Redakce - eWRC.cz
15. 11. 2012 13:35 − 4742× − 94

R. Kresta a V. Pech reagují na zrušení rally do konce roku

Redakce eWRC se rozhodla zveřejnit stanovisko špičkových soutěžních jezdců Václava Pecha jun. a Romana Kresty.

Redakce eWRC se rozhodla zveřejnit stanovisko špičkových soutěžních jezdců Václava Pecha jun. a Romana Kresty. Tito jezdci se pokoušejí v této rozjitřené, a pro rally velmi nepříznivé době, vyzvat ke klidu a s rozhodnutím Svazu Rally vyjadřují souhlas. Dle jejich názoru se nyní nacházíme ve velmi prekérní situaci. Pokud bychom za stávajících podmínek, tj. Národních sportovních řádů 2012 připustili odjetí těchto dvou soutěží, míra rizika by byla tak vysoká, že by mohlo rally v České republice i v případě „odřeného kolene“ definitivně skončit.

Redakce eWRC je demokratické uskupení jedinců, kteří mají rádi rallysport. Názor v redakci na zrušení nadcházejíchc dvou závodů rozhodně není jednotný. Rádi ale dáme prostor k vyjádření názoru všech dotčených, aby bylo možné si utvořit vlastní názor na věc.

Žádáme, aby co nejdříve opadly vášně, jak na jedné, či na druhé straně, a byly vytvořeny skupiny skutečných odborníků, kteří posoudí opravdová rizika současných rally a navrhnou systémová a ne krátkodobá – zbrklá opatření, která vrátí automobilové soutěže zpět mezi sporty, které nejsou širokou veřejností posuzovány jako "zločinecké". Je třeba vyslechnout názory lidí, kteří mají zkušenosti, jak z České republiky, tak ze zahraničí a dokáží je předat. Rally je ve velmi složité situaci, do které se ale dostalo nějakým postupným vývojem. Nejedná se o žádnou skokovou změnu, a tak je k tomu třeba přistoupit a hledat chyby i ve vlastních řadách.

Roman Kresta „Na zasedání Svazu rally jsem byl osobně přítomen. Rozhodnutí o zrušení letošních volných podniků bylo naprosto správné a jednoznačné. Je potřeba si uvědomit, že automobilové soutěže nyní stojí na rozcestí. Pokud chceme zachovat tradiční duch rally a závodit na rychlostních zkouškách, nikoli pouze na okruzích a v areálech, musíme přijmout zcela zásadní opatření. Právě proto byly vytvořeny pracovní skupiny odborníků, kteří nyní zpracovávají materiály do dalšího zasedání.

Málokdo si umí představit, co lidé v tomto kraji nyní prožívají, jak se cítí a pod jakým nepředstavitelným tlakem se nyní organizátoři RallyShow a starostové nacházejí. Rallysport je krásný sport a je potřeba, aby si všichni soutěžní jezdci a fanoušci uvědomili vážnost této vzniklé situace a začali se podle toho chovat."

Václav Pech „Pokud chceme zachovat rallysport na území České republiky, nemá smysl nad tímto rozhodnutím vůbec přemýšlet. Tato tragédie se nás všech velmi dotýká. A tato skutečnost musí být jednoznačně nad vším ostatním. Já osobně jsem se do Prahy na souboj s Dani Sordem velmi těšil, ale zachování rallyového sportu má u mě absolutní přednost před nějakým osobním zájmem či přáním. Je potřeba se dívat do budoucna a opravdu racionálně a bez emocí se zamyslet a najít společnou cestu jak dále. A tou společnou cestou nemám na mysli pouze Svaz rally, pořadatele, nás jezdce a týmy, ale i diváky.“

