prodražila o 500,- Kč. Co to je 500,- Kč v porovnání s celkovými náklady na účast ve sprintu. Za chyby se prostě platí.

Má to jen jeden drobný zádrhel – ne všichni za chyby platí. Ten, kdo si ono rozhodnutí sboru sportovních komisařů přečetl pozorně, zjistil, že výrok sice obsahuje „na základě článku 15.1.8 SPR 2008“ a „ve smyslu čl. 3.3.2 NSŘ 2008“ (tady chybí doplnit „kap. B“, takže umělecký dojem 3 – 4 vyjádřeno klasifikací ing. Rosického), po obsahové stránce je to ale podstatně horší: Rozhodnutí neobsahuje ani zmínku o tom, za jaké porušení a kterého konkrétního předpisu byl tento finanční trest uložen. Chápu, pro sportovní komisaře to je asi nepodstatný detail, když neuznali za potřebné to do rozhodnutí zmínit. Ostatně, posádky poslušně platily, takže o co jde, že?

Myslím, že spravedlivé by bylo tu pětistovku vynásobit počtem posádek, kterým byl tento „flastr“ uložen (dostaneme cifru 11.500,- Kč) a tuto pokutu rozdělit mezi sportovní komisaře, kteří tuto hrubou chybu vytvořili. Ale ne tak, že ji dostanou do kapsy na přilepšenou, ale že ji uhradí ze své odměny za výkon funkce. „Rok natvrdo“, to by bylo moc přísné.

Komentářů celkem: 131
19. 6. 2008 23:1481
0 0
Jestli p. Dokulil nepochpil, že seznam převzatých je výsledek administrativní přejímky, za kterou zodpovídá dajemník. Dle licencí mohu vytvořit seznam převzatých - licence jsem viděl, vím, jaké jsou, znám řády a vím, kdo kam má bodovat, to je seznam převzatých. Za ten zodpovídá tajemník závodu. Ze seznamu převzatých vzniká startovní listina. Podela-li to v převzatych, jak na to maji sportovni komisari prijit? To je jeho zodpovednost, kdyz ty lic. kontroloval na administrativni přejimce.
19. 6. 2008 23:1682
0 0
paša: nemusim se tu dohadovat, naposledy jsem tajemnika vykonaval na ME dva týdny nazpět, troufam si řict, že když nevím, vim, kde hledat. Ale určitě z těch řadu jsi psal ty zkoušky na FASu taky a presne znas administrativu. Jen me zarazi, ze to vsichni pochopili a nemaji s tim problem s procesem tvorby dokumentů závodu
19. 6. 2008 23:1883
0 0
Trošku mě zaráží to, že se tu mele jen o chybě toho, kdo pořádá rally a že to má dělat perfektně a bezproblémově a jakákoliv chyba se trestá. Dobrá beru, ale co když chybu udělá FAS? Tak se to zamete pod kobereček, protože oni jsou ti nejvyšší a je nikdo trestat nemůže a samože si do toho nenechaj kecat. To je trošku špatně ne? Sme lidi sakra, tak se podle toho chovejme! Proč se prostě FAS nemůže začít chovat normálně? Co je jeho cílem? Znechutit lidem motorsport? NaFASovat si prachy, aby se měli jako prasata? Mě už to přijde tak, že FAS je plnej bolševiků.
19. 6. 2008 23:2584
0 0
pouze pro srovnání- na Slovensku nás na hasičák upozornil komisař a závlačku nám pomohl vytáhnout se slovy "vela šťastia, něch sa páči". Na Monte nám po problému s rámem sami komisaři poradili co a jak se jim nelíbí a jak se to má předělat, v ČR pokuta- na chlebíčky se to hodí. To jen proč třeba taky jezdíme venku.
19. 6. 2008 23:2885
0 0
fatakRS. takže seš si jist ,že p.Olejníček ty licence zkontroloval špatně a má takové problémy s tvorbou dokumentů závodu ,že trest rok na tvrdo tomu přesně odpovídá ?
19. 6. 2008 23:3086
0 0
V praxi může člověk odpovídat vždy jen za to, co vytvořil a podepsal. Pokud to zmotá někdo jiný (zkus si ověřit, jak to skutečně v daném případě bylo se seznamem převzatých a startovní listinou), je konstatování, že za to odpovídá tajemník, docela na vodě.
19. 6. 2008 23:3387
0 0
POSPA. je to jen v lidech. Občas mám těžší nohu a musím pochválit ,nejednou mě policajti pustili a řešili mě domluvou. Ale taky jsou mezi nimi ti ortodoxní co tě sjedou za 10 kilaků navíc.Je to jen v lidech.
20. 6. 2008 00:2688
0 0
Tak sem z týhle diskuze trochu rozpačitej. Sem rád, že mezi příspěvky se sem tam objeví i někdo rozumnej co sem dá fakta a ne jen ubohej kec. Jsem fanouškem co se nejen zajímá o burácející auta u trati, ale i ostatní věci ohledně rally a proto sem rád i za články pana olejníčka, které mě jako laika v některých věcech uvedou do obrazu. Myslím, že podobné věci je i ku prospěchu medializovat a oceňuji, že se taky konečně někdo dokázal FASu postavit. Podobné věci by mohli být ke konci ku prospěchu celé rally. Též děkuji panu Vrátilovi, že nám tu všem konkrétně objasnil o jaké konkrétní porušení pravidel šlo. Na rozdíl od pana olejníčka, který sice protestuje, ale mohl se nejprve sám dopátrat proti čemu vlastně. Též díky za názor POSPA týmu, jak to vypadá v tomto ohledu v zahraničí. Ten mluví za hodně.

