TZ
13. 9. 2021 21:33 − 72358× − 174

Úspěch zakázán – Aktualizace 13.9.

Vážení fanoušci rally, vše o co se nyní s Vámi chceme podělit, nepíšeme abychom si pobrečeli nebo se dětinsky snažili o něčí soucit.
Aktualizace 13.9., 20:10

Sháněli jsme další materiál a podařil se nám sehnat onboard Romana Odložilíka, který jel se startovním číslem dva jednu minutu za námi. Na videu je vidět druhý průjezd oním úsekem obou posádek st. č.1 a st.č2. Časový rozdíl mezi průjezdy obou aut byla jen jedna minuta. Balík je očividně nepoškozený a na naprosto stejném místě na záběru startovního č.2 jako při průjezdu posádky č.1. Rozhodčí faktu je stále ve stejné vzdálenosti od retardéru na louce a dokonce jeden ze dvojice leží na zádech. Nejspíš po velmi rychlé a namáhavé akci, kdy retardér o váze 200kg dávali zpět na místo základny:) Sami si udělejte názor, jestli je na videu vidět posunutý retardér a o kolik jsme získali více času údajným nesprávným projetím retardéru.

Jde nám pouze a jedině o to, aby se algoritmus řešení podobných situací změnil. Je možné, že příště nepoškodí zkostnatělý český systém někoho kdo jede pouze pro pro lásku k rally, ale třeba talent kterému jde o titul ve třídě a nebo jeho budoucnost.


Rádi bychom se s Vámi podělili o pocity, které jsme si přivezli z letošní vyškovské rally.

Plánovaný start Martina Semeráda se na poslední chvíli musel odvolat, kvůli Mácovo pracovním povinnostem. Petr, který se rozhodl na poslední chvíli bráchu nahradit, do té doby v Protu ještě neseděl a na velký test nebyl prostor. Ve čtvrtek před soutěží v pozdních odpoledních hodinách měl možnost na cca 15km testu seznámit se s vozem a rychle specifikovat změny, které by rád před startem soutěže měl k dispozici.

Od startu až do cíle plnila posádka Petr Semerád – Danny Persein přesně týmovou režii, což nebylo jistě příliš snadné. Pro náš tým bylo nejdůležitější získat od senzitivního pilota co nejvíce informací a především bylo důležité závod dokončit až na cílovou rampu. Pokud to bude možné, chtěli jsme ukázat rámcově možnosti vozu. Před i po každé RZ jsme měli přesné informace a za tuto aktivní komunikaci jsme byli velmi šťastni!


(foto: Vandraq studio)

Protože odlišnosti, od prakticky dokonalé R5, jsou veliké, musel Petr díky absenci testu své návyky ignorovat a přizpůsobit se agresivnějšímu autu. Přes to vše podával neuvěřitelně vyrovnané výkony a držel stabilně ztrátu cca 1,5 s na km za fantasticky jedoucím Romanem Odložilíkem.

Nálada před poslední RZ byla skvělá a ani tehdy posádka neztratila klid a dokončila ji se ztrátou 1s na kilometr.

Rozčarování přišlo až před cílovou rampou, kdy se kluci dozvěděli, že jsou penalizování 30s za rozražení retardéru na RZ5, které je posunulo z tvrdě vybojovaného čtvrtého místa absolutně na pozici osmou. Protože si Petr nebyl jakéhokoli kontaktu s retardérem na této RZ vědom, rozhodl se věc řešit oficiálním dotazem na ředitelství soutěže.

Posádka se tedy společně se zástupcem týmu dostavila na ředitelství, aby byl jejich dotaz řádně projednán před zasedáním sportovních komisařů a vydáním oficiálních výsledků.

Tehdy však přišla ta skutečná “facka“. Před vstupem na ředitelství byla vedena s posádkou nekompetentní absurdní diskuse se zástupkyní ředitele, která odmítala jakékoliv řešení.

Ve chvíli kdy byli Petr s Dannym po hodině konečně přijati ředitelem, došlo k další bezpředmětné diskusi, kterou Petr Semerád opustil a předal jednání do rukou zástupce týmu ProtocarsCZ a svého spolujezdce. Po tom, co ředitel soutěže vyslechl za přítomnosti sportovních komisařů pádné argumenty a přijal video i písemné dokumenty, které dokázaly rozpor v tvrzení rozhodčího faktu, se teprve stalo něco, co všem doslova vyrazilo dech.

