22. 9. 2015 13:59 − 15683× − 64

Informace k mimořádné události na Rally Jeseníky

Na rychlostní zkoušce číslo 5 při rally Jeseníky došlo k požáru vozu st. č. 45.

Na rychlostní zkoušce číslo 5 při rally Jeseníky došlo k požáru vozu st. č. 45. Start do RZ byl pozastaven a na trať bylo vysláno dle bezpečnostního plánu vozidlo ASR. Tou dobou však byly na trati ještě 2 posádky.

Ve světle těchto událostí si Svaz rally AČR pozval ředitele rally Jeseníky k podání vysvětlení. Po získání stanoviska všech stran, bude rozhodnuto o opatření, aby se podobným událostem zamezilo.

Je na místě poděkovat posádkám Grafek – Matějka a Pilař – Švec za perfektně zvládnutou krizovou situaci, díky čemuž nedošlo k žádným škodám na zdraví a majetku. Spolu s tím přijměte i naši omluvu za chybu, která bude okamžitě napravena.

Za automobilový sport

Adam Eliáš

Generální sekretář

Komentářů celkem: 64
22. 9. 2015 14:372
0 0
a to by mě docela zajímalo, jak se napraví nefungující žlutá vlajka v autě, že by se vyměnil skvělý a bezchybný systém ONI?
22. 9. 2015 14:453
0 0
Ten skvělý systém údajně nefungoval ani při havárii Jirsy
22. 9. 2015 15:154
0 0

Nedokážu pochopit toho imbecila, který nechá stát to bezpečnostní vozidlo ASR uprostřed RZ s otevřenýma bočníma dveřma - asi vteřinu navíc by trvalo toho Nissana postavil ke krajnici a zavřít dveře...právě z bezpečnostních důvodů. Kdyby takhle zastavil o 100 metrů dříve, tak je zabil...

Ale ono tato událost není jedinou smutnou záležitostí z letošních Rally Jeseníků. Na RZ 8 Libina -Třemešek, divácké místo u autobusové zastávky v lese - příjezd od Václavova. Zcela přehnaná buzerace pořadatelů všech slušných fanoušků končí v okamžiku když se objevují 4 fanoušci z Polska, kteří byli ožralí jako prasata. Najednou byla všechny zakázaná místa pro Poláky zcela volná a přístupná to i přes několik upomínek od slušných diváků na chování ,,polských prasat" ... a naši pořadatelé najednou oněměli a nekomunikovali ! To je úroveň !!! Hamba vám pánové !
22. 9. 2015 16:355 Upraveno 16:36
0 0
Doufám, že se někde objeví vysvětlení ředitele závodu a závěr AČR.
22. 9. 2015 17:436
0 0
na facebooku píše Adam Eliáš toto: "Kluci z ASR jsou profíci. Sami od sebe nikam nevyjíždějí. Vždy reagují na pokyn ředitelství a dělají svou práci dobře. Všichni se v rally pohybujete, takže víte, že nikdo nedělá věci jan tak z plezíru, ale vždy na něčí pokyn. Situace se řeší a bude důrazně vyřešena." ...Ovšem já souhlasím s karlikem79 v tomto: " Nedokážu pochopit toho imbecila, který nechá stát to bezpečnostní vozidlo ASR uprostřed RZ s otevřenýma bočníma dveřma - asi vteřinu navíc by trvalo toho Nissana postavil ke krajnici a zavřít dveře...právě z bezpečnostních důvodů. Kdyby takhle zastavil o 100 metrů dříve, tak je zabil..." Takže vyzývám pana Eliáše ať je seřve jak malé kluky. Nestačí jen dělat, co se mi řekne a nemyslet u toho. Musím trochu předpovídat, že to někdo jiný může podělat.
22. 9. 2015 18:047
0 0
nechápu jak je možné, že závodil závoďák poté co byl před ním na trati vůz ASR, to nikdo po průjezdu ASR nevyvěsil žluté vlajky?
22. 9. 2015 18:158
0 0
Jak jiz psano jinde vuz ASR muze stat treba napric silnice, problem je jedouci auto...
22. 9. 2015 18:199 Upraveno 18:20
0 0
Původně napsal karlik79
Nedokážu pochopit toho imbecila, který nechá stát to bezpečnostní vozidlo ASR uprostřed RZ s otevřenýma bočníma dveřma - asi vteřinu navíc by trvalo toho Nissana postavil ke krajnici a zavřít dveře...právě z bezpečnostních důvodů. Kdyb...


