TZ
13. 9. 2021 21:33 − 72360× − 174

Úspěch zakázán – Aktualizace 13.9.

Vážení fanoušci rally, vše o co se nyní s Vámi chceme podělit, nepíšeme abychom si pobrečeli nebo se dětinsky snažili o něčí soucit.
Aktualizace 13.9., 20:10

Sháněli jsme další materiál a podařil se nám sehnat onboard Romana Odložilíka, který jel se startovním číslem dva jednu minutu za námi. Na videu je vidět druhý průjezd oním úsekem obou posádek st. č.1 a st.č2. Časový rozdíl mezi průjezdy obou aut byla jen jedna minuta. Balík je očividně nepoškozený a na naprosto stejném místě na záběru startovního č.2 jako při průjezdu posádky č.1. Rozhodčí faktu je stále ve stejné vzdálenosti od retardéru na louce a dokonce jeden ze dvojice leží na zádech. Nejspíš po velmi rychlé a namáhavé akci, kdy retardér o váze 200kg dávali zpět na místo základny:) Sami si udělejte názor, jestli je na videu vidět posunutý retardér a o kolik jsme získali více času údajným nesprávným projetím retardéru.

Jde nám pouze a jedině o to, aby se algoritmus řešení podobných situací změnil. Je možné, že příště nepoškodí zkostnatělý český systém někoho kdo jede pouze pro pro lásku k rally, ale třeba talent kterému jde o titul ve třídě a nebo jeho budoucnost.


Rádi bychom se s Vámi podělili o pocity, které jsme si přivezli z letošní vyškovské rally.

Plánovaný start Martina Semeráda se na poslední chvíli musel odvolat, kvůli Mácovo pracovním povinnostem. Petr, který se rozhodl na poslední chvíli bráchu nahradit, do té doby v Protu ještě neseděl a na velký test nebyl prostor. Ve čtvrtek před soutěží v pozdních odpoledních hodinách měl možnost na cca 15km testu seznámit se s vozem a rychle specifikovat změny, které by rád před startem soutěže měl k dispozici.

Od startu až do cíle plnila posádka Petr Semerád – Danny Persein přesně týmovou režii, což nebylo jistě příliš snadné. Pro náš tým bylo nejdůležitější získat od senzitivního pilota co nejvíce informací a především bylo důležité závod dokončit až na cílovou rampu. Pokud to bude možné, chtěli jsme ukázat rámcově možnosti vozu. Před i po každé RZ jsme měli přesné informace a za tuto aktivní komunikaci jsme byli velmi šťastni!


(foto: Vandraq studio)

Protože odlišnosti, od prakticky dokonalé R5, jsou veliké, musel Petr díky absenci testu své návyky ignorovat a přizpůsobit se agresivnějšímu autu. Přes to vše podával neuvěřitelně vyrovnané výkony a držel stabilně ztrátu cca 1,5 s na km za fantasticky jedoucím Romanem Odložilíkem.

Nálada před poslední RZ byla skvělá a ani tehdy posádka neztratila klid a dokončila ji se ztrátou 1s na kilometr.

Rozčarování přišlo až před cílovou rampou, kdy se kluci dozvěděli, že jsou penalizování 30s za rozražení retardéru na RZ5, které je posunulo z tvrdě vybojovaného čtvrtého místa absolutně na pozici osmou. Protože si Petr nebyl jakéhokoli kontaktu s retardérem na této RZ vědom, rozhodl se věc řešit oficiálním dotazem na ředitelství soutěže.

Posádka se tedy společně se zástupcem týmu dostavila na ředitelství, aby byl jejich dotaz řádně projednán před zasedáním sportovních komisařů a vydáním oficiálních výsledků.

Tehdy však přišla ta skutečná “facka“. Před vstupem na ředitelství byla vedena s posádkou nekompetentní absurdní diskuse se zástupkyní ředitele, která odmítala jakékoliv řešení.