A redakci bych místo smazání příspěvků pana Olejníčka spíše požádal smazání reakcí lidí jako je Boemo. Úroveň stránek spíš kazí vulgární komentáře čtenářů než alespoň trochu tématický článek. Lidi máme snad trochu úroveň, někdy používejte to co máte v hlavě a ne v zadnici, jestli se vám to teda omylem neprohodilo.smajlík
20. 6. 2008 01:0889
0 0
BIGMIKE. Plně s tebou souhlasím. Až na to vyjádření p. Vrátila. Jestli jsi četl i článek " jeden rok na tvrdo" tak víš ,že se p. Olejníček až na DK dozvěděl o co jde. Popsal tam průběh disciplinárky. A potom ve svém stanovisku hned pod článkem napsal svoje opačné tvrzení ,která doložil odkazy na písemná svědectví. Ted se jen čeká na reakci Fasu jestli on svá obvinění může něčím doložit. O tom by to zde mělo být.ale jinak souhlas s tebou.
20. 6. 2008 01:2190
0 0
Pane Vrátile,
že v rozhodnutí o udělení pokuty chybí podstatná náležitost, kterou je konstatování jaká povinnost byla porušena, to se nedá nijak okecat. Ani slušně, natož hulvátsky. Přístup typu „jednu mu vrazím, on už bude vědět za co“ tady neobstojí. To za Cézara stačilo otočit dlaň palcem dolů a bylo vymalováno. Civilizace od té doby naštěstí pokročila, jen ne ke každému se to dostalo.
Na ostatní výpady je zbytečné reagovat.
20. 6. 2008 05:5291
0 0
To JanO Lepsi bych to nenapsal,udelal jsi to za me...nemohl jsem najit slusny vyraz pro toho Vratila
20. 6. 2008 09:3292
0 0
jak již někdo z vás ve svém příspěvku napsal, jsme jen lidi,a kdo je víc??? přece FAS. oni ti pánové opravdu nemají chuť říkat narovinu čím se kdo provinil, jim stačí jediné slovo ,,vinen''. je velmi dobře, že pan Olejníček sdělil vše veřejnosti, jen at všichni vidí kdo tento nádherný sport u nás likviduje. když vzpomenu na rok 2003, kdy jsem poprvé usedl na místo spolujezdce a vzpomenu jak vše fungovalo, jak šlo všechno hladce před závodem, při i po něm, náklady o mnoho nižší, prostě všechno bylo super, šlo hlavně o sport. s postupem času ale vidím, že o sport už ani tak moc nejde, na první místo se dostali peníze a to je špatně. Myslím si, že představitelé FASu berou nemalé peníze za svou práci, tak by ji měli vykonávat profesionálně a hlavně pro všechny fanoušky a závodníky, protože jsme to my, kdo tyto lidi živí. takže chceme něco za něco. asi smůla, tohle platilo kdysi dávno....
20. 6. 2008 10:3993
0 0
To Paša: tady raguju jen na ty hasičáky, zde sem ocenil ten komentář pana vrátila, kde vysvětlil o čem je daná stanova za kterou byly uděleny pokuty na rozdíl od panaq Olejníčka, který by se tomu asi taky mohl nejdříve dopátrat než to sem kecne. Jinak ten "rok na tvrdo jsem četl", ale k tomu se moc nechci vyjadřovat, proptože nějak hlouběji do řádu fasu nevidímm. Jen mi samozřejmě přijde stejně jako panu Olejníčkovi, trochu ubohé jednání komise.
20. 6. 2008 11:0794
0 0
BIKMIKE. To je právě to o co jde. p.Vrátil sice tady vysvětluje .že jde o hasičáky, ale ten článek v tom dokumentu uvedený to neobsahuje.Ikdyž to třeba p. Vrátil tvrdí. Je to je obecný předpis pro jezdce ,že odpovídaji za vozidlo.Proto by se měl každý potrestaný z tohoto dokumentu dozvědět, že na základě těchto článků, Vám byla za " neodjištěné hasičáky ,...." udělěna pokuta.Takže proto to p. Olejníček ukázal ,že i činovníci fasu dělají chyby.Že by taky za to dostali rok na tvrdo? Ne , to to budou jen vulgárně dementovat apřevracet. Prostě nikdy neuslyšíš" sorry, jsme lidi a prostě chybička se vloudí i když jsme fas.Tím chci říct ,že p. Vrátil nic nevysvětlil.
20. 6. 2008 11:1795
0 0
pro úplnost- to že Pecha čeká obhajoba v Třebíči přečetlo 5x méně lidí, že pro Štajfa je Třebíč generálkou před Bohemkou cca 10x méně lidí než tento článek. Lidem volajícím po smazání bych vzkázal, že editoři eWrc jsou samostatní lidé a pro svoji práci jistě nepotřebují dozor krajského tajemníka pro kulturu a vzdělání, který po soudružsku doporučí co je vhodné a co ne, aby článek ideologicky nepletl masy...KAŽDÝ divák může vědět, co je v pozadí a udělat si tím názor na FAS, pořadatele, soutěž, tým, posádku. Nejsme na kolektivních sportech, kde dav řve a pere se na tribunách a mezitím připluli kapříci a o výsledku je rozhodnuto, ale myslím, že se tam ubíráme. Ivánek by mohl něco namluvit, ale upřesňuji, že hra vznikla z policejních odposlechů, tak se chovejme slušně a to i do telefonů smajlíksmajlíksmajlík
20. 6. 2008 11:3996
0 0
To POSPA: Musím tě malinko opravit, čítače otevření zpráv na eWRCU (zkusil sem to a doufám, že se nepletu) narůstají s každým otevřením zprávy, ne z každým čtenářem podle IP adresy. Tudíž vysoké číslo čtenosti je způsobeno opakovaným otevíráním článku čtenáři, ne jejich počtem. I tak si ale asi článek přečetlo pravděpodobně více lidí než články, kteréty zmiňuješ. V tuhle chvíli bych řekl, že je zde zájem spíše o diskuzi než o samotný článek. I tak je ale dobré, že se o to lidé zajímají.

