27. 5. 2010 13:35 − 4625× − 152

Informace AJR k účasti na zasedání komise Svazu rally

V úterý 25. 5. 2010 se zástupci VV AJR na základě pozvání zúčastnili zasedání komise Svazu rally při FAS AČR.

V úterý 25. 5. 2010 se zástupci VV AJR ve složení Petr Černohorský, Petr Řihák a Vojtěch Štajf na základě pozvání zúčastnili zasedání komise Svazu rally při FAS AČR, bez hlasovacího práva. Témata, kvůli kterým zástupci VV AJR toto zasedání navštívili, byla kromě hodnocení odjetých podniků zejména problematika účasti na tzv. černých podnicích a jasné vymezení toho, kterých podniků se může držitel licence FAS AČR zúčastnit a dále problematika užívání systému HANS a řešení tohoto problému na základě petice, již podepsalo více než 230 jezdců.

Prostřednictvím této zprávy chceme informovat členy AJR o skutečném průběhu jednání, jelikož záhy po zasedání komise Svazu rally začaly mezi jezdci kolovat nepodložené a nepravdivé informace o průběhu tohoto jednání a o postojích členů VV AJR.

Co se týče účasti držitelů licencí FAS na podnicích, neuvedených v kalendáři FAS AČR, bylo řečeno, že toto se netýká účasti na jakémkoliv testování i pokud je zde více posádek a je zde měřen čas, zároveň nebudou povoláváni k disciplinární komisi jezdci, účastnící se závodů organizovaných např. Milanem Blahoutem apod., i když jsou z těchto klání uveřejněny výsledky. Účast na podnicích typu Volného poháru v rally či Rallye Cup sice rovněž není v souladu s řády, ale prioritou FAS AČR postihovat účast zde není. Problém je především účast s vozy s registrační značkou „R“ a toto je riziko každého účastníka zejména ve vztahu k zákonné úpravě a také při způsobení případné škody. Disciplinární komise však budou řešit každý případ účasti na závodech do vrchu, které nejsou organizovány FAS, resp. jsou organizovány pod hlavičkou jiného automotoklubu, tedy Edda cup a Triola cup. Seriál Berg cup údajně s FAS spolupracuje, zde tedy je účast možná.

Co se týče bezpečnostního prvku HANS, na samotném začátku jednání bylo ústy zástupců AČR (Ing. Novák) naprosto kategoricky řečeno, že i přes existenci petice jezdců FAS AČR v žádném případě nehodlá uvažovat o zavedení dobrovolného užití tohoto prvku v jakékoliv disciplíně a mistrovství, kde již byl tento systém schválen, když tento systém funguje na celém světě bez námitek. Činovníci FAS AČR opírají svůj postoj o odborný výklad hlavního lékaře FAS AČR, MuDr. Procházky, který vyjádřil přesvědčení, že HANS systém v žádném případě nemůže způsobit poranění bederních obratlů. Argument o několikasetprocentním nárůstu nehod s tímto zraněním po zavedení systému HANS byl odbyt s tím, že k těmto nehodám jednak docházelo i dříve, ale prý se neevidovaly, za druhé pak zranění jezdci jednak zřejmě neměli dostatečnou fyzickou kondici nebo mohli být špatně připoutáni či použili nesprávnou velikost a úhel HANSu. Zároveň takováto zranění nejsou prý v kategorii těch, které jezdce ohrožují na životě, na rozdíl od zranění krční páteře, tzv. „zlomený vaz“, kterým má právě systém HANS zabránit. Závěrem je rozhodnutí, že v součinnosti s technickými komisaři proběhne při technických přejímkách za povinné účasti posádek na následujících podnicích MMČR i MČR v rally jejich proškolení ve správném užití systému HANS a zjištěna bude jeho kompatibilita s konkrétními sedačkami, pasy a jejich uchycením na bezpečnostním rámu. Další argumenty včetně dopisů a odborných posudků předložených Ing. Zdeňkem Jandou nebyly přijaty a komise Svazu rally nehodlá s jezdci o používání systému HANS nikterak smlouvat. Při takovémto postoji komise Svazu rally zástupci AJR zde nemohli ničeho dalšího dosáhnout.

Za AJR Tomáš Singer, předseda VV AJR a Petr Černohorský, Václav Pech, Vojtěch Štajf, členové VV AJR

Komentářů celkem: 152
28. 5. 2010 11:43121
0 0
starej pes: spousta těch nehod ale nebyla ve velkých rychlostech.

