Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 12. 2008 14:26 − 4612× − 111

Současné vozy WRC čeká v MS poslední sezóna

Dnešní zasedání světové rady schválilo náhradu současných vozů WRC vozy S2000+.

Vozy WRC končí. V mistrovství světa je čeká v roce 2009 poslední sezóna, pak budou nahrazeny novou kategorií. Jejich nástupcem budou vozy S2000, které se díky přídavnému kitu stanou novými vozy WRC. Také bylo určeno, že tento kit nesmí obsahovat žádnou elektroniku, hlavně za účelem finančních úspor.


Speciály WRC čeká v MS poslední sezóna

Přesnější specifikace těchto vozů ale nebyla oznámena. Každopádně bylo také řečeno, že tyto vozy budou oprávněny startovat pouze v mistrovství světa v rally. Současné vozy S2000 a skupiny N budou nadále zařazeny do hodnocení produkčního mistrovství světa. Světová rada také potvrdila, že vítězové Pirelli Star Driver se mistrovství světa zúčastní s Mitsubishi Lancer Evo X od Ralliart Italy.

Komentářů celkem: 111
13. 12. 2008 23:06101
0 0
Vazeny pane Vratile. Ja sice chapu neustale ukajeni se sama sebe, ktere FAS predvadi sirsi verejnosti, ale u te motoristicke to jaksi nezabira. A u me uz vubec ne!! O cem tady proboha mluvite? O jakem mistrovstvi Evropy v Cechach, jake zone? Kolik zahranicnich posadek prilakala za posledni 2-3 roky napr. Rally Sumava? Koef.10 zarucuje kvalitni soutez? Nesmysl!! A jediny kvalitni a hodnotny podnik mistrovstvi Evropy je Barum rally, ale bohuzel je to kvalita dvousecna, jelikoz mnoho domacich posadek si ji nemuze dovolit a sanci na body ma bohuzel jen nekolik malo jedincu. Mysleno z nasich posadek. Zbytek podniku, at uz maji koeficient jakykoliv, nema s Evropou co delat. A zona? O kvalite svedci asi to, kolik lidi zna jezdce na prvnich 3 mistech celk. vysledku 08? A tech zemi, kde jezdi vse, je urcite vic, nez tech, ktere pouze striktne dodrzuji nesmyslne FIA narizeni jako CR. A vite proc? Protoze by nahodou mohli ti panove prijit o teplou kancelar a kozeny kreslo. A jestli chcete opet argumentovat tim, kolik cinovniku mame v ruznych mezinarodnich komisich a FIA organech a jaka, ze je to prestiz, tak taky nezaponte na zcestny zvasty p. Novaka na adresu Mclarenu, za ktere se musel verejne omluvit. To je ta prestiz? Nebo myslite prestizi to, ze p. Jecminek si udelal z ACR rodinny podnik? Je mi na bliti, kdyz vidim, kam se automobilovy sport riti a nikdo se nezajima o nic jineho, nez o to kreslo. Omlouvam se, ze jsem odbocil od tematu. A muzete mi verit, ze svoji praci odvadim dobre. A jestli se mnou chcete polemizovat o tom, kolik jsem toho udelal pro motoristicky sport, o tom si muzeme popovidat a nejlepe z oci do oci. Diky
14. 12. 2008 11:52102
0 0
svata: Proč se s nářky nad Evropou a zónami neobrátíte na pořadatele jednotlivých podniků? Už jsem to tady říkal, ti chtějí být zařazeni v takovém, nebo makovém kalendáři! Tak už to jednou pochopte! To je jen jejich soukromá věc! Jsou to samostatné podnikatelské subjekty! Další Vaše výpady opravdu nemíním komentovat...

