11. 9. 2012 08:30 − 4428× − 85

Nemohu dále přihlížet honu na čarodějnice

Vyjádření Tomáše Singera k událostem posledních dní.

Vyjádření Tomáše Singera k událostem posledních dní. Citováno z článku na isport.blesk.cz.


Dlouho jsem váhal, zda se mám v takto vypjaté atmosféře sám vyjadřovat. Okolnosti a věci, které se v poslední době dějí, mě přesvědčily, že ano.

Za uplynulý týden televizní stanice odvysílaly mnoho reportáží z nešťastné havárie při Barum rally. Většina reportáží se line v duchu, jak nebezpečná rally je, a jak nebezpeční jsou mladí jezdci. Většina reportáží je také více či méně upravená a nepravdivá. Také některé osoby, které v reportážích vystupují, buď záměrně nebo nevědomky nemluví zcela pravdu. Bohužel to mohu posoudit, protože jsem byl přímo u toho a vedle Václava Kopáčka jsem při Barum Rally seděl.

Nestrašme veřejnost mladými jezdci. Ano, nastupuje nová mladá generace, která je dravá a nemá respekt z rychlosti. Ale to je přirozený stav a projevuje se to nejen v řízení závodních automobilů. Mladí obecně více riskují. Nelíbí se mi aktuální pranýřování jezdce Václava Kopáčka, kterého jsme měl možnost poznat více, než mnozí jiní, kteří se teď k němu vyjadřují. Je to nesmírně talentovaný závodník, který má cit pro řízení závodního automobilu jako málokdo další. Bohužel má jiné vnímání rychlosti a nedosáhl kýžené spolehlivosti, která je při rally nutná. Pokud se mu v budoucnu podaří k rychlosti a nespornému talentu k řízení závodního vozu přidat i spolehlivost, tak jej budeme vídat na těch nejvyšších příčkách českého mistrovství. Nehoda, kterou jsme spolu s Václavem prožili nás velmi mrzí, ale nemohli jsme jí nijak zabránit a ani jsme si v prvních okamžicích neuvědomovali její důsledky. Vše se seběhlo velmi rychle… Za následky nehody ale nemůže být jezdec nijak viněn a mrzí mě výroky některých kolegů, kteří nehodu komentovali a v její souvislosti poukazovali na nezkušenost některých mladých jezdců. To jistě není případ Václava Kopáčka, který má za sebou dlouhou cestu od amatérských rally přes nejrůznější slabší automobily až k silnému produkčnímu vozu.

Auta jsou čím dál rychlejší ale doba jde dopředu a zastavit se nedá. I naše generace bourala, ale rychlost vozidel nebyla tak velká a důsledky havárií nebyly dříve tak dramatické. Právě havárie ve velkých rychlostech jsou nejnebezpečnější jak pro posádky, tak pro jejich okolí – pro diváky. Zamysleme se spíše nad tím, jak riziko havárií ve velkých rychlostech minimalizovat. Asociace jezdců rally je občanské sdružení, které vzniklo po tragické nehodě jezdců Levory a Třebínové právě z těchto důvodů. Aktivní jezdci se snaží komunikací s pořadateli omezit riziko havárií při maximálních rychlostech upozorňováním na taková místa s žádostí o jejich vyřazení z tratě rally nebo přidáváním zpomalovacích retardérů. Bohužel toto úsilí se v poslední době jeví jako zbytečné plýtvání časem, protože mnoho pořadatelů návrhy AJR nerespektuje. Svoji úlohu zde sehrává i řídící orgán našich rally Svaz rally, kde zástupce AJR je stále méně vnímán se svými návrhy a připomínkami. Je to vcelku logické. Svaz rally se skládá téměř výhradně ze zástupců pořadatelů a každý návrh AJR je pro pořadatele většinou dalším výdajem z jejich rozpočtu.