Karle, dej si facku. Nevidím důvod proč nadávat klukům z ASR, vždy svou práci odvedou kvalitně a bez povolení na RZ nevyjedou. Zamysli se, než někoho začneš nazývat imbecilem. Tady hledej chybu jinde. smajlík
22. 9. 2015 18:2210
0 0
Původně napsal JeTTi
Jak jiz psano jinde vuz ASR muze stat treba napric silnice, problem je jedouci auto...
může, vyžadujeli to situace, ale taky nemusí, opravdu byl ten zásah tak akutní, že se nedalo zastavit u kraje? situce a pohyb kolem odstavenýho auta tomu až tak moc nenapovídá, ale to by nebyl největší problém, těch se v tu chvíli nastřádalo mnohem vícsmajlík
22. 9. 2015 18:5411
0 0
Pro Fayfka:

přesně jak píše liposh....pokud děláš práci u které nepřemýšlíš, tak je to špatně ! A pokud tím, že u práce nepřemýšlíš ohrozíš zdraví či životy druhých, tak je to neomluvitelné !!! Znovu říkám, stačilo to auto postavit ke krajnici, nic víc...o kvalitně odvedené práci mám v tomto případě představy jiné.
S rozdáváním facek začni jinde a třebas u sebe pokud ti je zdraví ostatních v tomto případě lhostejné ty ostudo !!!
22. 9. 2015 19:1612 Upraveno 19:18
0 0
Řekl bych, že se hádáte zbytečně. Šlo o kolektivní pochybení - dispečink (nejen) podle GPS musí vědět, že má auta na trase, popřípadě mohli do aut pípnout žlutou vlajku. Zastavený start RZ totiž v žádném případě neznamená, že nemůže přijet auto. Stačí, když někdo dělá defekt - takové auto může přilétnout 5 nebo 7 minut po tom, co RZ stojí. Pravdou nicméně také je, že nic nebránilo ASR odstavit auto ke krajnici. Auto, které například po 10 minutách vyprostí diváci z příkopu může přilétnout nečekaně... Prostě pokud na té silnici stát ASR nemusí, měli by ji, pro jistotu, nechat volnou a hlavně - za všech okolností by měl někdo vyběhnout před zatáčku a varovat. Jen pro jistotu.
22. 9. 2015 19:2513
0 0
zvláštní že tu házíte špínu na kluky z ASR kteří každou chvíli zachraňují životy, ale nikdo si nevšiml že podél celé trati kterou to auto ujelo, cca 1km nestál jediný pořadatel co to auto zpomalí????? Ti kluci když přilítnou k nehodě tak nemají čas řešit jestli si zavřou dveře, nebo ještě mají jít postavit trojúhelník ne??? myslel jsem že tady jsou lidi co tomuhle sportu rozumí ale vidím že tu jsou stejní pisálci a odborníci jako na FCB...
22. 9. 2015 19:5414
0 0
Ani ONI ani pořadatelé nejsou nikdy zárukou 100% jistoty posádky. To si nenamlouvejme. Ať je to u nás nebo v cizině. Diváci na trati u bouračky za horizontem, udělají taky svoje! A stane se to na nejoslavovanější soutěži u nás a to velmi dobře vím o čem mluvím. Jistý je, že ti kluci z ASR už nikdy otevřený dveře nenechají.smajlík
22. 9. 2015 20:1215
0 0
Původně napsal liposh
na facebooku píše Adam Eliáš toto: "Kluci z ASR jsou profíci. Sami od sebe nikam nevyjíždějí. Vždy reagují na pokyn ředitelství a dělají svou práci dobře. Všichni se v rally pohybujete, takže víte, že nikdo nedělá věci jan tak z pl...


