Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 5. 2014 00:15 − 6385× − 61

Boj o celkové umístění až na powerstage není mrtev

Myšlenka jak divácky "zatraktivnit" MS tím, že by se na závěrečné zkoušce posádky utkaly o pořadí, není stále mrtev…

Jak jsme vás již informovali v minulosti, jedním z nápadů, které by měly Mistrovství světa v rally více divácky zatraktivnit, ponechme na hodnocení každého z čtenářů, zda-li tomu tak skutečně je, je myšlenka toho, že na powerstage by se jezdci utkávali o celkové pořadí v soutěži. První by bojoval o udržení svého umístění se druhým, třetí se čtvrtým o bronzový post a tak dále. Jak informoval server autosport.com nápad je opět tématem diskuzí a finální rozhodnutí by mělo padnout v září. Jak dále uvedl, právě tahle myšlenka byla hlavním tématem setkání mezi výrobci a promotérem MS, které proběhlo minulý týden.


Boj o pořadí by zajistil i hod kostkami, který by byl divákovi také srozumitelný…

Pro rekapitulaci si připomeňme, že tento nápad pracuje s tím, že by předcházející dny soutěže byly jen takovým prologem, který určí pozice pro závěrečnou zkoušku, kde by se rozhodlo o všem a důvodem, proč vůbec někdo s touto myšlenkou přišel bylo to, aby se zatraktivnila nedělní etapa soutěží. "V současné chvíli jde o otevřenou debatu, ale záměrem je zvýšit dramatičnost a přidat na atraktivitě rozhodujícímu momentu každé rally. Zároveň také vytvořit rozhodující moment pro média, která nás dostane na novou úroveň mezi diváky," uvedl Oliver Ciesla, šéf promotéra MS a pokračuje, "jednáme s každou ze zúčastněných stran s cílem najít způsob, jak by byl tenhle formát vymyšlen tak, aby naplnil požadavky těch, kteří tvoří MS v rally. Požadavek publika, aby bylo více akce a současně to udělat férově v očích účastníků."

Oliver Ciesla dále uvedl, že změna nepřijde před startem nové sezóny: "Záměrem je změnit to pro příští rok. Je to kreativní proces s cílem najít řešení. Bereme v potaz názory všech stran a následně se budeme snažit je přetransformovat a zapracovat do současného formátu. Neočekáváme, že by tyto změny přišly před Monte Carlem 2015," doplil Ciesla. "Všechny návrhy musí být hotovy do zářijového jednání Světové rady motorsportu. Poté budeme v pozici, abychom některé ze změn mohli zveřejnit. Ale pro některé podniky na začátku sezóny 2015 mohou být změny příliš rychlé, proto nevylučujeme přechodné období."


… či klasické losování, které by nabídlo ještě větší drama…

Jedním z těch, kdo s nápadem o boj o umístění až na poslední zkoušce přišli, byl Jost Capito a ten si za ním stojí i nadále: "Stále si stojíme za návrhem, který jsme udělali, tedy dva dlouhé dny soutěže následované nedělí se závěrečným rozstřelem o umístění v TOP 10, kde by na jedné zkoušce jezdci mohli získat či ztratit svou pozici. Tohle může být přenášeno hodinovým televizním pořadem, který by pochopil každý a byl by vzrušující pro diváky. Pro výrobce je také důležité, že takovýto typ přenosu by byl byl srozumitelný i člověku, který není velkým fanouškem rally – pomohlo by ho to k soutěžím přilákat," uzavírá Jost Capito.

Komentářů celkem: 61
1. 5. 2014 01:091
0 0
tohle pravidlo je taková zkurvená kokotina!
1. 5. 2014 01:312
0 0
"...Tohle může být přenášeno hodinovým televizním pořadem, který by pochopil každý a byl by vzrušující pro diváky. Pro výrobce je také důležité, že takovýto typ přenosu by byl byl srozumitelný i člověku, který není velkým fanouškem rally – pomohlo by ho to k soutěžím přilákat," uzavírá Jost Capito."