Typickým příkladem je pořadatel Barum rally, který ještě před dvěma lety na návrh špičkového jezdce Romana Kresty rozmístil na trati retardéry, ale vzápětí prohlásil, že jde o soutěž IRC a žádný jezdec nemá trať kontrolovat. AJR tedy již dva roky trať Barum rally oficiálně nekontroluje a neschvaluje. Rychlých a nebezpečných úseků na trati letošní Barumky bylo více než dost. Barum rally je velmi oblíbená soutěž, která má ale opravdu jiné parametry než ostatní rally MMČR. Dokonce již přes rok usilují jezdci, aby Barum rally nebyla v této podobě součástí našeho mezinárodního šampionátu. Barum rally má nejvíce kilometrů RZ a je naší nejdražší soutěží. Nesnažím se útočit na pořadatele Barum rally, kteří mají krásnou náročnou rally, ale tak, jak je momentálně tato soutěž nastavena, nezapadá do MMČR a na tom se shodli všichni účastníci setkání jezdců v Radotíně na počátku roku 2012.

Svaz rally nyní vyvíjí horečnou aktivitu a předkládá různé návrhy, které se neustále mění. Pokud spolupráce Svazu rally s AJR ale i jezdci neorganizovanými v asociaci, bude tak špatná jako v roce letošním, mám vážnou obavu, že tento náš sport se bude vyvíjet někam, kam nikdo z nás nechce. Možná jsem teď hodně lidí popíchl a naštval, ale věřte mě, že se něco musí změnit a já bych začal od shora.

Komentářů celkem: 85
11. 9. 2012 20:5141
0 0
ja souhlasím proč linčovat jezdce když jeho ukol jet co nejrychleji,vždyt on je tam od toho.A když někdo řekne že musí jet hlavou tak především my v běžném provozu musíme jezdit hlavou,a kolik je přesto havarek a podstatně zbytečných.Je dnešni trend všechno nafukovat. jen si zapátrejte v paměti kolik rozbil aut Colin McRea a lidi ho milovali. Venco drž se





