Redakce - eWRC.cz
30. 9. 2008 10:28 − 6849× − 191

FAS v boji proti volným podnikům?

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí.

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí. Informace se objevila na webu FASu a tady je její znění.

Výkonný výbor FAS AČR se na svém zasedání dne 8. září 2008 zabýval podnětem týkajícím se účast licencovaných jezdců na podnicích organizovaných mimo struktury FAS AČR.

Účast na takovémto podniku, a to se týká nejen jezdců, ale i držitelů ostatních druhů licencí, je v rozporu s články 58 a 59 Mezinárodních sportovních řádů FIA a každý účastník tohoto podniku se vystavuje postihu ze strany ASN neboť v žádosti o vystavení licence se zavazuje respektovat Národní i Mezinárodní řády.

Od začátku nové sezóny se bude VV FAS AČR touto situací pravidelně zabývat na svých zasedáních, vyhodnocovat účast licencovaných jezdců, ředitelů, časoměřičů, technických i sportovních komisařů na nepovolených podnicích a zjištěné podněty předávat příslušným orgánům k disciplinárnímu řízení.

Nechceme komentovat, co to znamená, názor si udělejte sami.

Komentářů celkem: 191
hbt
1. 10. 2008 09:56121
0 0
No ono s tema vasomiramaje to taky komplikovany. Casomereici jsou placeny dobrovolnici, ne zamestnanci casomericcskych skupin.Ty skupiny jsou v CR 2, nebo 3. Takze je v jejich zajmu, odmerit za nejakej peniz co nejvic zavodu. Takze, kdyz na ne FAS hupne, a sebere jim licence, nadela si do vlastniho hnizda. Ze 2 nebo 3 skupin daji dohromady jen jednu, protoze ostatni lidi budou vyfaulovany. A a jim potom muze diktovat podminky (coz odskacou asi zase jen posadky). Nicmene ty dalsi skupiny budou dal chtit necomereit, a co jinyho, nez ZAKAZANY podniky? Takze muj odhad, potrestaji exemplarne par lidi, co jim stejne lezi v zaludku, a tim zabijou dve mouchy jednou ranou. A pojede se dal jako doposud, a at se prasi za kocaremsmajlík
1. 10. 2008 10:04122
0 0
Tak tomu říkám podpora motorsportu, škoda mluvit......
1. 10. 2008 11:38123
0 0
souhlas s hbt a Králem potažmo s p. Vrátníčkem. Auta účastnící se těchto závodů není třeba řešit, tam je to jasný. Zanedbání ze strany poliie a STK, taky tyto orgány o tom věděli dávno a neřešili nic dlouhá léta. Ze strany FAsu mělo přijít řešení dávno a nebylo dnes o čem diskutovat. Logicky nebo nelogicky takové rozhodnutí přichází až teď, protože to opravdu vypadá na silný odliv posádek ze sprintů kvůli hans do jiných mistráků. Zakázání účasti jezdců na těchto závodech není zrovna rozumné.
1. 10. 2008 12:03124
0 0
3K: S K4 je to hodne podobne, ale tam preci sprinteri take neplati vetsi peniz stejne jako v pripade Pelhrimova. Pohar K4 spada pod FAS, takze predpokladam, ze ac maji startujici mensi startovne, pak cast z nej jde prave na tyto naklady. Proste to zarizeni i lidi tam byly a ucastnici Vysocinou je neplatili. Pokud ano, pak bych rad vedel jak.
Ad havarie. Ano, v pripade civilnich udalosti se taky mnohdy rusi vlozky. Chces po mne rozdeleni odpovednosti? No ja nevim. Nestala se ta havarie na uzavrene trati? Kdo mel povoleni pro to, aby tuto trat uzavrel? Meli jej poradatele Pelhrimova nebo i poradatele Vysocinou (treba vymezeno povoleni od nejake urcite hodiny do nejake urcite hodiny), kdyz se tady tvrdi, ze tyto dva podniky spolu nesouviseji?
1. 10. 2008 12:10125
0 0
Myslím, že povolení o uzavření měli na určité hodiny pořadatelé Pelhřimova a na tu dobu, kdy se to stalo, pořadatelé Vysočinou... V tomhle by problém být neměl.
1. 10. 2008 13:33126
0 0
to -Vicky- a Marec: pro ujasnění jak to bylo s povolením o zvláštním užívání o uzávěrce a o objízdných trasách: - při Rallye Pelhřimov - bylo toto povoloní vydáno opravdu jen na určité hodiny (doba průjezdu startovního pole + 60 min na uzavření tratí před prvním vozem). Další čas mezi průjezdy - cca 120 min., měl být určen pro civilní veřejnost - možnost volného pohybu: příjezd a odjezd do místa bydliště na div. místa atd. Ve skutečnosti si na tuto dobu zajistili povoléní o zvláštním užívání o uzávěrce i o objízdných trasách pořadatelé Rally Vysočina!! Tak se stalo, že vlastně jeli svůj závod po stejných RZ jako Rallye Pelhřimov. Ta "rána" se tudíž stala při jiném podniku na jiné povolení (povolení úřadů né FASu)!! Z toho je jasné a zřetelné, že i škoda na majetku (sloup el. vedení) byla řešena pořadatelem Rally Vysočina!! Ta dotyčná RZ tudíž byla zrušena pro neprůjezdnost komunikace, která se mohla stát z jakéhokoli jiného důvodu!! Ale to bude při vysvětlování na FASu asi těžko vysvětlitelný problém. Uvidíme?
