Redakce - eWRC.cz
30. 9. 2008 10:28 − 6840× − 191

FAS v boji proti volným podnikům?

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí.

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí. Informace se objevila na webu FASu a tady je její znění.

Výkonný výbor FAS AČR se na svém zasedání dne 8. září 2008 zabýval podnětem týkajícím se účast licencovaných jezdců na podnicích organizovaných mimo struktury FAS AČR.

Účast na takovémto podniku, a to se týká nejen jezdců, ale i držitelů ostatních druhů licencí, je v rozporu s články 58 a 59 Mezinárodních sportovních řádů FIA a každý účastník tohoto podniku se vystavuje postihu ze strany ASN neboť v žádosti o vystavení licence se zavazuje respektovat Národní i Mezinárodní řády.

Od začátku nové sezóny se bude VV FAS AČR touto situací pravidelně zabývat na svých zasedáních, vyhodnocovat účast licencovaných jezdců, ředitelů, časoměřičů, technických i sportovních komisařů na nepovolených podnicích a zjištěné podněty předávat příslušným orgánům k disciplinárnímu řízení.

Nechceme komentovat, co to znamená, názor si udělejte sami.

Komentářů celkem: 191
2. 10. 2008 09:33141
0 0
Nejhorší je pro některé pány srovnat se se zněním zákona (MSŘ) a ekonomickým přínosem pronájmu hodin i na VP. To je dilema...smajlík
2. 10. 2008 13:08142
0 0
Dobré odpoledne všem!!Dlouho jsem čekal jestli z řad jezdcú někdo vystoupí a projeví svuj nesouhlas,nestalo s tak(jen minimum)!!!a tak se ptám Vás všech jezdcú(i prioritních),Vy stím souhlasite??NE,určitě ne,Jenže každej z Vás je pos..nej že z toho bude mit oplejtačky,nebo pujde před disciplinárku,a nebo se u fasu stane ,,pro rally nebezpečnej,,smajlík

Proboha jak dlouho ještě chcete podporovat Fas Ačr v myšlence ,,Jezdci jsou pro Fas,,???

Nemělo by to být obráceně??!!Mělo,všichni to vite,akorat si nechavate dál kadit na hlavu a nikdo z vás pro to nechce nic udělat.Kdo jiný by měl dokázat změnu než samotní jezdci??NIKDO!!Jen si opět na jaře vyslechnete další diktatorská rozhodnutí a odejdete se sklopenou hlavou!!!No tak to se mame na co těšitsmajlík


Nezavislí fanoušek motoristického sportu R.Linhart
hbt
2. 10. 2008 17:20143
0 0
A co treba ja? To, ze jezdim jen historika, a ze ted pauziruju druhej rok z rodinnych duvodu znamena, ze pro vas nejsem dost jezdec? Nebo vam moje postoje prijdou necitelne? A pak--vy vite, kdo sem chodi pod jakym nickem? Takze vy vite, ze nikdo ze 145 prispevku aktivne nejezdi?
2. 10. 2008 19:34144
0 0
To hbt:
1.napsal jsem že se ozvalo jen minimum a ne nikdo!
2.podle přezdivek fakt nepoznám kdo je fanoušek a kdo jezdec! 3.vystupovat a projevovat svuj nesouhlas pod přezdivkou mi nepřijdeš moc logické v tak vážné věci(nikdo ani Fas nevi kdo je hbt nebo xy)
a za další,myslim že zrovná já jsem jeden z mála který si váží každého jezdce bez ohledu na to s čim a v jakém šampionátu jede!!