11. 9. 2012 21:3442
0 0
Ne každé neštěstí má potrestatelného viníka, ale za každým takovým neštěstím by mělo následovat vyhodnocení příčin (jedno kde a na čí straně jsou) a nalezení jakýchkoli opatření, který můžou nebezpečí do budoucna snížit. Takže netrestat, nehledat viníka, ale řešení a to, prosím pěkně, řešení rozumná a smysluplná a ne výmysly pro bulvár. Ten u erzet s námi stát nebude, to mi věřte.
Tomáši, díky smajlík
Fox
11. 9. 2012 23:2443 Upraveno 23:29
0 0
Dovolím si mít trošku jiný pohled a omlouvám se, že poněkud vybočím z všeobecného souhlasného mručení a přitakávání.
1. Mediální hon na čarodějnice.
Nepřipadá mi, že by nastal nějaký hon či nějaká štvanice, ať už se týče mladých jezdců či rally jako takových. V jednom vyjádření se nějaký jezdec otře o své mladší kolegy, v jiném se někdo jiný zas dotkne nějaké soutěže. On si žádný redaktor sebevětšího bulváru nedovolí vycucat si něco úplně jen tak z palce, vždy se jedná o reakci na nějaké prohlášení, které se vhodně ocituje. Jediné co je pro taková média podstatné je počet čtenářů a tak i já jsem se poprvé a doufám naposled stal čtenářem Blesku a inkriminovaný článek si přečetl. V dnešní době, kdy agresivita a bezohlednost jsou považovány za ctnosti, pokud vedou k úspěchu, by nějaký hon ani neměl šanci na úspěch. A jestli se někomu tohle vyjádření zdá tvrdé, tak je to jen jinak formulovaná myšlenka, kterou si dovolím ocitovat: ..."nová mladá generace, která je dravá a nemá respekt z rychlosti. Ale to je přirozený stav"...
čímž si dovolím plynule přejít k bodu č. 2:
Rychlost a hledání hranice.
Nic nevyřeší nějaká "omezená licence" pro začínající jezdce, kteří by museli nějakou dobu jezdit se slabšími vozy. Dokonce to považuji za kontraproduktivní. Pominu-li fakt, že je obtížné určit, co je slabší vůz, v momentě, kdy jezdec přesedne do onoho vytouženého silného vozu, je zase všechno jinak. Ano, je to trochu rozdíl proti tomu, co jsme zažili my, když nám zrušili skupinu A1 a místo vozu, vážícího zhruba tunu a disponujícího celými 65 koňskými silami, posazeného na sériových pneu 165x13 jsme byli nuceni osedlat vůz, který byl o něco lehčí a měl o několik koní víc, navíc s možností obout pneu OR27 rozměru 190/55x13.
Byli jsme občas docela vykulení, že teď musíme někdy brzdit i když jedeme do kopce a tam, kde ještě loni jsme jeli přes horizont na plný plyn teď najednou musíme ubrat. Dovolím si tvrdit, že nikdy jsme nebyli pořádné ráně blíž než tehdy.
Takže nějaké direktivní omezení tenhle problém podle mne absolutně nevyřeší.
Ono hledání hranice možností, rychlosti je záležitost poněkud ošemetná. Jde se na ní dostat zhruba dvěma základními, leč diametrálně odlišnými způsoby. Shora a zdola, přičemž první způsob s sebou nese popularitu, poplácávání po zádech, povzbudivé výkřiky typu "Jdi do toho", "Go Go Go!", "Drž se" a podobně. Jen je poněkud náročný na finance, protože přináší povětšinou větší spotřebu materiálu a občas i nějakého toho diváka či spolujezdce. A je naprosto jedno, jak starý onen jezdec je, protože tenhle přístup se jen tak rychle nemění. Nehledě na to, že dnes je někdo v 25 letech v podstatě starý mazák, přičemž např. já jsem poprvé uchopil volant soutěžního vozu v 27 letech - dřív jsem na něj bohužel nenašetřil. Byl jsem bažant a před rychlostí a fyzikálními zákony jsem měl respekt. A i když jsme nejezdili nikde na chvostě, bylo to docela bezpečné a bez ran. Šli jsme tou druhou cestou - hranici jsme hledali odspodu, zrychlovali jsme s přibývajícími zkušenostmi. Za 7 let jsme nedojeli 2x kvůli havárii. Ale pokud někdo v jedné sezoně ze 7 podniků 5x havaruje, netuším jak zareagovat. Svoje jsem napsal už tady:
Fox
comment Reagovat [27.6.2012 00:24]
Hux, jurisek & spol.:
Pokud mu to budete financovat, nic proti. Ale jezdec musí používat i mozek, už jen proto, že zabít třeba spolujezdce není nic hrdinského. A při jízdě bez mozku je k tomu sakra blízko - bohužel...
A o šolíchání do cíle jsem nic nepsal - jen že k jízdě je třeba nejen srdce, ale i mozek. Přeberte si to jak chcete.