Člověk, který není velkým fanouškem rally má absolutně na háku, co se bude dít v neděli na rz. Pokud nepodlehl kouzlu soutěží dosud, můžou vymýšlet co chtějí, ale význam to mít nebude. Je potřeba ukázat, že se snaží a "odměnu" si zaslouží.
1. 5. 2014 09:293
0 0
Bože to jsou kok...., kdyby radši dělali víc přenosu a rally se víc ukazovalo v tv bylo by to mnohem prospěšnější. Už Rally2 je nesmysl(znáte jiný sport kde skončíte v závodě a během chvíle zase pokračujete jen s nějakou penalizací??), ale vzhledem k počtu posádek to chápu.
1. 5. 2014 09:344
0 0
Původně napsal buzekpar
"...Tohle může být přenášeno hodinovým televizním pořadem, který by pochopil každý a byl by vzrušující pro diváky. Pro výrobce je také důležité, že takovýto typ přenosu by byl byl srozumitelný i člověku, který není velkým fanouškem rally – pomohlo by ho to k s...


S těmi fanoušky máš naprostou pravdu. Vypadá to, že bude stačit místo rally pár vyřazovacích rozjížděk jak v rallycrossu a bude hotovosmajlík. Kam se poděl význam slova Rally????
1. 5. 2014 12:445
0 0
tak konec rally je blízko nejen u nás ...
1. 5. 2014 13:076
0 0
Jestli tohle prosadí, tak to bude vražda rallye v přímém přenosu. smajlík Hloupostí je už Power stage, nesmysl je i Rally2, i když chápu, že diváci na tratích RZ ji oceňují. Jestli chtějí rallye udržet dramatickou do poslední RZ a zároveň umožnit i vypadnuvším posádkám návrat do soutěže, tak bych pořadí na prvních místech určil počtem vítězných RZ (u shodného počtu by rozhodoval čas celé soutěže) a na dalších místech pořadí podle času z celé rally. Tím by vyhrával ten skutečně nejrychlejší a to i v případě, že by nedokončil nějakou tu RZ. Ale stejně není nad model rally z minulého století.
1. 5. 2014 13:457
0 0
že voni do toho Redbullu začali někomu tajně namáčet i houbičky? smajlík
1. 5. 2014 13:508
0 0
asi chápu, proč tyhle koniny vymýšlejí, ale je opravdu správná cesta chtít bojovat s rallycrosem tím, že rally začnu transformovat do jeho nějaké zvrhlé podoby a o pořadí bude taky de facto rozhodovat nějaká rozjížďka? Proč se nesoustředit raděj na to, co dělá soutěže soutěžemi, místo toho, aby se snažili to přiblížit něčemu jinému? A jak už napsal buzekpar, kdo rally nesleduje teď, tak díky této 3,14ovině ji sledovat nezačne. A aj kdyby začal, tak vidím první nechápavé otázky na to, proč teda dva dny jedou v tempu třeba 200 kiláků, když je může o všecko poslední test připravit. No, ono by Ogi párkrát takto ztratil vítězství a ve VW by někoho šli věšet za koule do průvanu...
1. 5. 2014 14:449
0 0
že by šli věšet Capita?smajlík
1. 5. 2014 17:1110
0 0
Ztratit soutěž na poslední chvíli může kdokoliv kdykoliv. S variantou PS na poslední rz-kdy se jede o body ještě snáz. Je na každém, do jakého jde rizika-a platí to během celé soutěže!. Když se podívám na bodová ohodnocení mezi umístěními na "soubojových" místech, není to nic tak dramatického, aby se okolo toho tolik nadělalo. Takže mluvit o zbytečnosti marnosti snažení předchozích dvou dnů, je hloupost. Spousta lidí kritizuje-zovalo nadvládu Loeba, teď Ogiera. Zvláštní, že s tímhle návrhem přichází právě Ogierův šéf a dává především "jejich hlavy" na špalek. A zvláštní, že nejvíc to vadí opět českým znalcům rally a taky reklamy, marketingu, ... Tak snad se každý znalec vyjádřil v dotazníku wrc.com... Každý sport-v dnešní přetechnizované uspěchané době hledá svou tvář a svoje místo na slunci a není to vůbec jednoduché. A všude se o tom vedou diskuze. Někomu se změny a novinky líbí, někomu ne. To je naprosto normální. A jen poznámku k autorovi článku-článek má informovat.Podstrkávat do něj svoje názory a proložit je "adekvátními" fotografiemi-to je věc komentářů a diskuze, ne článku.
1. 5. 2014 17:2611
0 0
milín60: Aniž bych tě chtěl nějak osočovat, tobě by se uvedená změna pravidel líbila (= podporuješ jí) nebo tvůj předchozí odstavec je "proti všem" jen z principu? Mně by totiž opravdu zajímalo vysvětlení někoho z fanoušků, kdo toto podporuje, v čem mu to konkrétně přijde dobré a zajímavé.
1. 5. 2014 17:3112
0 0
milín, nepřijde mi, že bych ten článek napsal nějak tendenčně, obrázky jsem zvolil záměrně, to ano...
1. 5. 2014 17:3913 Upraveno 17:44
0 0
Medvěd: Abych řekl pravdu, je mi to celkem šumafuk a důvody jsem popsal. Kdo bude chtít bojovat o body-o co nejlepší body v rally, bude muset bojovat celou soutěž. Pokud by potom o lepší umístění-o jednu příčku!-chtěl bojovat ten horší v páru, musel by zvolit adekvátní míru rizika-stejně jako ten lepší v páru, který by si chtěl udržet svoje postavení. A jak je to dneska-když si třeba vedoucí jezdec soutěže-a vcelku pravidelně "riskantní??" jízdou vyjíždí i maximální body na závěrečné PS?... a riskuje vše?! A podobně i jezdci na bedně za ním? Celá každá!! jednotlivá rally je o míře zvoleného rizika a je to na každém. Dopředu bych to jednoznačně neodsuzoval a se zájmem si počkám, co tomuhle návrhu říkají samotní jezdci a týmy.
1. 5. 2014 17:4314
0 0
Nechcu tu vyvolávat nějaká flame, ale tobě to nepřijde ve své podstatě totálně proti logice automobilových soutěží (aby mě někdo netahal za slova, stejně tak jde proti logice rally2 a powerstage). X let byly soutěže o tom, že musíš absolvovat nějakou dlouhou trať a kdo ju ze všech absolvuje a dojede v nejrychlejším čase, je vítěz. Tohle pravidlo mi prostě přijde jako kdyby v maratonu po 40 kilácích zastavili a zbylé dva a půl běhali vždy po dvojicích do cíle a to, že Franta naběhl na Pepu 10 minut by naráz nehrálo roli.
1. 5. 2014 17:5515
0 0
Původně napsal kuře
Nechcu tu vyvolávat nějaká flame, ale tobě to nepřijde ve své podstatě totálně proti logice automobilových soutěží (aby mě někdo netahal za slova, stejně tak jde proti logice rally2 a powerstage). X let byly soutěže o tom, že musíš absolvovat nějakou dlouhou t...