Ve chvíli kdy byli Petr s Dannym po hodině konečně přijati ředitelem, došlo k další bezpředmětné diskusi, kterou Petr Semerád opustil a předal jednání do rukou zástupce týmu ProtocarsCZ a svého spolujezdce. Po tom, co ředitel soutěže vyslechl za přítomnosti sportovních komisařů pádné argumenty a přijal video i písemné dokumenty, které dokázaly rozpor v tvrzení rozhodčího faktu, se teprve stalo něco, co všem doslova vyrazilo dech.

Ředitel soutěže nejen že odmítl tato jasná fakta o rozporu itineráře/tvrzení rozhodčího s národními řády akceptovat, ale především důkazy zabavil, odmítl je týmu vydat a prohlásil je za interní informace soutěže.

"Soutěž byla krásná, auto fungovalo perfektně. Závod jsem si naplno užil až do cesty na rampu. Vyškov je moje srdcová soutěž skutečně, první vyhraná soutěž v životě, první vyhraná soutěž v R5 i R2, dělali jsme všichni salta pozadu abychom se dostali na start, ale to co jsem v neděli odpoledne zažil na ředitelství, byla absolutní fraška a je mi z toho smutno. Třicet sekund penalizace je za kompletní rozražení, nebo vynechání retardéru. V tomto případě se jeden balík údajně podle rozhodčího faktu dostal mimo svou základnu, nicméně podle nákresu, který rozhodčí faktu udělal, ne zcela kompletně. Nákres byl během jednání zabaven a nikdo z nás ho neviděl a ani nebylo povoleno ho vyfotit jako důkaz. Nicméně mně samotnému to přijde naprosto jasné už jenom podle onboardu. Balík, který má údajně 200 kg podle informací z ředitelství, se nepohne sám od sebe a musel bych to cítit, že se něco takového stalo, na onboardu by to bylo též. Nehodlám si v téhle situaci opravdu brát servítky a dopředu se omlouvám, za to, co teď napíšu. Z mého pohledu naprosto nekompetentní práce sportovních komisařů a ředitele závodu během jednání o odebrání penalizace. Když nechtěli, aby Proto skončilo vepředu, neměli se vůbec snažit o náš start. Já si totiž jejich jednání, ani s dnem odstupu po celé akci a po shlédnutí všech důkazů, nedokáži ani jinak vysvětlit."

"Chci moc poděkovat týmu, Milanu Kopkovi a všem partnerům, kteří nám tento start umožnili. Snad to nebylo naposledy co jsme se mohli takto spojit.." – Petr Semerád

Celá situace ve videu:

Ptáme se tedy sami sebe, co nás má motivovat v investování energie a nesmírného množství prostředků pro provozování sportu, který všichni tolik milujeme.

