15. 12. 2008 18:38 − 6501× − 74

HANS potřetí a naposled pohledem Mr. Cimbu

Zdeněk Janda alias Mr. Cimbu předkládá důkazy o nebezpečnosti bezpečnostního zařízení HANS.

Zdeněk Janda alias Mr. Cimbu předkládá důkazy o nebezpečnosti bezpečnostního zařízení HANS. Při prohlídce zařízení Hans byla objevena malá nenápadná nálepka:


detailnější foto nálepky

Odkaz na první článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu

Odkaz na druhý článek: HANS systém pohledem Mr. Cimbu podruhé

Aby mě někteří kritici neodsuzovali, že moje slova o nebezpečnosti bezpečnostního systému HANS pro lidské zdraví jsou jen laické smyšlenky, sehnal jsem si vzorek od firmy STAND 21, abych si ve spolupráci s ortopedem potvrdil, či vyvrátil domněnku o nebezpečnosti ( za určitých okolností při nehodě rally vozu, jehož výsledkem budou povolené bezpečnostní pásy ) . Při prohlídce zařízení jsem narazil na nenápadnou nálepku :


detail varování

UPOZORNĚNÍ
Tento výrobek je prodáván bez jakékoliv záruky vyjádřené, nebo předpokládané. Záruka se tedy nevztahuje na schopnost tohoto výrobku chránit uživatele proti ublížení na zdraví nebo úmrtí. Veškerá rizika zde přebírá uživatel.

Prohlédl jsem si kombinézu, přilby, pásy, sedačky, pomazané a posvěcené homologacemi FIA a nikde podobné sdělení nenašel. Proč je tedy napsané na „bezpečnostním“ prvku, který FIA nařídila jako povinné? Jediné vysvětlení mě napadá : ani výrobce si není jist, zda za všech okolností nemůže dojít právě působením HANSu k poškození zdraví závodníka, proto se takto kryje !!! Opravdu nevím, co dodat více… GOOD LUCK rallymani, budete ho potřebovat, pokud chcete nadále zůstat pod ochrannou rukou autority FIA/FAS !

Mr. Cimbu

Komentářů celkem: 74
15. 12. 2008 21:0421
0 0
Pane Jando, po přečtení tohoto článku jsem si udělal obrázek o vaší inteligenci.
15. 12. 2008 21:0822
0 0
Petr M. : Kde jsi prosimte vzal ty statistiky, ze 25% lidi pasy zabijou????? Mas nejakej seriozni zdroj, nebo jenom blbe placas? Ano, alysel jsem zkazky o lidech co v aute uhoreli, kamarad ma kamose a jeho teta z 6. kolene presne takhle skoncila.... Ano, urcite muze nastat situace, kdy jsou pasy horsi nez lepsi, ale v drtivy vetsine pripadu te zachrani. Ja byl v aute 2x na strese, pokazdy bez skrabance diky pasum. Poutam se i kdyz jedu jenom preparkovat auto.
15. 12. 2008 21:1223
0 0
Já si myslim, že když někdo něco nechce, tak vymyslí třetí světovou, aby to zdůvodnil, ale HANS je něco jako pásy v civilním autě. Většinou zachrání a malém procentě případů ublíží.
15. 12. 2008 21:1524
0 0
čejdo jestli někdo jede s velkým enkem a má na jeho provoz, tak ten HANS nemůže být tím faktorem, kvůli kterému nebudou peníze na závody. to, že zrovna ty souhlasíš s bídnou argumentací a leckdy i nesmysly co tu píše pan Janda mě překvapuje
15. 12. 2008 21:1725
0 0
Původně jsem si myslel, že panu Jandovi odepíšu na tento nehorázný článek mailem, ale nakonec jsem si to rozmyslel to mi za tu námahu nestojí.

Já být výrobcem, tak tam dám takovou nálepku také, kde kdo by mě bez ní totiž mohl žalovat, že si nepřečetl návod, připnul jen jeden pásek a že je kvůli tomu teď doživotně ochrnutý. Tato nálepka je naprosto rozumná a jen naprostý šťoural v ní může hledat lobby, skryté úplatky, nebo snad krytí vysoce nebezpečného výrobku.