Jiří Dokulil: Pane kolego, návštěvnost rallye poklesla všude ve světě, je markantní i v MS. Zeptejte se kluků, co jezdí fotit MS, tam kde dřív museli být i o několik hodin dříve, tak tam dnes dojedou v klidu až k mlíku... Prostě tak to je... Zase je stále více lidí na okruzích... Možná se fanoušci nasytili, možná jim chybí osobnosti (Sainz, Mäkinen, McRae, Grönholm, Märtin, Auriol, Kankkunen, Panizzi, Delecour a další...), nevím... Se sprinty s Vámi souhlasím, ale kromě pestřejšího startovního pole hrají velkou roli i finance! Nenajezdí se tolik, není třeba shánět a platit ubytování, míň se projí... To u diváků hraje podstatnou roli! Vám jako odborníkovi nemusím vysvětlovat, že IRC je nejen vysoce prestižní šampionát, ale také kvalitní! Mě osobně Barumka nadchla! Možná se na to díváte jinak, to Vám neberu, každý má svůj vkus, svoje touhy, co chce vidět... Proto Barumku vynechme... To ostatní považuji také za nesmysl, všelijaké ty zóny a podobně... Mnohokrát se tady o tom diskutovalo, mnohokrát jsem to tu psal. Mělo by být jedno Mistrovství Evropy, pořádné a bylo by to... Dvoudení soutěže jsou krásné, ale lezou do peněz, hlavně jezdcům... "Poháristi" je nechtějí, chtějí raději sprinty, to stejné historici... Podle řádů FIA může být jedna soutěž národního šampionátu v cizině... Bylo by hezké po létech tady jet rakouský, nebo německý mistrák, ale nechtějí! Líbilo se jim, že Češi obohatili několikrát Jänner, ale sami k nám nepůjdou... Slováci jsou rádi, že drží při životě pár svých soutěží...
14. 12. 2008 14:26103
0 0
2JV: Líbí se mi, jak si tradičně zcela demagogicky protiřečíte... "...návštěvnost rallye poklesla všude ve světě...se sprinty (mluví se o pochvale od JD) s vámi souhlasím, ale krome Barumka mne nadchla, ale kromě pestřejšího startovního pole hrají velkou roli i finance... Barumku vynechme...dvoudenní soutěže lezou do peněz, hlavně jezdcům...atd." Nějak mi z toho všeho nikde nevychází, kde teda ten "náš šampionát jde nahoru" a kde "...páni z Opletalky dělají pro ten sport spoustu práce..."smajlík
14. 12. 2008 14:40104
0 0
A kdepak si "demagogicky protiřečím"? Jak jste na to přišel? A víte vůbec co to znamená? Není snad vozový park u nás kvalitní a kvalitnější než v okolních zemí? Nebyly snad letos naše soutěže po sportovní stránce velmi dobré a kvalitní? A kdo si myslíte, že kolem toho sportu něco dělá? Vy? Tak to objasněte! Víte, tahle debata se "svatou", nebo s Vámi opravdu nemá smysl... Vy nemáte zájem mluvit o rallye, Vy chcete jen něco hanit, někoho urážet... Ale nepředpokládám, že jste ochotni pro ten sport něco udělat... Sorry, tuhle debatu končím...
14. 12. 2008 16:01105
0 0
Pane Vrátile, v České republice krom třídy N4 nejede v MMČR prakticky nic. Na startu soutěží je v průměru prachbídných 60 aut, z toho vozy ve třídách N1, N2, N3, A5, A6 a A7 se obvykle dají spočítat na prstech jedné ruky, někdy tyto třídy chybí úplně (např. N1). Pokud Vám takový stav vyhovuje, prosím, ale nepřesvědčujte ostatní o tom, že se jim to musí líbit taky.

Narozdíl od většiny evropských zemí zde taky zcela zásadně chybí jakýkoli značkový pohár. Tyto poháry jsou v evropských zemích největším zdrojem talentů a je velmi zarážející, že u nás není FAS schopný se s žádným dovozcem či výrobcem na takovém poháru domluvit, ačkoli v okolních zemích tyto poháry fungují (např. Ford Fiesta Trophy, Peugeot 206 Cup či Suzuki Swift Cup).