Naprostý souhlas. Pokud je někdo profíkem, tak zcela jistě ví jak se zachovat: zastavit auto u krajnice a zavřít dveře. Pokud toto neudělá, tak není profíkem, ale diletantem a ten, který je nazývá profíky taky. Mezi první a základní pravidlo záchrany života patří zajistit bezpečnost (to nemám ze své hlavy, ale z kurzu první pomoci, který jsem minulý pátek musel absolvovat jakožto řidič referent smajlík ).
22. 9. 2015 20:2316 Upraveno 20:24
0 0
Původně napsal jaffa
zvláštní že tu házíte špínu na kluky z ASR kteří každou chvíli zachraňují životy, ale nikdo si nevšiml že podél celé trati kterou to auto ujelo, cca 1km nestál jediný pořadatel co to auto zpomalí????? Ti kluci když přilítnou k nehodě...


Proč prosím slučuješ dvě věci?? Jestli jsi na videu neviděl pořadatele (podle mně záběry z jedoucího závodního vozu mají nulovou vypovídací schopnost o této skutečnosti) tak to ještě nemusí znamenat, že tam nebyli - pro příklad: našel jsem si onboardy z BCRZ 2015 z RZ, kde jsem byl a hledal se na záběrech (minimálně na dvou místech jsem byl do 3 m od trati) a musel jsem si záběry pomalu posunovat, abych viděl "svoji" skvrnu; pokud by ale stáli 5 m od trati (a to v těch místech mohlo být), tak je fakt nezaregistruješ. "Kluci z ASR" neřeší ne/přítomnost pořadatele na trati!! A co se týká práce "kluků z ASR": jak jsem psal jinde - každý záchranář ví, že prvotním a základním pravidlem je zajistit na místě mimořádné události BEZPEČNOST. A to autem stojícím uprostřed vozovky s otevřenými dveřmi NELZE. Opakuji se: to není profesionalita, ale diletantismus (možná to zní tvrdě, ale srovnejme: zachraňujeme dva jezdce v havarovaném autě [zcela jistě zraněné] a porušením pravidla [BEZPEČNOST v místě zásahu] další dva [minimálně] ohrozíme na zdraví; co to je za pomoc!!!).
22. 9. 2015 20:4317
0 0
Budu zase otravnej s letectvim. Retezeni drobnych chybek, ktere jedna sama o sobe nemusi byt osudova, tam casto rezultuje v komplexni malheur. Ale tam se vzdycky vsechno proveri, analyzuje a publikuje, aby se z toho mohli vsichni poucit a priste, pouceni, tomu snad vyhnuli. Dokonce se to dela i u nas. Co je sakra tak tezkeho na tom delat neco podobneho i u zavodu? Pro inspiraci, asi by to neslo v plnem rozsahu, ale urcite se da delat vic, nez psat plamenne info plne rozhorceni v kancelari FASu...

http://www.uzpln.cz/pdf/incident_TsTUNpCt.pdf

22. 9. 2015 22:1418 Upraveno 22:15
0 0
Průšvih byl v tom, že auto ASR jelo sice po zastavení startu RZ5, ale nejelo po celé trati RZ nýbrž zkratkou do obce Těšíkov. Tím pádem vyjelo v Těšíkově znovu na trať RZ před ostrým soutěžním autem, které jelo po podstatně delší trase RZ. Byl jsem u toho, když ASR najíždělo znovu na RZ a chvíli po něm přijel v ostrém tempu soutěžní vůz. V tu chvíli už jsem tušil, že se může jednat o pořádný malér...! A to jsme naštěstí společně s pořadatelkou v tom stejném místě v Těšíkově zastavili a otočili zpět cisternu dobrovolných hasičů, protože pořadatel od hořícího auta hlásil do vysílačky, že hasiči už nejsou potřeba a auto už je uhašené. Pokud by na trať vyjeli ještě ti hasiči s cisternou, raděj ani nedomýšlet... smajlík
23. 9. 2015 06:1619 Upraveno 06:17
0 0
tak ten poslední příspěvek vysvětluje mnohé.
Tohle je jako by pustili auto do protisměru. S tím měli "kluci z ASR" počítat , že si zkracují cestu a že může být někdo v tom okamžiku za nimi.... zvláště když odjížděli po odstartovaném autě.
Není náhodou někde v bezpečnostní plánu pro pořadatelská vozidla, což ASR je, že RZ se jezdí celá a pouze jednosměrně ???
23. 9. 2015 07:2420
0 0
A kdyby ti hasici dorazili, tak si maji take najit vhodne parkoviste oznacene ceduli? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!