PS:ja se podepsal,tak prosím přes soukr.zprávu pošlete vaše jmeno at vím s kym mám tu čest.Diky
2. 10. 2008 22:15145
0 0
Pane Linharte, možná by nebylo špatné se nad problematikou zamyslet, dřív než začnete psát nějaké hlouposti. Zkuste si zjistit, jak se věci mají. To zajisté senzační a "velmi důležité rozhodnutí", jak píše rozvášněná redakce ewrc, je dlouholetou běžnou praxí v celém světě, ve všech zemích, které jsou členskými ve FIA a FIM. Pokud nevíte, FIA je Mezinárodní automobilová federace (FIM je Mezinárodní motocyklová federace) a je to zastřešující orgán celosvětového automobilového sportu. Členské země se zavázaly dodržovat nějaká pravidla hry, platná pro všechny, nějaké řády sportovní, technické, bezpečnostní... Tak jako mají své stanovy, neboli jakési vnitřní zákony, všechny možné zájmové organizace, spolky atd. Tak jako třeba Kresta nesmí startovat na nelegálním podniku, neboli na soutěži, nebo závodě, který není zaregistrován u národní federace a zanesen v kalendáři národní federace, to stejné platí třeba pro Loeba, Hirvonena a další. To je realita. Takže asi by měl Loeb a spol vyhlásit válku FIA... Ale oni to zcela jistě neudělají, protože to považují za zcela normální, dodržovat smluvené zásady. Tak jako naprostá většina našich soutěžních jezdců, majících řádnou licenci... S tím se budete muset smířit. Na prvním místě je bezpečnost. Pořadatel, který ohlásí svůj podnik řádně národní federaci a je zapsán do kalendáře se zároveň zavazuje dodržovat pravidla hry. To znamená, že vozy budou odpovídat homologaci , bezpečnostním požadavkům a budou zkontrolovány odbornými technickými komisaři, jezdci budou patřičně připraveni a proškoleni, na soutěž budou vybaveni povinným bezpečnostním vybavením... Že trať bude zajištěna patřičným způsobem, to znamená pořadateli, záchranáři, lékaři, hasiči... Jinými slovy, že trať bude náležitě připravena a zajištěna. Neoficiální, nelegální, ilegální, pirátské podniky, nazvěme je jak chceme, na tohle kašlou. Není přejímka, auta nejsou připravena podle platných předpisů, není předepsané bezpečnostní vybavení, nejsou zajištěné tratě... A na něčem takovém se nemůže podílet nikdo, kdo má licenci, neboli kdo se zavázal dodržovat nějaká pravidla hry. A Výkonný výbor FAS jen upozornil, že na základě událostí v Pelhřimově budo toto pro příště přísně kontrolovat a postihovat.
2. 10. 2008 22:30146
0 0
Josefe, nevím, kde si vzal "rozvášněnou redakci", v textu nevidím nic rozvášněného, prostě jsme bez komentáře upozornili na to, co by jinak naprostá většina čtenářů vůbec nezaregistrovala. Veřejnost by mohla vědět, co se kde schválilo.

Chápu, že biješ za své, ale nás nech prosím být. Pro mnoho jezdců, jak si se i mohl dočíst, je to skutečně velmi důležité rozhodnutí, o kterém ani nevěděli.

