5. 8. 2008 21:15 − 4090× − 107

S Marc van Dalenem nejen o Pavlu Valouškovi

Zeptali jsme se šéfa týmu Kronos nejen na jeho názor na Pavla Valouška, ale i na současné IRC a jiné věci.

Pane Van Dalene, děkujeme za možnost, kterou váš tým ve spolupráci BF Goodrich a Mediasportu, dal českému jezdci Pavlu Valouškovi na Barum rally Zlín. Jste spokojen s výběrem českých novinářů?

Samozřejmě, že ano. Nejsem překvapen samotným výběrem jezdce, ale příjemně mě potěšila motivace českých partnerů v tomto projektu. To je pro mě první výhra vidět novináře, Mediasport a FAS, a všechny, kteří za námi stáli a podporovali nás. Je to pro nás velká příležitost nabídnout špičkové auto českému jezdci, který by jinak s touto technikou startovat nemohl. A samozřejmě si myslím, že Pavel je dobrou volbou. Prioritou je teď pro nás připravit auto co nejlépe a věřte mi, že připravíme auto stejně dobře jako pro Nicolase Vouillouze a Fredyho Loixe. Připravíme testování tak, aby se sžil s autem i týmem, a aby si byl jistý a věřil si. To je to tajemství úspěchu, pokud si jezdec věří a může se spolehnout na tým. Chceme, aby si vyzkoušel i pneumatiky BF Goodrich, a Pavel bude mít k dispozici všechny směsi pneumatik, které může využít na Barumce. Myslím si, že zajede dobrý výsledek.


Marc van Dalen

A co Barum Rally? Myslíte, že Pavel Valoušek bude jedním z favoritů soutěže?

I přesto, že Pavel nemá zkušenosti s S2000, tak má jistě zkušenosti s tratí a s jinými vozy. Myslím, že po testování s námi bude schopen auto ovládat. Pokud se to pak dá dohromady, tak může být jedním z favoritů soutěže. Pavel ví, že to byl výběr novinářů a věřím, že mu pomohou zvládnout ten tlak, který na něj bude. Pavel potřebuje vědět, že za ním stojí novináři i fanoušci, a že mu mohou pomoci zajet dobrý výsledek.

Váš tým má mnoho zkušeností s provozováním techniky WRC i S2000. Co si myslíte o této dynamicky se rozvíjející kategorii?

Velmi věřím v rozvoj IRC a to momentálně poskytuje nejlepší poměr mezi investovanými penězi a závoděním na vysoké úrovni. Momentálně je to ta správná cesta, protože IRC vychází plus mínus třikrát levněji než WRC, a přesto zde soutěží skvělá auta a skvělí jezdci. V České republice máte příklad vynikajícího jezdce Jana Kopeckého, který také přešel do IRC. Jsem si jistý, že IRC i S2000 má před sebou velkou budoucnost, ale musíme zůstat s náklady tam, kde jsme nyní. Není třeba vymýšlet vylepšení za každou cenu, které by následně extrémně zvedly náklady, a dostali bychom se někam, kam nechceme.

Jak tedy v současné době vnímáte rozdíly mezi světovým šampionátem WRC a IRC, který z nich preferujete?

WRC byl skvělý šampionát, který je ale momentálně v krizi. Když se podíváte na výsledky WRC uvidíte ten hlavní problém. Je zde jeden velmi silný jezdec, a tím je Sebastian Loeb, a zatím nikdo jiný podobných kvalit. Změnila se pravidla týkající se startovní pozice do následující etapy a je z toho velké taktizování, kdo zpomalí před cílem a nechá se předjet, aby měl lepší výchozí pozici. Jsem si jistý, že to diváky nebaví. Velké rozdíly mezi jezdci a vozy se projevují ve velkých rozestupech, jako ukázala třeba rally Argentina. To ale také není zajímavé pro diváky. Naopak se podívejte třeba na soutěž IRC Ypres rally. Bojovalo zde minimálně deset jezdců, ze kterých mohl kdokoliv zvítězit. V poslední rychlostní zkoušce bojovalo pět jezdců v deseti vteřinách o prvních pět míst. To jsou závody a to je sport.