Prostě mám dojem, že dnešním jezdcům sice nechybí dravost, zato postrádají určitý respekt před fyzikálními zákony a něco jako pokoru před svou modlou - rychlostí. Ono se vážně najde pár míst, kdy je nutné ubrat plyn.
Posuňme se ale dál...
3. Tratě a povrchy.
Všichni víme, jak těžké je najít trať, kterou schválí byrokrati na úřadě, policie a různá ekoteroristická sdružení. Pak dochází k tomu, že nejschůdnější či jediné možné tratě se vytýčí na těch nejzapadlejších okreskách, kde je nějaká údržba prakticky nulová. Rozbitý, "uskákaný" asfalt, naše "specifikum", na které najít vyladění podvozku je velmi problematické, drahé a zabránit nějakému odskočení vozu je téměř nemožné. Rozumný jezdec oželí nějaké ty vteřiny a prostě pár úseků "prodá", ti ambiciozní to risknou a podrží to. Někdy to vyjde, někdy ne. Tady prosím pěkně nepomohou retardéry, tady by pomohla pouze změna povrchu - a to za takový, na jakém se jezdí ve světě. Když asfalt, tak takový, který si to hrdé označení zaslouží, který je rovný a bez nakopávacích zlomů a děr. Než rozbitý asfalt, to už radši slušnou šotolinu, možná by se daly nějaké úseky najít snadněji než asfalty. Navíc je šotolina divácky atraktivnější a povětšinou i pomalejší, tudíž bezpečnější.
4. Pořadatelé a diváci.
Kapitola sama pro sebe. Tady se v článku zmiňovaným výtkám vůči Barumce přidám, ale ani ne tak ke stavbě trati (to jsem nakousl výše), jako k pořadatelskému zabezpečení. Ruku na srdce - kolik z těch proklamovaných 200 000 lidí podél trati jsou skuteční rally fandové a kolik je omladiny, která si to plete s poutí, kombinovanou s chlastačkou ? Proti některým skupinkám "diváků" jsou fotbaloví chuligáni ovečky. Je zajímavé, že s těmito problémy jsem se opakovaně setkával pouze na Valašce a Barumce, odkud jsem si pravidelně jako největší zážitek odvážel upozornění na to, že jsem blbý pražák. Teplice, Krumlov, Topolčany, Košice, Příbram, Klatovy - naprosto v pohodě, jen ta Morava má zřejmě své specifikum. Proto už drahně let Barumku a Valašku vypouštím, a to i za cenu, že si nechám ujít pohled na největší koncentraci opilců na čtvereční kilometr.
A přiznám se, že největší překvapení letošní Barumky spočívalo v tom, že ke smrtelné nehodě diváka došlo až tak pozdě, skoro na konci a ještě tak nešťastně, vinou jezdce a nikoliv diváka. Ale bylo skutečně jen shodou okolností a velké dávky štěstí, že celá Barumka neskončila už úvodní RZ na "autobusáku".
Dalo by se dlouze vymýšlet, jaká opatření realizovat, aby k podobným tragédiím nedocházelo, ale já si dovolím tvrdit, že 90% problémů by vyřešilo používání zdravého rozumu a dodržování elementárních zásad obyčejné lidské slušnosti.
Omlouvám se že jsem se zase rozkecal, dalo by se toho napsat mnohem víc, lépe a možná i trochu méně chaoticky, ale stejně děkuji všem, kteří to dočetli až sem.
12. 9. 2012 00:3144
0 0
Původně napsal Fox

...největší překvapení letošní Barumky spočívalo v tom, že ke smrtelné nehodě diváka došlo až tak pozdě, skoro na konci a ještě tak nešťastně, vinou jezdce a nikoliv diváka...