Pane Janda, upřímně, už toho bylo dost, děkujeme, odejděte (jak psal kdosi nademnou) hledat Ameriku jinam. smajlík
15. 12. 2008 21:2826
0 0
2oifovo:Já nemám důvod plácat. Proč bych to taky dělal? Aby měl na co odpovídat? To zrovna... Nebudu tady nikoho napadat ani nikomu nutit svůj názor... Myslím si, že mám na to objektivní názor, který tu nebudu prezentovat. Toť ode mne vše... A vy se tu třeba sežerte zaživa...
15. 12. 2008 21:2827
0 0
smajlík
MPI
15. 12. 2008 21:3428
0 0
jaryn: N nejsou jen velká eNka ne? smajlík A pokud náhodou myslel Čejda někoho z velkých eNek, tak třeba to nebude z důvodu že by na hans neměl, to se mi zdá přitažené za vlasy smajlík
15. 12. 2008 21:3629
0 0
říkal z nejužší špičky, tam s civicem asi nepojede ani Latvala
MPI
15. 12. 2008 21:3830
0 0
Uvidíme, však malá eNka mají taky svou špičku, nebo ne? smajlík Příští sezona ukáže....A nebo možná Čejda napovísmajlík
15. 12. 2008 21:5531
0 0
oifivo: Já jsem vzal strom na svoji stranu a díky tomu ,že jsem nebyl připoután jsem přežil. Náraz mě odmršti a tak jsem nechytil tu ráno naplno. Nicméně rok jsem si pomarodil. Ale fakt je,že pásy v drtivé většině pomáhají,hlavně při čelním nárazu. Přesto považuji povinné používání pásu za nesmysl. Když má holka trochu větší prsa tak jí pás akorát překáží a znervózňuje. Jsem pro povinnost připoutání dítěte a spolujezdce,ale za sebe zodpovídám sám a sám si také platím pojištění a případné ztráty z marodění. To samé je s HANS. Já si chci rozhodnout co si dám na krk,ale také se nemohu po nikom vozit když se mi něco stane. Vše děláme dobrovolně,jen nesmysly nám pořád někdo nařizuje. Když už to nařídili tak proč ne všem? Proč to musím na sprintu mít a ten kdo jede za mnou v rámci poháru ne? Stejný závod,stejné tratě,ale menší nebezpečí pro vybrané? Vysvětlete mi to někdo prosím.
15. 12. 2008 21:5732
0 0
Ja ám na to názor taký že HANS sa používa vo WRC od roku asi 2005 a od vtedy sa stala nie jedna havária a ak dobre viem nikomu nesposobila zranenie ak sa mýlim opravte ma .... chcel som povedat ze ten pomer kedy hans pomohol a naopak kedy uškodil je v prospech HANSu a mysim ze rally nie je jedina dosciplína
15. 12. 2008 21:5933
0 0
Petr M. :Ja jsem jenom chtel vedet, jestli to co tvrdis ma nejakej seriozni zaklad podporenej overenyma statistikama. Cokoliv jinyho je placani.
15. 12. 2008 22:1934
0 0
To by mě zajímalo kolika přispěvovatelů v této diskuzi se HANS bude osobně týkat.Tipnul bych si tak max 10%.Ostatní jsou pouze přihlížející u trati ale za to patrně nejchytřejší a s největšími zkušenostmi.Jak někdo může o názoru Jandy,kterej si onu věc(pokud bude chtít jet) musí pořídit někdo napíše že je blázen co na tomto zázraku hledá mouchy by sem vůbec neměl psát.Až si to vy chytráci za svý peníze budete muset koupit tak pak teprve budete oprávněný sem napsat-do rally je to dobrá věc.Stojim za názorem p.Jandy který se na to kouká jak se kouká,ale hlavně ,,jeho se to týká"
15. 12. 2008 22:5235
0 0
Hadžin: Máš pravdu. Ty řeči- jestli to zachrání jeden život tak to stojí za to jsou kecy těch,kteří nemusí sáhnout do kapsy. Jak jsem tady už napsal, jde o nařízení,které neplatí pro všechny stejně a tím se zpochybňuje i vysvětlení FASu,že jde o bezpečnost. Kdyby to tak bylo,museliby to mít i poháristé. Pan Janda má právo na svůj názor. Argument se štítkem je sice trochu bezzubý,protože je to jen ochrana proti žalobám. Je jasné,že HANS nemůže zaručit že se nic nestane. Nicméně je to jeho názor a narozdíl od většiny jeho kritiků se nebojí vystoupit pod svým jménem. Pro mě osobně je směrodatný názor Jirky Volfa,který s tím má zkušenosti jak z havárie tak z testů různých typů. A z jeho slov je jasné,že pokud má být HANS účinný prvek,je nutné mít odpovídající sedačku a pásy. Proč tedy nejsou nařízeny?smajlík
15. 12. 2008 23:0136
0 0
nedalo mi to a zalozil jsem si profil...(dobrej nick ne? asi jako vetsina znich tady)