Souhlasím s tím, že diskutovat se má věcně a slušně. Na jednání jsem nebyl, z toho, co vím od člověka, co byl přítomen, tam lidi od AJR byli prakticky zbyteční, protože na jejich a jiné argumenty se ohled vůbec nebral. Takže k žádné diskusi ani nedošlo.

Takže my si tady můžeme diskutovat jak chceme, ale stejně hlavní diskuse se musí vést jinde. Jenže tam někde ani nikdo nechce připustit o tom diskutovat, nebo to tak alespoň působí.

Jinak můj názor je samozřejmě o ničem, HANS si na krk nedávám a nikomu to ani nenařizuji.
28. 5. 2010 11:53122
0 0
Kdyby se federace chovala otevřeně,vstřícně a podle svého poslání tak tento servr nebude muset fungovat jako prostředník a diskutovat můžou zůčastnění přímo.Jak se vlastně chová VVAJR (nebo její část)je taky tajemné a co se tají je podezdřelé.
Tratě RZ jsou bohužel dané a pořádat třeba šatolinové soutěže v bývalých VP se zatím nikdo neodvážil.
28. 5. 2010 12:29123
0 0
STIG.Zkus to otočit.Nemyslíš že kdyby se AJR chovala otevřeně a vstřícně,nemuselo to bejt tam,kde to je?Proč byl umístněnej tenhle blábol o jednání na eWRC a ne na stánky AJR,kteří jsou partner pro jednání s FAS?Prč tady řeší problém jezdců lidi co v životě v závodním autě neseděli a sedět nebudou?Těch proč je na mne troch moc.
28. 5. 2010 12:48124
0 0
chleba: Vážený pane lháři Kratochvíle. Předně Vás žádám, abyste přestal laskavě rádoby vtipně komolit moje jméno. Je to z Vaší strany trapné a dětinské... Jen to ukazuje Vaši ubohost. A za druhé, znovu a potřetí Vás tady přede všemi žádám, abyste ukázal, kde jsem JÁ napsal takové pitomosti, z jakých mě tady obviňujete. Co mě vkládáte do úst... Je to výzva, ale nečekám, že takový lhář, jako Vy budete odpovídat, případně se omluvíte... Kázat budete jiným, ale sám jste hnus, velebnosti...
28. 5. 2010 12:57125
0 0
Mate uzasne manipulativni techniky. Podlehl jsem a priznavam se ke vsemu z ceho me osocujete. Jsem lhar, zlodej arogantni vul.. Navic jsem velebnost. Nicmene na stranku 3 se kouknete ;).
Pokud vam me doznani nestaci, pak mi napiste zpravu at se nedohadujem zde. Pak vam ale garantuji że vzteky prekousnete stul, pokud se tak jeste nestalo. Martin
28. 5. 2010 13:00126
0 0
starej pes:proč na FASu neberou v PODSTATNÝCH věcech AJR jako skutečného partnera?Proč není pro většinu jezdců AJR (zatím)moc užitečná?Proč řeší problém jezdců lidi nezávodníci?Proč se tak podstatné věci řeší na stránkách pro fanoušky?Těch otázek je opravdu moc a kdo má dát odpovědˇ?
Tahle krize se bude prohlubovat,protože hlavní viník má moc a lidi,co si lámou obratle a ti co nesmí bez souhlasu mocných na závod nebo na silnici se nevzbouří.Proto se můžou Novák a spol bez nervozity dívat na marné snažení malých skupinek s bohorovným nadhledem.
28. 5. 2010 13:18127
0 0
Shcki.Jestiže vysvětlule doktor laikovi mechaniku úrazů,tak laik nemůže oponovat.To je jasný nám oběma.První a podle mne zásadní chyba byla,že AJR nepřizvala Dr.Milana Procházku za FAS na jednání do Radotína.Tam mohli oba doktoři rozebrat po odborné stránce tento problém a vysvětlit jezdcům o co jde.Co vím od jiných doktorů,tak se nikdo nepodepíše pod to,že tyto zranění způsobuje HANS,což neudělal ani přizvaný doktor.Maximálně řeknou že může při špatným použití.Tak kde je chyba?A argumenty od Mr.Cimbu na jednání?Osobně bych ti přál při zdravotních problémech,abys požádal Dr.Procházku o posudek a ne Ing.srojaře Zdenka Jandu.Znám Milana Procházku řadu let a byl jsem dva roky jeho spolujezdec.Proto vím že mu vždy šlo o zdraví jezdců a dělal pro to maximum.Díky němu je zdravotní zabezpečení