Je mi vazne smutno, ze tohle ctu zrovna na techto strankach (ze se to da docist na iblesku, s tim se asi musim smirit) a navic od cloveka, ktery v tom zrejme taky nekdy sedel. Pokud by mela byt vina jezdce, ze pri nezvladnuti vozu a havarii dojde ke zraneni divaka, nemusi se zadne rally poradat - stejna zodpovednost plati v beznem silnicnim provozu.
Podstatou zavodeni je hledani nejakych hranic, vlastnich nebo technickych, fyzikalnich. Limit lze spolehlive najit jedine jeho prekrocenim, nijak jinak. Rozdil je jenom v tom, jak rychle se k nemu jednotlivec s ohledem na svou odvahu a financni moznosti muze dostat. Z toho plyne, ze bourat se bude, dokud tato disciplina bude existovat. Jezdci budou i nadale pokouset svou odvahu ve snaze vyrovnat se tem nejlepsim. Kazdy spolujezdec si musi dobre rozmyslet, ke komu si do auta sedne a ke komu ne, kazdy jezdec si vybira, komu bude duverovat, ze rozpis precte spravne.
Nezbytne je, aby poradatel zajistil co nejbezpecnejsi divacke zony a informoval divaky o nebezpeci, ktere jim hrozi. Tim bude odpovednost jednoznacne urcena.
Fox
12. 9. 2012 01:1545
0 0
Obávám se, že si pleteš pojmy.
Pokud nezvládnu vůz a havaruji, není to moje vina ? Čí tedy ?
Jestliže se to stane na uzavřené trati RZ a dojde ke zranění nebo i ke smrti, nenesu trestní odpovědnost. Tady je ten rozdíl mezi rally a běžným provozem.
Naopak, pokud havaruji na přejezdu mezi RZ, tedy nikoliv na uzavřené trati, přesto, že jsem účastníkem rally, jsem plně trestně odpovědný za vzniklé škody.
A zrovna tak bych polemizoval o podstatě závodění. Ta není v tom, hledat hranice, ta je o tom, být první, být rychlejší než ostatní. To hledání hranic je průvodní jev, cesta, nikoliv cíl.
Fox
12. 9. 2012 01:2846 Upraveno 01:35
0 0
Ještě bych něco dodal.
Limit lze spolehlivě najít jedině jeho překročením ? Pokud takové názory převládají, pak se nedivím, že jezdecký styl "jedu co to dá, rána nerána" tolik lidí obdivuje. Pravda - napřed přijde o život nějaký ten divák, co si stoupnul kam neměl, pak spolujezdec, co byl tak naivní, že do toho šel, až nakonec přijde ta poslední rána, co to hledání definitivně ukončí.
Nepleť si prosím odvahu s hazardem a nezodpovědností. A ta hranice se dá najít i zespoda - v momentě, kdy ten vůz, co se už už stěhuje z trati zvládnu, udržím na cestě a nehavaruji. Osobně preferuji ten druhý způsob...
12. 9. 2012 08:1347
0 0
Pokud si dobře uvědomoji, Václav Kopáček jel rally. Baví ho to a chtěl dokázat že na to má. To že havaroval při závodech mu nikdo nemůže mít za zlé ( maximalně majitel týmu a sponzoři). Hávarie na závodech byli a budou. to že bohužel zabil diváka je věc druhá, a za to on vinu nenese.
12. 9. 2012 08:2548
0 0
Miluji řeči o tom, jak se hledá hrana a jak se hrana hledá odspoda. Zajímalo by mě, kolik jezdců u nás je schopno jet hranu celou RZ. Naprosté minimum. Málokdo je totiž schopen tu hranu poznat. A i když máš pocit, že jedeš kousek pod hranou, najednou tě může jakékoliv místo překvapit a jsi za hranou... Stačí víc bordelu, stačí nenadálá vlhkost v lese, špatně nastavený vůz, který se projeví v nějaké konkrétní situaci...
12. 9. 2012 09:3149
0 0
Fox má ve spoustě věcech pravdu. Neříkám ve všech, ale v drtivé většině. A pravda se velmi těžko poslouchá...
12. 9. 2012 09:4450
0 0
Já hledání hrany přenechám povolanějším a vrátím se k textu Tomáše Singera, který svoje slova končí „…věřte mně, že se něco musí změnit a já bych začal od shora“. Právě teď je totiž příležitost změnit slova v činy. Dá se využít, dá se samozřejmě propást. Všechno je jenom a pouze o tom, jestli ti, kteří to s rally myslí vážně a jsou i ochotní a zvyklí sami něco dělat, se dokáží sjednotit a jednotně vystoupit. Na středu 19. září totiž svolává Autoklub ČR do Školicího centra Škoda v Mladé Boleslavi novinku - Konferenci Svazů rally a rally historických automobilů, ze které má demokraticky vzejít návrh nového obsazení těchto sportovních autorit, který následně prověří Prezídium AČR a předloží ho ke schválení podzimní valné hromadě AČR.

AČR zjevně neponechává nic náhodě a aby bylo dosaženo kýženého výsledku, navrhl předem složení hlasujících účastníků konference:
12 členů Svazu rally,
5 členů Svazu historických automobilů,
15 zástupců pořadatelů
7 zástupců týmů.
Zájemci z řad činovníků, středisek nebo týmů (nikoliv aktivní jezdci), kteří by projevili zájem této konference se zúčastnit, mají kontaktovat předsedu svazu a dohodnout si účast.