Komentářů celkem: 174
13. 9. 2021 13:2541
5 0
Původně napsal pačes
Z celé této tiskové zprávy a dehonestace pořadatelů je mi smutno. Petře pokud to bylo účelem, tak se ti to povedlo. Pochopitelně se ti to vrátí.
btw. I tuto reakce jsem očekával. Proto jsem dopředu při odchodu z ředitelství avizoval, že s mými starty ve Vyškově se asi do budoucna počítat nemusí. Né, že by start jednotlivce nějak změnil úrověň závodu nebo přebil start desítek dalších závodníků, ale proto, že se nepotřebuji v budoucnu strachovat, jak ke mně nebo týmu bude zacházeno
13. 9. 2021 13:3942
1 0
Mám pocit, že se zde zcela vytratila podstata problému - kde je důkaz, že posádka si zasloužila 30 sekundový trest a co může dělat proti tomu, když s tím nesouhlasí. Ivo Pačes jako člen organizačního týmu pořadatele sice stojí na své straně, ale chtělo by to tedy předložit věcné argumenty i ze strany pořadatele. A nejde o to, zda byl nebo nebyl postaven správně retardér, ale zda opravdu došlo k posunutí balíku zcela mimo základnu. Díky za věcnou diskusi, smajlík
13. 9. 2021 13:4443
4 0
Původně napsal pačes
Z celé této tiskové zprávy a dehonestace pořadatelů je mi smutno. Petře pokud to bylo účelem, tak se ti to povedlo. Pochopitelně se ti to vrátí.
tobě asi nikdo nemusí vysvětlovat, jak vypadá vyhrožování, že ne?
Fox
13. 9. 2021 13:4544
2 0
Pačes:
"To cos napsal je zcela zcestné a hloupé. To snad ani nelze komentovat. Zrovna u mojí osoby. "
Promiň, vynechme osobní útoky, ale jak jsi to tedy myslel ? Na to jsi neodpověděl. A zrovna moje osoba startovala ve Vyškově 2x, pokaždé jsme vyhráli třídu a nemám důvod ani zrovna tebe napadat, ale taky nemám důvod něco nekomentovat...
13. 9. 2021 13:4645
1 0
Původně napsal plejtvak
Mám pocit, že se zde zcela vytratila podstata problému - kde je důkaz, že posádka si zasloužila 30 sekundový trest a co může dělat proti tomu, když s tím nesouhlasí. Ivo Pačes jako člen organizačního týmu pořadatele sice stojí na své straně, ale chtělo by to tedy předložit věcné argumenty i ze strany pořadatele. A nejde o to, zda byl nebo nebyl postaven správně retardér, ale zda opravdu došlo k posunutí balíku zcela mimo základnu. Díky za věcnou diskusi, smajlík
Přesně jak píšeš. A já přidávám otázku, proč ta penalizace nebyla zúřadována postupem podle propozic. Jinými slovy - proč to do ZU píšete, když to sami nemíníte dodržovat?
13. 9. 2021 13:5046
3 1
Původně napsal plejtvak
Mám pocit, že se zde zcela vytratila podstata problému - kde je důkaz, že posádka si zasloužila 30 sekundový trest a co může dělat proti tomu, když s tím nesouhlasí. Ivo Pačes jako člen organizačního týmu pořadatele sice stojí na své straně, ale chtělo by to tedy předložit věcné argumenty i ze strany pořadatele. A nejde o to, zda byl nebo nebyl postaven správně retardér, ale zda opravdu došlo k posunutí balíku zcela mimo základnu. Díky za věcnou diskusi, smajlík
Pokud opravdu balík posunul mimo základnu a měl oněch zmiňovaných 200kg, dá se předpokládat, že na onboardu za Semišem jedoucí posádky by mělo být patrné, že je balík "nakřivo". Nemyslím si, že pořadatel (rozhodčí faktu) je Želený Zekon a dokázal v minutě dvě stě kilový balík dostat zpět na původní místo.
13. 9. 2021 13:5447
0 2
Foxi, tak to měli uvést v protestu. Když si přečteš text protestu který podali, tak se to točí jenom kolem umístění balíků itinerář versus realita, v článku je tomu také věnovaná značná část a k dokreslení situace je to vcelku zbytečné. Já chápu, že šlo hlavně o řešení (ne)oprávněnosti pentle, ale jenom jsem tím chtěla poukázat na to, že tohle fakt není cesta, protože v tomhle prostě neměli pravdu. A jestli to stavěli primárně na tomto (což podle oskenovaného protestu udělali), tak to není obhájitelné.

Medvěde, video jsem viděla, trať jsem stavěla, takže moc dobře vím, kde ten balík byl a jak tam ta cesta vypadá.

