15. 12. 2008 18:38 − 6485× − 74

HANS potřetí a naposled pohledem Mr. Cimbu

Zdeněk Janda alias Mr. Cimbu předkládá důkazy o nebezpečnosti bezpečnostního zařízení HANS.

Zdeněk Janda alias Mr. Cimbu předkládá důkazy o nebezpečnosti bezpečnostního zařízení HANS. Při prohlídce zařízení Hans byla objevena malá nenápadná nálepka:


detailnější foto nálepky

Odkaz na první článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu

Odkaz na druhý článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu podruhé

Aby mě někteří kritici neodsuzovali, že moje slova o nebezpečnosti bezpečnostního systému HANS pro lidské zdraví jsou jen laické smyšlenky, sehnal jsem si vzorek od firmy STAND 21, abych si ve spolupráci s ortopedem potvrdil, či vyvrátil domněnku o nebezpečnosti ( za určitých okolností při nehodě rally vozu, jehož výsledkem budou povolené bezpečnostní pásy ) . Při prohlídce zařízení jsem narazil na nenápadnou nálepku :


detail varování

UPOZORNĚNÍ
Tento výrobek je prodáván bez jakékoliv záruky vyjádřené, nebo předpokládané. Záruka se tedy nevztahuje na schopnost tohoto výrobku chránit uživatele proti ublížení na zdraví nebo úmrtí. Veškerá rizika zde přebírá uživatel.

Prohlédl jsem si kombinézu, přilby, pásy, sedačky, pomazané a posvěcené homologacemi FIA a nikde podobné sdělení nenašel. Proč je tedy napsané na „bezpečnostním“ prvku, který FIA nařídila jako povinné? Jediné vysvětlení mě napadá : ani výrobce si není jist, zda za všech okolností nemůže dojít právě působením HANSu k poškození zdraví závodníka, proto se takto kryje !!! Opravdu nevím, co dodat více… GOOD LUCK rallymani, budete ho potřebovat, pokud chcete nadále zůstat pod ochrannou rukou autority FIA/FAS !