Ředitel soutěže nejen že odmítl tato jasná fakta o rozporu itineráře/tvrzení rozhodčího s národními řády akceptovat, ale především důkazy zabavil, odmítl je týmu vydat a prohlásil je za interní informace soutěže.

"Soutěž byla krásná, auto fungovalo perfektně. Závod jsem si naplno užil až do cesty na rampu. Vyškov je moje srdcová soutěž skutečně, první vyhraná soutěž v životě, první vyhraná soutěž v R5 i R2, dělali jsme všichni salta pozadu abychom se dostali na start, ale to co jsem v neděli odpoledne zažil na ředitelství, byla absolutní fraška a je mi z toho smutno. Třicet sekund penalizace je za kompletní rozražení, nebo vynechání retardéru. V tomto případě se jeden balík údajně podle rozhodčího faktu dostal mimo svou základnu, nicméně podle nákresu, který rozhodčí faktu udělal, ne zcela kompletně. Nákres byl během jednání zabaven a nikdo z nás ho neviděl a ani nebylo povoleno ho vyfotit jako důkaz. Nicméně mně samotnému to přijde naprosto jasné už jenom podle onboardu. Balík, který má údajně 200 kg podle informací z ředitelství, se nepohne sám od sebe a musel bych to cítit, že se něco takového stalo, na onboardu by to bylo též. Nehodlám si v téhle situaci opravdu brát servítky a dopředu se omlouvám, za to, co teď napíšu. Z mého pohledu naprosto nekompetentní práce sportovních komisařů a ředitele závodu během jednání o odebrání penalizace. Když nechtěli, aby Proto skončilo vepředu, neměli se vůbec snažit o náš start. Já si totiž jejich jednání, ani s dnem odstupu po celé akci a po shlédnutí všech důkazů, nedokáži ani jinak vysvětlit."

"Chci moc poděkovat týmu, Milanu Kopkovi a všem partnerům, kteří nám tento start umožnili. Snad to nebylo naposledy co jsme se mohli takto spojit.." – Petr Semerád

Celá situace ve videu:

Ptáme se tedy sami sebe, co nás má motivovat v investování energie a nesmírného množství prostředků pro provozování sportu, který všichni tolik milujeme.

Komentářů celkem: 174
13. 9. 2021 18:5161
5 0
Jo, ten koncept nemá chybu - na trati se bojuje v nasazení zdraví a techniky o vteřiny, pak posádce za zmatených okolností přistane půlminutová pentle - proč by ji měl někdo zdůvodňovat? Jednou je daná a basta. Sklopte uši a doufejte že příště nebudete vylosovaní. Nebo se vám to vrátí. Cítím z toho takové to klasické nepochopení kdo je tam pro koho a za čí peníze.
13. 9. 2021 18:5762
0 1
k ručně psanému protestu p. Semeráda ohledně rozdílu retardéru v itíku a ve skutečnosti,
přikládám výňatek ze Standardnich propozic rally :
"V případě, že v době seznamovacích jízd nastane odchylka mezi nákresem v itineráři
a vyznačením retardéru na trati RZ, platí vyznačení na trati RZ.
Podle tvrzení posádky že balík vlastně posunuli do správné polohy se tímto de facto přiznali, že balík "tečovali".
Jinak absolutní nesouhlas se současným systémem "vše za 30", ale to je asi vše, co se s tím dá dělat.
13. 9. 2021 19:3163
0 0
Takže: Když jsme u těch retardérů. Na RZ2 byl místo balíku (protože ho někdo rozstřelil) umístěn "pajdulák", který se dává na antikaty (bílo-červená pruhovaná cedule) otočený rubem do ksichtu (bílá barva). V druhém průjezdu se objevili tyto cedule dvě, otočené pruhy do ksichtu. A do itineráře se dívat nebudu, jak to mělo vypadat.
13. 9. 2021 19:4264
3 0
Rozárka: Když jsi tu trať stavěla, tak za to vlastně můžeš ty smajlíksmajlík Jinak nejsme ve při, psal jsem, že povch v daném případě nepovažuji za rozhodující. ----

