Redakce - eWRC.cz
15. 11. 2012 13:35 − 4745× − 94

R. Kresta a V. Pech reagují na zrušení rally do konce roku

Redakce eWRC se rozhodla zveřejnit stanovisko špičkových soutěžních jezdců Václava Pecha jun. a Romana Kresty.

Redakce eWRC se rozhodla zveřejnit stanovisko špičkových soutěžních jezdců Václava Pecha jun. a Romana Kresty. Tito jezdci se pokoušejí v této rozjitřené, a pro rally velmi nepříznivé době, vyzvat ke klidu a s rozhodnutím Svazu Rally vyjadřují souhlas. Dle jejich názoru se nyní nacházíme ve velmi prekérní situaci. Pokud bychom za stávajících podmínek, tj. Národních sportovních řádů 2012 připustili odjetí těchto dvou soutěží, míra rizika by byla tak vysoká, že by mohlo rally v České republice i v případě „odřeného kolene“ definitivně skončit.

Redakce eWRC je demokratické uskupení jedinců, kteří mají rádi rallysport. Názor v redakci na zrušení nadcházejíchc dvou závodů rozhodně není jednotný. Rádi ale dáme prostor k vyjádření názoru všech dotčených, aby bylo možné si utvořit vlastní názor na věc.

Žádáme, aby co nejdříve opadly vášně, jak na jedné, či na druhé straně, a byly vytvořeny skupiny skutečných odborníků, kteří posoudí opravdová rizika současných rally a navrhnou systémová a ne krátkodobá – zbrklá opatření, která vrátí automobilové soutěže zpět mezi sporty, které nejsou širokou veřejností posuzovány jako "zločinecké". Je třeba vyslechnout názory lidí, kteří mají zkušenosti, jak z České republiky, tak ze zahraničí a dokáží je předat. Rally je ve velmi složité situaci, do které se ale dostalo nějakým postupným vývojem. Nejedná se o žádnou skokovou změnu, a tak je k tomu třeba přistoupit a hledat chyby i ve vlastních řadách.

Roman Kresta „Na zasedání Svazu rally jsem byl osobně přítomen. Rozhodnutí o zrušení letošních volných podniků bylo naprosto správné a jednoznačné. Je potřeba si uvědomit, že automobilové soutěže nyní stojí na rozcestí. Pokud chceme zachovat tradiční duch rally a závodit na rychlostních zkouškách, nikoli pouze na okruzích a v areálech, musíme přijmout zcela zásadní opatření. Právě proto byly vytvořeny pracovní skupiny odborníků, kteří nyní zpracovávají materiály do dalšího zasedání.

Málokdo si umí představit, co lidé v tomto kraji nyní prožívají, jak se cítí a pod jakým nepředstavitelným tlakem se nyní organizátoři RallyShow a starostové nacházejí. Rallysport je krásný sport a je potřeba, aby si všichni soutěžní jezdci a fanoušci uvědomili vážnost této vzniklé situace a začali se podle toho chovat."

Václav Pech „Pokud chceme zachovat rallysport na území České republiky, nemá smysl nad tímto rozhodnutím vůbec přemýšlet. Tato tragédie se nás všech velmi dotýká. A tato skutečnost musí být jednoznačně nad vším ostatním. Já osobně jsem se do Prahy na souboj s Dani Sordem velmi těšil, ale zachování rallyového sportu má u mě absolutní přednost před nějakým osobním zájmem či přáním. Je potřeba se dívat do budoucna a opravdu racionálně a bez emocí se zamyslet a najít společnou cestu jak dále. A tou společnou cestou nemám na mysli pouze Svaz rally, pořadatele, nás jezdce a týmy, ale i diváky.“