Mr. Cimbu

Komentářů celkem: 74
16. 12. 2008 15:3561
0 0
R1SK3R: Ne, lepší systém který fixuje hlavu vůči tělu není. Jinak fixovat hlavu asi nelze, podívej se na nějaké video crashtestu, i připoutané tělo se při nárazu hrozně hýbe, takže by zachycení hlavy za cokoliv pevného by lámalo vaz. Pokud tě ale napadne nějaký jiný lepší způsob, nejspíš na tom hodně vyděláš smajlík
16. 12. 2008 15:3762
0 0
taky jsem měl možnost si vyzkoušet Hans bylo to nezvyklý něco nosit na krku hlavně jsem si mohl vyzkoušet různý úhly Hanse zatím mi to všude dřelo a to jsem měl XXL .Je vidět , že tady píše plno lidí a Hans ještě nevidělo . Samozřejmě to bude přinášet spoustu problémů ze začátku nasazování Hansu + přilba + kukla + pasy atd . pokud budou krátký přejezdy budou muset posádky jezdit v Hansu a přilbě to jim ale nezávidím v 25 a více stupnů neboť nasazování trvá dost dlouho a plno jezdců to bude muset dělat venku , aby se připravili.
Další věc je použití věřím , že posádky jak je znám už 30 let si to zjednoduší povolí pásky aby mohli hlavou více hýbat a nebránil HANS mu k výměně kola na RZ, opravě vozidla na RZ atd. ale pak to ztrácí smysl ba naopak ale hlavně , že má Hans za x peněz tak mi řekněte co je lepší mít nebo nemít Hans .Samozřejmě cena je vysoká aby to jen tak měl .
16. 12. 2008 16:2663
0 0
biglude,trošku si tady protiřečíš,nebo věříš výrobci víc,než on sámsmajlík.Nikdo Tě zatím nepřesvědčil,že může být Hans nebezpečný,i když to samotný Hans uvádí,pokud tedy nesedí,tak jak má.No a jelikož Hans asi moc lidem,bez té správné sedačky sedět nebude,moc dobrého tedy asi nepřinese.Takže z bezpečnostního prvku se stává prvek nebezpečnýsmajlík,no,není to paráda?
K panu Jandovi,myslim,že tento člověk by zrovna neměl problém,pořídit si tento prvek se vším všudy,třeba i 10x,ale jaksi není tak naivní blb,aby si nebyl schopen udělat obrázek sám.On určitě nemá důvod,nebýt oběktivní,pač pochybuju,že mu někdo platí zato,že šlape proti Hansu,to je čistě jeho názor.
A ty chlebe,pokud chceš sponzorovat zloděje,tak jím klidně dej jen tak 100 tisíc,však co to je v dnešním světě,že?Srovnávat pásy s Hansem,je jako srovnávat melouna s hráškem,prostě nesrovnatelné.Zkus jet nějakou RZ bez pásů a bez Hansu a uvidíš,že podle času,nebo trenek poznáš,čemu sám víc věříšsmajlík,Hans to nebude.
Takže to shrnu,mám právo na názor,stejně jako bigludesmajlík.Opravdu si myslím,že zdraví,je to poslední,o co FII a FASu v této věci jde.Když už se přeci daly takové peníze do vývoje,jezdcum z MS se udělali za prachy Hansy ze sedačkama na míru,neprodáme přece 20kusů do zkomírajícího MS.Musí se přeci namrskat spoustu nějakejch kusů do republikových mistráku,kde se teprve natom pořádně vydělá.Nenařízení to do K4,beru jen jako takové zadní vrátka a vyčkávání,ale nebojím se,že i tam,pokud se kšefty budou hýbat,se to brzo nařídí.Každopádně jsem hodně překvapen,Rally jde někam,posádek a sponzorů ubývá,ale takovéto prvky neprvky přichází a budou povinné.Jen se fakt hodně obávám,s jakou blbostí přijde nějaký dobrák příště.
16. 12. 2008 20:1264
0 0
Pánové já mám dojem že celá tahle diskuze je na nic.FIA to dala do řádů a FAS to musí dodržet.Nejde mi do hlavy že se všichni jezci dověděli na školeních na začátku sezony jak to bude s HANS příští rok a nadává se až teď.Tak že zbývají podle mne tři řešení.Koupit a jet,nekoupit a nejet nebo zažalovat u mezinárodního soudu FIA za to že nařídila používat nebezpečný bezpečnostní prvek.Napište někdo čtvrtou možnost.
16. 12. 2008 20:3665
0 0
čtvrtá možnost ....... ?Dík tomu ,že je tu udajně jen deset procent zasvěcených do problému nedávat šanci laikům aby napsaly svůj názor .A pana Jandu poslat na hrad .Jeho názory jsou jistě zajímavé ,ale trošku mimo realitu .
17. 12. 2008 08:3066
0 0
Biglude: Jasně, na svůj názor máš právo, ale protože nejezdíš, je to asi na té úrovni , jako kdybych já, který na lyžích stál naposledy před 30 lety, radil Záhrobské, co má mít na sobě atd. Já to nemyslím zle, ale není nad vlastní zkušenost.
A malá poznámka ještě k Hansu. Je to kus pevné hmoty hned za krkem, který funguje pouze za předpokladu, že je velmi těsně přitažen pásy k tělu, tedy optimálně usazen .
U form. aut je délka popruhu za hlavou rovná skoro nule, u cest. vozu to může být i jeden metr. Tomu odpovídá i protažení pásu při nárazu, tudíž se ti v soutěžním voze vždy pásy trochu uvolní. A pak je diskutabilní, jak tento pevný kus zafunguje v nestandartních podmínkách. Mělo by jeho použití být pouze dobrovolné.
Já z vlastní zkušenosti vím, že když se snažíš po havárii opustit co nejdříve vozidlo, tak ti zavazí všechno,třeba i kábl od interkomu, popruhy pásů atd. Navíc to může být v noci, auto po kolostřešní kombinaci je vzhůru koly a již nemá všechny vstupní otvory v původních rozměrech,pak je problém i v relativně silných rukavicích rozepnout helmu a zbavit se tak Hansu, protože jinak se z auta nedostaneš .
zzz
17. 12. 2008 09:5967
0 0
Chcete tím snad říct, že se s HANSem nedá vystoupit z auta?
17. 12. 2008 16:5569
0 0
Maťo,tvůj příspěvek je nejlepší.Konečně je vidět test HANS a v pokračování na youtube předvádí Hurvajs s mitfárou jak to de oblíct klidně v autě.Určitě se to člověk musí naučit dopředu a zvyknout si na to. Pro Kavárníka:Stanáňo,na tvojí nekonfekční postavu je těch X málo a s tím batohem vpředu pásy nepotřebuješ tak HANS nikam nechytneš.smajlíksmajlík
18. 12. 2008 18:1671
0 0
Na odkaze co sem přidal kavárník je vidět jak se oblíct venku a v autě.Je to asi opravdu jen cvik a pak žádnej problém.Je tam vidět co dělá hlava při ráně a nejen ze předu.Asi je dobrý si to pořádně prohlídnout třeba víckrát. Dík kavárno,já to sem neuměl dát.Přeci jen seš mladší a šikovnější.smajlík
18. 12. 2008 18:2372
0 0
Kdyby někdo pochyboval o smyslu HANS,zeptejte se Petra Třebína.Proto i já patřím k zastáncům týhle,jak někdo říká,kraviny.
19. 12. 2008 20:3773
0 0
Mrkl sem do ceníku OMP kolik stojí nejlevnější věci na hans
Sedačka OMP model TRS 4.180.-/1ks
Helma Jet 3,5Hans 8.580.-/1ks
pás Professional 6E 5.660,-/1ks
HANS 21.000.-/ks

Ale upozorňuju že po prostudování všech dostupných info a vyzkoušení si HANSU na vlastním těle, není nutné sedačky a pásy kupovat!!!
20. 12. 2008 11:2074
0 0
vaca.p: Promin nechci zpochybnovat tvuj nazor, ale kdyz jsi zkousel ten HANS, bouchul si s tim autem do stromu? Ono je jedna vec ze to hezky sedi i pri "nevhodnych" sedackach, a druha jestli to pak s nima i hezky funguje.. Jak tak sleduju tuhle rozsahlou diskuzi o HANS tak tomu moc neverim.. Jinak k tem cenam, zakladni vybava HANS za cca 80 tisic na posadku.. hold mene majetnym nezbyde nez se presunout do poharu a setrit na pristi rok, jak se to bude libit jejich sponzorum je otazka, ale na druhou stranu se tam zrejme sejde mnohem zajimavejsi konkurence..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!