Komentářů celkem: 94
15. 11. 2012 17:4441
0 0
Napr. profi usporiadatelska sluzba? Prave to, ze sa to stalo v zakazanom priestore kde dokonca bol usporiadatel je podla mna neuveritelny megapruser.
15. 11. 2012 17:4842
0 0
Aaaaa tak zpravy na nově: dívky údajně stáli v zakazaném prostoru, když byly navštívit pořadale. Po těžké masáži národa o tom jak umírají lidé na rally, cca 1 min. reportáž jak to nejspíš bylo smajlíksmajlík fakt bulvár( ten se taky lidem neomluví, když lidem lže)
15. 11. 2012 17:4843 Upraveno 17:50
0 0
Maestro: co znamena profi poradatel? Bude mit statut Verejneho cinitele, jako policie, hasici, celnici apod. s nalezitymi pravomocemi? Ten profiporadatel muze taky selhat jako chybujici clovek, tak jak se to asi stalo tady s osobni chybou poradatele amatera...
Chapes ten rozdil mezi systemovou a osobni chybou? To vyresi profi poradatel?
15. 11. 2012 17:5344
0 0
Jose: s tím zpřísňováním licencí a chybováním nezkušených jezdců - já ti pořád nevím... V těchto dvou konkrétních případech tomu tak bylo, ale bourají přeci i tebou jmenovaní...
Kresta letos na Barumce proletěl pozadu plotem až do nějaké zahrady. Měl štěstí, že tam nebyli nevhodně stojící diváci.
Tlusťák dokonce letos jednoho takového nevhodně stojícího diváka ve Španělsku zabil. A zkušeností má habakuk.
Fakt si myslíš že problém je v nezkušených jezdcích? Nebo spíše v nevhodně stojících divácích?
15. 11. 2012 17:5645
0 0
Nevím jaký má vliv současná "přestávka" na sponzory ?
V téhle chvíli by bylo dobré kdyby jezdci více vystupovaly v mediích a třeba a uváděly věci na provou míru. Nejlěpší by bylo kdyby někdo šel do Hydeparku.
15. 11. 2012 17:5946
0 0
Nesouhlasím s Krestou a Pechem,...jak jednou ustoupíš.....,už ustupuješ pořád a bude stále těžší se pak vracet k rally v podobě,jakou známe dnes.
15. 11. 2012 18:1147 Upraveno 18:17
0 0
Správně!! Kupředu LEVÁ!, oprava RALLY!, zpátky ni krok. Co se ještě dozvím???

Nehrajte si, vážená, zkušená rally komunito, na svatoušky. Já všechno dodržuji, to ONI. To říká každý, tak kteří to jsou ti ONI? Kdo z nás NIKDY!! Hlavně, že MY TO VÍME, ALE DODRŽUJEME TO?? Hodně laciné... Jsme sebranka, tak si to přiznejme..."chlapsky".
KDO? ... neuznává autority - včera to byl Ječmínek, dneska už Kresta s Pechem. ALE zítra ty mlíka, cedulky, traťáky BUDEME respektovat!
Najednou je vysmívaný Tonda za hvězdu. Jistě ho to ohromně těší a užívá si svých pět minut slávy.
K...va, co se to děje? Jeden napíše, že když se popálí děcko o kamna, ne, že netopí, ale dělá OPATŘENÍ, aby se to už neopakovalo. Hned vedle napíše, že na co opatření teď v rally??? Další na foru napíše, že si jde se synem sednout před pásku, aby lépe viděli, ale, že to nikomu, ani traťákovi, nevadilo a rally nenarušovalo. To jsem v nějakém zlém snu a lidi se zbláznili, nebo co? A to tady chtěli zakládat nějaké fans odbory, nebo co, k převýchově těch místních " tupých vesničanů", kteří JEDINNÍ dělají podhoubí pro možné průsery. Bída a zmar.