Stejně tak chápu, že zmíněná pravidla vymyslela FIA. To pravidlo je nesmyslné a z mého pohledu, pokud by se do toho pustil advokát, i napadnutelné. Pokud ho chce FAS najednou dodržovat, pak je to jeho právo. Možná namítneš, že i povinnost. Ty ostatně vždy hájíš, že pravidla se musí dodržovat za každou cenu...
2. 10. 2008 23:28147
0 0
Já jen upozorňuji, že to není nic nového, že to platí dlouhá léta a hlavně po celém světě. Jezdci s licencemi by měli mít v tomhle také jasno a já věřím, že většina našich jezdců v tomhle jasno má. U těch zahraničních je to samozřejmostí. To pravidlo nesmyslné není, ma svoji opodstatněnost a logiku. A jestliže platí dlouhá léta všude v kulturním světě, pak je jasné, že všichni normální a kulturní lidé pravidla hry akceptují a nic neřeší s právníky... Jak jsem zmínil, pro všechny "normální" jezdce ve světě je to samozřejmostí... U nás je to možná jiné, bohužel... Takže zkus aktivně najít advokáta a uznávaná pravidla hry napadat, všichni Ti budou vděční....
2. 10. 2008 23:59148
0 0
Milý Josefe Vrátile. Ty asi hodně čteš,ale se závodním autem si nikdy nebyl na přejímce nebo na testování.Tam bys totiž brzo poznal že ne pro všechny sou pravidla stejná.Ty předpisy a pravidla totiž jsou mnohdy porušena a minimálně na tom podniku kde se na to přijde,se nic neděje.Samozdřejmě záleží kdo je porušil.Jako aktivní jezdec jsem toho byl párkrát svědkem.Tolik k pravidlům.Jel sem i černej podnik a můžu říct že tam co sem jel já,tak přejímky byly jako na mistrovských soutěžích.Všude po evropě se takovýhle podniky jezdí a nikdo se tím nezabejvá.Vždy je to věc pořadatele.Akorát u nás je to problém,protože netečou penízky do kasy FASu.To víš v Opletalce žerou a to je málo.Oni chtějí i mlaskat.
3. 10. 2008 00:01149
0 0
To Josef Vrátil:Dám přiklad-Mlady kluk má auto a vybavení které splnuje vše k tomu aby mohl jet kdekoliv po Evropě, a ma určity rozpočet na sezonu.Ta častka mu pokreje to že muže odjet 2 nebo 3 Sprinty,ale zbyl mu na konci roku maly obnos a na to jet ještě jeden sprint to neni!!!Proč by se nemohl svezt na volném zavodě za poloviční penize???
A další věci je že sám dobře víte že tento problém se netíka uplné špičky našich jezdcu,i když,........ jen ted mě napodli 3 jezdce kteři letos byli na sprintech do 8 místa!!!
Věřte mi neni v mích silách ani zajmu Vás nějak přemlouvat,mě jde o podstatu věci.
3. 10. 2008 00:06150
0 0
Termín "normální" jezdec mě dostal. smajlík Raději bez dalšího komentu.
3. 10. 2008 07:35151
0 0
Pane Vrátile, nevim kolik černých podniků jste navštívil, že můžete všechny podniky takto schrnout do jednoho pytle. Budu mluvit o závodech, které pořádám já a podle Vás jsou černé- pořádám tzv. Kramolín. Letos je to VIII. IC WEST historic nostalgie rallye 2008. Od roku 2001 do 2005 jsem na naše závody zval pravidelně pana Rosického, který se pokaždé zúčastnil. Myslím si, že pan Rosický je i pro Vás dost znalý člověk v oboru rallye. Nikdy za tich pět let neshledal závažnějších nedostatků, aby mi doporučil zrušení závodu, nebo jednotlivé RZ. A to podle Vás tam neby žádný pořadatel, hasič, lékař, ABA. Tak já nevim buď pan Rosický nevidí na místě, nebo Vy jste jasnozřivej a víte vše. 2005 jsem jel dle Vás bílý podnik, protože jsem měl schválení FASu k pořádání ČMPR. Po tomto podniku jsem si řekl, že to neni to co chci nadále dělat (mohl jsem nadále pořádat MČR), Ale že chci dělat závody pro všechny a naplňovat tak stanovy našeho RKHA v AČR, rozvíjet klubovou činnost pro členy a příznivce RKHA.
3. 10. 2008 08:54152
0 0
Jinými slovy: "kdo není s námi, je proti nám". Tak to už tu jednou bylo. Toto heslo si dobře pamatuji. I praktiky stylu: "kde končí argumenty, začíná vyhrožování".
Každý slušný člověk by měl totalitářům vždy, když je potká, plivnout do tváře. Kdybychom to bývali tak dělali, je možné, že by rudý teror nevydržel tak dlouho, jak vydržel. Jeho důsledky jsou zcela zřejmé například i na tomto výroku.
Slušný člověk by se musel hambou propadnout! To na FASu opravdu nezbyl ani jeden slušný člověk?
hbt
