HANS potřetí a naposled pohledem Mr. Cimbu
Zdeněk Janda alias Mr. Cimbu předkládá důkazy o nebezpečnosti bezpečnostního zařízení HANS. Při prohlídce zařízení Hans byla objevena malá nenápadná nálepka:
detailnější foto nálepky
Odkaz na první článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu
Odkaz na druhý článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu podruhé
Aby mě někteří kritici neodsuzovali, že moje slova o nebezpečnosti bezpečnostního systému HANS pro lidské zdraví jsou jen laické smyšlenky, sehnal jsem si vzorek od firmy STAND 21, abych si ve spolupráci s ortopedem potvrdil, či vyvrátil domněnku o nebezpečnosti ( za určitých okolností při nehodě rally vozu, jehož výsledkem budou povolené bezpečnostní pásy ) . Při prohlídce zařízení jsem narazil na nenápadnou nálepku :
detail varování
UPOZORNĚNÍ
Tento výrobek je prodáván bez jakékoliv záruky vyjádřené, nebo předpokládané. Záruka se tedy nevztahuje na schopnost tohoto výrobku chránit uživatele proti ublížení na zdraví nebo úmrtí. Veškerá rizika zde přebírá uživatel.
Prohlédl jsem si kombinézu, přilby, pásy, sedačky, pomazané a posvěcené homologacemi FIA a nikde podobné sdělení nenašel. Proč je tedy napsané na „bezpečnostním“ prvku, který FIA nařídila jako povinné? Jediné vysvětlení mě napadá : ani výrobce si není jist, zda za všech okolností nemůže dojít právě působením HANSu k poškození zdraví závodníka, proto se takto kryje !!! Opravdu nevím, co dodat více… GOOD LUCK rallymani, budete ho potřebovat, pokud chcete nadále zůstat pod ochrannou rukou autority FIA/FAS !
Mr. Cimbu
Další věc je použití věřím , že posádky jak je znám už 30 let si to zjednoduší povolí pásky aby mohli hlavou více hýbat a nebránil HANS mu k výměně kola na RZ, opravě vozidla na RZ atd. ale pak to ztrácí smysl ba naopak ale hlavně , že má Hans za x peněz tak mi řekněte co je lepší mít nebo nemít Hans .Samozřejmě cena je vysoká aby to jen tak měl .
K panu Jandovi,myslim,že tento člověk by zrovna neměl problém,pořídit si tento prvek se vším všudy,třeba i 10x,ale jaksi není tak naivní blb,aby si nebyl schopen udělat obrázek sám.On určitě nemá důvod,nebýt oběktivní,pač pochybuju,že mu někdo platí zato,že šlape proti Hansu,to je čistě jeho názor.
A ty chlebe,pokud chceš sponzorovat zloděje,tak jím klidně dej jen tak 100 tisíc,však co to je v dnešním světě,že?Srovnávat pásy s Hansem,je jako srovnávat melouna s hráškem,prostě nesrovnatelné.Zkus jet nějakou RZ bez pásů a bez Hansu a uvidíš,že podle času,nebo trenek poznáš,čemu sám víc věříš,Hans to nebude.
Takže to shrnu,mám právo na názor,stejně jako biglude.Opravdu si myslím,že zdraví,je to poslední,o co FII a FASu v této věci jde.Když už se přeci daly takové peníze do vývoje,jezdcum z MS se udělali za prachy Hansy ze sedačkama na míru,neprodáme přece 20kusů do zkomírajícího MS.Musí se přeci namrskat spoustu nějakejch kusů do republikových mistráku,kde se teprve natom pořádně vydělá.Nenařízení to do K4,beru jen jako takové zadní vrátka a vyčkávání,ale nebojím se,že i tam,pokud se kšefty budou hýbat,se to brzo nařídí.Každopádně jsem hodně překvapen,Rally jde někam,posádek a sponzorů ubývá,ale takovéto prvky neprvky přichází a budou povinné.Jen se fakt hodně obávám,s jakou blbostí přijde nějaký dobrák příště.
A malá poznámka ještě k Hansu. Je to kus pevné hmoty hned za krkem, který funguje pouze za předpokladu, že je velmi těsně přitažen pásy k tělu, tedy optimálně usazen .
U form. aut je délka popruhu za hlavou rovná skoro nule, u cest. vozu to může být i jeden metr. Tomu odpovídá i protažení pásu při nárazu, tudíž se ti v soutěžním voze vždy pásy trochu uvolní. A pak je diskutabilní, jak tento pevný kus zafunguje v nestandartních podmínkách. Mělo by jeho použití být pouze dobrovolné.
Já z vlastní zkušenosti vím, že když se snažíš po havárii opustit co nejdříve vozidlo, tak ti zavazí všechno,třeba i kábl od interkomu, popruhy pásů atd. Navíc to může být v noci, auto po kolostřešní kombinaci je vzhůru koly a již nemá všechny vstupní otvory v původních rozměrech,pak je problém i v relativně silných rukavicích rozepnout helmu a zbavit se tak Hansu, protože jinak se z auta nedostaneš .
Sedačka OMP model TRS 4.180.-/1ks
Helma Jet 3,5Hans 8.580.-/1ks
pás Professional 6E 5.660,-/1ks
HANS 21.000.-/ks
Ale upozorňuju že po prostudování všech dostupných info a vyzkoušení si HANSU na vlastním těle, není nutné sedačky a pásy kupovat!!!