No konečně, tady je ta podstata slova RALLY!!! Ale počítej s tím, že ti co smýšlí jako jako milín60 nás v lásce mít nebudou...smajlík
1. 5. 2014 17:5616
0 0
Jak píšu, beru to jako jeden návrhů k diskuzi a počkám si na vyjádření samotných aktérů. A beru v úvahu třeba i to, jak mnoho "fandů" často už v pátek zaklapává počítač, že je už o pořadí rozhodnuto a není se čím vzrušovat...
1. 5. 2014 18:4517
0 0
Hoši, nespletli ste si datum aprílu? Je 1.5., ne 1.5. smajlík
Tak F1 stojí zaprd, tak musí zničit i Rally. Jinak naprostý souhlas s hlubokou myšlenkou kolegy SolbergC4.
1. 5. 2014 20:3118
0 0
Původně napsal kuře
Tohle pravidlo mi prostě přijde jako kdyby v maratonu po 40 kilácích zastavili a zbylé dva a půl běhali vždy po dvojicích do cíle a to, že Franta naběhl na Pepu 10 minut by naráz nehrálo roli.
smajlík
1. 5. 2014 22:1719
0 0
drdaj [1.5.2014 17:55]: Nevim, proč bych měl nebo neměl mít někoho v lásce pro jeho názor. Diskuze jsou od toho, aby lidi vyslovili svoje myšlenky, názory a nejlíp-je podložili nějakýma svýma argumentama. Výkřiky, jako "kokotina", ... jsou sice taky názor, ale nějak mi chybí to zdůvodnění... Spousta věcí už není, co bývala a svět se nezboří. Něco už pamatuju, přesto, možná právě proto, se změnám ani novinkám nebránim-to je život. Nic neni tak horký, jak to na první pohled vypadá. Uvidíme. A instinkTTa se chci zeptat-co je na F1 jako naprd? Jako třeba to, že málo vrčej? Ikdyž z pidimotoru 1,6T s využitím energií díky technologiím mají až 2. 000 koní a jsou rychlejší a zábavnější než třeba loňský auta?
1. 5. 2014 22:3120
0 0
milíne, když chceš zdůvodnění, tak se podívej, co znamená slovo RALLY. Už tím, jak je tady mnohokrát psáno, RALLY2 nebo POWERSTAGE už ubíjí ten pravý smysl rally. Stačí takový důvod?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!