souhlas s Bigule v tomto foru, se Psem v casti 2he (to kuli ty Americe) a ostatnima lidma, kteri sdileji stejny nazor.

To co napsal Hadzime a pdobni chytraci, je nesmysl... ja uz vidim mistry volantu kteri maj zvucny jmena, jak se tlemej tady tem diskusim... nesmyslum ktery se tady resej, jak se smejou MR. Cimbu pod vousy a podobne.
Vubec nechapu proc by nemohl byt nejaky predpis o pouziti Hansu.

Ja osobne bych doporucoval lidem ktery za tim videj penize tech druhych a zavidej nekomu profit z toho ze prodava HANS atd... aby napsali petici na FIA a FAS aby vubec zrusili vsechny bezpecnostni prvky... aby se jezdilo bez ramu, bez helmy, bez sedacek... je to preci kurwa drahy, tak proc do toho sypat penize...

Prosim vy odpurci HANSu a bezpecnosti, ja radsi neuvidim 10posadek na startu kuli predpisu HANS, nez abych videl nekoho mrtvyho jenom proto ze ten system nemel...

Cimbu at si schladi hlavu ve studeny vode, prestane opravdu objevovat ameriku jak psal Bigule se Psem, utrati 20tis za Hans, 18tis za novou "HANS" helmu.. do auta si koupi 2 sedacky s Hans adapt. 2x 13tis do auta. to je 64tis.. at kuli tomu radsi neodjede jeden zavod, kterej stejne vyjde draz... a zavodi dal...
protoze DAS IST MOTORSPORT, a ten je kurwa drahej... takze podle me 64tis je castka stracena v giga rozpoctech
15. 12. 2008 23:0637
0 0
CHLEBA: nech si sprostá slova na doma a o mega rozpočtech ve třídě N1 si budeme povídat ano? Nepochybuji o přínosu,jsem připraven do něj investovat. Pochybuji o polovičním nařízení. Když jsi tak chytrý,vysvětli mi prosím proč pro polovinu pole ve sprintech je povinný a pro druhou jen doporučený. A prosím slušně. Děkuji
15. 12. 2008 23:1038
0 0
Mimochodem 2x 20 000,- a 2x 18 000 bez DPH- PELTOR a 2x 13 000,-. Tudíž jsme na cca 100 000 Kč což je cena feldy pro N1. Když už chcešš mluvit i investici do HANS
15. 12. 2008 23:2239
0 0
Bobac, dekuji ti za tvou reakci. Nepripada mi ze bych byl extreme sprosty a hruby. Od toho tu jsou jini.
Neber to tak ze jsem k tobe vulgarni, nicmene do tvych schopnosti obstaravat si penize na tvoje hobby mi nic neni. Nikdo te preci nenuti aby jsi jezdil.. je to tvuj boj, ne nikoho jinyho. A pokud jsi tosku schopnej a energii vynalozenou na techto diskusis budes venovat nekam jinam tak se ti treba postesti a nekdo ti na Hans prispeje.
Chytry vubec nejsem, tudiz ti polovicni narizeni nevysvetlim, ja ho netvoril takze ti na to odpovedet nemuzu, to se musis obratit jinam.
16. 12. 2008 00:1440
0 0
Chleba:Ty jezdíš rally?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!