15. 4. 2008 12:27 − 6633× − 88

Jaký byl důvod havárie Viktora Szabó?

Velmi zajímavý set fotek zaslaný do naší fotosoutěže může leccos napovědět o tom, proč vlastně na Šumavě Viktor Szabó havaroval.

Velmi zajímavý set fotek zaslaný do naší fotosoutěže může leccos napovědět o tom, proč vlastně na Šumavě Viktor Szabó havaroval.

Autorem zaslaných vynikajících momentek je Vít Martinovský. Když jsem si je prohlížel, snažil jsem se přijít na to, proč vlastně Viktor Szabó havaroval. Osobně jsem nehodu viděl a nemohl jsem pochopit, proč se mu auto po dopadu naprosto "zdekovalo" někam jinam. Přitom skok byl normální, kola měl skoro úplně rovně, jak dokumentuje fotka od Petra Sagnera.

Doskok byl na asfalt, není tedy příčinu možno svézt ani na dopad částečně mimo vozovku. Tak proč šel tedy vůz najednou napříč vozovkou? Viktor Szabó po nehodě tvrdil, že neví, že auto bylo najednou zcela neovladatelné.

Podívejte se pozorně na první fotku od Víta Martinovského, která zachycuje okamžik prvního nárazu do svahu. V tomto okamžiku by se tedy měl bortit jen předek vozu. Kde je ale na té fotce levé zadní kolo? Nebylo to nakonec tak, že příčinou nehody byla technická závada? Tedy že na autě nevydržel po doskoku závěs levého zadního kola?

Odpovědět jistě nedokážu, kolo se teoreticky mohlo vylomit i v tom okamžiku nárazu do svahu. Každopádně to berte i jako varování, když zvažujete, kam se postavíte. Každé auto se může stát zcela neovladatelné.