Zkuste si, prosím, příště přečíst ten můj komentář až dokonce. Vůbec to není myšlené jako útok na posádku, Protocars, nebo kohokoliv jinýho, a ani netvrdím, že to jak to proběhlo, je správně. Situaci na ředitelství nehodlám komentovat vůbec, protože jsem u toho nebyla. Petrovi fandím, je to velký talent, jenom jsem chtěla nadhodit jiný úhel pohledu, protože ten tu jaksi chybí.
13. 9. 2021 14:0448
3 0
Původně napsal Rozarka
Foxi, tak to měli uvést v protestu. Když si přečteš text protestu který podali, tak se to točí jenom kolem umístění balíků itinerář versus realita, v článku je tomu také věnovaná značná část a k dokreslení situace je to vcelku zbytečné. Já chápu, že šlo hlavně o řešení (ne)oprávněnosti pentle, ale jenom jsem tím chtěla poukázat na to, že tohle fakt není cesta, protože v tomhle prostě neměli pravdu. A jestli to stavěli primárně na tomto (což podle oskenovaného protestu udělali), tak to není obhájitelné.

Medvěde, video jsem viděla, trať jsem stavěla, takže moc dobře vím, kde ten balík byl a jak tam ta cesta vypadá.

Zkuste si, prosím, příště přečíst ten můj komentář až dokonce. Vůbec to není myšlené jako útok na posádku, Protocars, nebo kohokoliv jinýho, a ani netvrdím, že to jak to proběhlo, je správně. Situaci na ředitelství nehodlám komentovat vůbec, protože jsem u toho nebyla. Petrovi fandím, je to velký talent, jenom jsem chtěla nadhodit jiný úhel pohledu, protože ten tu jaksi chybí.
???
"Petr Semerád - st.č. 1, podává protest ve věci penalizace za údajně posunutý retardér mimo základnu na RZ 5..."
13. 9. 2021 14:2649
3 1
Tož Pačesi, mám tě rád a mockrát jsi mi pomohl... promiň, je mi to líto, ale teď je jasně vidět, že už jsi jenom bafuňář, se vším všudy...
13. 9. 2021 14:2650 Upraveno 14:28
0 1
Původně napsal JanO
Původně napsal Rozarka
Foxi, tak to měli uvést v protestu. Když si přečteš text protestu který podali, tak se to točí jenom kolem umístění balíků itinerář versus realita, v článku je tomu také věnovaná značná část a k dokreslení situace je to vcelku zbytečné. Já chápu, že šlo hlavně o řešení (ne)oprávněnosti pentle, ale jenom jsem tím chtěla poukázat na to, že tohle fakt není cesta, protože v tomhle prostě neměli pravdu. A jestli to stavěli primárně na tomto (což podle oskenovaného protestu udělali), tak to není obhájitelné.

Medvěde, video jsem viděla, trať jsem stavěla, takže moc dobře vím, kde ten balík byl a jak tam ta cesta vypadá.

Zkuste si, prosím, příště přečíst ten můj komentář až dokonce. Vůbec to není myšlené jako útok na posádku, Protocars, nebo kohokoliv jinýho, a ani netvrdím, že to jak to proběhlo, je správně. Situaci na ředitelství nehodlám komentovat vůbec, protože jsem u toho nebyla. Petrovi fandím, je to velký talent, jenom jsem chtěla nadhodit jiný úhel pohledu, protože ten tu jaksi chybí.
???
"Petr Semerád - st.č. 1, podává protest ve věci penalizace za údajně posunutý retardér mimo základnu na RZ 5..."
...Posádka chce zdůraznit, že penalizace není relevantní, jelikož itinerář uvádí v nákresech celkem 2 různé verze daného retardéru, které obě nekorespondovaly s realitou na trati (v jednom případě tvarem - v nákresu byly chybně zobrazeny kulaté balíky, v druhém případě se lišilo postavení obdélníkového balíku o 90°, čímž mohlo dojít k ovlivnění stability balíku a zasahovat tak do vozovky v rozporu s itinerářem.
13. 9. 2021 14:3351
2 1
to Rozarka: dotaz na okraj - pokud někdo fyzicky staví retardér, proč ho nepostaví podle nákresu, jaký je v itíku?
13. 9. 2021 15:0152
1 0
Původně napsal Rozarka
Původně napsal JanO
Původně napsal Rozarka
Foxi, tak to měli uvést v protestu. Když si přečteš text protestu který podali, tak se to točí jenom kolem umístění balíků itinerář versus realita, v článku je tomu také věnovaná značná část a k dokreslení situace je to vcelku zbytečné. Já chápu, že šlo hlavně o řešení (ne)oprávněnosti pentle, ale jenom jsem tím chtěla poukázat na to, že tohle fakt není cesta, protože v tomhle prostě neměli pravdu. A jestli to stavěli primárně na tomto (což podle oskenovaného protestu udělali), tak to není obhájitelné.