Alespoň, že občas zmíníte i nějaký ten kloudný nápad. Čekám, že opatření budou obsahovat i dobré věci z minula a hlavně vymezí pravomoce a odpovědnost pro pořadatele, případně po dohodě upraví legislativu. Např. sankce za nedodržování, resp. porušení ustanovení, včetně sankcí pro neukázněné diváky atd.
15. 11. 2012 18:1248 Upraveno 18:17
0 0
buzekpar:
1. Chapem rozdiel medzi systemovou a osobnou chybou.
2. Nepochybujem ze profi usporiadatel, ktory berie svoju pracu vazne by takuto sprostost v tomto konkretnom pripade nespravil.
3. Ide mi o to, že tym ze tam bol usporiadatel, sa sirokej verejnosti vsetky vyjadrenia o profi urovni zabezpecenia na tratiach mozu zdat ako zvasty skupinky fanatikov, ktori si nepriznaju chybu. Tentokrat jednoducho musime ustupit, musi sa pockat kym vlna a zaujem opadne. Media by striehli na poslednych podujatiach na akukolvek havariu, zle postaveneho divaka, usporiadatela sediaceho v aute, na cokolvek. Pozrite sa na to konecne z politickeho hladiska, z hladiska PR. A nehnevajte sa ale mate tu niektori kurva kratku pamät. To som jediny co si v Prahe spomina na znamu kauzu "oblec si reflexnu vestu zober fotak a mozes ist a postavit sa kam chces". Takze osobne som rad ze tento pretek je momentalne za takejto atmosfery zruseny.

A ver mi ze som po Kopáčkovej nehode patril medzi odporcov radikalnych opatreni, tvrdil som ze slo o vynimocnu udalost a nestastnu zhodu nahod. A aha, o par mesiacov neskor, dalsi clovek co nezvladol auto, dievcatka co stali sprosto a dokonca aj usporiadatel, ktory si ich na to miesto pozval...bomba... ak uz priebeh tejto sezony neprinutil ludi aby davali bacha na vsetkych urovniach...tak potom sa nieco zmenit musi.
15. 11. 2012 18:1549
0 0
Luky:Jj máš pravdu myslím, že spíše v divácích.U nás jich je dost co fakt neposlouchaj a na pořadatele nereagujou.Ale u těch jezdců bych to taky trochu viděl..nebudu tu konkrétní je to věc názoru na každého jezdce..Ale je pravda, že má na to každý právo víme jak to chodí..Jede se na čas a podle toho se taky jede a pak ta hrana mezi gripem a negripem ja malinká ale když někdo bourá skoro každý závod tak je pak jen otázka času kdy ta rána není jen o plechu...Evropa a hlavně svět se jede hrana jak kráva a nepamatuju si kdy se stala tragédie..a to jestli můžu mluvit jen za Německo stály lidi u vinice 2 metry od aut v hodně rychlý pasáži..ale taky je to i o smůle solberg jel naslepo vinicí a do sloupu a nic se nestalo..
15. 11. 2012 18:1950
0 0
milíne, rušení souteží není opatření a už vůbec ne nápravné. Opatřením by bylo, kdyby někdo vyrazil do parlamentu a na vládu, kde na ministerstvu dopravy sedí jako náměstek držitel mezinárodní FIA licence a účastník Dakaru pan Jiří Žák a začali tam vymýšlet, jak pomoci traťákům, aby nebyli u tratě pro srandu králíkům a které nemusí nikdo beztrestně poslouchat.

Měnit pravidla, který jsou už teď správný je nesmysl a zbytečnost, je potřeba zajistit jejich PLNĚNÍ, to neplnění totiž zabilo ty holky. To přehlížení pravidel bylo příčinou tragedie.