na závodech na úrovni minimálně na úrovni okolních států a možná lepší.Vím když sháněl informace z ciziny a různé manuály na zdravotní zabezpečení.Ve svém volném čase jezdil na závody,ale ne koukat nebo sedět na rautech.Ale kontrolovat vybavení sanitek a doktory a uměl bejt i nepříjemnej,když nebylo všechno jak má být.On je totiž na FAS jeden z mála lidí na svém místě.A dneska tu na něj budou házet špínu nějací Lojzové z meze z Dolní Prdelový Lhoty?Ať AJR a eWRC dají odborné posudky na stůl a ne jen kecy.A ne pořádat hon na čarodějnice.Tudy cesta rozhodně nejde a nic to neřeší.
28. 5. 2010 13:28128
0 0
STIG.Ještě jednou.Proč AJR nezveřejnila dopis Dr.Procházky v loňském roce a tutlá ho do dnes?Na to by ti měl odpovědět VV AJR.Je to podle tebe partnerský vstah?Zapřít partnera a pomluvit?Tak kde je chyba.Na straně FAS který chtěl komunikovat a nebo na AJR,kde si nejspíš někdo leští svoje ego a tenhle stav mu vyhovuje,protože se může prezentovat jak jde FAS po krku?Odpověz si sám.
28. 5. 2010 13:32129
0 0
chleba: Pane Lháři, naposledy se Vás tedy ptám, kde jsem já napsal, že "rozdrcenej obratel je lehké zranění"... Budete dál lhát, pomlouvat, urážet? Nebo mě konečně najdete místo, kde jsem to napsal...? Nebo snad neumíte číst? Nebo jste to záměrně překroutil, abyste jiné mohl urážet... Opravdu, jste naprosto úchvatný... Vaše ubohost je neuvěřitelná...
28. 5. 2010 13:36130
0 0
starej pes: Děkuji za Vaše naprosto objektivní a seriozní příspěvky! Ale nevím, jestli uspějete, protože tohle je cílené a fanatické tažení bez jakýchkoliv argumentů, jen štěkat, štěkat, štěkat... Podívejte se, jas se slovutné redakci ewrc najednou hodí jakékoliv sprosťárny na adresu FASu a činovníků! Jindy kvůli kdejaké blbosti mažou a "banují" jako vzteklí, tady se tetelí asi blahem nad výplody některých "bojovníků"...
28. 5. 2010 13:53131
0 0
Slovy klasika: to jste družstevníci? smajlík
Bylo-li cílem rozvrátit tuto diskusi, gratuluji.
28. 5. 2010 13:55132
0 0
Mozna se to z te diskuse trochu vytratilo, ale jako signatari petice mi jde o to, aby se verohodne zjistila pricina dramatickeho zvyseni poctu urazu patere, ke kteremu prokazatelne doslo po zavedeni HANS (pokud budou k bagatelizaci problemu pouzivany argumenty jako ze drive se to neevidovalo, pak se nejen nepohneme z mista, ale atmosfera bude dale houstnout). Jinymi slovy, je mi jedno, cim to neni (resp. o cem si MuDr. Prochazka mysli, ze tim to neni), ale chci vedet, cim to je.
Dale si myslim, ze je zbytecne (z hlediska premrstenych nakladu a pomerne maleho rizika vzniku urazu, proti kteremu HANS chrani), aby byl HANS povinny i v narodnim sampionatu, kdyz to FIA nevyzaduje. Uplne staci, aby byl doporuceny.
Byl bych velmi rad, kdyby panove ze Svazu rally priznali, ze skutecny duvod povinneho zavedeni HANS i ve sprintech neni obava o bezpecnost jezdcu, ale obava o vyrazny odliv posadek z MMCR (ke kteremu stejne doslo).
Velky problem vidim v tom, ze cast clenu Svazu rally je primo zainteresovana na poradani podniku MMCR, takze obava o vlastni zisky je v jejich pripade tezko zpochybnitelna.
28. 5. 2010 13:59133
0 0
starej pes:ještě jednou.Výše jsem napsal-jak se vlastně chová....
"Bojovníci" mají škodiče v neůctě,těžko se tedy vyjádří jinak.
28. 5. 2010 14:04134
0 0
Starej pes: Na stránkách AJR máš komunikaci AJR A Mudr. Procházky. Nevidím tam nic zásadního, tak se na to prosím tě koukni, je to v článku k Štajfovi. Myslím, že nám nic nezatajovali a jestli ty nechápeš, že prostě docela dost lidí má s Hansem problém, no tak to potom bohužel. A jestli ti jednání FASu připadá správné, no tak to potom už nenacházím slov!