Medvěde, video jsem viděla, trať jsem stavěla, takže moc dobře vím, kde ten balík byl a jak tam ta cesta vypadá.

Zkuste si, prosím, příště přečíst ten můj komentář až dokonce. Vůbec to není myšlené jako útok na posádku, Protocars, nebo kohokoliv jinýho, a ani netvrdím, že to jak to proběhlo, je správně. Situaci na ředitelství nehodlám komentovat vůbec, protože jsem u toho nebyla. Petrovi fandím, je to velký talent, jenom jsem chtěla nadhodit jiný úhel pohledu, protože ten tu jaksi chybí.
???
"Petr Semerád - st.č. 1, podává protest ve věci penalizace za údajně posunutý retardér mimo základnu na RZ 5..."
...Posádka chce zdůraznit, že penalizace není relevantní, jelikož itinerář uvádí v nákresech celkem 2 různé verze daného retardéru, které obě nekorespondovaly s realitou na trati (v jednom případě tvarem - v nákresu byly chybně zobrazeny kulaté balíky, v druhém případě se lišilo postavení obdélníkového balíku o 90°, čímž mohlo dojít k ovlivnění stability balíku a zasahovat tak do vozovky v rozporu s itinerářem.
Vytištěný a okopírovaný protest se nikdy do rukou sporťáků nedostal. Hlavní cíl bylo vyvrátit to, že jsme se balík posunuli mimo základnu. Když jsme s tímto bojovali marně i přes všechny důkazy, začali jsme využívat další věci, kterých jsme si všimli, že nejsou úplně v pořádku. To znamená - máte pravdu, ten protest by neměl správný účinek, ale on se nikdy do rukou komisařů nedostal kvůli jiným okolnostem, které jsme do tiskovky radši nenapsali. A to sice kvůli tomu jakým způsobem proběhlo zveřejnění oficiálních výsledků.
13. 9. 2021 15:1053 Upraveno 15:12
0 1
nowi: máš představu, kolik lidí se organizace soutěže účastní, jak moc jsou rozdílní? Zrovna balíky mohl rozvážet třeba nějaký traktorista z JZD, kterému by to bylo úplně šumafuk a pořadatelé na místě si pak mysleli, že to tak má být.
Jinak retardéry posuzuje rozhodčí faktu a formuláře s poznámkami obvykle sváží otevírací auto, takže tyhle tresty se v pořadí objevují se zpožděním.
Z protestu a následného komentáře P. S. mám divný pocit. Chápu jeho naštvání, ale proč namítat jinak umístěný retardér, když podstatou problému je rozdílné hodnocení průjezdu posádkou a komisařem?
Edit: než jsem to poslal, objevil se nový komentář.
13. 9. 2021 15:1654
2 1
Původně napsal cyklista2
nowi: máš představu, kolik lidí se organizace soutěže účastní, jak moc jsou rozdílní? Zrovna balíky mohl rozvážet třeba nějaký traktorista z JZD, kterému by to bylo úplně šumafuk a pořadatelé na místě si pak mysleli, že to tak má být.
Jinak retardéry posuzuje rozhodčí faktu a formuláře s poznámkami obvykle sváží otevírací auto, takže tyhle tresty se v pořadí objevují se zpožděním.
Z protestu a následného komentáře P. S. mám divný pocit. Chápu jeho naštvání, ale proč namítat jinak umístěný retardér, když podstatou problému je rozdílné hodnocení průjezdu posádkou a komisařem?
Edit: než jsem to poslal, objevil se nový komentář.
Myslím si, že představu mám. Ale to rozhodně neomlouvá fakt, že poměrně zásadní prvek tratě neodpovídá naplánované skutečnosti. RZ by si po instalaci všech prvků měla projet kompetentní a znalá osoba a překontrolovat, jestli jsou alespoň ty zásadní umístěny dle itineráře. To by se taky mohlo příště klidně stát, že tam příště místo tří balíků bude jen jeden.
13. 9. 2021 15:3055
0 1
Původně napsal SemišP
Původně napsal Rozarka
Původně napsal JanO
Původně napsal Rozarka
Foxi, tak to měli uvést v protestu. Když si přečteš text protestu který podali, tak se to točí jenom kolem umístění balíků itinerář versus realita, v článku je tomu také věnovaná značná část a k dokreslení situace je to vcelku zbytečné. Já chápu, že šlo hlavně o řešení (ne)oprávněnosti pentle, ale jenom jsem tím chtěla poukázat na to, že tohle fakt není cesta, protože v tomhle prostě neměli pravdu. A jestli to stavěli primárně na tomto (což podle oskenovaného protestu udělali), tak to není obhájitelné.