Žádná licence by jim nezabránila tam vlízt, ani by nezabránila autu vyjet z tratě. Ve třech ze čtyřech letošních tragedií hráli smutnou roli MISTŘI ČESKÉ REPUBLIKY, nebo vítěz soutěže MISTROVSTVÍ SVĚTA, žádný protekční zbohatlíci, ale dobří šoféři.
15. 11. 2012 18:1951
0 0
Jose: ja dodám, ze nie je to len o divakoch a jazdcoch ale aj o usporiadateloch. Neraz sa mi stalo ze ma chcel chlapik poslat pod uroven trate, ze ma siel bit za chodenie po ceste pocas otvorenia RS pre beznu premavku. Ze vypaskovanie bolo tak nezmyselne az mi rozum stal. A prave teraz v tomto pripade to ma na svedomi prave usporiadatel....
15. 11. 2012 18:2352
0 0
Maestro: nelze, proste nelze eliminovat spatne stojiciho divaka a chyby jak jezdcu, tak poradatelu. Tak jak nelze eliminovat bulvar, ktery to po dlasim pruseru vsechno smicha a secte dohromady. Takze cas tady nic nezmuze a opatreni muzou vymyslet kosmicke, ale prijde den...
Bohuzel...
15. 11. 2012 18:2653
0 0
Pánové Kresto a Pechu, zlobte se na mne jak chcete, ale toto vyjádření považuji za zbabělé a hysterické. A to jsem vyslovil se zrušením těch dvou podniků souhlas a hádal jsem se za něj... ale jaksi ze zcela jiného důvodu! Co je to za nesmysly o "opatřeních" a v čem mají spočívat? Copak v Krumlově, na Bohemii nebo v Uherském Brodě někdo něco zanedbal, něco porušil nebo nepřijal nějaká nezbytná "opatření"? Vždyť všem říkáte jedním dechem "kašlali jsme na lidi, ale čtyři mladý mrtvolky nám otevřely oči"!!! Copak slovo BEZPEČNOST není již leta letoucí zaklínadlem, nejpoužívanějším, nejskloňovanějším a nejdůležitějším slovem na našich podnicích? Důvodem kolikrát až absurdních situací, kdy se jezdci i diváci rozčilují, že je to přehnaná a zbytečná buzerace? Copak nemáme tvrdé vymáhání předpisů, o kterých se jinde - zejména na jihu Evropy - nikomu ani nezdá? Proboha, chlapi, kritizuji opravdu všechno a neberu si servítky, Barum rally bych zrušil už před dvaceti lety... ale nemůžeme přece hovořit o nějakých "opatřeních", nějakých "komisích složených z odborníků" a podobný nesmysly!!! Copak Vy sami sakra nejste odborníci? Copak Vy sami jste do dneška nedbali na bezpečnost, kašlali na to, že někoho přejedete nebo zabijete mitfáru? No tak! Zcela odmítám toto stanovisko a tyto výmluvy!!! Bezpečnost v českých soutěžích vždycky byla a je to nejdůležitější, první a poslední hledisko jakéhokoli podniku a (možná s výjimkou Barumky) nikdo v letošní sezoně neudělal nic, co by zavdalo sebemenší příčinu k tragickým událostem, které se staly. Skutečnost, že se diváci postaví do zřetelně označeného zakázaného prostoru přece žádné "komise" ani žádná "opatření" nikdy nevyloučí! Žádné "komise" ani "opatření" prostě nikdy nezabrání možným smrtelným zraněním - to se prostě stát může a nejde to od zelenýho stolu zakázat nebo vygumovat!
Všichni víme, jaký jsou naše tratě a víme to už dlouho. Víme, že vždycky je co zlepšovat a že je nutné některé věci změnit, ale snad to nevíme jen proto, že si nějaký holky stouply někam, kde neměly co dělat, ne? A snad se každý podle svých možností snažil dělat maximum pro bezpečnost - žádný umělý revoluce, ale běžnou a praktickou evolucí. Proč přiznáváte vinu, kterou nikdo z Vás nenese?
Zrušit ty dva podniky z důvodů pietních, z důvodů uklidnění situace, získání času na vysvětlení - ano! Ale z důvodů, aby se někde v kancelářích v excelových tabulkách a PowerPointových prezentacích hledala "opatření" a tvořily "komise" - NIKDY!!!
15. 11. 2012 18:2754 Upraveno 18:34
0 0
Novej- nemyslíš, že píšu to samé? Jinak pohoda .

