Ondřej Plšek - eWRC.cz
5. 5. 2009 12:22 − 3660× − 63

Turbomotory již příští rok?

Zmatky ohledně budoucnosti mistrovství světa v rally vesele pokračují, ke změně motorů může dojít výrazně dříve.

Diskuze ohledně nových motorů pro vrcholnou kategorii mistrovství světa nadále pokračují. Při společném zasedání se zástupci továren shodli, že k přestupu na nové turbomotory o obsahu 1,6 litru by mohlo dojít již v příštím roce.

Původně se počítalo s tím, že tyto motory budou v MS nasazeny až od roku 2013 – do té doby se počítalo s atmosférickými dvoulitrovými motory ve vozech S2000, které nahradí vozy WRC.

Například Citroen již pozastavil práci na vývoji atmosférického dvoulitru a vyčkává stejně jako ostatní účastníci schůzky na zasedání Světové rady. To je na plánu v červnu a snad už definitivně vyjasní budoucnost mistrovství světa v rally.

rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 63
5. 5. 2009 12:311
0 0
aby nakonec pristi rok v MS jelo aspon neco...smajlík
5. 5. 2009 12:342
0 0
Další definitivní půlroční plán? No super!
5. 5. 2009 12:453
0 0
Jak tak vidím tak si Citröen a Ford vydupou změnu hned, ale co bude dělat třeba Fiat, Peugeot, Proton a nebo Škodovka??? Vždyť tyto automobilky pořád pracují na dvoulitorovém motoru ne??
5. 5. 2009 12:524
0 0
Rozhodnutí jít k turbo 1,6 rozhodně vítám. I Škodovka má vhodný základ motoru k dispozici a s myšlenkou už delší dobu koketuje. U ostatních to nebude jiné. Moderní malorážková turba jsou motory budoucnosti a bude rozhodně dobré je mít v rally. Navíc se pak o atraktivitu díky průběhu výkonu a kroutícího momentu nebojím. Pokud základ vozu S2000 zůstane z větší části zachován a přijde k tomu motor 1,6 turbo s kroutícím momentem dole, bude o zábavu a smyky postaráno. Já dávám palec nahoru. Čím dřív, tím líp. smajlík Hlavně aby tato strategie vydržela déle než do příštího úterý.
5. 5. 2009 12:525
0 0
Konečně něco co má rozum, ale min o rok později, aby to bylo rozumné. MECA: naprosto rozumné úvahy v současné době neplatí.
5. 5. 2009 12:566
0 0
Ano, motor 1,6 turbo je budoucností, otázkou je, jak se k dalším narychlo ušité změně postaví automobilky. Další otázka je, kteří zástupci automobilek se to dohadovali - jestli jen Ford a Citroen nebo tam byli i jiní. A budou motory 1,6 turbo jen pro MS nebo i v regionálních mistrovstvích? Těch otázek mi přijde moc...
5. 5. 2009 12:577
0 0
pmalyB....ja ti povim co budou delat .) nic. budou zavodit v IRC...co by je melo motivovat prestoupit do WRC. se podivej na ty zmatky poslechni par let nevedi co bude a jak to bude varianta ta variantu, nejistota na nejistotu. proc by mely ted honem vse opustit a zacit se delat se 16tkou T, kdyz si v listopadu panove reknou, ze to vlastne asi nepujde a budeme hledat zase neco jineho a perspektivniho. tak at se panove z FIA nezlobi ale to neni moc dobry plan jak si pretahnout fabriky
5. 5. 2009 13:018
0 0
meco: Ten motor 1,6 je právě přáním fabrik které jsou v MS nebo o vstupu do něj uvažují. 2,0 atmosféra a 4x4 není to pravé, to už si všichni vyzkoušeli.
5. 5. 2009 13:019
0 0
smajlík
5. 5. 2009 13:0210
0 0
porad to menísmajlík
5. 5. 2009 13:0311
0 0
to mravenec: možná máš pravdu, ale sem zvědavý kdo to do půl roku stihne...vývoj a testy, ty se přece nedají stihnout do příštího roku...FIA=moulové, WRC=zánik, IRC=budoucnostsmajlík
5. 5. 2009 13:0512
0 0
IRC je pro socky a příští rok zanikne.
5. 5. 2009 13:0913
0 0
Já si myslím, že tohle je naprostá kravina. Když se ohání cenou, tak myslím, že 2,0 A bude levnější než 1,6 T a to jak porizovací, tak údržbové náklady. Jestli to bude mít ALS,tak bude významně vyšší asi i spotřeba, né...to jde zas proti módní ekologii...nehledě na to, že snad žádná automobilka neprodává sporťáky s motorem 1,6 T,ale spíš s 2,0 A...Myslím, že je to naprostá hloupost!!! Nehledě na to, že ty závodní auta nikdo nestihne postavit včas atd... Podle se FIA už léta cíleně pokouší RALLY zlikvidovat smajlík
5. 5. 2009 13:1114
0 0
mravenec... ja souhlasim s motorem 1600T...ale uz vidim jak fabriky fiat, skoda, peugeot?, zastavujji ted sve projekty na kterych delali .))) a od zacnou makat na novych autech .)))) neblaaazni, skoda dala tolik penez do vyvoje, jeste se nesvezla v cele sezone a ted to zahvizdne kvuli rozmaru panum co nevedi co chteji ani jak to bude vypadat. na 2 projekty skoda nema aby to jela soucasne. navic kdyz se s timdle projektem S2K skode dari. nevidim duvod pro prestup do ligy wrc.
jsem pro pro tuto variantu vsema deseti...ale hold musi mit cas. a hlavne nejaky plynuly prechod. no uvidime .) ja to vidim tak ze fabriky se nepohrnou.