Komentářů celkem: 94
15. 11. 2012 16:3221
0 0
..kdyby Kresta s Pechem rekli, kvuli vasnim ve spolecnosti je dobre to do konce roku zrusit, chapal bych to. Ale jake opatreni chteji a hlavne muzou zavadet, aby se neco takoveho uz nikdy nestalo, to nechapu.
15. 11. 2012 16:3922
0 0
za smrt diváku mužou media!!!! píšou jen o malerech v rally.ani zpráva že se pojede ten a ten podnik a jak se maj chovat diváci,pak to takhle dopadá.fanoušek ví co a jak obyčejnej divák ne.lidi jsou zděšení v čechách protože nemaj osvětu.podle mne praha se měla jed,pozvat novináře a né jen na tiskovkovku.a zasvětit je do relly co a jak.hlavně pozvat ty novináře a veřejně co o neštěstí psali.
15. 11. 2012 16:3923
0 0
Je vidět,že "buzekpar" ale ,ale vůbec nic nepochopil.
Optatření je řada: od zpomalení /retardery" až po udělování licenci a podobně
Raf
15. 11. 2012 16:4024
0 0
Zaráží mě, že většina dosavadních odpovědí je v duchu "co na to řeknou novináři". Co kdybychom na chvíli dali stranou média a zamysleli se, co udělat, aby se jezdci i diváci vraceli po rallye domů. Nejen zdraví, ale abychom se vůbec vraceli ...
15. 11. 2012 16:4225
0 0
nejdůležitější teď je, aby byla co největší informovanost, o tom kde stát a jak se chovat, i mezi lidma, co na rally přijdou jen "náhodou" a jejich regulaci taky napomůže nepopulární výběr vstupného... co si budeme povídat i tady se najde spousta lidí, co si budou schopni stoupnout úplně stejně před pevnou překážku, odkud nebudou mít šanci utéct a ještě, když auta vůbec nesledují a nevědí c mohou očekávat...smajlík
15. 11. 2012 16:4326
0 0
SKODA: Zpomalení retardéry a licencemi se možná minimalizují havárie, ale už ne jejich následky. Stálu bude platit, že pokud někdo vstoupí do zakázaného prostoru, tak jde smrti naproti.
15. 11. 2012 16:4627
0 0
Proč,ptám se proč,no přece pro prašule,ty jsou přece až na prvním místě,zase alibismus.Represe místo prevence-"dítě si šáhne na horké kamna,tak celou zimu nebudu topit,místo toho abych udělal opatření,že se nepopálí a ke kamnům se už nedostalo"Myslel jsem,že pořád se jedná o sport,ale tady se hraje politika"zametat a čekat až to vyšumí!" Proč ti hrdinové to normálním lidem nevysvětlí,tak aby bylo každému zcela jasné o co tady jde.Proč nechají media parazitovat na neštěstí lidí!Proč slavní a zasloužilí činovníci při průjezdech po RZ jezdí v naleštěných předváděčkách a nesnaží se na lidi kolem působit?Stanovisko Romana mě velice zaskočilo,DVD které vytvořil s Danem je co???-aliby???
Pokud se nebude respektovat základní pravidlo slušnosti,tolerance a pokory nic se nezmění!Děda mi vždycky říkal"jo chlapče ten stroj rozum nemá,musíš ho mít ty" a vždycky se vrátíš!Měl pravdu,dnes to říkám taky.Všechno je o hlavě!Už vidím,jak se na jaře všichni dobrovolníci hrnou k podepsání poučení,že zodpovídá za 50m RZ.
15. 11. 2012 16:5228
0 0
Tuhle bitvu zvítězila připosranost, ta kouzelná česká vlastnost. V první řadě jsou alibi před médii a lidmi neznalými problému. Kdy přijde na řadu boj s těmi nekalými médii, kdy se vrátí osvěta, která fungovala, kdy se bude konstruktivně dodržovat, to co je vyzkoušeno a zavedeno v řádech, kdy přijde ta opravdová podpora sportu z těch kruhů nejvyšších ? Jistě, drobná zlepšení budou jen k dobru věci. Ale to co je již zavedeno, doopravdy funguje, tak proč vymýšlet nový nevyzkoušený celek. Kdyby se dalo vymyslet něco naprosto geniálnějšího, už by to přeci dávno fungovalo. Je to krok zpět. Tohle zase hrozí něčím papežštějším, než by vymyslel papež. Síla je v pokračování a zdokonalování, toho co se pracně vybudovalo. Jednu novou myšlenku, vlastně staronovou bych měl. V hlavách lidí z rallye zraje dlouho. Co zavést systém, který fungoval v dobách před revolucí za dob Svazarmu ? Ten kvalifikační systém byl v každé motoristické disciplíně a fungoval zároveň jako motivační. V dnešní době by do něho šli zařadit i jezdci a podniky z amatérských soutěží, kterých se v ČR jezdí několik. Posádky by měli podle výsledků a svých finančních možností příležitost se postupem času vypracovat do vyšších stupňů soutěží (odstupňovaných s přísnějšími technickými předpisy), a AČR (Svaz rally) by měl pod kontrolou všechny závodníky v ČR na různých (všech) stupních licencí. S tím by pro ně plynuly i nějaké ty další příjmy. Ale i starosti. A hlavně by konečně začali dodržovat jeden bod ze svých stanov, a tím je " Podpora amatérského sportu ", jehož nedodržování bylo již před 2 lety ze strany FIA vytknuto. Rallye tuhle válku nakonec vyhraje smajlík
15. 11. 2012 16:5829 Upraveno 17:00
0 0
SKODA: tvou jistotu, co kdo pochopil bych chtel mit..