Už jsem si pustil i video. U tohoto nestandardního retarderu mi prijde penalizace, pokud se nejedna o "násilné" rozražení balíku, jako "nesmysl".
A napadají mě různé všeobecné otázky k uvedenému problému - např. kde stojí rozhodčí faktu? Jak dokumentuje posunutí balíku? Kdo vrací balík zpět - na onboardu se mi zda kolem téměř "liduprázdno"? Jen otázky "do debaty".
13. 9. 2021 19:4665
0 0
Původně napsal Konšel VFTS
Takže: Když jsme u těch retardérů. Na RZ2 byl místo balíku (protože ho někdo rozstřelil) umístěn "pajdulák", který se dává na antikaty (bílo-červená pruhovaná cedule) otočený rubem do ksichtu (bílá barva). V druhém průjezdu se objevili tyto cedule dvě, otočené pruhy do ksichtu. A do itineráře se dívat nebudu, jak to mělo vypadat.
To jsem byl já, co ho tam rozcáknul. Sorry.
13. 9. 2021 19:5566
0 0
WRCko: Nemusíš se omlouvat. Souboj o 60 místo s Davidem Suchařípou rozhodl ulomený zub v převodovce...
13. 9. 2021 20:1067
0 0
Původně napsal WRCko
Původně napsal Konšel VFTS
Takže: Když jsme u těch retardérů. Na RZ2 byl místo balíku (protože ho někdo rozstřelil) umístěn "pajdulák", který se dává na antikaty (bílo-červená pruhovaná cedule) otočený rubem do ksichtu (bílá barva). V druhém průjezdu se objevili tyto cedule dvě, otočené pruhy do ksichtu. A do itineráře se dívat nebudu, jak to mělo vypadat.
To jsem byl já, co ho tam rozcáknul. Sorry.
Hele pane.Ty máš makat na vyhrávání RZ a ne trefovat balíky!A ještě se tu prokecnešsmajlík
13. 9. 2021 20:1768
0 0
hujer: Já mám vyhranou RZ ve Vyškově, tuším, v roce 1991. Takže teď mě stačí to 60 místo a pěkně si skočit na Račické...
13. 9. 2021 20:2769
0 0
Původně napsal hujer
Původně napsal WRCko
Původně napsal Konšel VFTS
Takže: Když jsme u těch retardérů. Na RZ2 byl místo balíku (protože ho někdo rozstřelil) umístěn "pajdulák", který se dává na antikaty (bílo-červená pruhovaná cedule) otočený rubem do ksichtu (bílá barva). V druhém průjezdu se objevili tyto cedule dvě, otočené pruhy do ksichtu. A do itineráře se dívat nebudu, jak to mělo vypadat.
To jsem byl já, co ho tam rozcáknul. Sorry.
Hele pane.Ty máš makat na vyhrávání RZ a ne trefovat balíky!A ještě se tu prokecnešsmajlík
a to si to ještě drze nahrál, frajer jeden kuželkářská smajlík
13. 9. 2021 20:3970
0 0
Ok pane ale tohle mířilo na WRCko.Ten se má z čeho zpovídat.smajlíkAle přes to:obdivuji jak to vše bereš v pohodě,no ono vlastně už je to jen o radosti z života a tu ty určitě máš.Ať se ti daří a užívej dál a takovým "pardálům" já dávám všechny 4palce "hore"
13. 9. 2021 21:5571
0 15
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
13. 9. 2021 22:0472
2 0
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
K takovému komentáři nemám co říci. Snad jen to, že máš pravdu, že jsem nic zázračného v tomto sportu nedokázal. A taky, že bych si přál, abys mi neříkal Semiš, jako kdyby jsme byli přátelé , když ti přijde, že se nechovám korektně a akorát si tu stěžuji. Doporučuji znovu přečíst začátek tiskovky proč tohle vůbec jako TÝM řešíme, ne jako osoba PETR SEMERÁD. Jinak si napíšu do deníčku, že podle tebe je správné držet hubu a krok smajlíksmajlíksmajlík
Fox
13. 9. 2021 22:0473
1 0
Závist je svině, viď ?
13. 9. 2021 22:2274
0 3
Původně napsal SemišP
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
K takovému komentáři nemám co říci. Snad jen to, že máš pravdu, že jsem nic zázračného v tomto sportu nedokázal. A taky, že bych si přál, abys mi neříkal Semiš, jako kdyby jsme byli přátelé , když ti přijde, že se nechovám korektně a akorát si tu stěžuji. Doporučuji znovu přečíst začátek tiskovky proč tohle vůbec jako TÝM řešíme, ne jako osoba PETR SEMERÁD. Jinak si napíšu do deníčku, že podle tebe je správné držet hubu a krok smajlíksmajlíksmajlík