jen kdyz mluvis ze vsichni...tak jmenuj konkretne prosim, kteri vsichni.)))
5. 5. 2009 13:1315
0 0
Já jsem taky pro 1,6 T, ale myslím že do příštího roku je to nereálné a jak mi psal meca tak na tom jen vydělá IRC což je dobře smajlík
5. 5. 2009 13:1316
0 0
jedine vetsina si vyzkousela, ze pokud chce spolehlive a vyhravaci auto .))) pak musi 2 roky minimalne na nem makat a testovat...a to platilo jak pro WRc, tak pro S2K....a plati to pro jakekoliv tovarni auto...
vetsina si pul rocni projekt vyvoje vyzkousela taky .))) a s vysledkem nula .))smajlíksmajlík
5. 5. 2009 13:1517
0 0
FIA=moulové, WRC=zánik, IRC=budoucnost ? Taky bych v tom chtěl mít takhle jasno smajlíksmajlíksmajlík Tak jinak. V IRC teď jezdní na špičce vozy s2000, které vymyslela FIA-moulové tuším že v roce 2004? Od té doby uteklo hodně vody. S2000 v MS poprvé startovalo v roce 2006. Zánik WRC je nesmysl. Vždy tady bude nějaké mistrovství světa a je jedno jestli v něm budou jezdit vozy wrc, nebo s1200.

Motory 2,0 atmosféra jsou dnes na ústupu. Proto ten tlak automobilek.Je docela možné, že toto pravidlo přiláká někoho dalšího, ale hlavně to chce trochu dlouhodobější strategii.
5. 5. 2009 13:2318
0 0
Za základ motoru můžete vzít přeplňovaný motor jak 1,4, nebo třeba 1,8. Podstatné je to, aby to byl motor konstrukčně navrhovaný jako přeplňovaný. Naopak nesmysl bylo si myslet, že ke konstrukčně atmosférickému dvoulitru někdo přilepí nízkotlaké turbo a bude to. Takové návrhy tady taky byly a jsem rád, že už nejsou. Pokud budete chtít, aby rally bylo aktraktivní, auta odjížděla ze zatáčky i na asfaltu nejlépe ve smysku všech čtyř kol, tak k tomu musíte mít turbo, nebo velký objem motoru a nebo pohon jen dvou kol. Jinak to nejde. Chybou by naopak bylo pokračovat v neperspektivním vývoji 2,0 atm dál s vidinou toho, že za rok, či dva tady bude turbo. Jsem si téměř jistý, že pokud automobilky budou na pevno vědět např od 1.6., že od roku 2010 musí mít turbo 1,6, tak takový motor dovedou připravit.
5. 5. 2009 13:2519
0 0
mravenec...koho dalsiho? vybral sis spatnou dobu...na vstup automobilek
automobilky jsou radi, ze jsou radi. je zajimave, ze 2.0 jsou na ustupu a ja se dozvidam od profesionalnich jezdcu jaky je to splneny sen ridit tento vuz.

ja ti neco povim mravence, WRC pod sebou urizne vetev, ostatni automobilky by asi prestoupili do WRC kdyby se aspon chvili jezdilo s S2K, chtelo jim to dat cas. jestli si myslis ze ted zmrazej svoje projekty .)) z nicehoz nic .) tak to je drobek najivni. proc by to delali, kdyz maj sampionat na auta ktera maji postaveny a utopeny penize...zrovna skodovka ma postavenejch par vybornech aut...tak je ted potrebuje prodavat chapes to aby se ji vratili investice do vyvoje .))
5. 5. 2009 13:2520
0 0
Pokud bude Citroen se stavbou noveho vozu cekat na finalni rozhodnuti ze zasedani Svetove rady, tak se taky muze klidne stat, ze je v sampionatu par let s novym autem neuvidime... Ehh, no nic, situace se vyviji, pokud si tovarny rekly, OK, bring it on, do roka a do dne stihnem dat svetu nove WRC postavene okolo preplnovane 1,6, jenom nam reknete, ze s tim pak budeme moci jezdit (kdyz ne svet, tak aspon v narodakach smajlík ), tak fajn. Ale obavam se, ze tohle bude na FIA prilis rychle...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!