3. 10. 2008 08:57153
0 0
to dolly:omlouvam se, asi jsem to necetl dost pozorne, a je pravda, ze pokud by to nekdo z FASu cetl, nevedel by, ze ja jsemc ja.
hbt= Michal Habart, http://www.vsvrallyetem.cz
3. 10. 2008 09:10154
0 0
Pane Vrátile,čekám na vaše argumenty!Ještě Vás poprosím přečtěte na str.5 názorný příklad,pak zkuste zapřemýšlet nad tím kdyby to byl třeba Váš syn!!!!Jo,a co je ještě proti logice-Nemuže jet jezdec Fasu ani Enduro a další motor.discipliny(je to pod UAMK)
To hbt:není za co se omlouvat,Když nejde o život tak jde o ho...! smajlík
3. 10. 2008 09:15155
0 0
Že by začala konečně doba kdy se nějaký jezdec podepíše a dá jasně najevo svůj názor za kterým si stojí ? Blahopřeji Michale . Tomáš Král
3. 10. 2008 11:35156
0 0
V černých závodech začínalo spousta závodníků z mistráku. Seznam by byl dlouhý, ale např. Semerád ml, Brázda, Beránek, Blahna ml., Kopáček, Hostaš,.... a další. To si nikdo na FASu neuvědomuje? Asi ne, není čím.
3. 10. 2008 11:45157
0 0
Rozdil mezi komunismem a dnesni formou demokracie (nejen u nas) je v tom, ze vas za nadavani neposlou do lagru, ale na pranyr; zakony platej vzdycky jen podle toho, jak se to hodi. Na tom, ze se ACR dosadil do zakona z doby centralniho rizeni na misto SVAZARMu, neni nic vyjimecnyho. A kdyz neco neni zaneseny (zakazany) v zakone, apeluje se na "slusnost", "soukromi", "osobni vlastnictvi", "pravo na klid v sobotu odpoledne" a ja nevim co jeste. Proto kdyz mate souseda blbce, musite opejkat na drevenym uhli z marketu, kdyz chcete pozvat na oslavu vic jak 50 lidi, abyste si zarizovali povoleni od ouradu nejlip i se zachrankou, fizlama a vodnim delem, kdyz si chcete vypalit zvatlani svy rocni ratolesti, musite z CD poslat neco na prilepsenou Kajovi a kdyz chcete poradat soutez, musite si nechat udelat expertizu, jestli tato nebude traumatizujici populaci zizal v hnoji lokalnich vidlaku. Svoboda jednoho konci tam, kde zacinaj zajmy a moc druhyho, kdyz FAS bude chtit, posle NELEGALNI motorsport jednim dopisem tam, kam ten "legalni" tahne uz dlouho. Jedinej duvod, proc to jeste neudelal, je ten, ze by se treba nekde moh najit nejakej soudnej clovek, kterej by se nebal ten brak, co se jim musime vsichni ridit (myslim zakon, ne stanovy FIA), zmenit.
3. 10. 2008 11:50158
0 0
Z příspěvků pana Vrátila je poměrně hezky vidět tristní stav současného vedení motorsportu u nás. Ano zmíněná pravidla vytvořila FIA, ale FAS je tím, kdo je "uvádí v život" v našich podmínkách. Zkusím to trochu obrátit. Proč je u nás na rozdíl od jiných motoristicky vyspělých zemí (např. severské země, kde se dá "legálně" zavodit skoro se vším a v mnoha disciplínách) takové množství "neoficiálních, nelegálních, ilegálních, pirátských podniků"? Není to třeba tím, že FAS, narozdíl od národních autorit jiných zemí, nedokáže pravidla FIA u nás implementovat tak, aby umožnil legální závodění mnohem větší skupině zájemců než dnes (a že závodníků v motoristických disciplínách je unás mnohem více než licencovaných je tvrdou realitou dneška)? Věřím, že při profesionálním přístupu FASu jako "servisní a zastřešující" organizace by většina dnešních "nelegálních" pořadetelů radši pořádala oficiální podniky. Souhlasím s panem Vrátilem, že licence znamená závazek dodržovat pravidla hry. Ovšem zároveň dodávám: Pánové na FASu zkusete se zamyslet nad tím, proč Vaše pravidla vytvářejí prostředí, které se poměrně hodně (například u závodů dovrchu už většinově) míjí s reálnou poptávkou těch, pro které tu jste? Co kdybyste místo zákazů zkusili vymyslet (samozřejmě v mantinelech pravidel FIA, že to jde dokazují i jiné země) podmínky pro "legální" závodění těch, kteří netiouží po tom jezdit na vrcholové úrovni?
3. 10. 2008 12:11159
0 0
RadekB: smajlík
3. 10. 2008 12:22160
0 0
Radek B. plně souhlasím, pokud to bude za přijatelných podmínek pro pořadatele, posádky a pokud se to za rok nezvrhne jako kdysi seprojednal ČMPR, v život uvedený již byl někde jinde a po roce zase někde jinde.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!