22. 7. 2017 17:15 − 13764× − 65

Barum rally se kvůli prasatům rušit nebude

V minulých dnech se v českých médiích objevily informace, že je Barum Czech Rally Zlín v ohrožení…

V minulých dnech se v českých médiích objevily informace, že je Barum Czech Rally Zlín v ohrožení kvůli nákaze divokých prasat africkým morem. Ten byl ve zlínském okrese objeven počátkem léta a aktuálně jsou přijata mnohá opatření pro zamezení dalšího šíření této nákazy.

Nejen pořadatelé Barum Czech Rally Zlín tyto informace považují za zavádějící a nevidí důvod ke změnám trati ven mimo postižená území či ke změně termínu konání tohoto sportovního podniku. Krajská veterinární správa nevydala žádné pokyny k omezení pohybu veřejnosti v dotčeném území a veškerá opatření k eliminaci afrického moru se dějí na úrovni hospodářských a chovatelských subjektů. „I přes rozšíření moru prasat na území, kterým částečně bude projíždět i Barum rally, doposud nebyl nijak omezen pohyb veřejnosti v přírodě. V tomto směru tedy nevidíme rozdíl mezi houbařem, který se může pohybovat hluboko v lese a s postiženým prasetem může přijít do kontaktu mnohem snáze, a fanouškem rally, který bude stát kousek od cesty, kudy budou projíždět závodní vozy. Také nám přijde neseriózní, když se takovouto zprávu dozvíme z médií, aniž by nás kdokoliv v této věci kontaktoval či inicioval nějaká jednání," řekl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.

Zástupce statutárního města Zlína Ondřej Běták k tomu dodává: „Zmíněný článek musí být dílem jednotlivce se specifickým názorem na vzniklou situaci. Pokud by se Barum rally musela kvůli nákaze prasat rušit nebo přesunovat jinam, znamenalo by to, že už jsme v situaci, kdy by muselo zároveň dojít k hermetickému uzavření celého okresu či zákazu pohybu osob, což je nereálné. Aktuální stav nákazy prasat je situace závažná, ale není třeba kolem ní vytvářet poplašné a senzační zprávy. S nákazou je bezpochyby potřeba něco udělat, ale zrušení či přesunutí barumky to rozhodně nevyřeší. Můžeme si klást otázky, zda aktuální opatření nastavená státními složkami jsou ta správná a nejlepší, a pokud ne, je zapotřebí najít takové řešení, které bude co nejméně zasahovat do života občanů a stejně tak bude respektovat Barum rally, která má pro celý region klíčový význam a je výsledkem celoroční práce mnoha lidí. Řešením není něco zakázat a čekat, že se to samo spraví, protože to se nestane. Pokud je to opravdu tak vážné, ti, kteří tuto věc mají na starost, už dávno měli sedět u jednacího stolu s organizátory a probírat různé varianty, a ne pouštět do médií, že se rally ruší. Radikální řešení dělaná od jednoho stolu nikdy nebývají správná a úkolem lidí, kteří jsou za tuto práci placeni, je najít řešení co nejschůdnější pro všechny strany."

Africký mor je specifickou chorobou divokých a domácích prasat a na člověka se nepřenáší. Přesto je třeba mít na paměti pokyny pro případ nálezu uhynulého prasete nebo například střetu vozidla s takovýmto zvířetem. V takovém případě je potřeba udržovat od zvířete bezpečnou vzdálenost minimálně 2 metrů, nijak s ním nemanipulovat a nález neprodleně ohlásit na Krajskou veterinární správu (telefonní krizová linka +420 720 995 201), hasičům, Policii ČR nebo Městské policii.