Jaký dopad na rozvoj mladých jezdců podle Vás má vybíjení tříd podpořené nevyhlašováním mistrů? Pokud má mít rozvoj talentů nějaký smysl a koncepci, tak musí mít tito jezdci možnost utkávat se za podobných podmínek. Neargumentujte, prosím, Martinem Semerádem či Honzou Černým, kteří za sebou mají slušné finanční zázemí a mohou si dovolit skočit do dražších aut. Praxe ale ukazuje, že ti nejlepší jezdci nemusí mít vždy ranec peněz a jak na sebe má poukázat někdo, kdo jede ve třídě prakticky sám? Jakou má asi motivaci? I Loeb či Ogier si otevřeli kariéru vítězstvím v silně obsazeném značkovém poháru.

On také ne každý má na to, aby v 18 řídil N4, ale současná situace do toho jezdce přímo nutí. Jestli myslíte, že je to správné a bezpečné...

Další téma - reprezentace. Proč MŠMT vydává vysoké částky na podporu startů v naprosto bezcenném zónovém mistrovství? V praxi si tito jezdci jen vylepšují rozpočet na MMČR a jednou za sezonu vyjedou na výlet na Slovensko a jednou do Slovinska. To je vyhazování peněz oknem. Utratit třeba všechny peníze na reprezentaci na jednoho či dva jezdce v MS, ME či IRC by rozhodně bylo daleko lepším počinem (viz třeba podpora Ogiera ze strany FFSA). V zóně z nikoho světový jezdec nevyroste.

Opravdu se Vám všechno v ČR zdá být na správné cestě?
14. 12. 2008 16:40106
0 0
2M: Co se týče značkových a jiných pohárů, to je klasický přístup FASu, vždyť pokud cokoliv vypíšeš nad rámec tříd vypsaných Prahozlínem, nejenže ti nijak nepomůžou, ale ještě budou chtít tučný desátek... Přece jezdci jezdit chtějí a vždycky budou chtít jezdit, tak proč bychom jim pomáhali, když z nich naopak jen můžeme tahat prachy... No a je to jako u vodáren - když se začne šetřit vodou, tak se musí zdražit, protože konečný budget musí zůstat, takže když jezdci začnou ubývat, je třeba těm zbylým to ještě zdražit, aby bylo za co smajlík
14. 12. 2008 17:26107
0 0
Nechtěl jsem na to reagovat... Marec, blábolíte nesmysly... Nevíte ani o čem píšete... Jen na někoho nakydat hnůj a špínu... Podívejte se laskavě do zahraničí, kde ty značkové poháry provozují. Iniciátorem, promotérem je vždy ta která automobilka. Nikoliv národní federace. Asi nemáte patřičné informace, ale čeští dovozci nemají zájem na značkových pohárech. Jsme příliš malý trh na to, aby do toho investovali peníze, aby připravili série identických vozidel... O pohár se před časem pokusila škodovka, ale jak jistě víte (nebo asi ne) zájem byl velmi malý... Jezdilo pár Fabií... Podívejte se na naše značkové poháry na okruzích... Několik BMW 1 stále čeká trpělivě na nějakého zákazníka, volné jsou i nějaké Octavie...
14. 12. 2008 17:58108
0 0
750 tisíc bez DPH za pohárovou 130 koňovou Fábii A5 bylo opravdu příliš a neúspěchu se nelze divit.
14. 12. 2008 18:19109
0 0
A co s tím má společného FAS?
14. 12. 2008 21:56110
0 0
Nevšiml jsem si, že bych to někdy tvrdil...
14. 12. 2008 22:18111
0 0
Mirek-607: Sorry, samozřejmě že ne. Marec něco mele o značkových pohárech a nějakém "klasickém přístupu FASu"...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!