Komentářů celkem: 88
15. 4. 2008 16:0661
0 0
Stál jsem na druhé straně , než je to video a dopad byl zadním kolem na trávu.Na http://www.racingfoto.info u mě v galerce-T.Němec je jak dopadá šikmo.V galerii pana Štraubera-fotil syn je to z druhé strany a zadní levé tam je.Podle mě šel zadním kolem do trávy.
15. 4. 2008 16:3262
0 0
ntfoto: Na videích i fotkách je jasně vidět, že na trávu najel až po odskočení zadku. První dopad byl na asfalt, jen křivo.
15. 4. 2008 16:3563
0 0
Mirek 607-asi máš pravdu.Ted jsem koukal na video od Aleše Trhlíka a tam je to jasný.Zadek odskočil do trávy.Dopad byl na asfalt.Hlavně že to dopadlo tak jak to dopadlo.
15. 4. 2008 16:3764
0 0
Pánové, všichni tady nadáváte na pořadatele, ale blbě jste stáli vy!!! Nemyslím to zle, kdybych byl na stejném místě, stojím tam s vámi, ale s kritikou začněme u sebe. Pořadatel není všemocný a mlíko(i když by bylo o 20metrů dál) vám život nezachrání. Jednou je zamlíkováno moc, jednou málo. Myslím, že většina z nás na závody jezdí delší dobu a musíme přemýšlet hlavně sami. Kdyby mlíko bylo 50metrů od silnice, kolik z vás by za ním stálo!!!
15. 4. 2008 16:3765
0 0
Podle me se mu stalo to sami co napr. Kundratovi s Kitem v Krumlove na pridolskym horizontu.. proste dopad sikmo na predek a sklouzl po lizine.. si myslim ja smajlík
15. 4. 2008 16:4066
0 0
No myslim, že tady je to vidět lépe http://revoklatovy.tym.cz/download/szabo.rar
15. 4. 2008 16:4167
0 0
Na tom videu jak se tu oběvuje v příspěvcích(.rar) je jasně vidět, jak jde dopad směrem nalevo, dává kontra na pravo a už to nesrovná a jde ven do toho svahu. Takže bych řekl, že je to hlavně jezdecká chyba, nebo mu něco to auto rozhodilo těsně před tim horizontem.
To Fazzy: jo je to hodně podobný, ale Kundrát šel přes horizont rovně a kontra nedával a stejně se mu to najednou spakovalo ven..to bylo taky hustý..smajlíksmajlíksmajlík
15. 4. 2008 16:4268
0 0
jj jak píše porchy tam je to jasný.....smajlíksmajlík
Koukola J
15. 4. 2008 17:1569
0 0
Tak jsem shlédl všechna videa a zatím nedokážu říct co bylo příčinou,nevím a ani neodhaduji.
15. 4. 2008 17:1570
0 0
Jo jo,malá jezdecká chyba a takovej výsledek.Ještě že se nikomu nic nestalo.
Koukola J
15. 4. 2008 17:2271
0 0
Jaká jezdecká chyba?
15. 4. 2008 17:3772
0 0
Jen nechapu, ze na fotce #1 to kolo neni a na #3 zase je. To jako ze jen visi pod autem a pak se setrvacnosti vraci na sve puvodni misto?
15. 4. 2008 17:3973
0 0
Že by špatný nájezd...
15. 4. 2008 17:4174
0 0
toka: ono tam na té první fotce je (vykřivené, trochu leze z blatníku), jinak asi jak říkáš - setrvačnost či co...
15. 4. 2008 17:5475
0 0
Mam dojem, že z toho *.rar je to docela dobře vidět. Myslim si, že si blbě najel a najednou letěl na ty stromy, tak to trochu strhnul, ale auto se dostalo do smyku... Důležitý ale je, že jsou všichni v pořádku!
15. 4. 2008 18:1976
0 0
Už to tady bylo napsáno několikrát a vy se v tom pořád šťouráte a hňahňáte... smajlík
Skočil trochu šikmo (to je vidět na videu i na fotkách), což ve spojení s odskočením zadku auta resultovalo v to, že se zadní kolo při druhém dopadu dostalo na trávu a pak už s tím nešlo nic dělat. Kdyby buď skočil rovně nebo i klidně takhle trochu křivě ale zadek by neodskočil, nejspíš by se nic nestalo. Tak to tedy vidím já smajlík
15. 4. 2008 18:4077
0 0
Také bych se v tom už moc nerýpala, prostě se to stalo, hlavně, že se u toho nikomu nic nestalo, čemuž se divím nejvíc, protože s organizátorovou větou: "Mně už je to jedno!", který nechal stát diváky na místech, kde je kdokoliv mohl sestřelit, je opravdu zázrakem, že lidé vyvázli bez úrazu.
15. 4. 2008 18:4278
0 0
uprimne ako divak a to si na rally davam pekelne pozor by som to miesto nebral ako nebezpecne.. toto tu je dôkaz ze mozete stat kdekolvek, stale treba byt v strehu a ak prechadza auto pozerat a sledovat co sa s nim deje a podla toho reagovat..na Košiciach minuly rok som bol svedkom, ako jeden "usporiadatel" sedel v Herlanoch na gumach co tvorili retarder, nastastie to dobre dopadlo
15. 4. 2008 21:0179
0 0
Souhlasim s LUKYcz Zadek odskocil.Sladit tlumeni auta je slozite,Nikdy se neda naladit aby fungovalo spravne a stoprocentne na rozbijecku ci skoky a cisty asf najednou..reagovat si myslim moc neslo a Viktor mel stesti ze ty svestky popadl jak je popadl.
ZIP
15. 4. 2008 21:0280
0 0
Nemám sílu číst celou diskuzi, ale z připojených fotek je zřejmé, že autor článku se mýlí. Viktor měl špatný nájezd, proto musel provézt korekci, kterou začal provádět před dopadem zadních kol. Výsledkem je, že zadek po dopadu na krajnici setrvačností pokračuje v před, ale předek vozu zatáčí, tudíž auto je katapultovano do strany a v bočním smyku, možná po bočním nárazu se částečně vylomilo levé zadní kolo. Při pozorném prostudování je toto kolo samozřejmě vidět i na druhé fotografii. (např. od čeho je ten čmoudík, přes který není kolo téměř vidět?)
Takže důvodem nehody je tady s velkou pravděpodobností pouze jezdecká chyba v podobě nevhodné stopy v kombinaci s vysokou rychlostí.
Rally zdar!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!