1. 10. 2008 14:20127
0 0
Tak v tom pripade jste v otazce volneho prujezdu opravdu z obliga. A jak to je tedy s casomerici a casomirou?
1. 10. 2008 14:32128
0 0
to -Vicky- : tak jak jsem zde již jednou komentoval - ani jeden funkcionář FASu ani jeden třeba i řadový pořadatel nebyl organizátory Rallye Pelhřimov školen o tom, že se jedou dva podniky, následně nebyl nikdo odměněn za jakoukoli činnost při rally Vysočina. Pokud někdo z výše uvedených pro ně něco vykonával dělal po domluvě s organizátory Rally Vysočina - bez účasti a informovanosti kohokoli z vedení Rallye Pelhřimov!!! Bohužel to nic nemění na situaci, že "pozvánku" na disciplinární komisi dostala i hlavní časoměřička.
1. 10. 2008 15:17129
0 0
to hbt: Michale rozebíráš to plameně - souhlas,ale součastně jdeš příkladem v účasti na volným podniku. Podle startovky je nás licencovanejch hafo. Tak která strana mince ti je vhod?smajlík
1. 10. 2008 16:40130
0 0
Riki: Tak to je zajimava situace. Skoro jako by se vlastne ani nevedelo, ze tam druhy podnik bude smajlík No prosim, pokud je to tak, tak je "papirove" zrejme vsechno v poradku. To vypada, jako by "Vysocinou" na Pelhrimovu vlastne jen jistym zpusobem parazitovali. Rad si pripadne pohovorim o dalsich detailech na vicky@seznam.cz smajlík
hbt
1. 10. 2008 18:22131
0 0
to pape:no nazdaarsmajlík jasne ze nejdu nejlepsím prikladem ale po tech letech, co jezdim, a co jsem se angazoval v legalizaci lacinejsiho a pritom bezpecnejsiho jezdeni uz to mam na haku. Nemam prachy, a jak asi vis, jedu po dvou letech poprve, a jen tak za odmenu, ze jsem dostavel barak a spoluporodil dceru. Takze to mam dalo by se rict za vysvedcenismajlík))) Navic pokud takhle hrozi, byl bych jen pro, kdyby jeli na protest vsichni, komu to sponzorsky smlouvy dovoli nekam na VP. On by byl napresrok uzasnej pohled na ceskej mistrak s 30 auty ve velkym, a 50 ve sprintech. Takze muj nazor je, jit s nima do konfrontace. Ono by se videlo, jak jsou pevny v kramflecich.
1. 10. 2008 18:52132
0 0
-Vicky-: Ale ono se vědělo, že se jedou dva podniky. Nikdo se s tím svým netajil a proč by taky?. Ale taky nikdo neměl právo tomu druhýmu (oba s platným povolením státních úřadů a samosprávy) jeho soutěž zakázat, omezit, nebo ovlivnit. Oba podniky měly razítko a papír. FAS má ale svou pravdu a dokázal to tím, že Pelhřimov pohřbil. Hurá. Těším se na zdůvodnění v úřednickým ptydepe. To si zase počteme.
1. 10. 2008 18:55133
0 0
hbt: Máš u mě za 1*! Za dceru, střechu nad hlavou, Blue Flame i poslední větu. A vůbec smajlík
1. 10. 2008 19:03134
0 0
Dlouho nepamatuju,že by byl nějaky članek 8 tisíckrák zobrazen!!!!
1. 10. 2008 19:35135
0 0
To hbt: Tak jo, za týden se uvidíme..taťko - blahopřejismajlíksmajlík
1. 10. 2008 21:05136
0 0
3K: Ale tak to tady neni prezentovano. Jenom vime, ze Pelhrimov nemel nic spolecneho s Vysocinou. Vsechna povoleni byla nezavisla. Jenomze na Vysocinou byli casomerici, casomira, tratovi komisari uplne stejne (predpokladam i vedouci RZ, sanitky apod.). Asi tady neni zadny zastupce poradatele Vysocinou, ale zajimalo by me, jak meli toto zabezpeceno smluvne, kdyz Riki rika, ze zadne informace ani skoleni od Pelhrimovskych trataci ani casomerici nemeli. To jako ja kdybych prijel treba na Rally Vsetin po startovnim poli a mel povoleni na uzavreni trati, dal bych si cislo na dvere, tak by me casomira zmerila a jel bych si po trati jako by se nechumelilo? Mel bych k dispozici sanitky a trataky jako sprint jenom proto, ze jinak by tam "bezprizorne" stali?
1. 10. 2008 21:17137
0 0
Vždy jde jen o peníze. Časoměřiči dostali zaplaceno. Zaplatil někdo za použití hodin? Pokud ne, tak se nedivte, že je řev. I 10 tis je FASu dobrých. Vraždí se i za míň.
1. 10. 2008 23:41138
0 0
Ona se příští rok jede censored rally v Rallye Cupu?smajlík
2. 10. 2008 00:28139
0 0
2mcatch: Mám pocit, že za hodiny se platí ne FASU, ale tomu příbramskému pánovi, který je dostal od FASu zadarmo k provozování. smajlík
2. 10. 2008 06:47140
0 0
platí se sice do příbrami, která se o ně stará a opravuje, ale hodiny jsou fasu a musí tedy FASu vydělat na nové až těmto skončí životnost a nové nejsou laciná záležitost...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!