Retarderu tam narves tolik, aby auta v pripade vyletu ven jenom zvalcovaly travu? Nikdy nevyloucis vylet ven a ani to, ze tam muze nekdo stat, i kdyz to bude zakazany, "strezeny, zaminovany" prostor.
A licence neni svatozar, ktera te chrani od chyby nebo crashe zavineneho technickym problemem.
Uz svita?
15. 11. 2012 17:0330
0 0
Jsem rád ,že už se konečně vyjadřují i jezdecké špičky .Děkuji
15. 11. 2012 17:0331
0 0
co udelat prazsky rallysprit treba v březnu? smajlík
15. 11. 2012 17:0632
0 0
Nesouhlasím se zrušením podniků..Uklidní se tím akorát široká veřejnost, která je ted zblblá od Novy a Primy a bulvárů, která to využila k senzaci(za všechno příklad rozhovor údajně s jezdcem, který ale nikdy nejel a dělá někde na vodárnách)...Jedno je pravda a to řekl i Tonda Tlusťák a myslím při Barumce i Roman Kresta..většinou to byl problém u mladých "střelců" při velké rychlosti s N-kovým autem(poslední tragédie sice vyjímka ale jeden jediný a první start v sézoně a N-kové auto) tak by se měla možná zpřísnit licence a kritéria..
15. 11. 2012 17:0633 Upraveno 17:07
0 0
o.honza: To je fakt, to už se pojede stop and go, to už by se diváci pěkně pokochali...
15. 11. 2012 17:0934
0 0
Zruseni obou soutezi je uplny nesmysl a alibismus!!!Jaka osveta?Jaky novy pravidla?Jaky novy narizeni?Vzdycky se mezi lidma najde nekdo kdo na osvetu a vselijaky pravidla kasle.Zadny novy narizeni neni schopno vyresit vsechny nehody,ktere se pri rally mohou stat.Kdo mohl pocitat s tim,ze Kopacka to nakopne a vrati se do vnitrni strany zatacky?A hlavne v jake vzdalenosti od toho mista,kde ho to nakoplo?V jednom z tech rozhovoru to je presne receno.Auto v rally muze klidne z niceho nic sjet do prikopu na rovine po 100metrech od startu!!!Proste je to shoda vsech moznych nahod a shod!!!Retardery se pouzivaji uz davno a stejne se porad neco deje.Vyjadreni Pecha a Kresty mne neprekvapuje ale uplne sokuje!!!Co jsou schopny vyplodit za picoviny po tolika letech zavodeni.
15. 11. 2012 17:1435
0 0
několik dobrých myšlenek řekl i Tonda Tlusťák: http://soundcloud.com/dj-ondra-albrecht/tlustak-rozhovor-cely
Jde tady v podstatne mire i o Lancery a podobne produkce. Bez upravy R4 jsou podvozkove za vykonem motoru a maximalkou. Takove auta by mel ridit napr., podle me, jezdec, ktery ma odjeto treba az 15 rally s mensim autem 2wd. Jenze ani to neni zarukou, ze se nebudou stavat chyby. Jezdec ma na ne pravo. Divaci musi na nebezpecnych mistech rezolutne pryc, naopak pomale zatacky, kde najezdova rychlost je nizka jsou nyni naprosto extremne opaskovana a lidi pak hledaji jine mista, bliz u trati, casto za horizonty..
15. 11. 2012 17:2236
0 0
Peťan72. Souhlasím..ač je to tvrdé..ale všichni kdo na rallye chodíme víme, že se u trati také najde spousta "místních" znalců , kteří pořadatelé neposlouchaj a je jim jedno kde stojí, ale hlavně že něco vidí...
15. 11. 2012 17:2537
0 0
Malinu jsem moc nepochopil.
15. 11. 2012 17:2638
0 0
Děkuji touto cestou Romanu Krestovi a Václavu Pechovi za jednoznačně správné
stanovisko k momentální situaci v české rally.Děkuji pánové!
15. 11. 2012 17:2739
0 0
Podle meho nazoru mel Autoklub nejpozdeji v pondeli najmout profesionalni komunikacni agenturu, ktera se specializuje na krizovou komunikaci. Vyjadreni pana Patla a pana Jecminka jenom prispeli k rozdmychani toho kabaretu, ktery se v prubehu vikendu a nasledujicich dnu v mediich rozehral. Zruseni zbyvajicich podniku bude znamenat v ocich mnoha rozumnych, ale nezasvecenych lidi priznani systemove chyby a v konecnem dusledku se obrati proti rally samotne. Myslim, ze Roman Kresta i Vasek Pech se myli.
Staronovy prezident Autoklubu Jecminek mel vystoupit s rozhodnym stanoviskem, ze na zaklade prvnich zaveru vysetrovani k systemove chybe nedoslo, nestesti zpusobila individualni chyba, kterym nelze 100% zabranit, ale o jejichz maximalni eliminaci se ACR napriste pomoci dalsiho souboru opatreni pokusi.
Misto toho sledujeme poloamatersky boj o vysumeni cele kauzy...
15. 11. 2012 17:3840
0 0
Jednoznačně nesouhlasim s Romanem a Vaškem. Právě že tohle rozhodnutí je dělaný s horkou hlavou a vůbec není racionální. Mělo se dát jasně najevo, že se nejedná o žádnou systémovou chybu. Zrušením soutěží jakoby svaz přiznal, že je něco silně v nepořádku a že je třeba dělat zásadní změny. Jestli byla chyba ještě někde jinde, než na straně oněch děvčat, tak byla na straně toho řadového pořadatele (přítele jedné z těch holek), který je z toho prostoru nevyháněl. Zkrátka prosto byl zakázaný a dokonce tam stál člověk, který to měl hlídat, což ale zřejmě nedělal. Nedovedu si představit jediné realizovatelné opatření, které by takovým situacím (nekázni diváků a selhání jednotlivce pořadatele) předcházelo.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!