Již z předloženého návrhu složení konference lze celkem spolehlivě předpovědět, čí zájmy mají mít v nadcházejícím období navrch:
Svaz rally má 12 členů, z nichž 6 je pořadatelů, 2 jezdci.
Svaz HA má 5 členů, z nichž 4 jsou pořadatelé a jezdci zastoupeni nejsou.
Pořadatelé mají mít 15 zástupců, jistá je samozřejmě účast těch 10 ze Svazu rally a Svazu HA, pokud vůbec za této situace přijede někdo další (max. 5), nemá šanci cokoli ovlivnit.
Týmy mají mít na konferenci celkem 7 zástupců (ale nesmí jít o aktivní jezdce), takže je v podstatě jedno, kdo to bude, protože jakou váhu v hlasování představuje 7 vůči 16 členům svazů nebo 7 vůči 15 zástupcům pořadatelů?

Má-li se něco změnit, rozhodně to nepůjde bez aktivního přičinění těch, kteří po změně volají. Nestačí říkat, že se něco musí změnit.
Fox
12. 9. 2012 09:5651 Upraveno 09:57
0 0
Původně napsal Shacki

Miluji řeči o tom, jak se hledá hrana a jak se hrana hledá odspoda. Zajímalo by mě, kolik jezdců u nás je schopno jet hranu celou RZ...

Promiň, ale jet hranu celou RZ je nesmysl. Té hrany je možno se občas dotknout, při podstoupení dost velké míry rizika. Jet celou RZ tak, abys jí dokončil lze tak, že se občas k té hraně přiblížíš. Jak to vypadá, když se jí dotýkáš nám právě Venda dost často předvádí. Já vím, že se to blbě poslouchá či čte, vím co je to lokálpatriotismus. Přiznat si fakta občas zabolí, ale přehlížet je nic neřeší.
12. 9. 2012 10:0252
0 0
Původně napsal Fox


Promiň, ale jet hranu celou RZ je nesmysl. Té hrany je možno se občas dotknout, při podstoupení dost velké míry rizika. Jet celou RZ tak, abys jí dokončil lze tak, že se občas k té hraně přiblížíš. Jak to vypadá, když se jí dotýkáš nám právě Venda dost často...


V této souvislosti jsem vůbec nemyslel Vendu, tak mi to prosím nepodsouvej. Souhlasím s tím, že u nás hranu celou RZ nedokáže asi nikdo. Ale proč podsouváte Vendovi, že jede celou RZ hranu, když před ním ve třídě bylo několik dalších závodníků? Co by potom jeli oni? Hm?
12. 9. 2012 10:1153
0 0
Fox >> hodil jsi šmahem všechny z Moravy nejen fanoušky (i ty slušné) ale i závody do jednoho "na odstřel" pytle. A jak můžeš soudit, když na Moravu už tak dlouho nejezdíš? Já se nebudu pouštět do ping pongu kde je kdo jak moc narvaný, ale zkušenosti z Pražským sprintem co se tohoto týče je přinejmenším na hraně. Ale zato asi zase můžou Moraváci a když Ti ne, tak fans z Polska. Tohle to jednoduché soudcovství tu už bylo - jednou to přišlo ze západních hranic - podruhé z Moskvy ...

Fakt mě takové názory mrzí, protože já (ze ZL) jsem našel na různých rally dobré kámoše v Pardubicích, Liberci atd. Jízlivě bych dodal, že musíš mít radost z toho co se děje skrz ten pančovaný chlast - ale to by bylo hodně přes - snad tu radost nemáš ...
12. 9. 2012 10:1454
0 0
S tou hranou odspoda mi to trochu není jasné... přeci když už se auto sune ven, tak jsem za hranou, ne? To, že dokážu zachránit nedotáčivý smyk, je věc druhá, ale nevím, jak se zachraňuje odskočení zadku do strany ve 150 km/h.