Jak se vám líbí v České republice ?

Jsem zde u vás již po několikáté. Třikrát jsem byl na Barum rally a v roce 2003, kdy náš jezdec Bruno Thiry vyhrál Mistrovství Evropy, tak se v České republice předávaly ceny a na to mám moc dobré vzpomínky. Je zde mnoho fanoušků rally a motorsportu a cítím se zde dobře.

Děkujeme vám za rozhovor.

Komentářů celkem: 107
6. 8. 2008 20:2781
0 0
Petr-Zlín:
Díky za to školení z metalurgie.
Já věděl,že se mám zeptat toho pravýho.Kdo jinej,než kovanej senochrup by mi mohl tak pěkně vykládat o sedláckým nářadí.
Tak ještě jednou,díky.smajlík
6. 8. 2008 20:3582
0 0
shifty se naučil číst a pak i scrolovat na nižší články. Áno pod videem,napsal jsem ti jasně jméno článku - ty jsi táák šikovnýsmajlík
Proč" Abys nezůstal ...Hloupým. A nemlel tam blbosti"jen o gumě" jako první.
6. 8. 2008 20:4783
0 0
Baiardo: ty máš vidle a chceš je nachromovat a ani nevíš kde, já je nemámsmajlík Lopatu,Rýč,dokonce i Krumpáč bych našel ale to není sedlácké nářadísmajlík Takže ses vlastně sám přiznal.smajlík
6. 8. 2008 20:5184
0 0
Proč mám pocit, jako když se v parlamentu hádají o kusovky- žádné téma, žádný nápad, žádná myšlenka- hlavně,že můžeme blábolit...
6. 8. 2008 20:5285
0 0
Tak tohle osočování je fakt strašné. Už to skončete. K Valdovi jen tolik, že bych si přál, aby udělal co nejlepší výsledek, ale jestli bude do pětky, bude to super.
Musím se vyjádřit i k on-line výsledkům. Protoýe mám mániismajlík na výsledky, rozhodl jsem se spolupracovat a díky Shackimu jsem se do toho pomalu dostal. A řeknu Vám všem, že napsat startovku jenom na Kopnou mi zabralo 5 hodinsmajlík.
Takže to Petr_Zlin: zkus taky přispět svojí troškou do mlýna, třeba při nějaké soutěži IRC nebo MS a můžeš dělat online výsledky. A potom budou třeba i splity.
6. 8. 2008 20:5386
0 0
Petr-Zlín:
Jak jsi přišel na to,že ty vidle jsou moje?
Vždyť jsem nic takovýho nenapsal.smajlík
6. 8. 2008 20:5587
0 0
To spider: neřeš to. Tohle nikomu normálnímu hlava brát nemůže!
6. 8. 2008 21:3288
0 0
Ty jsi mi je nesl do chromovny, která není zas tak daleko od naší nástrojárnysmajlík. Teda už sem z tama naštestí utekl.smajlík
6. 8. 2008 21:4989
0 0
No vidíš.
Jen jsme se začali bavit o vidlích a docela rozumně komunikuješ.
smajlík
6. 8. 2008 22:0390
0 0
Jó kdybys chtěl nachromoval vidle na na Kolo (Myslím neodpruženou přední vidlici na cestovní nebo horské kolo) Tak za komančů by to asi bylo za tu pálenku kdybys v ZPS chromovně někoho znalsmajlík
6. 8. 2008 22:4891
0 0
Shifty: hele, chlape, vod kdy se výkon měří v ňůtnmetrech [Nm]?
7. 8. 2008 06:3192
0 0
Ten člověk z Gottwaldova co jmenuje Petr je opravdu zábavnej. Pak je tam odsud ještě jeden. Pawel se jmnenuje. Jestli oni nejsou bratři.smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
7. 8. 2008 07:1393
0 0
Stanli - od té doby, co se kroutící moment měří v koních, no né??smajlíksmajlík Dostal si mě....smajlík
7. 8. 2008 07:1694
0 0