Medvěde, video jsem viděla, trať jsem stavěla, takže moc dobře vím, kde ten balík byl a jak tam ta cesta vypadá.

Zkuste si, prosím, příště přečíst ten můj komentář až dokonce. Vůbec to není myšlené jako útok na posádku, Protocars, nebo kohokoliv jinýho, a ani netvrdím, že to jak to proběhlo, je správně. Situaci na ředitelství nehodlám komentovat vůbec, protože jsem u toho nebyla. Petrovi fandím, je to velký talent, jenom jsem chtěla nadhodit jiný úhel pohledu, protože ten tu jaksi chybí.
???
"Petr Semerád - st.č. 1, podává protest ve věci penalizace za údajně posunutý retardér mimo základnu na RZ 5..."
...Posádka chce zdůraznit, že penalizace není relevantní, jelikož itinerář uvádí v nákresech celkem 2 různé verze daného retardéru, které obě nekorespondovaly s realitou na trati (v jednom případě tvarem - v nákresu byly chybně zobrazeny kulaté balíky, v druhém případě se lišilo postavení obdélníkového balíku o 90°, čímž mohlo dojít k ovlivnění stability balíku a zasahovat tak do vozovky v rozporu s itinerářem.
Vytištěný a okopírovaný protest se nikdy do rukou sporťáků nedostal. Hlavní cíl bylo vyvrátit to, že jsme se balík posunuli mimo základnu. Když jsme s tímto bojovali marně i přes všechny důkazy, začali jsme využívat další věci, kterých jsme si všimli, že nejsou úplně v pořádku. To znamená - máte pravdu, ten protest by neměl správný účinek, ale on se nikdy do rukou komisařů nedostal kvůli jiným okolnostem, které jsme do tiskovky radši nenapsali. A to sice kvůli tomu jakým způsobem proběhlo zveřejnění oficiálních výsledků.
OK, tak pro příště by bylo asi lepší to uvést rovnou, protože jinak fakt nechápu, proč se to v tiskovce řeší, a zbytečně se tu rozebírá situace, která vlastně nenastala ;) Takhle to totiž vypadá, že jste na komisaře vyrukovali s tímto papírem.
13. 9. 2021 15:4156
0 0
pokud by posádka tímto retardérem projela rovně, dostane taky 30sec, nebo je to nedodržení trati a vyloučení?
13. 9. 2021 15:4457
1 6
Noo, pokud se opravdu zmýlil rozhodčí a opentlil Petra omylem, tak je to samozřejmě smutné, ale i to se může stát. Nicméně ředitel, sporťáci a ten rozhodčí jsou v tu chvíli autoritou a každý poškozený může sice podat protest, ovšem pokud ho autorita nepřipustí, musí se tomu podřídit. Je to sport, nikoliv liga spravedlnosti. Myslím, že je celá diskuze zbytečná.
13. 9. 2021 15:5258
3 1
Původně napsal MAXTA
Noo, pokud se opravdu zmýlil rozhodčí a opentlil Petra omylem, tak je to samozřejmě smutné, ale i to se může stát. Nicméně ředitel, sporťáci a ten rozhodčí jsou v tu chvíli autoritou a každý poškozený může sice podat protest, ovšem pokud ho autorita nepřipustí, musí se tomu podřídit. Je to sport, nikoliv liga spravedlnosti. Myslím, že je celá diskuze zbytečná.