Komentářů celkem: 65
22. 7. 2017 18:201
1 0
Hlavně aby se jako prasata nechovali polští fanoušcismajlík smajlík
22. 7. 2017 18:252
1 0
Super, tak letos můžete stát kousek od cesty. To jsem zvědavý smajlíksmajlík
22. 7. 2017 18:463
0 0
Původně napsal Shacki
Hlavně aby se jako prasata nechovali polští fanoušcismajlík smajlík
Ale... smajlík
22. 7. 2017 18:594
0 0
Nemyslím si, že problém vyřeší jedno prohlášení p. Regnera a nějakého zástupce města. Problém kraj hodně přesahuje, i když si to mnozí nechtějí uvědomit.
22. 7. 2017 19:435
0 0
Nó tak přístup k RZ a odchod bude přes lavor s vápnem.A kdo koupí permici tak dostane pytlík s vápnem jako bonus.
Ale beze srandy.K.Arno to hodně vysvětluje a sám jsem zvědav na dopady.
22. 7. 2017 20:346 Upraveno 20:36
0 0
S polskýma "prasatama" je již několikaletý problém. To není urážka, ale realita. Co si náš fanoušek nedovolí ani
v mysli,je u nich normálem.RZ se k vůli nim ruší, odpadkový nepořádek po nich zůstává, tam,kde našinec
nesmí stát, či je z místa pořadatelem vykázán, tam Poláci stojí normálně. Jsou hrozbou každé soutěže.
22. 7. 2017 20:547
0 0
já vám nevím, ale ten s tím dakaráckým offroadem na erzetě před pár lety byl Polák? smajlík jesli voni domácí nemají dvojí metr a nejsou příliš skromní, když zapírají své vlastní "zásluhy"
22. 7. 2017 22:068
0 0
Jestli to nebude tím, že na soutěže podřadné úrovně v tvém dosahu polská prasata nejezdí. Sice na to poslední dobou hledím z okna závodničky, nicméně předchozí zkušenosti mám stále v živé paměti.smajlík
22. 7. 2017 22:239
0 0
takže v tom dakarským autě na Barumce byl Polák? smajlíksmajlík oh, jak skromnésmajlík
23. 7. 2017 16:3810
0 0
Milane ty tady aplikuješ selektiví vnímání... Bys měl vědět, že zastánci teorie o tom, že na rallye a Barum rallye zvláště, zlobí jen někdo jiný. A ty, nedbaje na tutu svatou pravdu připomínáš něco, co se vlastně vůbec nestalo :D
23. 7. 2017 19:5411
0 0
24. 7. 2017 13:5212
0 0
Mno nakonec zdá se klucí Regnerojc vyměkli a trať se bude měnit...
24. 7. 2017 13:5713
0 0
hoď nějakej odkaz, díky
24. 7. 2017 14:0914
0 0
24. 7. 2017 14:4415
0 0
Ty myslivci jsou fakt zlo. Oni udělají vše, aby se Barumka vůbec nejela. smajlík
24. 7. 2017 15:0316
0 0
Myslivci nejsou zlo, to v žádném případě. Nebýt jich, tak mohlo být mnohem hůře. Myslivec je od slova myslet! Tak první přemýšlej, než něco takového napíšeš.
24. 7. 2017 15:0917
0 0
Původně napsal Gurun
Myslivci nejsou zlo, to v žádném případě. Nebýt jich, tak mohlo být mnohem hůře. Myslivec je od slova myslet! Tak první přemýšlej, než něco takového napíšeš.
Ano, máš pravdu myslivec je odvozen od slova myslet, ale to v případě českých myslivců opravdu neplatí. Ani jednou nepodali jeden pádný argument pro zrušení, nebo omezení soutěže. Jaký má vliv návštěvnost Barum rally na prasečí mor? Na tuto otázku nikdo zatím neodpověděl a proto nechápu případná omezení.
24. 7. 2017 15:3219
0 0
Původně napsal 2BMW2
Původně napsal Gurun
Myslivci nejsou zlo, to v žádném případě. Nebýt jich, tak mohlo být mnohem hůře. Myslivec je od slova myslet! Tak první přemýšlej, než něco takového napíšeš.
Ano, máš pravdu myslivec je odvozen od slova myslet, ale to v případě českých myslivců opravdu neplatí. Ani jednou nepodali jeden pádný argument pro zrušení, nebo omezení soutěže. Jaký má vliv návštěvnost Barum rally na prasečí mor? Na tuto otázku nikdo zatím neodpověděl a proto nechápu případná omezení.
No nevím, nejsem žádný odborník na tuto tématiku, ale pokud může být člověk přenašeč tohoto "viru" tak jde asi o to, že se to může díky BCRZ resp.velkého množství diváků rozšířit do dalších regionů potažmo i zemí... předpokládám, že moc houbařů z jiných krajů nebo zemí na Zlínsko sbírat nejezdí...
24. 7. 2017 15:3320
0 0
Jen pro info ,mezi špičkami SVSČR se jednalo o úplném zrušení . To by mělo být zavrženo, mělo by dojít nebo teda dochází "pouze" k omezení rz.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!