28. 5. 2010 14:06135
0 0
starej pes: Ono je to fakt složité. Obyčejný plebejec nemá moc možností jak se dostat k objektivním informacím. Neznám např. pana doktora osobně. Jediná informace která je mi dostupná je jen tady. Přečtu si vyjádření a věřím, že ten kdo to sem publikoval tak ví o čem mluví. Protože je tam dost věcí které mi nejsou jasné a osobně s nimi někdy nesouhlasím tak se zeptám a někdy reaguji tak, že se to může jevit přinejmenším pitomě, ale vždy slušně. Pokud je možnost nějak si ověřit informace jak to na zasedání skutečně bylo tak to klidně rád udělám, ale kde tak mám učinit? Dle Vás chápu, že jsou tyto informace od AJR neůplné nebo použito jen co se hodí. Na druhou stranu AČR taky mlčí a na stránkách nejsou na rovinu aktuální info. Tak jak se má člověk pořídit? Znovu říkám, za sebe, že si nechám poradit tak jak to bylo při přejímkách na Kopné a vážu se dle nejlepšího vědomí a svědomí, ale obava přetrvává při každém závodě. Asi se to ukáže časem jak to dopadne.
28. 5. 2010 14:07136
0 0
Jinak souhlasím naprosto s tím, že diskuze i tady by měla být věcná bez urážek a ve slušném duchu.
28. 5. 2010 14:22137
0 0
STIG.Omlouvám se blbě jsem to asi pochopil.Každopádně by na ty otázky měl odpovědět VV AJR.V názoru na znemožnění,ne li zákaz VP,RC pod jinou hlavičkou než je FAS a různé sankce proti jezdcům,jsme určitě ns tejný lodi.Ano tam FAS opravdu škodí výkonostnímu sportu,který v mnohém převyšuje i v pořadatelský úrovni,sport rádoby vrcholový.Já jsem vyšel z oblastních soutěží přez MČSR až po současnost a proto jsem zastáncem třístupňového mistráku.Proto jsem příznivcem VP a RC,protože jej suplují.
28. 5. 2010 14:23138
0 0
Vrátil: Řekl jste...ale myslím, že v mnoha a mnoha konkrétních případech není zhmožděný, nebo prasklý bederní obratel považován za nějaké opravdu závažné (opravdu nebezpečné) zranění, i když je to zcela určitě zranění bolestivé a léčení nějaký ten týden polkne... Tím samozřejmě neříkám, aby mě to náhodou nebylo podsouváno, že je to stejné, jako zlomený malíček. Ale je to zranění, které pacienta na životě neohrožuje.
Neřekl jste sice rozdrcený, ale jestli si fakt myslíte, že to je fakt jen trochu horší než zlomený malíček, tak jste dost divný. Jestli je člověk na hezkých pár týdnů vyřazený z normálního života, tak sice třeba není přímo ohrožen na životě, ale život jako takový mu to dokáže rozhodit určitě spolehlivě. Když někomu způsobíte takové zranění v běžném provozu při havárii, tak vám hrozí nepodmíněný trest (podmíněný určitě)!
Je moc krásné, že doktoři neřekli, že zranění jsou způsobené Hansem, ale nikdo z nich taky neřekl, čím to tedy je způsobené. Oni doktoři se totiž tak vyjadřují, stejně jako advokáti si nechávají otevřené zadní dvířka. Nebyl jste schopný uvést žádný případ, kdy by Hans zachránil život, takže z mého pohledu je přínos Hansu pro nás mizivý a vzhledem k těm zranění, která probíráme je prostě nebezpečný!
28. 5. 2010 14:34139
0 0
starej pes:na sterý kolena se chci konečně svezt na rally s historikem,ale někde bez buzerace, v pohodě a bez vykořistovánísmajlík
28. 5. 2010 14:35140
0 0
vrci.Já psal o otevřeném dopisu z listopadu.Ten co je na stránkách AJR,je z prosince.A na Štajfův článek koukat nebudu.K řádným informacím jezdců slouží stránky AJR a ne nějakej článek na stránkách pro fanoušky.To se AJR nemusela zakládat a jezdci nemusí platit příspěvky,když by měli schánět informace po různých diskuzích.Nemyslíš?
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!