Petr_Zlín [6.8.2008 20:35:24] - myslíš, že budu hloupý, když si budu myslet něco jiného, než to co říkali na eurosportu(nepopírám, že mají pravdu)? Byl to jen můj úsudek, kterej sem si udělal z toho videa. Ale hlopý není člověk, který se jednou splete. Hloupý je ten, který se stále chová jako hlupák. Chápeš to?? Už si radši běž zahýkat do tý vaší lakovny..
7. 8. 2008 12:1095
0 0
špičkové auto je velikým závazkem a dostane velikou ránu, řekl bych
7. 8. 2008 12:2496
0 0
No před pár lety (naposled loni) bych se těm reakcím (rána, bouda, uražené kolo apod.) moc asi nedivil, ale dle letošních výkonů Valdy jsem to tedy v tak hojném počtu nečekal a vcelku mne to i mrzí (hlasovačka na autosportu - 20% čeká že BR nedojede). Zvláštní, že takovému Odložilíkovi apod. se to tak nepřipichuje a za dob Vojtěchů když někdo něco takového napsal tak ho všichni sepsuli a to byly tedy jiné rány. Jsem zvědav jak polovina z vás co to o Valdovi píší rázem po BR otočí a budou jeho největšími fandy. To se asi ale nikdy v tom našem státečku nastane, aby někdo přiznal chybu nebo dokonce přál jinému úspěch...
7. 8. 2008 12:2597
0 0
*nestane
7. 8. 2008 13:1098
0 0
Já bych spíš řekl, že ránu fakt nebude chtít dát, takže od toho výsledku moc neočekávám - bude se bát dát hranu. Toto dilema by stálo před každým, nejen před Valdou. Ale třeba příjemně překvapí...Dostal super šanci, ale je třeba si přiznat, že to má zároveň dost těžké - očekávání všech, zodpovědnost za auto...
Takový "můj" Vašek Pech to bude mít svým způsobem lehčí - pojede si to své (letos super výkony!), v autě, na které je zvyklý. A pokud neudělá chybu, a tu nedělá až zas tak moc často, nikdo mu nebude vyčítat horší umístění, prostě proto, že jeho technika má za ostatními (špička s S2000) dost odstup. Ale zase nemá tu šanci nahonit body s perfektním autem.
To jsem se tedy rozkecal...
7. 8. 2008 14:3199
0 0
Liboa [6.8.2008 08:07:36]
to Petr_Zlín: není snad demokracie? Nemůže si Pejda rozhodnout co se mu líbí a co ne?

Víš nezlob se na mě, ale já bych řekl, že nemůže. Pokud tady o sobě tvrdí, že jsou novináři tudiš informačním mediem zaměřeným na něco tak musí nezaujatě informovat o všem co se tohoto zaměření media týká a ne pouze o tom co se mu líbí a co ne. Nemyslíš, že tak by měli novináři psát? Proto tak trošku s Petr_Zlín souhlasím, neříkám ve všem. Ale minimálně ty nemáš pravdu že si Pejda může rozhodnou o čem bude psát podle toho co se mu líbí a co ne, i když to dělá ve volném čase.
8. 8. 2008 08:09100
0 0
To Petr_Zlin:
Před lety (asi v roce 1977) byla Barum Rally v kalendáři FIA jako soutěž mistrovství světa bez statutu mistrovství světa (spolu s 3 dalšími soutěžemi, např. Rallye Nová Kaledonie). Od té doby čekám na to, až bude v MS. V roce 2006 se jela jako kandidátská soutěž MS. Pokud by se "nezapletla" s IRC, byla by v roce 2009 (dle mého soudu) součástí MS - viz realita bulharské a polské rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!