magic: Ty víš, kteří odborníci zasednou v komisích? Ty víš, jaká budou opatření? Hele, tak mi poraď, kdy si mám vsadit. Slibuju, že půlku dám na Tebou navržená OPATŘENÍ. A to ještě odhlédnu od toho, že mícháš jabka s hruškama...
15. 11. 2012 18:2955
0 0
magic: naprosto shodne videni s mym smajlík
15. 11. 2012 18:4956
0 0
mattyG : obrovský souhlas !smajlík
Pamatuji si že pokud jsme měli nějakou promo akci v krajském přeboru, věděli jsme že si musíme dávat veliký pozor,kluci jezdili max. 2 sezóny.
Republika,tam to bylo o milimetrech,protože byli všichni vyježdění.
Je to příklad z okruhů, ale platí i pro rally.
Chybí postupný vývoj.
15. 11. 2012 18:5257 Upraveno 19:11
0 0
Nechtěl jsem, ale musím.
Dneska v práci se mi v podstatě pošklebovali nějací lidi (znám je jen od vidění, ale oni ví, že závodím), že konečně nám ty pitomé závody zatrhli, že už nikoho nebudeme moci zabít! Tak jsem se trochu nervnul a začal jsem jim vše vysvětlovat, dle toho, jak se situace jeví nyní. Vyzval jsem je, že je naložím do auta a pojedeme k blízké dálnici, kde se postaví na krajnici otočeni zádama metr od projíždějících aut a řeknou mi, jestli jim to připadá normální! Chodec tam sice nemá co dělat, ale to přece vůbec nevadí! Přece je velká šance, že zrovna nepojede nikdo, co zrovna v tu chvíli ladí rádio, hledá něco po přihrádkách nebo zrovna usnul... Nebo jestli jim připadá normální, že když je někde cedule - Nevstupujte, padají rampouchy! - tak aby se tam šli postavit a věřili, že jejich anděl strážný je ochrání. Čučeli na mě trochu vyjeveně a rozpačitě z nich vylezlo: Ale v televizi a rádiu to říkali jinak!
Po těch hovadinách, co vypotili někteří představitelé našeho vedení se jim ani moc nedivím. Chápu, že na takový tlak nejsou zvyklí, ale tak radši měli mluvit méně než více. Některé výplody byly fakt dobré!
Vždyť už docela brzo bylo jasné, co se tam odehrálo, tak to měli jasně a důrazně vysvětlit a ne vymýšlet grotesky ala stop and go! Holt teď už je asi na nějaké argumenty pozdě! Teď už všichni prostě ví, že závodník rovná se potenciální vrah!
15. 11. 2012 19:0258 Upraveno 19:05
0 0
Pupine, a KDO za to může? Bulvár. Nebo je to podle Tebe systémová chyba?

Mimochodem, právě člověk, kterému obrovsky souhlasíš, říká, že postupný vývoj tady funguje. Tak se nějak domluvte.
Kluci, mně připadá, že tady ve větším, než malém množství, jedete nějakej dobrej matroš. Tak zdarec.

Vrci, a ještě k těm klukum na dálnici postav "zkušeného, deset let brodskou rally honěného proškoleného traťáka", to jim hodně pomůže!
15. 11. 2012 19:1059
0 0
Pri poradani Rally Sardegna poradatel musi sahnout hluboko do kapsy a priveze s sebou nekolik set zkusenych trataku "z pevniny". Jisteby ho prislo levneji uplatnit "ceskou metodu" a na mistni pastevce ovci navlict oranzove vesty a postavit je na trat.
P.Bujacek to asi udelal podobne a ted toho bude mit plne bryle. Vsichni mluvi o 21 letem poradateli, ktery dovolil stat obema divkam v zakazanem prostoru. Ted hoch dokonce mluvi , ze i ta 18 leta nebozka mela byt poradatelem. Cili jasna "ceska cesta", ktera se praktikuje po desitky let. Pozustali si jiz najali pravnika a ten jiste pres nestastneho a nepouceneho poradatele bude hledat hlavniho vinika....
Vzpominate se na nse zdeseni, kdyz pred nekolika lety na prazskem sprintu zahynula ta mala bulharka? Skladali jsme se na jeji lecbu az tady. Mezitim ale mravy dale povolily a nejake 4 mrtve uz nikoho neprekvapi.
Panove, pokud se v ceske rally moc nezmeni, za nekolik let jiz nebude a budete se jezdit divat jen za hranice.....
15. 11. 2012 19:1560
0 0
Právě ten postupný systém tu byl - krajský přebor, republika, federál ...
I ten největší talent, musel odjezdit sezónu v kraji, pokud postoupil, šel dál.
Tento postup tu neni.
Samozřejmě že občasné výlety z trati a neukázněnost divákú to nevymýtí.
Necháme se překvapit co vymyslí na příští rok.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!