To nemusís držet budu. A jako SemišP tu máš Nick, tak nevím proč bych ti tak nemohl říkat
13. 9. 2021 22:2375 Upraveno 22:26
2 0
Tak teď se přikláním k tomu, že ta penalizace byla fakt osobní smajlík facepalm
13. 9. 2021 22:2776
7 0
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
No potěš..
Když se podívám na Váš profil (závodění), tak bych se raději moc neozýval.
Narozdíl od Vás má Petr talent, rychlost, ambice a vše ještě před sebou.
Tohle je klasika, je tu někdo dobrý, nadějný a místo toho, aby se podporoval, tak se mu ještě hážou klacky pod nohy...
Z Vaší logiky tedy vyplývá, že pokud člověk nemá apoň např. titul mistra evropy, tak si musí nechat líbit jakoukoliv nespravedlnost a příkoří, co se tu dějí..
To snad není pravda..
Nj, ta závist..
13. 9. 2021 22:2877
0 0
Původně napsal Martin Kouřil
Původně napsal SemišP
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
K takovému komentáři nemám co říci. Snad jen to, že máš pravdu, že jsem nic zázračného v tomto sportu nedokázal. A taky, že bych si přál, abys mi neříkal Semiš, jako kdyby jsme byli přátelé , když ti přijde, že se nechovám korektně a akorát si tu stěžuji. Doporučuji znovu přečíst začátek tiskovky proč tohle vůbec jako TÝM řešíme, ne jako osoba PETR SEMERÁD. Jinak si napíšu do deníčku, že podle tebe je správné držet hubu a krok smajlíksmajlíksmajlík
To nemusís držet budu. A jako SemišP tu máš Nick, tak nevím proč bych ti tak nemohl říkat
Víš, kdo za tímto nickem je, víš taky jak se jmenuje. Pro tebe tedy Petr, do budoucna. .smajlíksmajlík
13. 9. 2021 22:3678
0 0
Původně napsal Sun44
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
No potěš..
Když se podívám na Váš profil (závodění), tak bych se raději moc neozýval.
Narozdíl od Vás má Petr talent, rychlost, ambice a vše ještě před sebou.
Tohle je klasika, je tu někdo dobrý, nadějný a místo toho, aby se podporoval, tak se mu ještě hážou klacky pod nohy...
Z Vaší logiky tedy vyplývá, že pokud člověk nemá apoň např. titul mistra evropy, tak si musí nechat líbit jakoukoliv nespravedlnost a příkoří, co se tu dějí..
To snad není pravda..
Nj, ta závist..
13. 9. 2021 22:3679
0 0
Původně napsal Sun44
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
No potěš..
Když se podívám na Váš profil (závodění), tak bych se raději moc neozýval.
Narozdíl od Vás má Petr talent, rychlost, ambice a vše ještě před sebou.
Tohle je klasika, je tu někdo dobrý, nadějný a místo toho, aby se podporoval, tak se mu ještě hážou klacky pod nohy...
Z Vaší logiky tedy vyplývá, že pokud člověk nemá apoň např. titul mistra evropy, tak si musí nechat líbit jakoukoliv nespravedlnost a příkoří, co se tu dějí..
To snad není pravda..
Nj, ta závist..
13. 9. 2021 22:4580
13 0
Původně napsal Martin Kouřil
Původně napsal Sun44
Původně napsal Martin Kouřil
Semiš, přestaň si pořád na něco stěžovat nebo se vymlouvat. Pořád si ještě nic tak zázračného nedokázal, abys mohl vystupovat tak jak vystupuješ, chtělo by to trochu pokory a nadhledu. Buď rád, že ZAS můžeš sedět v autě a jezdit.
No potěš..
Když se podívám na Váš profil (závodění), tak bych se raději moc neozýval.
Narozdíl od Vás má Petr talent, rychlost, ambice a vše ještě před sebou.
Tohle je klasika, je tu někdo dobrý, nadějný a místo toho, aby se podporoval, tak se mu ještě hážou klacky pod nohy...
Z Vaší logiky tedy vyplývá, že pokud člověk nemá apoň např. titul mistra evropy, tak si musí nechat líbit jakoukoliv nespravedlnost a příkoří, co se tu dějí..
To snad není pravda..
Nj, ta závist..
Ten pocit, když neumíš ovládat auto ani počítač smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!