To paša: Asi si nerozumíme, já sem rád právě za to že mi to pan Vrátil dokázal asi jako jediný vysvětlit a přeložit číslo toho předpisu do textu. Někdo tu tušim dokonce zmiňoval, že se do výroků uvádí jen číslo předpisu než jeho znění. Jenže si myslím, že ne každý zná všechny předpisy a ve výroku by tak opravdu mělo být uvedeno "za co" slovně.
20. 6. 2008 11:5197
0 0
Ale rozumíme,neboj. Právě že ten zmíněný předpis nic takového neuvádí, tak proto je nutné aby obsahoval to" za co". Po každé to totiž může být něco jného.(hasičáky,hadry,katalyzátor....).A protože to neobsahoval tak je to chyba.A článek byl o tom .Udělali jste taky chybu,nebo ne?Když vydávate tiskopisy,které posádkám i znalých řádů,to podstatné "za co?",neřeknou.Proto jsem psal ,že p. Vrátil mlží a nic nevysvětlil.
20. 6. 2008 11:5498
0 0
Tak já myslím, že tady ani nejde o to za co ta pokuta byla a jestli byla spravedlivá. Jde o to že delegovaní a placení "odborní" činovníci FAS nejsou schopní podle regulí sesmolit správně ani takové primitivní lejstro. A potom jak ta naše rally má vypadat, když naši bafuňáři nejsou schopni správně napsat ani pitomé rozhodnutí o udělení pokuty.

Kdyby tady existovala reálná šance dovolat se k nějakému nezávislému orgánu, tak tuto pokutu díky chybě delegovaných a PLACENÝCH činovníků FAS vůbec nikdo není povinen platit.

Pan Vrátil tady opět předvedl, že to co FAS deleguje na soutěže musí být opravdu intelektuální výkvět naší společnosti. Jasně, chybu udělá každý, ale tahle chyba není jen toho druhu, že zapomenu napsat čárku ve větě a nic se nestane. Tato chyba znamená, že 23 jezdců vůbec nemělo neschopné FAS nic platit.
20. 6. 2008 11:5799
0 0
...a měli to zaplatit ti, co se pod to podepsali, tedy i slavný pan Vrátil.
20. 6. 2008 12:03100
0 0
Logicky vzato měly pokutu 500 Kč zaplatit posádky rukou společnou a nerozdílnou. To znamená, že pokud jich bylo 23, tak každý měl dát 27,70 Kč. Alespoň takto mi to říká nejen logika, ale i jazyk český smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!