Řády a propozice podniku platí i pro tyto "autority", víme?
13. 9. 2021 15:5859
0 1
Původně napsal nowi
Původně napsal cyklista2
nowi: máš představu, kolik lidí se organizace soutěže účastní, jak moc jsou rozdílní? Zrovna balíky mohl rozvážet třeba nějaký traktorista z JZD, kterému by to bylo úplně šumafuk a pořadatelé na místě si pak mysleli, že to tak má být.
Jinak retardéry posuzuje rozhodčí faktu a formuláře s poznámkami obvykle sváží otevírací auto, takže tyhle tresty se v pořadí objevují se zpožděním.
Z protestu a následného komentáře P. S. mám divný pocit. Chápu jeho naštvání, ale proč namítat jinak umístěný retardér, když podstatou problému je rozdílné hodnocení průjezdu posádkou a komisařem?
Edit: než jsem to poslal, objevil se nový komentář.
Myslím si, že představu mám. Ale to rozhodně neomlouvá fakt, že poměrně zásadní prvek tratě neodpovídá naplánované skutečnosti. RZ by si po instalaci všech prvků měla projet kompetentní a znalá osoba a překontrolovat, jestli jsou alespoň ty zásadní umístěny dle itineráře. To by se taky mohlo příště klidně stát, že tam příště místo tří balíků bude jen jeden.
On totiž není stanovený jeden konkrétní tvar prvku retardéru, pouze je určená minimální výška, jestli se postaví z kulatých nebo hranatých balíku slámy, nebo třeba barelů s vodou (samozřejmě to musí být něco, co posádka přežije, pokud do něj narazí ve vysoké rychlosti). Tj. není důležité, jak ve výsledku prvek retardéru vypadá, ale aby byla dodržena minimální výška prvku, vzdálenost mezi prvky, průjezdná šířka vozovky a umístění na trati. Doporučuju přečíst Standartní propozice, tam je to celkem jasně popsané.

A ano, RZ si před závodem projíždí několik kompetentních osob (jednak den předem, aby se stihlo případně dodělat, a pak v den závodu většina nul co jezdí před ostrými závodníky má na starosti poslední kontrolu), takže pokud by to bylo v nepořádku, někdo by se ozval. Opravdu se nestane, že by byl místo tří balíků jenom jeden. Maximálně se může stát, že se balík slámy nahradí něčím jiným.
13. 9. 2021 18:2260
3 0
Původně napsal MAXTA
Noo, pokud se opravdu zmýlil rozhodčí a opentlil Petra omylem, tak je to samozřejmě smutné, ale i to se může stát. Nicméně ředitel, sporťáci a ten rozhodčí jsou v tu chvíli autoritou a každý poškozený může sice podat protest, ovšem pokud ho autorita nepřipustí, musí se tomu podřídit. Je to sport, nikoliv liga spravedlnosti. Myslím, že je celá diskuze zbytečná.
Zajímavý názor, podle téhle logiky nejsou potřeba žádná pravidla a řády, protože se jedná o sport ne o ligu spravedlnosti.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!