A musím plně souhlasit se Shackim - i když člověk jede na pohodu, může přijít na řadu pověstná nevyzpytatelnost rally a v mžiku je i taková rychlost příliš vysoká.
Fox
12. 9. 2012 10:1555
0 0
Tak promiň, netušil jsem že se bavíme o někom jiném, měl jsem dojem že tato diskuse je naprosto konkrétní.
A že byli jezdci, co dovolili být před ním a nebourali ? Tahle otázka právě o něčem vypovídá - třeba nejeli tuhle třídu první sezónu ?
Měli rozpisy z minula a víc jim seděly ?
Měli s Barumkou víc zkušeností ?
Nebo, nedej bože, jsou prostě lepší ?
Copa necítíš sám, jak je ta tvoje otázka arogantní ?
Fox
12. 9. 2012 10:1856
0 0
Doktore, přečti si prosím pořádně co píšu. Neházím nikoho do jednoho pytle, naopak se ptám na poměr skutečných rally fandů a na ten zbytek, který to špatné jméno vytváří.
A nevím z jakého pančovaného chlastu bych měl mít radost, prakticky nepiji, jsem téměř abstinent...
Fox
12. 9. 2012 10:2357
0 0
Pokud se auto sune ven, je na hraně. Pak to buď zvládnu a řeknu si "rychleji to už nešlo" a jedu dál, nebo to nezvládnu, praštím s tím a zkonstatuji, že to bylo moc rychlé.
Nevyzpytatelnost se snažím eliminovat napsáním dobrého rozpisu, taky dost pomáhají zkušenosti, které mi napoví, kde bude vytahaný bordel a podobně...
12. 9. 2012 10:4258
0 0
Fox:..."Tady prosím pěkně nepomohou retardéry, tady by pomohla pouze změna povrchu - a to za takový, na jakém se jezdí ve světě. Když asfalt, tak takový, který si to hrdé označení zaslouží, který je rovný a bez nakopávacích zlomů a děr. Než rozbitý asfalt, to už radši slušnou šotolinu"...

Pane Foxi, zde se bavíme o rally, ne o nějaké sterilní disciplíně, nehledě na to, že právěže tento hrbolatý asfalt je od pradávna doménou tohoto podniku (a to si ředitel před závodem ještě stěžoval jak mu to cestáři čím dál více kazí tím Vaším "světovým" asfaltem).

A k Vašemu mindráčku k moravanům potažmo Barumce - pokud jste vždy vystupoval v podobném duchu tak se vůbec nedivým s jakým že to "označením" jste se vracel domů...
Fox
12. 9. 2012 10:5259
0 0
Děkuji za upozornění, jsem si vědom o čem se bavíme. A dovolím si tvrdit, že ten rozbitý asfalt není světový trend. Že se dělá z nouze ctnost je jedna věc, názor jezdců je poněkud odlišný, pokud budete mít zájem ho zjistit.
A k těm mindráčkům - žádnými netrpím, k tomu označení stačí pouze SPZ na autě.
Ubezpečuji vás, že v Praze nemusím mít na autě s "Béčkem" na SPZ napsáno "Jsem z Prahy".
Zato služební vozy (s pražskou SPZ) mých moravských kolegů se do jednoho skvěly nápisy "Já su z Brna", "Já nésu pražák" a podobně. Proč asi ?
Tolik jen k tomu mindráku, i když je to asi to nejmíň podstatné, co jsem měl na srdci.
12. 9. 2012 11:0860
0 0
Díky za tohle vyjádření Tomáše Singera. Jen doufám, že si jej přečetlo ve sportu co nejvíce lajků a snad ubyla alespoň část veřejnosti, která si myslí, že je to Vaškova chyba. Sem hodně rozladěn z toho, jak to podala media a jak se k tomu postavili jezdci co jim podali rozhovory. Protože všude to vyznělo tak, že za to může Venda smajlík Budiž důkazem spousta mých přátel, co se o rally nezajímají a ptají se mě na to co tam ten kluk vyváděl...a já jim pak musím vysvětlovat, že jeho chyba to rozhodně nebyla. Přesně v tom místě to takto mohlo ustřelit komukoliv!!!

Divim se, že se vůbec někteří jezdci a další z oboru měli potřebu se vyjadřovat v tomhle smyslu. Štajf jako novinář asi snad ani nepřemýšlel nad tím jak si jeho slova přeloží široká veřejnost smajlík starej Kopecký to snad radši nekomentovat no nejvíc mě nakrk "mistr" Tlusťák. Jezdec, kterej v životě nic nezajel a ani nezajede by měl radši mlčet. Jediný čim by celý věci pomohl, že by pověsil volant na hřebík a peníze jeho sponzorů by šli právě do někoho mladýho talentovanýho....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!